U navigace Mio Moov V505 se vše točí okolo vestavěného přijímače DVB-T. Ideální společník pro čekání v kolonách na D1. Zvládá ale i to podstatné, tedy navigaci?
Nahlédněme do krabice
A mimo navigace v balení najdete? Na rozdíl od jiných navigací stojí za pár souvětí dokonce i auto nabíječka. Ta totiž v sobě ukrývá anténu pro příjem dopravních informací RDS-TMC, což nás ušetří roztahování dalších nevzhledných kabelů po palubní desce.
Dostáváme se však k tomu nejdůležitějšímu, držáku. Malá přísavka může působit nedůvěryhodně, vězte ale, že drží pevně a spolehlivě. Větší problém mám s délkou ramena držáku, jako mor se rozšiřujícím trendem i mezi konkurenty. Po upevnění na více zešikmené okno se navigace dostane z pohodlného dosahu prstu. Nechci tím nabádat k ovládání navigace během jízdy, sami však jistě uznáte, že se občasnému doteku prstu na displej navigace nevyhnete.
Krátké rameno: mor současných navigací. Přísavka však drží spolehlivě
Velmi jednoduchý zásuvný mechanismus kolébky funguje dobře a strefit se navigací do držáku není obtížné. Před tímto úkonem ale musíte připojit nabíječku. Chcete-li mít navigaci nízko nad palubní deskou, ke konektoru se již pak nedostanete. Inženýr, který měl na starost model S555, zřejmě po našich výtkách dostal přes prsty a z chyby se poučil. U modelu S555 byl nabíjecí konektor posunut mimo střed a nabíjení se muselo připojovat až po nasazení navigace do držáku, a to zespod. Na stranu druhou ale stále postrádáme držák, u kterého se z pasivního stal aktivní prostým připevněním konektoru nabíječky do spodní části. Proč výrobce od jednoduchých a především funkčních řešení upouští?
Nejprve musíte připojit napájení, teprve pak vložit přístroj do držáku
V balení nechybí ani CD s aplikací MioMore Desktop 2. Slouží k obsluze připojené navigace, snadnému nahrávání fotografií a hudby, správě map či aktualizaci navigační aplikace. Tuto aplikaci rozhodně chválím, běžným uživatelům rozhodně zpříjemní správu navigace. Jde také o jakýsi mezník mezi navigací značkovou a garážovou, slepeninu čínské univerzální krabičky s nějakou navigační aplikací.
Aplikace MioMore Desktop 2: přehled nainstalovaných map a hlasů
Postrádám ale klasickou nabíječku do zásuvky. Ano, synchronizační kabel nechybí, nicméně po připojení navigace do USB portu se navigace přepne do režimu přenosu souborů. Uživatelům Mia zkrátka není souzeno pracovat s navigací, nebo sledovat televizi mimo automobil.
Hurá na fotbal!
Podívejme se na to nejzajímavější, integrovaný DVB-T přijímač. Záměrně jsem v minulé kapitole o obsahu balení zapřel dvaceticentimetrovou externí anténu pro vertikální připevnění na čelní okno automobilu a také dálkové ovládání. Jednoduché, přehledné a velké tak akorát do automobilu.
Anténa pro příjem DVB-T s dlouhým kabelem • dálkové ovládání
Vyhledání dostupných kanálů zvládne opravdu každý, stačí zvolit Českou republiku, o vše ostatní se postará navigace. Ta navíc opravdu prochází jen odpovídající frekvence, najít všechny kanály trvá jen chvíli. Jde o poměrně důležitou informaci, vzhledem k předpokladu, že bude navigace neustále cestovat pod různé vysílače a kanály multiplexů.
Vestavěná anténa na dobře pokrytých místech pro nerušený příjem postačuje
Hned z kraje musím upozornit, že příjem během jízdy je ve většině případů doprovázen nepravidelným, ale neustálým rozpadem obrazu i výpadky zvuku. Pokud jste se těšili, že cestou zabavíte své děti odpoledními kriminálkami, musím vás zklamat. To platí pro použití obou antén, integrované výsuvné i externí na čelní okno vozu. Pokud jste ale v klidu, může pro příjem bohatě postačit i vestavěná anténa, zde velmi záleží na vzdálenosti od vysílače a úrovni příjmu.
Televize v praxi: všimněte si nastavení intezity podsvícení, hlasitosti a podpory češtiny v EPG
DVB-T přijímačů v mobilních zařízeních, ať už v mobilech nebo navigacích, mi pod rukama prošlo několik. Zhruba polovina nezvládla přehrávání se stoprocentní plynulostí, což vadilo především u sportovních přenosů. To však není případ Mia V505, přehrávání je zcela plynulé a bez jakéhokoli náznaku trhání. Ostatně, záběr z vozu Sebastiena Loeba při jízdách na okruhu v Sosnové u České Lípy byl dostatečným zátěžovým testem.
EPG nabízí přehled i pro další dny • poměr stran obrazu si můžete zvolit podle vysílání
Výrobce ale neopomněl ani další doplňkové funkce. Na cestách si můžete přečíst teletext a listovat průvodcem programů a vysílání EPG. Jedinou drobnou výtku bych měl k pomalejšímu přepínání programů.
Článek pokračuje v další kapitole: Tady naviguje duch, nezvyklé hledání