Navigon 2110: jezdil jsem s ním rád (krátký test)

Nejlevnější Navigon nabízí mapy celé Evropy a v ceně netradičně i přijímač dopravních informací RDS-TMC. Test jednoduché navigace. (Video)
Navigon 2110: jezdil jsem s ním rád (krátký test)
Kapitoly článku

Klíčové vlastnosti

  • příjemná cena
  • pěkný vzhled
  • RDS-TMC v ceně
  • mapy celé Evropy
  • celkově velmi dobrá navigace
  • přijatelně rychlé reakce

Hlavní nedostatky

  • je třeba počítat s chybami v mapách
  • nedostatečné databáze zájmových bodů
  • grafické prostředí nešetří místem na displeji

Navigon 2100/2110: ve zkratce
cena 5 370 Kč/4 290 Kč
typ navigace přenosná navigace
rozměry 103 × 78 × 18 mm
hmotnost 160 g
GPS přijímač Sirf Star III, 20 kanálů
displej 70 × 53 mm, 320 × 240 bodů, dotykový
paměť paměťová karta (SD)
mapy České republiky Navteq
mapy Slovenska Navteq
3D zobrazení mapy ano
česká nabídka ano
česká hlasová navigace ano
doprava RDS-TMC standardně
Podrobné parametry najdete v katalogu autonavigací

Mám rád jednoduché a levné navigační přístroje. Umí totiž téměř totéž, co několikrát dražší vlajkové modely. Jejich navigační aplikace vypadají stejně jako u vyšších řad, podporují stejné nejdůležitější funkce. Tyto navigace zkrátka za velmi výhodnou cenu nabízejí všechno, co řidič v automobilu potřebuje. Užívám si proto testy levného TomTomu One, Garminů Nüvi nižších modelových řad, a rád jsem jezdil i s Navigonem 2110.

Tento základní model v posledních měsících Navigonu celosvětově velmi pomohl. Není se čemu divit, protože cena je vždy ten nejdůležitější parametr. Když se spojí s líbivým designem a celkově dobrým marketingem, výrobek má úspěch.

Displej malý, ale stačí

Navigon 2110 je přenosný přístroj určený pro navigaci v automobilu. Obsahuje mapy celé Evropy, a prodává se za průměrnou cenu 5 370 Kč (zdroj Heureka.cz). Na internetu můžete najít i ceny 3 800 Kč, dejte si ale pozor na neoficiální dovoz, konkrétně u Navigonu se nevyplatí.

Existuje také Navigon 2100 s mapami střední a východní Evropy a průměrnou cenou 4 290 Kč (nejnižší 3 740 Kč). Aby toho nebylo málo, Navigon v březnu oznámil vývoj modelu 2110 max, který má větší širokoúhlý displej. V Česku se ještě neprodává, na webu Navigonu mě ale zaujala cena v eurech, která je nižší než u modelu s malým displejem.

Velmi malý (103 × 78 × 18 mm) a lehký (160 g) Navigon 2110 má displej s úhlopříčkou 3,5 palce a klasickým rozlišením 320 × 240 bodů. Tyto parametry lze najít už jen u nejlevnějších navigačních přístrojů. S větším širokoúhlým displejem se na silnici žije lépe, ale menší displej nelze odsoudit. Pohodlně a dobře se dá jezdit i s ním. Displej má průměrný jas, při pohledu ze stran trochu ztrácí barvu a zřetelnost.

Navigon 2100 si od vybalení z krabice až po ukrytí do dodávaného textilního sáčku můžete prohlédnout na videu:

Dopravní zprávy za tuto cenu?

Navigon 2110 si drží stylový design značky, i když je na něm i podle vzhledu poznat, že nejde o luxusní kousek jako jiné modely. Přesto vypadá atraktivně. Musíte však být připraveni, že na plastových krytech se časem objeví vlasové i větší škrábance.

Kromě vypínače nejsou na těle žádná další tlačítka. Přístroj se ovládá výhradně prostřednictvím dotykového displeje. Nabíjí se přes USB rozhraní. Přes stejný konektor se připojí k počítači, kde se obsah paměti ukáže jako další disková jednotka. Kdyby to bylo nutné, lze Navigon provozovat s externí anténou, vestavěný přijímač Sirf Star III je ale dostatečně citlivý. Data se ukládají na paměťové kartě formátu SD, v ceně je karta s kapacitou 2 GB, na které jsou nainstalované mapy.

Do auta dostanete k Navigonu jednoduchý pasivní držák. Vyhovuje ale svému účelu, nebyly s ním žádné problémy. V této cenové třídě je velmi nezvyklé, že nabíječka je kombinovaná s přijímačem signálu dopravních informací RDS-TMC. Navigon díky tomu velmi vyniká mezi konkurenčními přístroji. Navíc je pěkné, že pro všechno stačí jeden kabel. Konektor, který se zapojí do zdířky autozapalovače, ale mohl být trochu kratší.

Tradiční výtky k mapě

Mapy jsou tradičně od Navtequ. Aktuální verze s označením Europe_NT2008 má Českou republiku dobře zpracovanou. Některé chyby ale mrzí, a český Garmin dělá dobře, když ke stejné mapě přidává ještě svůj vlastní Atlas 7. I s mapami Navtequ se dá dobře jezdit, jen je nutné někdy přimhouřit oko a zapnout mozek, když se přístroj kvůli mapovým podkladům zmýlí.

Do detailů a čísel domů je v ČR zpracováno jen několik měst. Ostatní mají jen uliční síť, u které ale nebyla provedena podrobná kontrola, takže Navigon občas může řidiče vést třeba do jednosměrky.

Použitelně je zpracované i Slovensko, Navigon se neztratí ani v Polsku a Maďarsku. Velice dobré jsou mapy základní Evropy. Na rozdíl od vyšších modelů Navigon 2110 neobsahuje data a funkci Reality View. Myslím ale, že to nikoho nemusí trápit, v Česku stejně nejsou žádné podporované křižovatky.

Podobně jako mapy bychom měli hodnotit i databáze zájmových bodů. V nich Navigon vůbec nevyniká. Databáze jsou často poloprázdné nebo úplně prázdné. Například u bankomatů stále najdeme jen adresy České spořitelny, restaurace nejsou kompletní, mapa zná jen hlavní nádraží, ne zastávky apod.

Mapa je sice extrémně lepší než třeba byla před rokem, ale Navigony se s ní stále nemohou příliš chlubit.

Rychlý Navigon? Kam to napsat?

Zatím jsem v článku neprojevil moc nadšení. Proč se mi tedy s Navigonem 2110 tak dobře jezdil? Hlavně proto, že mi velmi vyhovuje jeho uživatelské prostředí a vůbec chování při navigaci. Kromě toho přístroj není tak pomalý jako některé předchozí verze. Rychlostí reakcí jsem byl dokonce příjemně překvapen.

Navigon běží na zařízení s Windows CE. Přesto ale neobsahuje žádný správce programů jako podobné přístroje, po zapnutí naběhne rovnou do navigace. Prostředí je velmi hezké, řekl bych, že i intuitivní. Alespoň já už přesně vím, kam sáhnout; ale je pravda, že jsem měl v ruce už spousty Navigonů. Různé grafické prvky, které se objevují na displeji, bohužel někdy zabírají místo – širokoúhlý displej se u této navigace zkrátka hodí.

Na následujícím videu si můžete prohlédnout oficiální prezentaci možností Navigonu. Není určena přímo pro model 2110, zavřete proto oči, až se objeví funkce Reality View.

 


V druhé části článku si přečtete o samotné navigaci s Navigonem 2110

Témata článku: Testy navigací, Navigon, Pro řidiče, Test, Hlavní nádraží, Příjemná cena, Vestavěný přijímač, Nastavený limit, Krátký test

Určitě si přečtěte

Fitbit Ionic: chytřejší náramek v hodinkovém provedení [recenze]

Fitbit Ionic: chytřejší náramek v hodinkovém provedení [recenze]

** Hodinky mají svůj platební systém, v ČR jim ale zatím chybí podpora ** Jejich velkou předností je baterie, která je v chodu udrží i celý týden

Dnes | Měchura Milan | 6

Huawei Mate 10 Pro: sexy mozek s umělou inteligencí [recenze]

Huawei Mate 10 Pro: sexy mozek s umělou inteligencí [recenze]

** Špičkový smartphone s bezrámečkovým AMOLED displejem ** Výkonu je na rozdávání a prostor dostává umělá inteligence ** Nedostatky má také, ale nejsou tak závažné

10.  12.  2017 | Láska Jan | 33

Rachot v redakci: test 18 přenosných reproduktorů v prosincovém Computeru

Rachot v redakci: test 18 přenosných reproduktorů v prosincovém Computeru

** Hledáte bezdrátový reprák na cesty či na piknik? ** Otestovali jsme jich pro vás hned 18 ** Nový Computer je na stáncích!

6.  12.  2017 | redakce | 6

Apple iPhone 8 Plus: sázka na jistotu bez rizik [recenze]

Apple iPhone 8 Plus: sázka na jistotu bez rizik [recenze]

** Dva objektivy dělají lepší práci než loni ** Baterie zhubla, výdrž je ale delší ** Větší skleněná záda působí lépe než u malého modelu

4.  12.  2017 | Michlovský Jakub | 184

HTC U11 Life: citlivka na dotek ve střední třídě [recenze]

HTC U11 Life: citlivka na dotek ve střední třídě [recenze]

** Od sourozenců se naučil ovládání pomocí stisknutí boků Edge Sense ** Svým vzhledem s Liquad Surface povrchem připomíná model U11 ** Chybí mu 3,5mm jack, což ale nahrazuje vynikajícími sluchátky USonic

30.  11.  2017 | Měchura Milan | 3

Asus Zenfone 4: pevný a sebejistý středobod nové rodiny [recenze]

Asus Zenfone 4: pevný a sebejistý středobod nové rodiny [recenze]

** Zenfone 4 je nejdůležitější smartphone aktuálního portfolia Asusu ** Zařízení vyšší střední třídy je dělané na míru masového zákazníka ** Největší překážkou může být až příliš odvážně nastavená cena

26.  11.  2017 | Láska Jan | 19