Mio Moov 360: Jak se žije bez iGo (velký test)

První Mio bez navigační aplikace iGo se povedlo. Je jiné, ale stejně dobré, leckdy i lepší. Přečtěte si podrobný test a prohlédněte tři videa.
Mio Moov 360: Jak se žije bez iGo (velký test)

Klíčové vlastnosti

  • jednoduchost
  • kvalitní mapové pokrytí
  • jedna nebo dvě aktualizace map zdarma
  • rychlý start
  • program pro PC v ceně
  • citlivý GPS přijímač s rychlým určením polohy
  • důmyslný aktivní držák
  • dobrá práce s cíli a průjezdními body
  • lze importovat vlastní zájmové body a radary
  • přehledná mapa
  • velmi rychlé počítání a přepočítávání trasy

Hlavní nedostatky

  • v ceně není RDS-TMC
  • neobsahuje úplně nejnovější mapy
  • občas trochu nekonzistentní ovládání
  • pouze sloučené ovládání hlasitosti
  • horší noční režim mapy
  • špatný ženský hlas v navigaci (mužský je slušný)
  • málo informací o trase při jízdě
  • špatné chování v tunelech

Mio Moov 360: ve zkratce
cena 6 500 Kč
typ navigace přenosná navigace
rozměry 130 × 78 × 18 mm
hmotnost 170 g
GPS přijímač Sirf Star III, 20 kanálů
displej 95 × 54 mm, 480 × 272 bodů, dotykový
paměť flash, paměťová karta (SD)
mapy České republiky Tele Atlas
mapy Slovenska Xahax
3D zobrazení mapy ano
česká nabídka ano
česká hlasová navigace ano
doprava RDS-TMC po dokoupení příslušenství
Podrobné parametry najdete v katalogu autonavigací

Stručné zopakování: V lednu výrobce Mio Technology naznačil, že opustí navigační aplikaci iGo My Way, která s ním doposud byla úzce spojena. Napřed to mělo být jen v Americe, potom se ukázalo, že i ve zbytku světa. V březnu jste si na Navigovat.cz mohli přečíst o prvních dojmech z tohoto navigačního přístroje. A dnes už je Mio Moov, jak se nová řada nazývá, v prodeji.

Velký díl z úspěchu Mia se přisuzoval iGo. Je to totiž výborná navigační aplikace, a zdálo se, že zbytek snad ani není důležitý. O opaku se však přesvědčily některé jiné značky, které použily stejné iGo, ale úspěch se automaticky nedostavil. Troufám si naopak tvrdit, že Miu přechod od iGo k jiné navigační aplikaci nijak neublíží. Ba co víc, Mio Moov je v některých ohledech lepší.

Tři Moov, ale ještě to není špička

Přístroje v současné řadě Moov nepatří mezi vrcholy techniky, nejvybavenější navigace. Mio zjevně nechtělo ohromit odborníky a fajnšmekry, raději se zaměřilo na největší cílovou skupinu, na běžné uživatele. Čekají nás ale ještě další novinky, u kterých by Mio mělo předvést víc – například navigace s vestavěnou kartou SIM a mobilním připojením k internetu.

Klepněte pro větší obrázek
Mio Moov 360

V Česku se dnes prodávají tři modely z řady Moov. Nejlevnější Mio Moov 200 je základní model s malým 3,5palcovým displejem. Mio Moov 300 displej zvětšilo na 4,2 palce, přidává podporu Bluetooth pro data. Testovaný model Moov 360 standardně obsahuje mapy celé Evropy a Bluetooth lze použít i pro hlasové hovory.

Jaké jsou průměrné ceny (zdroj Heureka.cz):

  • Mio Moov 200: 4 600 Kč
  • Mio Moov 330: 6 000 Kč
  • Mio Moov 360: 6 500 Kč

Klepněte pro větší obrázek
Mio Moov 200 s malým displejem

Zbývá ještě povinná charakteristika do úvodu: Mio Moov je přenosná navigace určená pro použití v automobilu. Přestože se k němu dají dokoupit i turistické mapy, před outdoorovým použití takových přístrojů spíše varuji. Mio Moov je velice dobrá navigace, přechod na vlastní navigační aplikaci se vydařil.

Zapnout, nebo resetovat?

Mio Moov 360 je průměrně velké, velmi lehké, docela hranaté, tmavé… Design nijak zvlášť neohromí, ale zároveň asi nemusí. Tohle je přístroj pro navigaci, ne na parádu. Povrch Mia je vyroben z plastu, rámeček na přední straně napodobuje broušený kov. Zpocené ruce nechávají na zadním plastu trochu skvrny, ale to už jen hledám, co bych ke konstrukci a designu napsal.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zajímavé je, že z těla přístroje se nikde nedozvíte, o jaký model konkrétně jde. Nikde to není napsáno. Dejte si také pozor na funkční výbavu modelů prodávaných v České republice a parametry stejných přístrojů z jiných zemí. Mohou se lišit. V Česku ale máme údajně výhodu v tom, že pokročilé funkce k nám Mio nasazuje jako jedněm z prvních. Kromě toho je zajištěna aktualizace přístroje prostřednictvím dodávaného programu pro osobní počítač.

Trojpolohový vypínač na horní straně Mio okamžitě probudí tam, kde jste ho uspali. Takhle přesně má vypadat navigace postavená na platformě Windows CE. Je to velmi příjemné, když člověk nemusí desítky sekund čekat, až se přístroj zapne.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Poloha úplně vpravo je určena k resetu přístroje. V takovém případě začne Mio startovat od nuly, ale ani to netrvá příliš dlouho – za patnáct sekund je hotovo. Slyšel jsem stížnosti na to, že polohy vypínače nejsou přesně vymezené a že člověk někdy s vypínáním nechtě provede reset. Osobně se mi to ale nestalo.

Na videu si můžete prohlédnout, jak Mio ve skutečnosti vypadá. Následovat bude ukázka nabídek, doporučuji zde ale toto video vypnout a podívat se spíš na další videa v článku, kde bude totéž, ale s finálním prodejním vzorkem, v lepší kvalitě a česky.

 

Než se řekne švec

Mapy jsou uloženy ve vnitřní paměti o kapacitě 2 GB, pro další nebo pro obrázky je připraven slot formátu SD. Na spodní straně čeká konektor miniUSB na zapojení nabíječky nebo kabelu k počítači. Na čelní straně je ještě drobná provozní kontrolka a otvor s mikrofonem. Jeden reproduktor na zadní straně při nejvyšších hlasitostech tradičně „nestíhá“.

Chybí jakýkoli zvukový výstup do externího zařízení. Podobně nelze připojit ani externí GPS anténu, na všechno musí stačit vestavěný čip Sirf Star III. Akumulátor není vyměnitelný.

Uvědomil jsem si, že jsem se při testu vůbec nezaměřil na technologii InstantFix II. S ní by se GPS přijímač měl pokaždé chytit během několika sekund po zapnutí. Když teď ale zpětně v hlavě procházím různé situace, musím dát za pravdu, že na naladění GPS jsem nikdy nemusel dlouho čekat. To nemůže být náhoda, InstantFix zřejmě funguje.

Displej dobře svítí, je dostatečně citlivý na dotyky prstů, kryje ho vrstva bránící přímým odrazům okolí. Nic víc k němu nemá smysl psát.


Článek pokračuje v další kapitole: držák, příslušenství, mapy, prostředí

Témata článku: Testy navigací, Test, Pro řidiče, 360°, Mio, Model prodávaný, Neznámý důvod, Velký test, Zástrčka, Dobrá práce, Velký nedostatek

Určitě si přečtěte

Apple iPhone 8: každoroční upgrade ve stejném těle [recenze]

Apple iPhone 8: každoroční upgrade ve stejném těle [recenze]

** Tělo je prakticky stejné, až na skleněná záda ** Procesor je bestie, Apple předběhl konkurenci na řádný kus ** S designem si výrobce moc hlavu nelámal

Včera | Michlovský Jakub | 56

Huawei Mate 9 Pro: loňská špička s letošní cenou [recenze]

Huawei Mate 9 Pro: loňská špička s letošní cenou [recenze]

** Bohatá výbava, spousty funkcí a odladěný software ** Na špičku ztrácí chybějící voděodolností ** Celkově doplácí na pozdní uvedení na trh (květen 2017)

8.  10.  2017 | Herodek Martin | 6

Alcatel A7: plastem neurazí, výdrží nadchne [recenze]

Alcatel A7: plastem neurazí, výdrží nadchne [recenze]

** Alcatel A7 je plastový telefon nižší střední třídy ** Hlavní lákadlo je 4 000 mAh s několikadenní výdrží. ** Má dostatek výkonu, paměti a stěžovat si nebudete ani na fotoaparát

6.  10.  2017 | Miksa Martin | 4

Huawei Watch 2 Sport: telefonují a umí LTE, ale zcela samostatné nejsou [recenze]

Huawei Watch 2 Sport: telefonují a umí LTE, ale zcela samostatné nejsou [recenze]

** Druhá generace hodinek od Huawei přináší edice Classic a Sport ** Sportovnější model obsahuje LTE konektivitu ** Hodinky by tak teoreticky mohly být naprosto nezávislé na smartphonu

21.  9.  2017 | Láska Jan | 6