Samozřejmě můžete. Nepamatuji se již na konkrétní případ, protože TT nepoužívám poměrně dlouho, ale princip byl následující.
Chci vypočítat cestu z bodu A do bodu B. Silniční síť mezi těmito dvěma body je v zásadě jednoduchá a máme pro náš příklad tyto možnosti:
1. 40km po úplně příšerných komunikacích, takže celková doba jízdy je odhadnuta na 60 minut
2. 42km po nic moc komunikacích, ale lepších než v bodě jedna, celková doba jízdy odhadnuta na 50 minut
3. 43km po slušných komunikacích s dobou jízdy 40 minut
4. 60km, protože si zajedeme na dálnici, kde ale dosáhneme vysoké rychlosti a tudíž je celková doba jízdy pouhých 38 minut
Protože významy "nejkratší" a "nejrychlejší" jsou měřitelné veličiny (na rozdíl od nejhezčí, nejlepší nebo nejhladovější), každá navigace vycházející ze stejných podkladů musí jako "nejkratší" variantu vybrat č. 1 a jako nejrychlejší variantu vybrat č. 4.
Vy jako člověk a ne stroj, kdybyste měl před sebou tyto čtyři varianty, tak vyberete pravděpodobně tu třetí. Asi cítíte, že ušetřit v "nejkratší" variantě 3km, ale dojet o 20 minut déle není úplně to pravé. Stejně tak v případě "nejrychlejší" varianty sice získáme oproti variantě č. 3 dvě minuty navíc, ale zajedeme si kvůli tomu 17km, což většina z nás neocení.
Proto ty opravdu dobré navigační programy umožňují vypočítat i "ekonomickou" trasu, tzn. nebude nutně nejrychlejší ani nejkratší, ale bude to velmi dobrý poměr mezi vzdáleností a časem. V mém příkladu by to byla varianta č. 3. Pokud vám to přijde jako pitomost, těžko s tím něco nadělám, ale z mé vlastní zkušenosti je to přesně to, co mi v TTN chybělo snad nejvíce.
Pro zajímavost dodám, že některé navigace umí počítat i tzv. "snadnou" trasu, čili takovou, kde není absolutní priorita ani čas, ani vzdálenost, ale minimum změn směru jízdy (ocení ženy) nebo "pěknou", kde je prioritou cestování kolem zajímavostí či hezkou krajinou oproti třeba rychlejší, ale nehezké cesty po dálnici.