Mobily v Evropě: Siemens boduje, Nokia ztrácí

Zatímco celkový trh se meziročně zvedl téměř o čtvrtinu, Nokia prodala pouze o pár tisíc víc a její podíl tak spadnul o devět procent. Siemens svůj podíl naopak téměř zdvojnásobil.

Třetí čtvrtletí bylo ve znamení dalšího nárůstu v prodeji mobilních telefonů na západoevropských trzích. Oproti minulému roku se prodeje zvedly téměř o čtvrtinu (23 procent), ve srovnání s druhým čtvrtletím tohoto roku byl tento kvartál o sedm procent úspěšnější. Celkem se prodalo 32,4 milionů mobilů. Analytici ke konci roku odhadují číslo 125 milionů.

Výrobci uvádějí, že největší poptávku zaznamenali vedle mobilů s barevnými displeji a fotoaparáty také po přístrojích nejlevnější kategorie. Z toho dokázal nejvíce vytěžit Siemens a má se rozhodně čím chlubit.

Nokia padá

Ve stejném období minulého roku nás finský výrobce oslňoval tržním podílem 51,2 procent, letošní čísla jsou o dost slabší, výsledek 42,1 procent znamená zhruba devítiprocentní pokles podílu. Meziroční počet prodaných mobilů je samozřejmě vyšší, ale o pouhých dvě stě tisíc (celkem 13,7 milionů), což není moc. Pokud se na trhu celkem prodalo o 23 procent víc, tak Nokia zvýšila prodej o pouhé procento a půl.

Závěr roku bude ale určitě silnější, finský výrobce tradičně investuje hodně marketingových prostředků do Vánoc, což se obvykle vrátí v podobě výrazného nárůstu tržeb.

Siemens boduje

Velmi úspěšné výsledky ohlásil druhý Siemens, jeho tržní podíl se oproti minulému roku zvýšil z 9,5 na 17 procent. Obraty se téměř zdvojnásobily. Zatímco před rokem bylo prodáno sotva 2,5 milionů telefonů, teď je to 5,5 milionů. Ve značné míře je to dáno úspěchem modelů A55, C55, M55 a SL55. Ostatně poslední novinky Siemensu patří opět spíše do kategorie levnějších mobilů, další úspěchy budou následovat.

Na třetím místě je Samsung s celkovým počtem 2,8 milionů prodaných zařízení, minulý rok to byly dva miliony. Jihokorejský Samsung tímto zvedl svůj podíl o procento na 8,6 %. Švédsko-japonský Sony Ericsson meziročně zdvojnásobil své výsledky a v rámci třetího čtvrtletí 2003 dokázal prodat 2,2 milionu telefonů. Největší úspěch zaznamenal bezesporu model T610. Tržní podíl výrobce se ustálil na hodnotě 6,6 procent, před rokem to byla pouhá čtyři procenta.

Motorola zaspala

Zatímco před rokem si americká Motorola libovala na třetím místě žebříčku, vzhledem k malé inovaci své produktové řady v průběhu roku se dostala až na páté místo. Výrobce dokázal prodat jen o sto tisíc mobilů více, jeho podíl je tak 6,3 procent, což reprezentuje 2,1 milionu prodaných telefonů. Novou řadu véček (V300, V500 a V600) ovšem trh přijal s nadšením, v dalších obdobích tedy můžeme očekávat nárůst.

Zdroj: Strategy Analytics

Diskuze (55) Další článek: MiTAC: nový kapesní počítač s GPS navigací

Témata článku: Nokia, Siemens, Mobil, Bod, MOBI