Navigace s kapesními počítači

Diskuze čtenářů k článku

mar.tan  |  11. 08. 2008 21:56

Dobrý den,

osobně používám pro autonavigaci TomTom, jeho výhody jsou zmíněny výše a nemá tedy cenu je opakovat.

Pro geocaching ale zatím používám bezplatný program PGSPlot, který navíc umožňuje export trasy do formátu, který přečte Google Earth. Není nic krásnějšího, než po cyklovýletu po lese si pohodlně prohlédnout kudy jsem to vlastně jel :o)

Pokusím se k tomuto tématu brzo napsat článek u mě na webu http://mar-tan.eu

Martin

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  13. 02. 2008 13:09

Dobrý den. Trh přece jen pokročil a vy jste server specializovaný na téma navigace. Chtělo by to update recenze na nové/anebo akualizované SW produkty. Konkrétně by mě zajímala srovnávací recenze turistických map (k níže uvedenému přidejte wwwtečkaXXXtečkacz) kde XXX je:

- dpa -
- SmartMaps -
- Tournavigator -

Děkuji!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Janeg  |  17. 11. 2007 07:31

Ahojka OUTdoři.

Nemáte někdo popis formátu OZI map a jejich kalibrace?
Díky za odkaz.
J.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bobo007  |  02. 07. 2007 11:56

Zdravim vsechny GPS cykloturisty, chci se zeptat, jestli jste uz nekdo resili uchyceni PDA na horsky kolo. Mam E-Ten X500 a premyslim, jak to udelat, aby to bylo co nejbezpecnejsi. Mam predstavu, ze by se dala koupit extra synchronizacni kolibka a tu vhodne mechanicky uchytit. Uvitam jakekoliv zkusenosti. Dik.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Arnošt  |  20. 08. 2007 20:35

Měl jsem stejný problém, ale už jsem jej vyřešil. Pořídil jsem si elegantní kožený obal Krusel, který má spoustu příslušenství pro uchycení různými způsoby. Mimo jiné i na kolo, do auta, za opasek, na popruh batohu, apod. Na kole drží v velice pevně a zvládám s ním i drné lesní cesty na horském kole.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdeněk  |  24. 08. 2007 22:03

Zdraví také GPS cylkoturista z Moravy.
Už druhou sezónu používám PDA FS Loox 42O k navigaci po cyklostezkách, mapy mám od SmartMaps. Také jsem řešil bezpečné uchycení PDA na řidítka, je to přece jen choulostivé zařízení. A mohu doporučit následující- pozdro Krusell vybavené systémem Multidapt k tomu držák na kolo Krusell Bikeholderkit za 239,-Kč. Pouzdro s PDA v tomto držáku není úplně na pevno, pohybuje se na čepu, ale sevření je bezpečné a spolehlivé. Jak nasazení tak vyjmutí PDA z držáku je jednoduché a rychlé. Takže mohu doporučit. Jiné držáky vyžadují uchycení PDA bez obalu,něco jako v autech, ale v terénu jsem v poslední chvíli PDA zachránil před pádem. Výhoda doporučovaného držáku je také v tom, že PDA má vlastní obal a v případě pádu kola je jím chránéno. Jinak ještě využívám GPS Garmin Maps 60 CS, kde je držák na kolo také velmi spolehlivý, nemám k němu připomínek.
K držáku PDA na kolo lze získat informace a případně si jej objednat na www.sunnysoft.cz , -držáky PDA a tel - ostatní, na kolo.
Takže přeji hodně km po cyklostezkách.Naschle.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
STEFAN  |  25. 03. 2007 12:51

Dobrý, pozdravujem Všetkých. Vie mi niekto poradiť, ako spojazdniť navigaciu IGO 2006 nainstalovanu v SPV M 3100 /vlastne HTC Hermes/ a ext.GPS modul? Zatial mam Nokiu LD 3W ale s tou to asi nepojde.
Ďakujem za každú radu.

Steve

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gabry  |  28. 05. 2007 20:08

mam VArio + LD-3W + IGO 2006 a v pohode to jede. s hermesem by nemel byt problem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aleš  |  22. 03. 2007 00:06

Ahoj,
nevíte, jestli nějaký software pro WM5 pracuje s WGS-84 souřadnicovým systémem?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milča  |  19. 03. 2007 11:45

Zdravím, nevíte někdo jak spárovat MDA Vario (QTEK9100) a bluetooth GPS MSI-SF200 a to s programem OziExplorer.
S jinýma gps programama mi to normálně funguje na portech 6 a 7. - jako je TomTom, nebo třeba BeeLine...
Ale když si dám v tom OziExploreru File/Configuration/NMEA(GPS)/Communication Port, tak tam nemám ty dva požadované porty 6 a 7. Jsou tam jenom tyto:
COM0:QCMD
COM1: sériový port
COM2: Xpanel
COM3: IrCOMM
COM4: Infračervený port
COM9: QDATA

Prosím prosím, nemáte někdo nějaký nápad???
Předem moc děkuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sundsval  |  19. 09. 2007 18:45

Natvrdo tam napis COM port kterej potrebujes, tzn. prepis ho v tom rozbalovacim okne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bohunka  |  03. 12. 2006 23:08

Prosím poradte mi. Chcem kúpit priatelovi pda, ale chcem ten naj., aby mal všetko, napr. aj navigáciu!!! Veľmi pekne ďakujem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
apagenius  |  06. 12. 2006 11:46

Měsíc zkouším PDA F/S Loox N560 s navigací Dynavix 2005 Europe+CR, a navíc přijímač NaviLock NL-319R. Celkem je to dost přes 20kKč, ale máte opravdový počítač, velice dobrou a aktuální navigaci ( kromě SR, do frasa , ne všichni se mnou budou souhlasit, ale je to tak! ) a tak, zatím, mohu vřele doporučit...
Pěkný den, Bohunko

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
O.Babka  |  11. 12. 2006 03:53

Zkuste Asus MyPal A639, ten je bez telefonni casti, ale ma GPS, WIFI, BLUETOOTH, navic mozna jeste neni k sehnani. Pokud byste chtel i integrovany gsm modul - mobil - tak treba ETEN x500, ale taky je to novinka, ale do Vanoc by se mely oba objevit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nikous  |  12. 12. 2006 11:09

A co říkáte třeba na MIO P550??? Uvažuji o něm, tak bych rád slyšel vaše názory

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vašek  |  01. 01. 2007 21:53

Používám Mio 550 s IGO 2006 - jsem spokojen s navigací i s PPC. Rychlé odezvy. Jen bych ocenil silnější baterii, ale to je zřejmě problém všech PPC s navigací. Ještě, že máme el. v autě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
trepi  |  25. 01. 2007 23:24

PDA Mio 550 s iGO Europe mám zatím 14 dní,teď jsem pracovně
na měsíc v Brašově v Rumunsku,vždy mě to přivedlo až před
hotel,jak tady,tak v Maďarsku.Jednou jsem se v nějakém
městečku přehlídl,vrátilo mě to na cestu malými postraními
uličkami - OK.Uvídíme až pojedu do Rakouska nebo Německa nebo
Anglie.Jen ta distribuce svázaná s kartou je nešťastná,
potřebuji víc místa.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petropos  |  09. 01. 2008 13:19

Mám MIO 550 už poměrně dlouho a jsem s ním velice spokojen.
K autonavigaci v něm používám IGO(MioMap), na geocaching mám GPStuner a BeeLineGPS, na cyklovýlety mám k SmartMapNavigator. Takové PDA má nepřeberné množství použití a k dispozici jsou stovky užitečných programů a aplikací. Ale nechci psát recenzi.
Jen taková poznámka na závěr: Do 550 se dá naistalovat několikanásobně víc programů než do 560 - může za to "programová" paměť v 560, která je poměrně malá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bmk  |  02. 06. 2007 19:01

a nebo je velmi dobrý PDA Asus p535.najdeš v něm vše,co na cestě můžeš potřebovat,včetně zábavy a internetu.Navigační Sw bych doporučoval TomTom,v jeho případě není u navigace co řešit,je skvělý...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LUBOS  |  23. 11. 2006 20:05

Dobry den.
Chcem Vam zdelit svoje vlastne skusenosti s tymito softmi v HP 6515.
Jednoznacne u mna vyhrava TOM TOM. PRECO?
1.Je naozaj pravda ,ze sa clovek psychicky uvolni ked zapne tom tom.a. je 100% pravda ze v noci sa podla tom toma jazdi lepsie lebo vam pekne ukazuje aka zakruta vas caka.
2.Ked si skusite odbocovanie na na krizovatke dvoch 3 prudovych dialnic v Nemecku tak mi jednoznacne date zapravdu.Chodim do zahranicia minimalne raz mesacne a s tom tomom som ani raz neodbocil zle.S iGo sa mi to stalo za jednu cestu 3x.A viete si predstavit ten stres ked mate dohodnutu bussines schodzku na neaku hodinu a kvoli navigacii ju zmeskate.
3.V meste som si navolil adresu a chyba bola asi 100 metrov.
4.Ale na obhajobu iGo musim povedat ze cez budapest ma previedol perfektne.Chorvatsko tiez bolo o.k.Cize iGO ma naskok v pokryti /VYCHODNEHO BLOKU/. A zadalsie ,kecal som aj s inymi ludmi co mali iGO v EUROPE A oni mi vraveli ze im posluzil super.
ZAVER.Takze je mozne ze HP 6515 bol optimalizovany na TOM TOMa.Neviem cim to je sposobene ale je mozne ze moje HPcko spracovavalo info z GPS neako divne.Na igo by som asi trosku zvyraznil ohranicenie ciest hlavne na tych komplikovanych krizovatkach ,kde nie je jedno v ktorom jazdnom pruhu prave idete.Na tom tome som ale po dlhsom case uviedol do pouzivania niektore super funkcie ako je nastavenie upozornovania na priblizujuce sa POI...napr.cerpacky PHM.Je to super spestrenie v aute a hlavne ked si sam.Udrzuje Ta to bdelejsieho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Steve  |  04. 11. 2006 20:48

Uvažuju o navigaci za použití PDA pro létání. Ne jen to, je to fajn hračka do auta a na turistiku, ale pro létání to potřebuju. Jen mám obavy z výdrže na baterii. Dosluhuje mi eTrex Legend od Garminu a do toho se vždycky baterky někde našly a hlavně dlouho vydržely. Ale co při navigaci s PDA? Externí napájení nepřipadá v úvahu, nemám to kam "píchnout".
Důležitý je pro mě i navigační SW. Nepotřebuju autorouting, 3D pohledy apod., stačí mi tam dát např. naskenovanou mapu, případně jen prázdnou plochu, do níž bych si nějak vytvořil hranice vzdušných prostorů. V Legendu jsem je měl vytvořené jako tracklog a úplně to stačilo, spokojenost. Zkrátka nestojím o ty softwary pro navigaci do auta - pro mě je zbytečná a obávám se, aby vůbec uměla to, co vlastně potřebuju já - přehledné zobrazení leteckých prostorů, případně orientačně větší sídla.
Tak nevím. Děláte do toho někdo? Zkušenosti s PDA nemám. Mimochodem bych při pořizování nového PDA měl nejradši tzv. všechno v jednom (GPS, GSM a PDA), ale mám obavy hlavně o tu výdrž - napájení. A taky - budu to mít na koleně, tak nevím co s těmi výklopnými anténami.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gha  |  15. 11. 2006 09:42

Skus pozret oziexplorer. Mozes tam dat naskenovane mapy, ...

http://www.oziexplorer.com/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mumiak  |  10. 01. 2007 08:39

Používám a doporučuji (turistika, geocaching) program GPS Tuner
Skvělý poměr cena/výkon (cca 750 Kč bez nebo 1000 s ročním upgrade). Za svoje peníze dostanete opravdu hodně.
Podporuje mapy přímo v JPG (vynikající s leteckými mapami z www.mapy.cz), jednoduchá kalibrace.
Má kompas, POI, waypointy, cesty, záznam trasy, oblasti (pro okřídlené šílence), automatický přechod mezi mapami (např. mezi několika snímky leteckých map přímo z monitoru PC), ... Měří polohu, čas, vzdálenost, výšku, rychlost a zrychlení ve všech myslitelných směrech. Je lokalizovaný do češtiny. Nenarazil jsem na nic, co by mi chybělo.

Zdravím všechny spřízněné duše

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
akabo  |  26. 03. 2007 16:23

Múžete mi poslat odkaz na prodejce zmíněného SW GPS Tuner.
Svým popisem jste mě velmi inspiroval.

Děkuji.A.K.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
akabo  |  26. 03. 2007 22:07

Netřeba, již jsem se chytil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vigoo  |  03. 09. 2006 15:21

Docela by mě zajímal váš názor na to jaký sw si koupit nejsem moc kovaný v navigaci ale chtěl bych něco co fakt funguje nejlíp v celé evropě a co nejpodrobněji prosím poradte. Viktor

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
werner  |  04. 09. 2006 01:29

Nazdar Viktor.

Ja mam PDA+GPS+GSM Mio A701.Mozem smelo odporucit iGo Europe 2006, skvela presnost az na popisne cisla, rychla odozva, prijemna grafika, fakt dobra navigacia, myslim ze najlepsie co je na trhu. Cena sice vysoka(cca 11 tisic Skk), ale urcite za kvalitu. Pocul som ze Tom Tom je v zapadnej europe lepsi, resp presnejsi ale ja som s iGo nemal najmensi problem. Som velmi velmi spokojny. akurat na turistiku som nenasiel este najvhodnejsieho kanditata. Oziexplorer je fajn ale nie je to to prave orechove, GPS Dash2 trosku pomale reakcie, Vito navigator ma u mna problem s lokalizaciou GPS zariadenia a nie vzdy sa "chyti" Teraz testujem Navio, uvidime ako to bude s nim. Trosku problem s mapami ale co sa tyka navigacie pri Geocaschingu, moze byt dobry. Asi tolko. Treba vela citat fora a dozvies sa viac.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radusz  |  07. 09. 2006 09:40

Ahoj,
cital som tvoj prispevok a zhanam presne to co mas ty- A701+IGO2006..
Chcem sa ta spytat na rychlost prepoctu trasy,CPU je 520 MHz,tak by to malo byt urcite rychlejsie ako moja 266 MHz N35,ktoru predavam..Ako si spokojny s GSM castou A701? Chybajuca klavesnica nie je handycap? Nevies mi poradit kde sa da lacnejsie zohnat A701? 20000SK sa mi zda dost... Ak mozes odpovedat na radusz@seznam.cz
dik moc
Rado Gunar

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  04. 09. 2006 08:31

Ahoj Viktore,

pokud jde o mně, jezdím po Evropě (i po ČR) s Tom Tomem. iGo je graficky krásný program,který je hezčí než TomTom hlavně při plánování doma na gauči. Při navigaci jsem ale dal přednost přehlednějšímu zobrazení TomToma. Zvlášť v noci podle něj mnohdy člověk dokáže snáz "nahlížet" do zatáček a lépe vidí, co ho na silnici čeká. Vyzkoušel jsem si to třeba na klikaté rakouské dálnici z Grazu do Vídně.Bez navigace jsem jel s obavami a mnohem pomaleji. Po zapnutí TomToma se člověk psychicky uvolní. I když i jiné navigace zobrazují zatáčky a průběh cesty, zdá se mi, že mnohdy ne tak, aby to řidiče dokázalo varovat a přinutit k včasnému zpomalení anebo naopak dát mu jistotu, že zatáčka má takový průběh, který se zobrazuje na displeji. Je to dané jiným navigačním zoomováním než jaké má v sobě mnou "vychvalovaný" TomTom. Ale volba softwaru je čistě na Vás.Třeba budete upřednostňovat RDS/TMC zpravodajství a to TOm Tom ani iGo nenabízí. Potom se poohlédněte po Dynavixu nebo po Destinatoru (ten ale používá mapy od společnosti Navteq,které jsou v ČR oproti Teleatlasovým mapám řídké).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VíTa  |  10. 08. 2006 16:47

Já akorát nevím kde sehnat ještě Slovensko a chorvatsko to mi nějak zapomněli přidat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x12345678  |  19. 08. 2006 04:58

TomTom Eastern Europe Map. Funguje na PDA (TTN5) i PNA. Problém je jen v enormním počtu chyb. Za obrovské pokrytí v podstatě celé Evropy a části Asie bych mu to ale dočasně odpustil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Shakal  |  27. 08. 2006 15:38

Na mapu Slovenska je zatím asi nejlepší iGO kde jsou mapy nejen Slovenska ale i Maďarska i Chorvatska a další státy Evropy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
skomi  |  24. 07. 2006 10:59

a nenasiel by som nieco take aj zadarmo ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  24. 07. 2006 13:26

Pokud na neco narazite, vezmete dvakrat Uz bych potreboval neco novejsiho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  06. 09. 2006 03:51

Je to spodivem, ale existuje něco zadarmo. Zkus Map24.cz. Nyní i verze Map24 Mobile. Nutno se zaregistrovat a stahovat zdarma na aglických stránkách. U verze pro PDA je nutné mobilní připojení k internetu - mapy se při používání průběžně stahují.
Více na:
http://navigovat.mobilmania.cz/Bleskovky/AR.asp?ARI=113003&CAI=2097

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  11. 07. 2006 16:38

No, takovy resersni clanek, skoda, ze se v nem jaksi ztratily PathAway, prodavaji se na to navigacni mapy, lze exportovat mapy z TTQV. Je videt, ze dotycny moc turisticky nenavigoval. No, jeste ze mame Google.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Horský  |  17. 07. 2006 09:30

Dobrý den,

cílem článku nebylo vyjmenovat všechny navigační programy, které jsou v současnosti k dispozici (a je to tam také napsáno ). Ale děkujeme za tip, určitě se k vyjmenovaným programům brzy dostaneme a při pravíme pro čtenáře jejich podrobné rezenze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Inspektor  |  04. 07. 2006 09:53

trochu mi u te turistiky chybi zminka o Smartmaps. Dale PocketKim hlasovou navigaci ma. Jinak pekny clanek...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor