Navigon 2110: jezdil jsem s ním rád (krátký test)

Nejlevnější Navigon nabízí mapy celé Evropy a v ceně netradičně i přijímač dopravních informací RDS-TMC. Test jednoduché navigace. (Video)
Navigon 2110: jezdil jsem s ním rád (krátký test)
Kapitoly článku

Klíčové vlastnosti

  • příjemná cena
  • pěkný vzhled
  • RDS-TMC v ceně
  • mapy celé Evropy
  • celkově velmi dobrá navigace
  • přijatelně rychlé reakce

Hlavní nedostatky

  • je třeba počítat s chybami v mapách
  • nedostatečné databáze zájmových bodů
  • grafické prostředí nešetří místem na displeji

Navigon 2100/2110: ve zkratce
cena 5 370 Kč/4 290 Kč
typ navigace přenosná navigace
rozměry 103 × 78 × 18 mm
hmotnost 160 g
GPS přijímač Sirf Star III, 20 kanálů
displej 70 × 53 mm, 320 × 240 bodů, dotykový
paměť paměťová karta (SD)
mapy České republiky Navteq
mapy Slovenska Navteq
3D zobrazení mapy ano
česká nabídka ano
česká hlasová navigace ano
doprava RDS-TMC standardně
Podrobné parametry najdete v katalogu autonavigací

Mám rád jednoduché a levné navigační přístroje. Umí totiž téměř totéž, co několikrát dražší vlajkové modely. Jejich navigační aplikace vypadají stejně jako u vyšších řad, podporují stejné nejdůležitější funkce. Tyto navigace zkrátka za velmi výhodnou cenu nabízejí všechno, co řidič v automobilu potřebuje. Užívám si proto testy levného TomTomu One, Garminů Nüvi nižších modelových řad, a rád jsem jezdil i s Navigonem 2110.

Tento základní model v posledních měsících Navigonu celosvětově velmi pomohl. Není se čemu divit, protože cena je vždy ten nejdůležitější parametr. Když se spojí s líbivým designem a celkově dobrým marketingem, výrobek má úspěch.

Displej malý, ale stačí

Navigon 2110 je přenosný přístroj určený pro navigaci v automobilu. Obsahuje mapy celé Evropy, a prodává se za průměrnou cenu 5 370 Kč (zdroj Heureka.cz). Na internetu můžete najít i ceny 3 800 Kč, dejte si ale pozor na neoficiální dovoz, konkrétně u Navigonu se nevyplatí.

Existuje také Navigon 2100 s mapami střední a východní Evropy a průměrnou cenou 4 290 Kč (nejnižší 3 740 Kč). Aby toho nebylo málo, Navigon v březnu oznámil vývoj modelu 2110 max, který má větší širokoúhlý displej. V Česku se ještě neprodává, na webu Navigonu mě ale zaujala cena v eurech, která je nižší než u modelu s malým displejem.

Velmi malý (103 × 78 × 18 mm) a lehký (160 g) Navigon 2110 má displej s úhlopříčkou 3,5 palce a klasickým rozlišením 320 × 240 bodů. Tyto parametry lze najít už jen u nejlevnějších navigačních přístrojů. S větším širokoúhlým displejem se na silnici žije lépe, ale menší displej nelze odsoudit. Pohodlně a dobře se dá jezdit i s ním. Displej má průměrný jas, při pohledu ze stran trochu ztrácí barvu a zřetelnost.

Navigon 2100 si od vybalení z krabice až po ukrytí do dodávaného textilního sáčku můžete prohlédnout na videu:

Dopravní zprávy za tuto cenu?

Navigon 2110 si drží stylový design značky, i když je na něm i podle vzhledu poznat, že nejde o luxusní kousek jako jiné modely. Přesto vypadá atraktivně. Musíte však být připraveni, že na plastových krytech se časem objeví vlasové i větší škrábance.

Kromě vypínače nejsou na těle žádná další tlačítka. Přístroj se ovládá výhradně prostřednictvím dotykového displeje. Nabíjí se přes USB rozhraní. Přes stejný konektor se připojí k počítači, kde se obsah paměti ukáže jako další disková jednotka. Kdyby to bylo nutné, lze Navigon provozovat s externí anténou, vestavěný přijímač Sirf Star III je ale dostatečně citlivý. Data se ukládají na paměťové kartě formátu SD, v ceně je karta s kapacitou 2 GB, na které jsou nainstalované mapy.

Do auta dostanete k Navigonu jednoduchý pasivní držák. Vyhovuje ale svému účelu, nebyly s ním žádné problémy. V této cenové třídě je velmi nezvyklé, že nabíječka je kombinovaná s přijímačem signálu dopravních informací RDS-TMC. Navigon díky tomu velmi vyniká mezi konkurenčními přístroji. Navíc je pěkné, že pro všechno stačí jeden kabel. Konektor, který se zapojí do zdířky autozapalovače, ale mohl být trochu kratší.

Tradiční výtky k mapě

Mapy jsou tradičně od Navtequ. Aktuální verze s označením Europe_NT2008 má Českou republiku dobře zpracovanou. Některé chyby ale mrzí, a český Garmin dělá dobře, když ke stejné mapě přidává ještě svůj vlastní Atlas 7. I s mapami Navtequ se dá dobře jezdit, jen je nutné někdy přimhouřit oko a zapnout mozek, když se přístroj kvůli mapovým podkladům zmýlí.

Do detailů a čísel domů je v ČR zpracováno jen několik měst. Ostatní mají jen uliční síť, u které ale nebyla provedena podrobná kontrola, takže Navigon občas může řidiče vést třeba do jednosměrky.

Použitelně je zpracované i Slovensko, Navigon se neztratí ani v Polsku a Maďarsku. Velice dobré jsou mapy základní Evropy. Na rozdíl od vyšších modelů Navigon 2110 neobsahuje data a funkci Reality View. Myslím ale, že to nikoho nemusí trápit, v Česku stejně nejsou žádné podporované křižovatky.

Podobně jako mapy bychom měli hodnotit i databáze zájmových bodů. V nich Navigon vůbec nevyniká. Databáze jsou často poloprázdné nebo úplně prázdné. Například u bankomatů stále najdeme jen adresy České spořitelny, restaurace nejsou kompletní, mapa zná jen hlavní nádraží, ne zastávky apod.

Mapa je sice extrémně lepší než třeba byla před rokem, ale Navigony se s ní stále nemohou příliš chlubit.

Rychlý Navigon? Kam to napsat?

Zatím jsem v článku neprojevil moc nadšení. Proč se mi tedy s Navigonem 2110 tak dobře jezdil? Hlavně proto, že mi velmi vyhovuje jeho uživatelské prostředí a vůbec chování při navigaci. Kromě toho přístroj není tak pomalý jako některé předchozí verze. Rychlostí reakcí jsem byl dokonce příjemně překvapen.

Navigon běží na zařízení s Windows CE. Přesto ale neobsahuje žádný správce programů jako podobné přístroje, po zapnutí naběhne rovnou do navigace. Prostředí je velmi hezké, řekl bych, že i intuitivní. Alespoň já už přesně vím, kam sáhnout; ale je pravda, že jsem měl v ruce už spousty Navigonů. Různé grafické prvky, které se objevují na displeji, bohužel někdy zabírají místo – širokoúhlý displej se u této navigace zkrátka hodí.

Na následujícím videu si můžete prohlédnout oficiální prezentaci možností Navigonu. Není určena přímo pro model 2110, zavřete proto oči, až se objeví funkce Reality View.

 


V druhé části článku si přečtete o samotné navigaci s Navigonem 2110

Témata článku: Testy navigací, Pro řidiče, Navigon, Test

35 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Hynek 12. 6. 2009 20:35:18
    Já tuto navigaci používám pro pouhou orientaci v letadle a jsem maximálně...
  • mirecek 19. 5. 2009 16:48:21
    chci se zeptat jak hledat v navigonu podle souradnic nikde jsem to nenasel...
  • mirecek 19. 5. 2009 16:46:16
    ahoj mam dotaz mam navigon 2150 a nevim jak zadat hledani mista podle...
Určitě si přečtěte

Lenovo Moto G5: černý kůň střední třídy [recenze]

Lenovo Moto G5: černý kůň střední třídy [recenze]

** Nenápadný navenek, povedený uvnitř ** Lenovo Moto G5 potěší výbavou, ale hlavně čistým Androidem ** Díky speciální úpravě přežije déšť i polití

Včera | Miksa Martin | 14

Honor 6A: kvalitní základ [recenze]

Honor 6A: kvalitní základ [recenze]

** Povedený telefon s rozumnou cenovkou ** Evropská verze bohužel bez čtečky otisků prstů ** Odladěné prostředí nad Androidem 7 s řadou užitečných funkcí

13.  8.  2017 | Herodek Martin | 13

Nokia 5: kovový odkaz na řadu Lumia je jen dobrý [recenze]

Nokia 5: kovový odkaz na řadu Lumia je jen dobrý [recenze]

** Precizní kovové zpracování a líbivý design ** Výdrž na baterii je solidní a čistý Android je velké plus ** Zklamala pomalá čtečka otisků i škobrtání fotoaparátu

9.  8.  2017 | Vrbacký Jakub | 34

Honor 9: Když je jedno z dvojčat hezčí a levnější [recenze]

Honor 9: Když je jedno z dvojčat hezčí a levnější [recenze]

** Srovnáváte s Huawei P10? Volba je jasná – Honor 9 ** Designem a poměrem výkon/cena obstojí i proti ostatní konkurenci ** Oproti loňské generaci je dražší, ale dostanete dvojnásobek paměti

6.  8.  2017 | Kůžel Filip | 85

Vodafone Smart V8: kdeže loňské sněhy jsou [recenze]

Vodafone Smart V8: kdeže loňské sněhy jsou [recenze]

** Vodafone Smart V8 je letošní jedničkou modelové řady od Vodafonu ** Svou výbavou se řadí do nižší střední třídy ** Lákat bude na kovové zpracování nebo čtečku otisků prstů

30.  7.  2017 | Měchura Milan | 9

Vodafone Smart N8: dravější konkurence mu bere vítr z plachet [recenze]

Vodafone Smart N8: dravější konkurence mu bere vítr z plachet [recenze]

** Evoluce osvědčeného konceptu bez výrazných chyb ** Konkurence nespí a pořádně Vodafonu zatápí ** Zajímavý poměr cena/výkon už není tak atraktivní jako dříve

27.  7.  2017 | Herodek Martin | 14

Chytrý adaptér NextDrive Plug a webová kamera NextDrive Cam S: osobní cloud s dohledem

Chytrý adaptér NextDrive Plug a webová kamera NextDrive Cam S: osobní cloud s dohledem

** Chytrý adaptér do zásuvky poslouží jako osobní cloud ** Pomocí webové kamery získáte dálkový dohled ** Mobilní aplikace umožní rychlý přístup na disk, flasku nebo webovou kameru

20.  7.  2017 | Michlovský Jakub | 1

Asus Zenfone Zoom S: zdařilá reinkarnace s dvojicí fotoaparátů [recenze]

Asus Zenfone Zoom S: zdařilá reinkarnace s dvojicí fotoaparátů [recenze]

** Tělo i komponenty jsou z předchozích modelů, navíc je tu dvojice fotoaparátů ** Potěší neskutečná výdrž a možnost použít telefon jako powerbanku. ** Asus se chlubí 2,3x optickým zoomem, který tak úplně optický není

16.  7.  2017 | Vrbacký Jakub | 2