Mio C710: najděte, co neumí (uživatelská megarecenze)

Mio C710 je velmi dobře vybavený přenosný navigátor. Obsahuje mapy střední a západní Evropy včetně ČR. Navíc se dá spojit s mobilem, přijímá dopravní zprávy RDS-TMC. Přečtěte si podrobnou uživatelskou recenzi. (5× video)

V Miu máte na výběr z několika možností, jak na blížící radar upozornit; vizuálně nebo zvukem. Navigace zahájí upozornění na radar vždy s dostatečným předstihem. Čím jedete rychleji, tím je předstih delší.

Do zařízení lze zadávat čtyři druhy radarů, jejichž typ se během jízdy ukazuje na obrazovce. Jedná se o stacionární nebo mobilní radary, kamery umístěné na semaforech a úsekové radary měřící průměrnou rychlost (upozorní až na její překročení). U každého radaru lze také přidat informaci o rychlosti, kterou radar na komunikaci měří, a směr, ve kterém měření probíhá.

 
Nastavení chování radarů

Funkce se mi velmi osvědčila. Občas mi sice už vadí časté upozorňování na mobilní radary, ale beru-li funkci jako prevenci, pak je jistě užitečná hlavně v místech, kde řidič o měření neví.

Dopravní informace RDS-TMC – fungují?

Další novinkou, která je v Mio C710 zakomponována navíc oproti iGo 2006, je příjem dopravních informací. Mio informace získané prostřednictvím kanálu RDS-TMC zohledňuje v mapách a následné navigaci. K příjmu dopravních informací stačí zasunout kabel externí dodávané antény do zařízení, o zbytek se Mio postará samo.

Na displeji můžete nechat zobrazit přehled všech přijatých dopravních informací i s detaily, o jaký typ se jedná, jak je daleko apod. Zařízení si bohužel neumí poradit se znakovou sadou, v jaké jsou informace vysílány. Ne všechny diakritické znaky jsou zobrazeny správně. Na funkci a správné rozpoznávání nazvů ulic pro navigaci to alen nemá vliv. Škoda, že k těmto informacím neexistuje jednodušší přístup přes přímé tlačítko. Prokousat se k nim za jízdy přes malé ikonky považuji za hazard.

Zobrazené informace lze třídit dle vzdálenosti od vaší aktuální pozice, což je asi nejlepší varianta, nebo dle typu události. Toto se provádí v nastavení, kde lze také zvolit, zda má zařízení s informacemi aktivně pracovat během navigace. Pokud ano, tak jestli má dle přijatých dopravních informací automaticky přepočítávat trasu na jinou nebo ne.

V nastavení je dále vidět, přes kterou stanici informace získáváte. A zde je pro ČR největší kámen úrazu. Dopravní informace vysílá pouze Český rozhlas Radiožurnál, a to v proměnlivé kvalitě. Informace jednak nejsou komplexní pro celou Českou republiku. Pokrývají pouze některé části území jako velká města, dálnice a hlavní silnice apod. V tomto směru máme oproti západní Evropě ještě co dohánět.

Důležité jsou ale i první vlaštovky a to, že navigace vůbec funkci podporuje. V zahraničí vám jistě velmi pomůže. U nás doma zaleží na tom, odkud jste a jak velké máte nároky.

 
Nastavení RDS-TMC

Funkce dopravního zpravodajství nijak neovlivňuje rychlost zařízení, což je jistě pozitivní vlastnost. Běžná trasa je mapě navigace znázorněna červenou barvou. Komunikace nebo její část, kde je aktuálně nějaká dopravní událost, je zvýrazněna modře. Navigace navíc ukáže ikonku s typem dané situace. Mio C710 vás v případě, kdy je zapnutý automatický přepočet trasy, navede jinudy, abyste se danému místu vyhnuli.


Souhrné informace o dopravě, omezení na mapě

Bude kontrolovat i rychlost

Na cestách pomůže také kontrola aktuální rychlosti a při jejím překročení upozornění hlasovou navigací. Tato funkce porovná aktuální rychlost s daty mapového podkladu. Během jízdy je maximální povolená rychlost na dané komunikaci zobrazena v levé spodní části obrazovky v podobě dopravní značky. Je dobře viditelná a rozpoznatelná, přitom nepřekáží.

Funkci pro upozorňování na překročení povolené rychlosti je třeba aktivovat a nastavit. Dají se definovat i parametry upozorňování, jako je tolerance v procentech či absolutně. Když překročíte povolenou rychlost, ozve se hlas „Překročili jste povolenou rychlost.“ Věřte, že po pár takových upozorněních vám hlášení bude tak lézt na nervy, že si na rychlost raději budete dávat pozor.

Jediným úskalím hlídání rychlosti je aktuálnost a pravdivost informací na mapových podkladech. Mohu hodnotit, že tak v devadesáti procentech případů ukazuje navigace maximální povolenou rychlost správně. Místy ovšem narazíte na to, že mapa registruje rychlost vyšší nebo naopak nižší, než je skutečně povolená. Po nějaké době jsem si ale na takové neduhy zvykl a na funkci hlídání rychlosti nedám dopustit. Nelze samozřejmě říci, že se podle ní dá řídit tak, aby řidič nemusel sledovat dopravní značení. Je to jen velmi dobrý doplněk napomáhající řidičově sebekontrole.


Informace o aktuální rychlosti a nastavení této funkce


Článek pokračuje v příští kapitole: telefonování, MP3, obrázky, hodnocení

Témata článku: , , , Mega +, Mobilní radar, Samostatný díl, El síť, Automatický přepočet, Skvělý dojem, Známé zařízení, Bluetooth adaptér, Dobrý příjem, Pár takových, Mega, Povolená rychlost, Největší kámen