MyGuide 4300: iGo na širokoúhlém displeji (test)

MyGuide 4300 je první přenosná navigace používající aplikaci iGo 2006 na velkém a širokoúhlém displeji. Pochvalu si zaslouží skvělé konstrukční zpracování.

CarDiary: kniha jízd

V navigacích zatím velmi ojedinělá je aplikace CarDiary. Je to elektronická kniha jízd a údržby vozidla, kterou lze vést přímo v MyGuide 4300. Založíte v ní „účet“ pro svůj vůz – může být jen jeden. A potom doplňujete spotřebu, servisní a jiné náklady.

 
Základní obrazovky s informacemi • přidání nového tankování • přehled

Je to výborný nápad, MyGuide si ale připíše čárku jen za to, že s knihou jízd v této třídě navigačních přístrojů přišel jako první. Praktická použitelnost této aplikace je nízká. V prvé řadě chybí možnost exportu nebo alespoň zálohy dat, a tím se kniha jízd dostala na úroveň demoverzí podobných programů. Pro ovládání je nutné vždy použít pero, prsty nepřipadají v úvahu. A potom detaily, kvůli kterým si program vyzkoušíte a asi nebudete používat: při tankování nestačí zadat stav tachometru, musíte v hlavě sami spočítat rozdíl; program pracuje pouze s eurem; spotřeba se nepočítá v l/100 km, ale v km/l; program komunikuje napůl anglicky, napůl německy.


Souhrnné měsíční náklady v tabulce a v grafu

Kniha jízd v navigačním přístroji je velmi užitečná funkce. Musí být ale připravena tak, aby se dala pohodlně ovládat a přizpůsobit.

IGo širokoúhle

Podle obrázku na krabici přístroje a také podle oficiálních fotografií by se mohlo zdát, že MyGuide jednoduše vzal iGo, resp. svoji trochu upravenou aplikaci, a z rozlišení 320 × 240 ji na délku roztáhnul do nového formátu. Skutečnost je naštěstí jiná. Proporce všech prvků na displeji jsou stejné jako dřív a zvětšil se prostor pro mapu. To se rozhodně hodí, hlavně při navigačním pohledu, kdy levou část displeje zabírá informační panel.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Takhle iGo na displeji ve skutečnosti nevypadá

MyGuide Na obrazovkách pro nastavení trochu roztáhnul a přepracoval rozmístění některých tlačítek. Když je displej široký, nemusí být všechny prvky pod sebou na dlouhé nudli, vejdou se vedle sebe.



Tohle je už určitě hezčí

Jde-li o funkce, neobjevil jsem rozdíly vůči mateřské navigační aplikaci iGo 2006. MyGuide sice podporuje RDS-TMC, což iGo zatím neumí, všechno ostatní je ale stejné. Takové Mio si svoji aplikaci MioMap, která rovněž vychází z iGo, upravuje mnohem víc. Ale také zjednodušuje a uživatelé si potom musí pokročilé funkce z iGo znovu povolovat. U MyGuide jsou povoleny standardně.

IGo v několika odstavcích

iGo 2006 je král softwarových navigací roku 2006. Kromě základní verze pro kapesní počítače se tato navigační aplikace rozšířila i do mnoha přenosných přístrojů postavených na platformě Windows CE. Má výborné grafické zpracování a podrobné mapy, které vedle západní Evropy a České republiky (Tele Atlas) zahrnují i kvalitní Slovensko a další východoevropské země (místní dodavatelé).

V MyGuide 4300 jsou mapy třiačtyřiceti států. Je ale třeba přiznat, že některé z nich – například Bělorusko a další – obsahují pouze průjezdní komunikace. Česká republika, Slovensko a západní Evropa jsou ale zpracované skvěle. A pokud jde o východ, žádný navigátor dnes nenabídne lepší pokrytí.

Mezi nedostatky iGo 2006 patří příliš upovídaná hlasová navigace a k tomu různé detaily. Nejsou tak zásadní, ale při navigaci by dokázaly zpříjemnit život – například možnost upozornit v předstihu na vybrané body zájmu, možnost ukládání připravených tras apod.

Při jízdě se MyGuide 4300 nijak neliši od jiných přenosných navigací, které používají navigační aplikaci iGo 2006. Když si zvyknete na časté hlasové instrukce, je jízda pohodlná a jistá. Díky tomu, že důležité funkce ovládají hardwarová tlačítka, není nutné při jízdě často navštěvovat nabídku. Jen regulace hlasitosti mohla být jistější, kolečko často nereagovalo.

Další informace k navigační aplikaci iGo 2006 najdete v podrobné recenzi.

Mezi střední třídou a špičkou

MyGuide 4300 se prodává za cenu 12 700 Kč včetně DPH. Patří tedy do střední třídy přenosných navigací. Odpovídají tomu i funkce a výbava – ve standardním příslušenství chybí anténa pro RDS-TMC (což je jinak prostý drátek) a je zde pouze pasivní univerzální držák „husí krk“. Pokud ale jde o design, zpracování a displej, můžeme MyGuide srovnávat i se špičkou.

Klepněte pro větší obrázek

Přístroji ale ani v závěru neodpustím zmínku o chování vypínače. Navigace podstavená na Windows CE se musí po zapnutí dostat okamžitě do stejného stavu, v jakém byla vypnuta. Resetování MyGuide zdržuje.


Tento startovací obrázek budete nenávidět

A když srovnáme MyGuide 4300 s typickým představitelem střední třídy, s navigací Mio C710+? Je trochu levnější, dnes se prodává už za 11 100 Kč. Má ale výrazně menší displej, jehož zvětšení za menší příplatek u MyGuide rozhodně stojí. Mio má také menší mapové pokrytí, rozdíly jsou ale jen v dalekých zemích, kam asi většina uživatelů nikdy nezavítá. Důležitější je podpora RDS-TMC v ceně Mia C710+ a také sdílená databáze policejních radarů. Chybí ale zase přehrávač videa a někdo by u MyGuide možná využil i vestavěnou knihu jízd. Řekl bych proto, že oba tyto navigační přístroje jsou srovnatelné.

Témata článku: , , Test, Zapnutý gps, Displej, Náhodné stisknutí, Přímé slunce, Snadné přenášení, Praktický efekt, Elektronická kniha, Typický představitel, ? Displej