Navigon pro iPhone a rozšířená realita

Diskuze čtenářů k článku

daddy-o  |  17. 04. 2011 21:55

hmmm, mám navigon 7310 a v iphone 4 dynavix a falk aplikace. Přesně chápu kritiku na samotnou navigaci a navrhované trasy. Již několikrát jsem se neuveřitelně ztratil tím že jsem nechal vést jen Navigonem. Navrhl jsem trasu Brno-Ratiboř a jak Falk tak Dynavix navrhli tu nejratší a nejlepší jak popisuje autor. Navigon 7310 navrhl taky to stejné co jest popsáno v článku, dlouhé a nesmyslné trasy. Ano chápu že hodně lidí chválí Navigon , já osobně jsem si z tohoto důvodu Navigona do Iphonu nekoupil a udělal jsem dobře. Tu 7310 mohu s klidným svědomím vyřadit z provozu, i staré MIO C520 bylo daleko lepší a efektivnější při navrhování tras. Toť moje zkušenost....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  18. 04. 2011 19:08

Koupil jsem sygic a zatim vyborne zkusenosti i po uplnych prd... Dostatecne svizny i na iP3G

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ClonyXXL  |  26. 04. 2011 08:19

Asi mi to nedá a musím se vyjádřit k plánování tras Navigonu.
Když čtu výsledky plánování Dynavixu - mám pocit, že "zákazník" by mohl být s výsledky spokojenější. Asi plánování trasy u Navigonu vychází z trošku "jiné filozofie", než by Čech očekával.
Mám totiž navigaci Navigon 70 Premium. Ta má v nastavení čtyři možnosti profilu trasy - optimální, rychlá, krátká a krásná. Ke každé volbě pak při výpočtu nabídne 3 alternativní trasy. Pokud budu chtít dosáhnout "vašich" výsledků co do km a času - nastavím si Krátkou trasu a jedna z nich určitě povede přes Bystřici pod Hostýnem.
Navigon zřejmě vychází z trošičku jiné filozofie - a třeba Rychlou trasu považuje spíš za trasu "po které se dá jet rychle a pohodlně" - nikoliv asi že se do cíle dostaneme rychle (jak by asi Čech předpokládal spíš). Je dosti diskutabilní, jestli cesta přes Otrokovice a Zlín by se třeba dala považovat za rychlou - když mi znalí víme, že tento úsek sice pojedu po relativně slušné cestě, ale než projedu od začátku Zlína na konec Otrokovic - můžu počítat, že mě zabere i +- 45 minut. Bude tedy opravdu tak rychlá, jak různé navigační softy spočítají???
V každém případě si myslím, že Navigon rozhodně není špatná navigace, nabídne mi v podstatě 12 různých tras a záleží na zákazníkovi, k čemu tíhne dřív či víc. Z článku to ale vypadá, že Navigon nás honí po čertech ďáblech, takže stojí za "málo". Není to pravda.
Je taky pravda, že já tu popisuji PNA Navigon, kdežto článek byl o Navigonu pro iPhone. Jestli má nějaké možnosti nastavení "krátké trasy" tato varianta, to nevím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ClonyXXL  |  26. 04. 2011 09:36

EDIT:
Tak mi to nedalo, a ještě jsem zkusil stejnou trasu naplánovat v iGO Primo.
Výsledky jsou: Rychlá, Zelená i Snadná trasa 116 km a 1:39 hod. Všechny vedou přes Bystřici p.H. Krátká trasa 110 km 2:23 hod. Pak ještě několik "krátkých" tras časově podstatně delších.
NO, tady je zase zajímavé, že v Primu v podstatě není z čeho vybírat.
Ani jedna trasa nejede ani přes Zlín, ani přes Vsetín, ani přes dálnici - prostě NENÍ Z ČEHO VYBÍRAT.
Otázka by vlastně mohla znít - KTERÁ NAVI JE VLASTNĚ LEPŠÍ???
Podle mého soudu - v Navigonu si teoreticky můžu vybrat +- ze 12 teoretických a úplně různých tras (vedoucích jak přes Zlín, tak třeba většinou po dálnici). Když si tedy budu chtít hrát a vybírat, mám z čeho. Když si nebudu chtít hrát - navolím si v nastavení Nejkratší profil.
U těch jiných vzpomínaných navigací - mám hold asi smůlu. Sice mi nemotají hlavu, což je od nich hezké, na druhou stranu když si nemám z čeho vybírat, není to ono.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ClonyXXL  |  26. 04. 2011 09:58

EDIT 2:
Můj předchozí příspěvek se týkal Primo + mapy Navteq, které používá Navigon. Dynavix a jiní používají mapy Teleatlas.
Výsledky Primo + mapy Teleatlas:
Rychlá, Zelená i Snadná trasa - 115 km 1:36 hod. Krátká 113 km 1:48 hod. Navíc to našlo jednu Rychlou č.2 - 158 km 1:56 hod.
A teď řekněte, která navigace je vlastně alespoň teoreticky "lepší".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ClonyXXL  |  26. 04. 2011 10:01

Poslední řada originálních krabiček Navigon (20, 40 a 70) UMÍ navádět jak na čísla popisná, tak i na čísla orientační. Když zadám jedno, nebo druhé - najde to obě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martiner  |  17. 04. 2011 12:27

Zasadni rozdil vidim v grafice. Na starym iphonu je to teda stejny, ale na ctyrce se zobrazuje brutalne vice nez prd updatem a velice to zpomaluje grafiku - zkuste prijizdet do Prahy po D1 nad 130km/h, kdy je zoom nejdal a zobrazi se ctvrt Prahy s milionem ikonek a ulic a iphone4 nestiha..... Celkem bych ocenil moznost stazeni neHD verze i pro iphone4.... Bohuzel to nejde, ale grafika pro me neni vyznamna, naopak rchlost velmi dulezita... predvsim pri multitaskingu - prichozi hovor ci neco jinyho....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ClonyXXL  |  21. 04. 2011 11:48

To Martiner: A když ti to tak brutálně zpomaluje grafiku, co takhle se brutálně snížit počet zobrazovaných POI ? Na displeji pak uvidíš jen tolik brutálních POI, kolik budeš chtít, nebudeš mít displej brutálně zaplácaný ikonkami, a nebude ti to brutálně zpomalovat grafiku.
Takže suma sumárum - není to chyba Navigonu, ale "obsluhy".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cd242  |  16. 04. 2011 10:28

Vzhledem, k tomu, že jsem se léta živil jako kurýr a nemohu znát každou ulici ve všech městech republiky, Navigon, mě vždy dovedl, na rozdíl od jiných navigací pro telefony, alespoň do správné ulice v daném městě. Je pravda, že ne vždy najde všechna popisná
čísla ale proti ostatním jich najde o min. 50% více. Jsem zvědav na Dynavix, o kterém autoři
tvrdí, že má pokryto 99% všech popisných čísel v republice.
P.S. Věřte mi, že ani po letech ježdění v takovém rozsahu si nemůžete zapamatovat
všechno. Tedy alespoň já ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jose Nepřijel  |  16. 04. 2011 11:28

Souhlasím, také jsem měl možnost srovnat s jednou levnější navigací, která sice má vtipné hlasy našich nerců, ale ani v menším městě to neznalo čísla ulic, zatím co navigon mě vedl dopře i do vesniček, kde je to problém. Tam není vedle bakáru s číslem 4 číslo 5, nic nenavazuje. Kdo dříve postaví, tak dostane číslo, takový chaos a v tom mě Navigon zachránil v mé krátké kariéře kurýra:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dc424  |  17. 04. 2011 09:16

Žádný chaos, standardní přidělování čísel popisných = číslo katastrální. Proto jsou ve větších lokalitách pojmenovány ulice a někde i mají čísla orientační.
Všichni mimo TomTom pochopili a proto nabízejí navádění na ČP, někdy i ČO !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
šéfredaktor Computeru | 20. 04. 2011 12:56

Dynavix najde čísla popisná i v malých vesnicích, právě vyzkoušeno. Recenze navigace pro iPhone vyjde začátkem příštího týdne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
drroman  |  16. 04. 2011 08:25

no,nevim,ale mne navigon zklamal treba v ostrave jsem se musel nechat navest telefonem,protoze navigon ukazoval danou ulici v uplne jine casti mestakamaradovi zase v praze ukazal cilove misto asi o dve ulice jinde.nevim jestli je to nejaka chyba konkretni instalace(mame ho ze stejneho souboru),nebo navigonu jako takoveho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michalll  |  01. 05. 2011 08:53

az budes mit zarizeni koupene oficialne, tak pak se o necem muzeme bavit. takhle ocernujes vyrobce za neco, co ti nedodal a kdo vi v jakem stavu to je.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cd242  |  15. 04. 2011 22:14

Já jsem zkoušel šest různých navigací pro telefony a všechny vyšly plus mínus nastejno.
Jedna uměla to, jiná zase něco jiného, ale ať je to jak chce a ať si myslí kdo chce, co chce,
po třech letech používání navigací v telefonu je Navigon nejlepší. Jen dodám, že najezdím
tak 80.000 km ročně a navigaci používám každý den.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sulda od pokladny  |  15. 04. 2011 23:08

tak to jste dobrej chlapak!!:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dc424  |  16. 04. 2011 09:21

Příteli vy si trochu protiřečíte - když najedu několik let po sobě po 80.000 km po ČR, nebo i Evropě, tak nebudu navigaci potřebovat vůbec - budu si to pamatovat.
Co kdybyste upřesnil, jakou funkci vás Navigon tak fascinuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Carlos  |  16. 04. 2011 10:57

On snad píše, že těch 80tkm najezdí po ČR?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dc424  |  16. 04. 2011 19:33

Umíte číst?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
abe  |  17. 04. 2011 09:35

O 80.000 km po ČR nebyla v příspěvku žádná zmínka, takže jste poněkud přestřelil...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bcccs  |  16. 04. 2011 14:42

80.000 km ročně a to stále ještě potřebuješ navigaci ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bcccs  |  16. 04. 2011 14:45

Jak to že máš čas číst a odpovídat šup na silnici a toč kolečkem za co jsi placenej

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ip  |  15. 04. 2011 13:15

Tak už chápu v čem IP předběhl svou dobu chci z Brna do Zlína ----- no a IP to vyhodnotí že jsem ještě nebyl v Londýně tak to vezmeme o kousek dále (není to chyba mapových podkladů to jen IP dostal umělou inteligenci)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cd242  |  15. 04. 2011 15:48

No, já měl iPhone s Navigonem, teď mám Android s Navigonem a je to úplně to samé.
iPhonem nebo Androidem to nebude.
Kde asi udělali soudruzi z Würzburgu chybu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  15. 04. 2011 19:59

tak proč nepoužíváte nějakou jinou navigaci?...nebo vás baví jezdit obklikou?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ferda  |  15. 04. 2011 18:46

iPhone je tak vyspělé zařízení, že spojuje své výpočty trasy s inteligencí majitele. Zřejmě Vám některé věci trvají déle

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
?  |  15. 04. 2011 12:46
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor