Mio P550: ideální navigační PDA (test)

Mio P550 je výborný kapesní počítač pro navigaci. Má integrovaný GPS přijímač, výkonný procesor a nadstandardní kapacitu integrované paměti. Zbývá pouze investice do navigačních aplikací.
Mio P550: ideální navigační PDA (test)
Kapitoly článku

Klíčové vlastnosti

  • slušný procesor
  • půl gigabajtu integrované paměti
  • Wi-Fi, Bluetooth
  • kvalitní příslušenství do automobilu
  • široká dynamika jasu displeje
  • matný displej neodráží okolí
  • mini USB konektor

Hlavní nedostatky

  • mírně nižší citlivost přijímače
  • ovládací joystick
  • absence ochranného pouzdra
  • zářící diody nad displejem vadí v noci
  • standardně aktivovaná statická navigace
  • pouhá tři nastavitelná hardwarová tlačítka
  • teleskopické pero se při vytažení neroztáhne

Společnost Mio Technology se orientuje především na specializované automobilové navigátory. V oblasti kapesních navigačních počítačů až donedávna nabízela jediný model P350, který již pomalu dosluhoval a vyžadoval technologické inovace. Novinka s označením P550 se již objevila i na českém trhu za cenu pod devíti tisíci korunami. Již na začátku prozradím, že přístroj své konkurenci jistě přidá nejednu vrásku na čele.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mezi velikány

Mio P550 se svými rozměry od předchozího modelu neliší ani o zlomek milimetru. Konkrétní hodnoty činí 115 × 72 × 18 milimetrů, v kolonce hmotnost pak figuruje kulaté číslo 170 gramů. Mio se neřadí mezi drobečky, co vás doprovází každý den v kapse. Tím ovšem Mio být ani nechce. Patří na palubní desku automobilu a z pozice řidiče se na něj také musíme dívat. Pokud někdo touží po kapesním počítači pro každodenní organizační funkce s občasným využitím navigace, musím jej odkázat na subtilnější konkurenci. Větší rozměry i vyšší hmotnost však Miu rozhodně nemám za zlé.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porovnání velikosti s MDA Compact

Mio P550 od předchůdce na první pohled rozeznáte podle tmavší barvy šasi. Zatímco P350 tvůrci oděli do šedého kabátku, novinka zvolila decentnější černou s metalízovým efektem. Povrch trošičku trpí na otisky prstů, na nablýskanost se zde ale příliš nehraje.

Horní část v okolí displeje má lesklou povrchovou úpravu, záda zůstávají matná. Hrany mezi boční a zadní částí zůstávají krásně zaoblené, přístroj perfektně padne do dlaně. I přes výlučné použití plastů mám z konstrukce přístroje dobrý dojem. Myslím, že vydrží i méně šetrné zacházení.

Ohromný displej splácí dluh

Větší rozměry splácí i s úroky rozměrný displej o úhlopříčce 3,5 palce, tedy 89 milimetrů. V automobilu zůstává přístroj poměrně daleko od očí řidiče a právě velký displej zajistí obstojnou čitelnost. Zklamu však všechny, kdo očekávají rozlišení VGA. Musíme se spojit s čtvrtinou, tedy QVGA a rozlišením 240 × 320 bodů. Toto rozlišení v kombinaci s rozměrným displejem bohužel znamená hrubé písmo, zubaté ikony i silnice v mapách (pokud tedy nejezdíte s vyhlazeným iGo 2006). VGA displej řadím spíše do komfortní výbavy, zůstává tedy na každém, zda si za tento nadstandard připlatí nebo ne.

P550 mne utvrzuje v názoru, že jej inženýři navrhovali skutečně od volantu. Displej nemá klasický lesklý povrch, jako většina obdobných přístrojů. Výrobce zvolil matný displej, který výrazně lépe likviduje odlesky okolí. Orientace na řidiče je patrná i z nastavení dynamiky podsvícení. Nejvyšší úroveň doslova září do okolí a displej si zachovává výbornou čitelnost i ve slunečných dnech. Intenzitu lze nastavit ve dvanácti krocích, přičemž k té nejnižší by výrobce klidně mohl připsat „pro noční řidiče“. Skvělé!

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Displej opravdu září • ještě jedno porovnání s MDA Compact

Bez joysticku, prosím

Čtveřice tlačítek krouží okolo pětisměrného ovladače tvořeného joystickem. Tyčinka s mírně prohloubenou špičkou klade při pohybu do stran minimální odpor, ovládání zůstává přesné. Přesto u navigací považuji tento druh ovladače za nevhodný. Rozměrná směrová tlačítka by byla určitě lepším řešením, místa má Mio na rozdávání.

Klepněte pro větší obrázek 
Joystick není pro navigaci nejlepší

Výrobce také mohl přidat více hardwarových tlačítek. Jedno ze čtyř slouží k vypnutí a zapnutí přístroje, chybí dokonce i tlačítka pro korekci hlasitosti. Uživatel si tak může v navigační aplikaci nadefinovat funkce pro pouhá tři hardwarová tlačítka. Piktogramy i okolí tlačítek prosvěcuje decentní, tmavě modré světlo.

Nad displejem se kromě loga výrobce nachází dvojice diod. Ta pravá modrým blikáním signalizuje funkčnost bluetooth, oranžovou nabíjení přístroje. Levá značí aktivní technologii Wi-Fi. Diody, na první pohled nevinné součásti přístroje, ale z testu bez napomenutí neodejdou. Mio použilo vysoce svítivé diody, které z přímého pohledu přímo pálí do očí. Při nočních cestách s navigací jsem byl nucen diodu napájení nemilosrdně přelepit, nepříjemně táhla oči.

Klepněte pro větší obrázek
Na obrázku se to nezdá, ale v noci diody nepříjemně svítí

Ve spodní hraně se nachází standardní mini-USB konektor a malý otvor pro soft-reset. USB konektor slouží vedle synchronizace i pro nabíjení přístroje. Na pravém boku nenajdete zhola nic, pouze netypickou nálepku s informacemi o výrobku. Levá hrana hostí standardní, byť malý 2,5 mm jack pro připojení sluchátek a slot pro paměťové karty typu SD/MMC.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ze všech čtyř stran (pravý bok by se dal určitě využít lépe)


Článek pokračuje v další kapitole: hardware, bezdrátová komunikace

Témata článku: Testy navigací, Test, Pro řidiče, Mio, T-Mobile MDA Compact, Malý otvor, Modré světlo, Vysoká úroveň

Určitě si přečtěte

Huawei Mate 9 Pro: loňská špička s letošní cenou [recenze]

Huawei Mate 9 Pro: loňská špička s letošní cenou [recenze]

** Bohatá výbava, spousty funkcí a odladěný software ** Na špičku ztrácí chybějící voděodolností ** Celkově doplácí na pozdní uvedení na trh (květen 2017)

8.  10.  2017 | Herodek Martin | 6

Alcatel A7: plastem neurazí, výdrží nadchne [recenze]

Alcatel A7: plastem neurazí, výdrží nadchne [recenze]

** Alcatel A7 je plastový telefon nižší střední třídy ** Hlavní lákadlo je 4 000 mAh s několikadenní výdrží. ** Má dostatek výkonu, paměti a stěžovat si nebudete ani na fotoaparát

6.  10.  2017 | Miksa Martin | 4

Huawei Watch 2 Sport: telefonují a umí LTE, ale zcela samostatné nejsou [recenze]

Huawei Watch 2 Sport: telefonují a umí LTE, ale zcela samostatné nejsou [recenze]

** Druhá generace hodinek od Huawei přináší edice Classic a Sport ** Sportovnější model obsahuje LTE konektivitu ** Hodinky by tak teoreticky mohly být naprosto nezávislé na smartphonu

21.  9.  2017 | Láska Jan | 6

B&O BeoPlay P2: Minimalistické řešení na cesty [test]

B&O BeoPlay P2: Minimalistické řešení na cesty [test]

** Bang & Olufsen vyrábí designová zařízení se špičkovým zvukem. ** Může to platit i o malém a levném Bluetooth reproduktoru? ** Proč má BeoPlay P2 jen jedno tlačítko pro zapnutí?

18.  9.  2017 | Březina Petr | 4

Nokia 6: zahřívací kolo před ostrým startem [recenze]

Nokia 6: zahřívací kolo před ostrým startem [recenze]

** Čistý Android nemusí znamenat jednoznačné plus ** Absence grafických nadstaveb nevyváží slabší výkon ** S nižší cenovkou by to byla jasná volba v nižší střední třídě

17.  9.  2017 | Herodek Martin | 29