Mio C720: z navigace vylétají ptáčci (test)

Mio C720 je přenosná navigace do auta, která se od jiných odlišuje hlavně vestavěným digitálním fotoaparátem. Ke snímkům rovnou přidává souřadnice. Navíc má vylepšený přehrávač videa a další drobné funkce. Umí i navigovat.
Mio C720: z navigace vylétají ptáčci (test)
Kapitoly článku

Klíčové vlastnosti

  • dobrá cena
  • vzhled, malé rozměry a dobrá konstrukce
  • citlivý GPS přijímač
  • výborný a snadno ovladatelný držák do auta
  • velký, detailní a jasný displej
  • nový informační pruh
  • aktuální a v rámci možností podrobné mapy
  • dobré navigační funkce
  • vestavěný fotoaparát
  • přehrávač videa

Hlavní nedostatky

  • chybí hardwarová tlačítka
  • neumí hledat POI na trase
  • nevyladěná práce s RDS-TMC
  • špatná hlasová navigace
  • v Česku málo použitelné hlídání povolené rychlosti
  • navigační aplikaci nelze minimalizovat
  • kvalita fotografií nemůže konkurovat fotoaparátům

Mio C720: ve zkratce
cena 11 990 Kč
typ navigace přenosná navigace
rozměry 126 × 81 × 20 mm
hmotnost 190 g
GPS přijímač Sirf Star III, 20 kanálů
displej 95 × 53 mm, 480 × 272 bodů, aktivní, TFT, dotykový
paměť flash, paměťová karta (SD)
mapy České republiky Tele Atlas
mapy Slovenska Conan
3D zobrazení mapy ano
česká nabídka ano
česká hlasová navigace ano
doprava RDS-TMC po dokoupení příslušenství
Podrobné parametry najdete v katalogu autonavigací

Nejvybavenější přenosný navigační přístroj značky Mio má dnes označení C720. Kromě navigačních funkcí, které beze změny přebírá z modelu C520, jako první na trhu nabízí vestavěný digitální fotoaparát. Samozřejmě mě zajímalo, jestli je tato funkce k něčemu dobrá a prakticky využitelná. Když pominu samostatný fotoaparát, stále s sebou přece nosím foťák v mobilu. K čemu by pak byl třetí digitál?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mio C720 byste z těchto pohledů nerozeznali od modelů C520

Navigační funkce Mia C720 jsou stejné jako u modelů nižší řady C520. V tomto článku je už proto vůbec nebudu popisovat, odkážu vás na velmi podrobnou recenzi. Všechno, co se v ní dočtete, platí i pro nejnovější Mio C720, protože navigační funkce se vůbec nezměnily. U vlajkové lodi ale mrzí, že se k ní standardně nedodává držák vybavený přijímačem RDS-TMC. Musí se dokoupit zvlášť, a to je zvláštní vzhledem k tomu, že jeden z modelů C520 ho už obsahuje. V nejvybavenějším navigačním přístroji výrobce bych ho zkrátka čekal; víc než 2 GB paměti ve srovnání s poloviční kapacitou nižšího modelu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Navigační aplikace je stejná jako v C520

Tlačítko pro foťák

Vzhled přístroje je stejný, na zádech ale najdeme objektiv fotoaparátu a malé zrcátko pro autoportréty. Popisek dává najevo, že digitál má rozlišení 2 Mpx. Pro jeho ovládání je určeno nové tlačítko nahoře vedle vypínače. Stejně jako u běžného digitálu jím lze namáčknout, zaostřit a teprve plným stisknutím exponovat. Právě možnosti zaostřování se Mio trochu liší od většiny dnešních fotomobilů, protože funkci autofocus dnes stále nabízejí jen ty nejlepší telefony.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Objektiv na zadní straně přístroje

Představoval jsem si, že tlačítkem kdykoli aktivuji fotoaparát, pořídím fotografii a vrátím se zpět. Tak jednoduché to ale není. V navigační aplikaci MioMap totiž není tlačítko aktivní. Když chci fotit, musím navigační program napřed ukončit. To je však podle mého názoru nepohodlné, a toto chování snižuje význam fotoaparátu v navigaci. Ze stejného důvodu jsem v testu Mia C520 kritizoval MP3 přehrávač, a teď to mohu jen zopakovat. Proč výrobci tyto funkce nabízejí a současně je udělají jen částečně použitelné?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Tlačítko pro ovládání fotoaparátu je vedle vypínače

V systémové nabídce je už tlačítko fotoaparátu aktivní, stačí ho dvakrát stisknout a hned se otevře aplikace pro fotografování. Opravdu je škoda, že to takhle jednoduše nejde při spuštěné navigaci.


Článek pokračuje v další kapitole: fotografování, snímky a jejich využití, video

Témata článku: Testy navigací, Test, Pro řidiče, Mio, Dobrá cena, Výborná vlastnost, Samostatný fotoaparát

Určitě si přečtěte

Huawei Mate 9 Pro: loňská špička s letošní cenou [recenze]

Huawei Mate 9 Pro: loňská špička s letošní cenou [recenze]

** Bohatá výbava, spousty funkcí a odladěný software ** Na špičku ztrácí chybějící voděodolností ** Celkově doplácí na pozdní uvedení na trh (květen 2017)

8.  10.  2017 | Herodek Martin | 6

Alcatel A7: plastem neurazí, výdrží nadchne [recenze]

Alcatel A7: plastem neurazí, výdrží nadchne [recenze]

** Alcatel A7 je plastový telefon nižší střední třídy ** Hlavní lákadlo je 4 000 mAh s několikadenní výdrží. ** Má dostatek výkonu, paměti a stěžovat si nebudete ani na fotoaparát

6.  10.  2017 | Miksa Martin | 4

Huawei Watch 2 Sport: telefonují a umí LTE, ale zcela samostatné nejsou [recenze]

Huawei Watch 2 Sport: telefonují a umí LTE, ale zcela samostatné nejsou [recenze]

** Druhá generace hodinek od Huawei přináší edice Classic a Sport ** Sportovnější model obsahuje LTE konektivitu ** Hodinky by tak teoreticky mohly být naprosto nezávislé na smartphonu

21.  9.  2017 | Láska Jan | 6

B&O BeoPlay P2: Minimalistické řešení na cesty [test]

B&O BeoPlay P2: Minimalistické řešení na cesty [test]

** Bang & Olufsen vyrábí designová zařízení se špičkovým zvukem. ** Může to platit i o malém a levném Bluetooth reproduktoru? ** Proč má BeoPlay P2 jen jedno tlačítko pro zapnutí?

18.  9.  2017 | Březina Petr | 4

Nokia 6: zahřívací kolo před ostrým startem [recenze]

Nokia 6: zahřívací kolo před ostrým startem [recenze]

** Čistý Android nemusí znamenat jednoznačné plus ** Absence grafických nadstaveb nevyváží slabší výkon ** S nižší cenovkou by to byla jasná volba v nižší střední třídě

17.  9.  2017 | Herodek Martin | 29