Nový TomTom Go 720 dovolí upravovat mapy

Diskuze čtenářů k článku

Tomáš  |  28. 08. 2007 16:06

Tak vlastním již čtrnáct dní tento nový TOMTOM 720,bohužel jsem zklamán upravou map. Mužete pouze přejmenovat ulici,obrátit jednosměrky,udělat uzávěry či je zrušit,ale vytvořit ulici nebo přidat "kulaťák" to prostě nejde. Dostanete pouze možnost tento návrh odeslat,přes tomtom HOME.(asi ke zpracování do Tomtom-u.
Dále je velice špatný mikrofon pro handfree,vůbec vám nikdo nerozumí,(musí se používat externí)
Dále jsou rozděleny mapy na východní a západní evropu.tak že když jedete třeba do Německa musíte na hranicích přepínat mapy.
Jinak spokojenost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
koukol  |  07. 06. 2007 10:31

S navigacemi to začíná být jako s mobilními telefony. Už jen čekám, až nějakého chytráka napadne přidat do navigace fotoaparát...
Copak opravdu nejde místo vymýšlení ptákovin udělat navigaci, která by dokázala "jen" bezchybně navigovat řidiče z bodu A do bodu B?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 07. 06. 2007 12:52

Fotoaparát nabídne Mio C720, začne se prodávat v červnu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
koukol  |  07. 06. 2007 13:37

Tak to je konec. Časem to dopadne jako u mobilů – kvalita navigace se bude posuzovat podle Mpx...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
miso  |  08. 06. 2007 09:44

uz sa da z navigacii telefonovat ale aj navigovat z telefonu. do neho sa stahuje vsetko. mozno casom pribudne len nejaky vacsi externy display pre telefon a je to vyriesene.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KptBobr  |  08. 06. 2007 12:28

Prihloupla reakce cloveka, ktery asi zadnou autonavigaci nikdy nemel, nebo toho v aute moc nenasedi... Mozna trochu bizarni zavist.

To ze TT do svych spickovych modelu integroval HDD s moznosti jeho vyuziti pro prehravani MP3 hudby neni zadna ptakovina. Pri dobre integraci do auta to je velmi pohodlna vec - samozrejme navigace bezi stale dale na pozadi, a MP3 player pekne vyhrava do autohifi napr. nahodnym vyberem. Prip. ovladani pres dalku, neni to zadna ptakovina, ale dost prakticka vec, kterou ocenuje kazdy kdo napr. 910ku vlastni.
A mimo jine, TT910 umi navigovat "bezchybne" po cele Evrope i jinde, nikdy jsme nemel vaznejsiho problemu.
Fotak v navigaci neni jiste chytra vec, ale vestavena kamera pro pripadny zaznam nejakeho useku cesty na HDD by jiste nebyla spatna vec, kdyz je navigace obvykle zavesena nekde za prednim oknem.
Ale proti gustu zadny disputat, ze ? Pokud se se to ale "koukolovi" nezda, necht si poridi to Mio nebo Clarion...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas  |  11. 06. 2007 22:10

Idealni by bylo, kdyby dali do navigace konecne poradny HDD. I kdyz je tam 20GB, tak musim porad delat vyber. Meli by tam dat alespon 300 GB, aby se tam neco veslo. Kdyby to taky umelo tocit video, mohlo by se tam zaznamenat deni pred autem na silnici pro pripad havarie a ze zaznamu pripadne udelat i fotku. Nakonec by nebylo spatny ani kdyby to umelo snimat cidla v aute, kdo kdy slapal na brzdu, jak rychle jel, jestli dal blinkr, u ty havarky by se to mohlo hodit. O zajimavy fotky a zabery by mel urcite zajem Blesk nebo Nova, alespon by se vydelalo zpatky na tu navigaci. Pres wifi by se to dalo stahnout bezdratove do PC a pripadne i dalkove ovladat (spicka je Nikon uz to u fotaku ma). A kdyby tomu jeste pridali par xxx gramů na hmotnosti navic, tak uz by to ani z auta nikdo nechtel ukrast.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KptBobr  |  06. 06. 2007 19:47

Vsechno pekne, osobne by me ale vadil ustup od vestaveneho HDD, nebot takto velke SD karty jsou stale dost drahe, resp. tak velike neexistuji.
Dnes mam ve svem Go910 mj. radu map, tisice a tisice skladeb v MP3, ktere v nahodnem prehravani jiste nejsou k zahozeni, a nejaka i ta videa. To by se rozhodne na zadnou dnes dostupnou pametovou kartu jiste neveslo.
A rozmery ci hmotnost ? Proc p. Lutonsky stale tyto parametry u navigaci jednoznacne kvalifikovanych jako "autonavigace" porovnava ? Neznam nikoho, kdy by si tato pozicovanou 910ku porizoval kvuli napr. geocachingu nebo turistice, je to proste autonavigace, a jeji rozmery jsou me jiste putna, pokud bude splnovat pozadavky na autonavigaci, a ne jako nejaka siditka ci kompromisy na bazi Windows typu Clarion, Mio apod. (to bude revu ...
Nemam nic proti vyse jmenovanym "universalnim" navigacim, ale TomTom ma jiste sve jasne urceni, a tam nejake rozmery ci hmotnost jsou zcela jiste podruzne.
Spise me zasadne vadi, ze dodnes TT napr. neuvedl poradne na trh stale slibovany Bluetooth CarConnect kit, ktery mel umoznit napr. vysoce kvalitni prenos hudby z TT do autohifi pomoci A2DP profilu a kompletni napojeni Go910ky na palubni sit, a dalsi prislibovane prislusenstvi.
Takto pomerne rychle uvedeny novy model (ani ne 1 rok) v tomto pripade jen skodi stavajicim modelum, zasadne nic noveho neprinasi (pokud nebude VoiceCommand i v cestine, nebo nebude "ucenlivy").

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 06. 06. 2007 20:05

Může to být subjektivní, ale velikost je pro mě zásadní i u autonavigací. I když je nepoužívám pro turistiku, na kole ani nikde jinde než v autě. Z auta je totiž zásadně beru s sebou, nenechávám je ve schránce palubní desky. A dostat takový TomTom Go 910 do brašny pro notebook je velký problém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mitak  |  06. 06. 2007 22:33

Přesně - nechávat tako drahý přístroj v autě může jen ten, komu auto ještě nevykradli a tím že ho tam nechá a nechá si ho ukrást pouze pobízí zloděje k další činnosti. Současný GO 910 není nikterak přehnaně velký ale svým jehlanovitým tělem je neskladný. Kdybych si měl vybírat ze současných přístrojů, tak určitě TomTom a pravděpodobně by to byl ONE XL kvůli rozměrům. Přídavné funkce jako harddiskové miliony MP3, bluetooth handsfree nebo přehrávání videa v autě mě za a) nezajímá přestože to i za b) už to auto umí.

P.S.: To nadávání na MIO mě fakt nijak nepotěšilo. Za levné peníze vážně dobrý stroj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KptBobr  |  07. 06. 2007 07:28

Ehhh. S tim MIO je me to lito Nemyslel jsem to tak )

Nicmene, jak jsem rekl, u AUTOnavigace jsou pro me primarni jeji vlastnosti, a v tom je TT zatim neprekonan (jiste subjektivni nazor).

A HDD - moje auto me take prehrava MP3 i z vestaveneho 6diskoveho changeru, ale porad to je omezene, autoradio nema HHD prehravac, a to je omezujici, nebot i na tech 6 CD MP3 se to brzy obehraje.
Ukazte me SD kartu, na kterou se vejdou stavajici mapy z 910ky ! A to nemluvim o dalsich mapach, ktere je mozno dale nainstalovat... Kdo casto cestuje, vi o cem mluvim.
BT HF mam take samostatne, napevno v aute, to jsem nijak neobhajoval, ale jiste BT A2DP neni k zahozeni a to TT910 umi.
A ta velikost - me se Go910 vejde jak do me kozene aktovky, a tak do brasny na notebook. Nove mam v kufru auta vestaven trezor na kod, do ktereho se vejde nejen Go910ka, ale i ma S&W 38 s kratkou hlavni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
imaster  |  07. 06. 2007 16:45

TO KptBobr, mohl by jsi mi prosím napsat, jak na TT910 přehrávat videa? Docela by se mi to hodilo.
Dík

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KptBobr  |  08. 06. 2007 12:20

http://www.mobilnova.com/MobilNova/en/Downloads.php

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kopacek  |  06. 06. 2007 15:14

Další obrázky z prezentace nové řady najdete na:
http://gizmodo.com/photogallery/tomtomgo720presentation/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
El Carlos  |  06. 06. 2007 11:47

# Elegantní design, malá tloušťka, kvalitní zpracování
# Nejnovější verze oceňovaného softwaru TomTom
# miliony názvů měst a ulic
# Rozsáhlá řada bezpečnostních funkcí
# Nejlepší funkce hands-free

Některé body mi připomínají jednoho z našich výrobců. Jedná se o jistou švýcarskou firmu laboratorního vybavení, která každé dva roky pořádá školení pro své dealery. Říkejme jí třeba firma LEGO.

Jejich body přesvědčení zákazníků, které se nás snaží naučit vypadají obdobně, tedy asi:

- sme hezký
- sme dobrý
- sme nejlepší
- sme LEGO

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kopacek  |  06. 06. 2007 09:52

Vypadá to velmi slibně, ale jsem moc zvědavý, jaká bude realita. Zatím mě tedy TT nepřesvědčil o dotažení věcí, které dělá. Již rok se prodává řada GO a do dnešních dnů nemá tato skvělá navigace funkční přijímač RDS-TMC, což považuji u takové firmy za neskutečnou chybu. Takže uvidíme, co všechno bude opravdu funkční a co nebude fungovat ani po roce uvedení novinky na trh...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vojta66  |  06. 06. 2007 16:04

Přesně tak! Některé nápady jsou dobré, ale zatím, proboha TomTome, vyřeš funkční přijímač TMC-RDS!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
miso  |  06. 06. 2007 08:16

osobne si myslim, ze taketo dobrovolnictvo by celkom dobre fungovalo u nejakeho free/open source navigacneho software. ale u komercneho a nie prave najlacnejsieho uzivatel ocakava skor, ze za svoje peniaze vsetko dostane na podnose a nebude musiet nic davat. ale uvidime ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kypo  |  06. 06. 2007 09:35

a navyse je to dalsia cesticka, ktora sa da zneuzit nejakym vtipalkom. Alebo niekomu pristroj poziciate, ten dotycny vam tam nasosa kadejake neoverene upravy map a vy sa potom budete cudovat. Ale v principe je to dobry napad. Mne hlavne chyba v navigatoroch nejaky system ucenia sa. Necham si zratat trasu trebars do Viedne, ale som zvyknuty chodit inakade, ako ma posiela navigator. Mohol by to sledovat a v buducnosti pouzit trasu, ktoru sa odo mna naucil. A dalsia vec co mi chyba asi najviac, je kontrola vysky auta pri podjazdoch a kontrola hmotnosti pri mostoch. V navigatore by sa mali tieto parametre nastavit a keby boli definovane v mapach, bolo by to fajn. Myslim ze to nie je az taky problem. Ich Help Me system je sice pekny, ale v praxi na prd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
honzaf  |  06. 06. 2007 07:36

Vyborny napad. pres to krasne pujde udelat napriklad dlouhodobe uzavirky silnic. Uvazoval jsem, proc neco takoveho neni. A doufam, ze se to brzo objevi i v navigacich tomtom na pda :) Ono by i stacilo, kdyby byla nejaka funkcionalita uozornovani na chyby. clovek by tuknul, vygeneroval by se nejaky kod, ten by clovek (pres net) poslal dodavateli, a ti by takto nahlasene zmeny objeli a zanesli do aktualizace map.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
moneytoo  |  06. 06. 2007 07:25

Uz chybi snad jen moznost zvolit si v nastaveni preferovane nabozenstvi a ridic bude informovan i o tom, jakym smerem je Mekka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor