Navigon 5110: nevyjíždět bez voňavého stromečku (test)

Diskuze čtenářů k článku

Ing. Věra Murgašová  |  19. 02. 2008 10:15

Vážený pane Lutonský, dovoluji si Vás požádat o odpovědi na mých pár otázek.
1. Pokud aktivuji knihu jízd u navigace Navigon 5110, vytváří se automaticky kniha jízd, která zapisuje jednotlivá místa mé trasy?
/ Pokud jedu na více míst během jednoho dne, musím pokaždé zadat odkud kam jedu, nebo to tato kniha jízd dělá automaticky?/
2.Je u této navigace přípojné místo pro externí anténu GPS?
3.Lze tuto anténu objednat současně s navigací?

Děkuji za odpovědi. Ing. Věra Murgašová

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petra  |  22. 01. 2008 12:28

Tak tady se také rady nebo vysvětlení nedočkám.Škoda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 22. 01. 2008 12:34

Tady ne, zvlášť u starého článku. Vyzkoušejte diskuzní fórum.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petra  |  16. 01. 2008 12:19

Koupila jsem si Navigon 5110 a poprvé když jsem si vyjela,tak jsem nechápala.Jela jsem delší trasu co znám po hlavní silnici o které vím,že je nejkratší,nejrychlejši,optimální.Navigace mě pořád nutila sjet do různých vesniček a pak opět vyjet na tu hlavní silnici po které bych normálně jela.Jednou jsem se dokonce ocitla i na poli a nebo jsem odbočila do slepé ulice.Takže cesta kterou jezdim za 2h,trvala 3h.Podle navigace bylo vše v pořádku.Nerozumim tomu a nevím kde je zakopanej pes.Navigace je nová,tudíž se předpokládá,že aktualizace map je v pořádku.Adresu jsem zadala s největší přesností,tak fakt nevim.Docela mě to zklamalo,protože si nedokážu představit,že tímto způsobem pojedu třeba do Chorvatska..Čím to může být,kromě toho,že jsem ženská???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  09. 12. 2007 11:13

Nevím jak Vám ostatním, ale mě navigace v držáku na sklo drží perfektně a to u nás jsou ktastrofální cesty.
Já bych se rád dozvěděl o mapě Q2, jestli je to NT 072 Europa MN 6, nikde jsem se o tom nedočetl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  16. 12. 2007 21:03

Omlouvám se, po páté jízdě se navigace pěkně vrtí, takže gumička ze stromečku!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
:::Janeček:::  |  04. 12. 2007 11:29

Jo přečetl, teď jsem dočetl zbytek. To že je Navigon "rychly" jako pornočasopis v klašteře jsem se nakonec dočetl v druhe kapitole někde v jednom řádku. Ale tomu jak je nádherný a lesklý sem je věnovaná celá první kapitola. Podotýkám první. Neřekl bych, že zrovna design je to co dělá navigaci navigací. Jen žasnu, když se takový přístroj, jehož lenost opravdu ovlivňuje použitelnost, srovnáná s dnešními navigačními systémy. O softwaru ani nemluvě. S tím to vše začalo. Očekával jsem, že alespoň na zařízeních to výrobce vychytá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
:::Janecek:::  |  04. 12. 2007 10:24

Navigon:O tom jak je krásně lesklý a podobá se drahokamu je ve směs celý článek. Ono totiž nic kromě hezkého designu se mu přičíst nedá. Proto ta dlouhá óda na vzhled, ... No comment! to je hnus co se dnes člověk dočte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 04. 12. 2007 10:31

Nepřečetl jste si náhodou jen první ze čtyř kapitol článku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  21. 09. 2007 19:22

Neví někdo kdy bude AGORA posílat upgrade map do Navigonu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Georg  |  29. 09. 2007 23:14

Tak to by me take zajimalo - jiz jim tam smrdi muj kupon cca 14 dni ..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  30. 09. 2007 08:37

Já jsem tam volal a ten někdo mi říkal, že ty mapy se musí dát na nosiče a to prý pro ně dělá externí firma. Termín nedokázal říct.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jen-tak  |  20. 09. 2007 13:07

Ta krásna cesta - není to spíš, než "cesta zatáčkama" něco podobného, co ma ve svých mapách Teleatlas? čili že něčím zajimavé úseky silnic mají tento příznak a je možné je preferovat? třeba silnice s "úžasnou" scenerií apodobně?

T.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  19. 09. 2007 10:39

Už jsem to psal do diskuze u 3110. Zásadní nedostatek vidím u absence itineráře. Divím se, že recenzent to nijak nekomentuje. Koupil jsem Navigon TS7000T po vrácení navigace Actis 3 pro nedostatečnou hlasitost a co se týče plánování trasy je Actis 3 s itinerářem podstatně snadnější. Byl jsem minulý týden v Chorvatsku a žasnul jsem kudy mě chtěl Navigon v Chorvatsku hnát. Ale průjezd Brnem a Vídní byl perfektní (při zpáteční cestě Brnem bych na těch objížďkách asi jezdil bez navigace ještě dnes). Teď čekám na upgr. map a věřím že to bude lepší. Recenzent se nezmiňuje o funkci simulace. To je funkce k pousmání. Jednak je to do délky trasy 150 km a druhak to při nastavení normálního vozidla jede rychlostí 36 km/h. Když jsem mu nastavil rychlé vozidlo, tak to mazal v uzavřené obci 110 km/h. Co má tato funkce za smysl jsem tedy nepochopil, protože jestli má někdo náladu čučet do navigace doma 2 hodiny než to projede trasu, tak já to nejsem. Daleko víc usnadní plánování itinerář.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 19. 09. 2007 10:47

Nekomentuji to, protože itinerář Navigon umí. Jinak úpravou konfiguračního souboru lze u simulate změnit limit a nastavit víc než standardních 150 km. Tuto funkci v testech jinak nehodnotím, nepokládám ji za důležitou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  19. 09. 2007 11:07

Můžete mi prosím prozradit, kde je ta funkce generování itineráře skovaná? Děkuji předem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 19. 09. 2007 11:33

Určitě je k dispozici při plánování trasy pomocí dvou a více bodů. Při běžném plánování nevím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  20. 09. 2007 05:34

Při plánování více body nepotřebuji itinerář, protože vím co jsem zadal. Ale pokud zadám trasu v podobě start a cíl, tak bych chtěl vidět itinerář kudy mě to povede, abych mohl provést potřebné korekce. Taëď však musím studovat v mapě a při Vámi kritizované rychlosti je taková cesta do Chorvatska na Pelješac zábava.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  19. 09. 2007 11:12

Jěště poznámku. Ta funkce tvorby itineráře není nikde v návodu popsaná, tudíž soudím, že tam prostě není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
honzaaa  |  19. 09. 2007 13:03

Itinerar by tam mel byt, stejne jako i druheho pristroje s MM6.5 - 7100/7110. Mimochodem, uz tu byl jeden MN6-pristroj s itinerarem - Loox N100/110. Proc Navigon itinerar u jinych MN6-verzi pro T71x0, 31x0 atd. zase vyhodil neni jasne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kypo  |  19. 09. 2007 13:24

Simulaciu v reale nevyuzijes na nic. je to ale dobre na to, ked pristroj predavas a mozes zakaznikovi priamo na pulte ukazat, ako sa navigacia chova pocas jazdy bez toho, aby si sa s nim musel vozit autom. Podla mna toto je ucel simulacie, nic viac.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 19. 09. 2007 13:33

Ještě se hodí novinářům, kteří mohou displeje fotit ve vybaveném studiu, ne přímo při jízdě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LK  |  19. 09. 2007 18:04

Na a ti nejlepší namísto simulace v navigaci používají simulaci GPSky, což jim umožní natípat obrázky ze situací, které v simulačním režimu navigačního softu nenastanou (např. varování před radary v iGo apod.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
honzaaa  |  19. 09. 2007 18:10

MN6 varuje pred radary i pri simulaci - funguje jak interni radar-warner i externi POI-Warner. Zdase tedy ze MN6 simuluje i GPS signal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LK  |  19. 09. 2007 21:03

Spíš kontrolu před radary používá i při simulaci narozdíl od toho iGo. Při simulaci je určitá simulace polohy nutná vždy (myšleno uvnitř navigačního softu).
Ale situací, kdy se externí simulace GPS signálu hodí, je víc. Například když chcete testovat překročení maximální povolené rychlosti, případně jiné kousky, které v simulačním režimu navigace těžko dokážete, namátkou třeba ještě cesta mimo terén atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kostal  |  19. 09. 2007 10:36

Já jsem zkoušel model 7110 a přístroj v držáku držel výborně. Bez klepání, bez ruchu. Funkčně ok, vydržel i brněnské tankodromy.
Po počátečních nezdarech (a velkém vzteku) jsem si nakonec zvykl i na bajonetové nasazování a sundávání, po pár dnech již to jde i na 1. pokus :)

... co jsem však nepřekousl, byly pomalé reakce Navigonu při navigování - pomalé překreslování mapy (soudě dle zkušeností s TomTomem, který je výrazně rychlejší).

Jako minus určitě vnímám absenci souřadnicové navigace a ne tak uživatelský přívětivou práci s POI (i přes zmínku o možnosti importu oblíbených míst).

Naopak grafické prostředí je velmi povedené a aktuální mapy jsou vůči TeleAtlasu minimálně konkurenceschopné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
honzaaa  |  19. 09. 2007 09:24

http://forum.pocketnavigation.de/tid1068331-sid.htm
(bez zaruky, sam jsem to nezkousel)
honzaaa

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sch  |  19. 09. 2007 08:47

místo gumičky od stromečku, by elegantnější byl gumový O kroužek černé barvy a správné velikosti, to by mohl zajistit i výrobce resp. dovozce jako český zlepšovák

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x  |  19. 09. 2007 10:20

Omlouvám se za off-topic, ale vy znáte ještě jiné kroužky než kulaté? Proč tedy ne jen kroužek, ale O kroužek?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 19. 09. 2007 10:48

Tipuji, že písmenem O se označuje profil kroužku, ne jeho tvar.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozef  |  19. 09. 2007 11:15

...naskôr to bude tak, profily sú rôzneho tvaru

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  19. 09. 2007 18:17

Ano, "O kroužek" je terminus technicus.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
feflo  |  20. 09. 2007 20:57

...pojem "o-krouzek" je skutecne terminus technicus...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor