NDrive G400: navigace s testerem alkoholu

Vyzkoušeli jsme novou značku navigací NDrive a její navigační přístroj G400. Je zajímavý především nízkou cenou a vestavěným čidlem pro kontrolu obsahu alkoholu v krvi.
Kapitoly článku

Je výhodné, že ani profil Nejkratší nebere v potaz polní cesty a snaží se držet silnic nejvyšších tříd, v praxi bych bych ho asi využíval. Cesta ale zároveň občas není nejkratší. Například při cestě přes Uherské Hradiště NDrive naplánoval trasu až do Starého Města, kde se napojila na obchvat, místo toho, aby využila mnohem kratší cestu městem, která byla dříve hlavním průtahem.

 
Právě probíhá výpočet trasy

Vtipný je naopak profil pěší, který bere opravdu nejkratší trasu cestou necestou, polem nepolem. Byť je v simulaci zobrazena rychlost do tří kilometrů za hodinu, udávaný čas je až příliš optimistický. Anebo v něm chybí údaj o počtu dnů.

 
Ukázka možností nastavení navigační aplikace

Navigace v praxi

Po překonání úskalí v podobě omezené možnosti plánování trasy nás čeká samotná navigace. Zde oceňuji přehledný displej v navigačním režimu, výrazný symbol následujícího manévru, vzdálenost k němu a především dobře zvýrazněnou naplánovanou trasu. Pokud si nejste jistí manévrem z hlasového povelu, letmý pohled na displej vás rychle zorientuje. Navigace upozorňuje na následující manévr třikrát, přičemž se občas stávalo, že právě poslední příkaz přišel až několik metrů za křižovatkou.


Prostředí během navigace

Hlasová navigace nemá potíže s věcnou přesností a správným skloňováním. Nezvykl jsem si však na šroubovité navazování slov do vět. Zde konkurence odvádí lepší práci.

Kvalita databáze bodů zájmu je na výborné úrovni, za což navigace vděčí Tele Atlasu. Body zájmu můžete vyhledávat dle kategorií v dle adresy, nebo v blízkosti zadaného místa na mapě. Chybí však možnost vyhledání míst okolo naplánované trasy, což se hodí především u čerpacích stanic nebo restaurací.

Multimédia a alkohol tester

Alkotest má svou ikonu přímo na hlavní stránce, po spuštění však nemile překvapí špatně zobrazené české znaky. Alkohol tester jsem samozřejmě podrobil zkoušce a k ruce si vzal na pomoc alkohol tester v ceně několika tisíc korun s provedenou kalibrací.


Tester napřed informuje • pak se chvíli inicializuje

Po první větší sklenici desetistupňového piva mi navigace nedovolila řídit a ukázala hodnotu 0,8 g/l. To potvrdil i dražší alkohol tester, který však rovnou měřil v promile. Navigace mi dovolila řídit asi po dvaceti minutách, i když dražší srovnávací alkohol tester ukazoval ještě 0,1 promile.

Po opětovném požití stejného množství piva a patnáctiminutovém posečkání, které výrobce navigace doporučuje pro dosažení přesných výsledků, mi však NDrive ihned dovolil řídit. I v tomto případě mi dražší alkohol tester ukázal 0,2 promile.


A už mohu dýchnout • dobré, jedu

Zkoušel jsem, jestli navigace oznámí požití alkoholu, aniž bych pil. Dvacet zkoušek prokázalo, že se v tomto NDrive nachytat nenechá. V praxi však bude uživatel chtít, aby mu alkohol tester přesně oznámil, kdy již po požití alkoholu řídit může a v této oblasti není NDrive příliš přesný.

V oblasti multimédií se navigace chlubí hudebním přehrávačem, video přehrávačem a prohlížečem fotografií. Hudební přehrávač funguje bez potíží, video přehrávač jsem neoslovil žádným z běžných formátu a prohlížeč obrázků se nehodí pro několikamegapixelové snímky dnes běžných fotoaparátů. Přesun z první na druhou sedmimegapixelovou fotografii jsem po minutě vzdal.

 
Multimédia by neměla rozhodovat při výběru žádné navigace

Nechybí ani kalkulačka a pětice her. PacMan je zde v nejklasičtější podobě, následuje pexeso, potom zeď, kuličky známé z Windows Mobile a hra podobná klasickým piškvorkám. Všechny tyto doprovodné funkce bych ale hned vyměnil za průjezdní body.

Závěr náleží příslušenství. Oceňuji velkou a spolehlivou přísavku i robustní držák stavitelný ve dvou osách. Kolébka držící navigaci zespodu a po stranách není šetrná k povrchu přístroje. Samozřejmě nejde o aktivní držák, dobíjení musíte vždy připojovat extra. Alespoň že výrobce zvolil klasický přímý a dostatečně dlouhý kabel nabíječky a nikoli kroucené telefonní šňůry.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Držák s velmi masivní přísavkou

V levných navigacích je narváno

Za navigaci NDrive G400 zaplatíte něco málo přes tři tisíce korun a jako bonus obdržíte vestavěný alkohol tester, byť pouze orientační. Cena je tedy velmi atraktivní. Přesto bych si raději přidal třeba tisíc korun za navigaci s širokoúhlým displejem, s průjezdními body a propracovanější navigační aplikací.

Za necelé čtyři tisíce korun se prodává Mio Moov 200C, ještě levnější je TomTom One v3. Troufám si tvrdit, že tyto přístroje při navigaci prokážou lepší službu. Uvažovat lze třeba také o Evolve CoolTraxx3D s mapami kompletní Evropy v iGo 8 za cenu mírně přesahující třítisícovou hranici.

Navigaci NDrive k testu zapůjčil RRC-CZ

Témata článku: , , , Test, Promile, Nejlevnější přístroj, Pryžová vrstva, Velká ikona, Klička, Běžný formát, Vodní tok, Tester, Piškvorka, Alkohol, Skloňování, Systémová nabídka, Kombinace černé, Kontrolka, Slavkov u Brna, Dlouhý kabel, Km jízdy