MyGuide 4260: taková normální navigace (test)

Má širokoúhlý displej, mapy celé Evropy, stačí vybalit z krabice a jet. MyGuide 4260 je další z velkoformátových navigačních přístrojů s cenou pod deset tisíc korun.
MyGuide 4260: taková normální navigace (test)
Kapitoly článku

Klíčové vlastnosti

  • rozumná cena
  • přijatelné rozměry
  • kvalitní navigace
  • podrobné mapy

Hlavní nedostatky

  • krátký napájecí kabel
  • vystouplá paměťová karta
  • v této třídě je hodně velká konkurence

MyGuide 4260: ve zkratce
cena 8 990 Kč
typ navigace přenosná navigace
rozměry 127 × 83 × 23 mm
hmotnost 206 g
GPS přijímač Sirf Star III, 20 kanálů
displej 95 × 54 mm, 480 × 272 bodů, dotykový
paměť flash, paměťová karta (SD)
mapy České republiky Tele Atlas
mapy Slovenska Conan
3D zobrazení mapy ano
česká nabídka ano
česká hlasová navigace ano
doprava RDS-TMC po dokoupení příslušenství
Podrobné parametry najdete v katalogu autonavigací

MyGuide 4200 je přenosný navigační přístroj určený výhradně do auta. V budoucnu ho možná bude podporovat turistická aplikace SmartMaps, primární ale je použití v autě. Přístroj se připevní na čelní sklo a po zapnutí s ním lze okamžitě vyjet. Nic není třeba instalovat nebo složitě nastavovat. Testuji konkrétně model 4260.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
MyGuide 4260: taková běžná širokoúhlá navigace

MyGuide podobně jako navigace Mio nebo nováček DreimGo používá navigační aplikaci iGo zavřenou v jednoúčelové krabičce. Protože jsme už o programu iGo napsali hromadu článků a připravili ještě víc testů přenosných navigačních přístrojů postavených na této platformě, bude to tentokrát už opět stručné.

Nebudu předstírat, že se jednotlivé modely od sebe příliš liší. Rozdíly jsou naopak minimální. V podstatě bych mohl vzít starší recenzi, změnit na ní pár vět – třeba popsat větší displej – a bylo by hotovo. S MyGuide 4200 jsem ale přesto několik dnů aktivní jezdil… a zjistil, že je opravdu v podstatě stejný jako ostatní.

Není na tom ale nic špatného. Širokoúhlý navigační přístroj s pokrytím celé Evropy stojí osm tisíc korun, je levnější než konkurenti, a umí v podstatě totéž.

Jak být levnější

MyGuide představil navigátor s širokoúhlým displejem už loni. Jednalo se o model 4300, a na rozdíl od ostatních přístrojů MyGuide směřoval do vyšší kategorie. Svým vzhledem, materiály a zpracováním se řadil ke špičce; nebýt několika hloupých softwarových chyb (přečtěte si jeho test).

S řadou 4200 se MyGuide vrací zpět do kategorie levných přístrojů. Je to vidět už na designu a zpracování, které je o třídu horší než u staršího kusu. Opět neříkám, že špatné. V této třídě je obyčejná plastová krabička běžná. Design neurazí ani nenadchne. Vidět je vlastně jen displej, kolem něj první šedý a druhý černý rámeček.

Klepněte pro větší obrázek
Na designu se šetří nejdřív

Přístroj je poměrně malý. Čelní rozměry 127 × 83 mm vycházejí z velikosti displeje, tloušťka 23 mm také nijak nevybočuje z průměru. To stejné platí o hmotnosti 206 g. Ovládání je řešeno téměř výhradně prostřednictvím dotykového displeje. Má rozměry 95 × 54 mm a rozlišení 480 × 272, je širokoúhlý. Matná vrstva trochu pomáhá proti odleskům. Jas displeje je dostatečný, i když na trhu jsou i svítivější navigátory. Při pohledu z ostřejších úhlů se zobrazení na displeji trochu ztrácí.

Hardwarově je řešen pouze vypínač přístroje a kolébkový ovladač hlasitosti. Zdířka pro připojení nabíječky je umístěna vpravo, pod konektorem sluchátek (jack 3,5 mm). S počítačem se MyGuide propojí běžným USB kabelem, za pomoci programu Active Sync se pak lze dostat do paměti a na paměťovou kartu. Konektor USB na přístroji lze využít také pro připojení antény pro příjem dopravních informací RDS-TMC. Anténa se však standardně nedodává.

Kde by se raději šetřit nemělo

Karta formátu SD je na levém boku, a bohužel o milimetr přesahuje profil přístroje. Není to praktické, protože stačí neopatrné stisknutí, například při manipulaci s navigací. Karta hned vyskočí a někdy kvůli tomu shodí i navigační program.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ovládací prvky a konektory na obou stranách • detail vystupující karty

Pro snadnější ovládání je v těle navigačního přístroje umístěno výsuvné pero. V případě potřeby lze připojit i externí anténu, ale určitě ji nebudete potřebovat, protože vestavěný čip Sirf Star III je dostatečně citlivý. MyGuide v tomto případě nepoužívá procesor Centrality kombinovaný s horším GPS čipem jako u svých nejlevnějších modelů.

Držák tentokrát není řešen husím krkem. Přísavkou se upevní na čelní sklo, malý polohovací kloub se zajistí šroubem a na čelní plošku přijde konstrukce, která drží samotný přístroj. Trochu se mi nelíbila kombinace černé zadní a stříbrné přední části, ale to je jen detail.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Z malého držáku není třeba mít husí kůži

Větší připomínku mám k příliš krátkému kabelu autonabíječky. Je pružný, kroucený, ale musí se tak natáhnout, že držák s přístrojem kroutí směrem dolů. A to je zdířka pro autozapalovač v mém autě umístěna ve střední části palubní desky. Nevím, jak budou krátký napájecí kabel řešit majitelé vozů se zapalovačem až vedle páky ruční brzdy. Snad umístěním přístroje na dokoupenou samolepicí základnu, která bude blíž než čelní sklo. Stačilo přitom ke kabelu přidat decimetr.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
MyGuide v držáku

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Velmi krátký napájecí kabel a jeho připojení k přístroji

V seznamu výbavy se někdy uvádí kožené pouzdro. V balení, které jsem měl k dispozici, nebylo.


V další kapitole si přečtete o softwaru a vlastní navigaci

Témata článku: Testy navigací, Pro řidiče, Test, Dobrá cena, Kombinace černé, Velká konkurence, Určitý typ, Plastová krabička

Určitě si přečtěte

Fitbit Ionic: chytřejší náramek v hodinkovém provedení [recenze]

Fitbit Ionic: chytřejší náramek v hodinkovém provedení [recenze]

** Hodinky mají svůj platební systém, v ČR jim ale zatím chybí podpora ** Jejich velkou předností je baterie, která je v chodu udrží i celý týden

Včera | Měchura Milan | 7

Huawei Mate 10 Pro: sexy mozek s umělou inteligencí [recenze]

Huawei Mate 10 Pro: sexy mozek s umělou inteligencí [recenze]

** Špičkový smartphone s bezrámečkovým AMOLED displejem ** Výkonu je na rozdávání a prostor dostává umělá inteligence ** Nedostatky má také, ale nejsou tak závažné

10.  12.  2017 | Láska Jan | 34

Rachot v redakci: test 18 přenosných reproduktorů v prosincovém Computeru

Rachot v redakci: test 18 přenosných reproduktorů v prosincovém Computeru

** Hledáte bezdrátový reprák na cesty či na piknik? ** Otestovali jsme jich pro vás hned 18 ** Nový Computer je na stáncích!

6.  12.  2017 | redakce | 6

Apple iPhone 8 Plus: sázka na jistotu bez rizik [recenze]

Apple iPhone 8 Plus: sázka na jistotu bez rizik [recenze]

** Dva objektivy dělají lepší práci než loni ** Baterie zhubla, výdrž je ale delší ** Větší skleněná záda působí lépe než u malého modelu

4.  12.  2017 | Michlovský Jakub | 184

HTC U11 Life: citlivka na dotek ve střední třídě [recenze]

HTC U11 Life: citlivka na dotek ve střední třídě [recenze]

** Od sourozenců se naučil ovládání pomocí stisknutí boků Edge Sense ** Svým vzhledem s Liquad Surface povrchem připomíná model U11 ** Chybí mu 3,5mm jack, což ale nahrazuje vynikajícími sluchátky USonic

30.  11.  2017 | Měchura Milan | 3

Asus Zenfone 4: pevný a sebejistý středobod nové rodiny [recenze]

Asus Zenfone 4: pevný a sebejistý středobod nové rodiny [recenze]

** Zenfone 4 je nejdůležitější smartphone aktuálního portfolia Asusu ** Zařízení vyšší střední třídy je dělané na míru masového zákazníka ** Největší překážkou může být až příliš odvážně nastavená cena

26.  11.  2017 | Láska Jan | 19