Polemika: proč končí navigační přístroje v šuplíku?

Diskuze čtenářů k článku

Petr  |  31. 05. 2009 12:27

jezdím dost a dost, po celé Evropě, cca 12tis km měsíčně..představa jezdit jen podle mapy a adresu dohledávat ptaním ( NJ AJ by ušlo,ale co zbytek, a navíc lidi kolikrát neví o ulici,která je hned vedle)je děsná..ano šlo by to,ale proč? za mrzkých pár tisíc jsem sikoupil navigaci a je po starostech..nehledě na to, že vím jak daleko to mám do cíle, upozorní mě na radary,a když je někde zácpa, jednoduše se podívám, kudy se to dá objet nebo jí to přímo zadám a ona mě navede sama -tzv bypass, např 5km, a navede ma na dálnici až po těch pěti km.
a tahat sebou podrobné mapy celé evropy?co by stály?koukat do nich za jízdy?
pro ty,kteří jezdí do práce, do krámu a k milence,případně ke tchýni,to moc velký význam nemá..ale pro ty co jezdí do míst,které neznají,tak ano...
i kdyz ale jedu někam kde to znám, po ceste se může něco vyskytnout,co mě donutí změnu trasy....
a navíc,člověk si i pokecá když jí nadává kam ho vede..ono to chce opravdu při tom myslet...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Josef  |  14. 02. 2009 13:36

Koupil jsem si navigaci jako hračku.Prostě jen tak byl jsem zvědavej.(tom tom go730)Najednou jsem pochopil jak je super využívat třeba hands free nebo se jen tak dívat jak se jmenují ulice ve městě kde bydlím.No a když se někdo baví kde co je a jak se ta ulice jmenuje hned se lépe orientuji.Vzhledem k tomu,že mám orientační smysl slepice tak se dá gps využít i na krátké vzdálenosti ve městě.Nestěžuji si, mikrovlnku taky používám občas ,ale mám ji doma a tak to je se spoustou jiných věcí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
weselka  |  19. 11. 2008 09:34

Hledám dva šťastné obdarované, nebo ty kteří si ji koupili a leží jim bez využití v šuplíku.
Obdarujte mě, já ji využiju a druhou dám na hraní dědovi...
Třeba i koupím za nejvíce třetinovou cenu.
Dík

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cube Ltd5  |  17. 04. 2008 11:46

Jezdím léta jen pole tištěných itinerářů a map po celé Evropě a žádný problém, ale myslím, že už mám i já nejvyšší čas na inovaci. Jezdím na motorce a autem asi tak 50/50 takže řeším Tom Tom RIDER 2,která má bezdrátový Bluetooth® pod vystýlku v přilbě a dotykový LCD,který se dá ovládat i v moto rukavicích.Nemusím se koukat na LCD a jen poslouchám co mi jde do sluchátka a pak druhý model GARMIN Zümo 550,který má navíc ještě vestavěné repro pro navigování v autě Řeším přehlednost TomTom a topo1.2 map...Jezdím na sportovní motorce, kde není čas sledovat navigování z PDA a proto upřednostňuji jednoúčelové zařízení s bluetoothem. Jaké máte zkušenosti s těmito mapami? Díky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KavKa  |  23. 10. 2007 13:43

Neboť kromě ježdění autem také využívám veřejnou dopravu [nekamenujte mě ], tak používám www.jizdnirady.cz. Řekl bych, že jak navigace, tak JŘ občas vymyslí šílené nesmysly, jako např. trať Ústí n. L. - Praha přes Liberec [ ].

Moje zkušenost: kdo jezdí rychle, potřebuje navigaci založenou na rychlých nejmodernějších čipech.
V autě jsme měli BLAUPUNKT DX-R 52 či tak nějak, a ten fungoval bezpečně jen pod 50 km/h. Chvílemi nebyl schopen ani najít D1 ( ).

Když člověk hledá cestu, tak moc rychle nejede , kdo ale sedá do vozu, že bude brzdou provozu?

Nejspolehlivěší je zastavení, pozdrav a zeptat se:
"Dobrý den dědečku, kudy na ŽĎÁR?"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ich  |  06. 01. 2009 18:28


Nejspolehlivěší je zastavení, pozdrav a zeptat se:
"Dobrý den dědečku, kudy na ŽĎÁR?"


Tak tohle jsem zkusil v Praze. Byl jsem slušný, vychovaný a milý, a přesto mě debil 400 m od cíle poslal úplně jinam. A tam mě poslali zase jinam a odtud zase jinam, až jsem na tom místě, kde jsem se ptal poprvé na směr oslovil hnusného opitého a smradlavého domorodce, který mě řekl zhruba "Na druhé křižovatce doleva a seš tam".

Při pohledu na tachometr na naježděné kilometry a porovnáním s kilometry, které jsem měl podle mapy.cz najet jsem zjistil, že jsem najel z výchozího místa do cílového místa celkem zhruba o 40 km víc než jsem měl a to byl poslední hřebíček k tomu, abych se koukl po nějakém modernějším a pro mě spolehlivějším způsobu navigování.

No, tak jsem koupil PDA s navigací, první cestu po známé trase jsem stěží naťukal, vyzkoušel a byl jsem docela v šoku, jak je to dobré... Pak jsem trochu PDA s TT používal, aby se neřeklo, abych se trochu zacvičil (kdo čte manuály, že...) a za pár dní hup, a jel jsem 150 km. Místo mích tradičních bežně najetých 200 km , jsem dorazil do cíle včas, rychle, bezpečně a naprosto dokonale. Tchán jel tutéž trasu o půl dne později za mnou a dorazil s hodinovým spožděním, protože na místě bloudil. A když jsem jel nazpátek, vedlo mě to úplně jinudy, protože jsem byl o pár metrů jinde, než byl původní cíl. Nestačil jsem se divit, kudy mě to vedlo - takovýma "polňačkama" v městě bych se vůbec neodvážil, ale světe div se, projel jsem to bez problému a cestu jsem měl zas o něco kratší a rychlejší...

Už nikdy více bez navigace na neznámé místo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  22. 10. 2007 12:29

O navigaci jsem uz uvazoval, protoze jezdim dost po cele Evrope a neco chytrejsiho, nez jsem ja, bych uvital.

Jenze me zaprve odradilo to, ze jsem na trhu nenasel pristroj s kvalitnimi mapami cele Evropy, nebo alespon EU. Vzdy tam neco chybelo. I kdyz reklama hlasala 45 (nebo kolik) zemi Evropy, nasel jsem snadno zeme temer bez pokryt. Treba Pobalti, pres ktere jezdim zrovna docela dost a navigaci bych tam vyuzil asi nejvic.

Navigaci jsem si pak vypujcil od kamarada a vyzkousel. Po dvou hodinach me poslala naprosto nesmyslne kamsi do lesa, za coz jsem ji odpojil a dojel bez ni i bez mapy.

Takze zatim navigace neni chytrejsi nez ja, a proto ji nepotrebuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  18. 10. 2007 16:01

Navigaci jsem si koupil poměrně nedávno (koncem června),
nenajezdím toho příliš (s navigací zatím cca 6000 km),
ale naprostá spokojenost.
Využívám hlavně mezi městy, zde se případně mrknu na náhled
celé trasy a v případě potřeby přidám průjezdní bod. Používám
většinou volbu "ekonomická trasa", málokdy "rychlá", nikdy "krátká" (ta opravdu často vede na špatné silnice).
Naprosto super je pak pro mě navigace po Praze nebo Brně,
kde jsem jel jen párkrát a obě města moc neznám. Zde stačí jednou blbě odbočit a bez navigace bych byl... Nebo byla uzavřená ulice.

Občas se sice najde nějaké místo, kde bych jel jinudy, ale to je detail. Např. jsme jeli z Krkonoš na Kozákov a navigace mě kus od Semily vyhnala od Jizery (kde se silnice velmi točí dle zákrut řeky) na okresku do kopců. Myslel jsem, že už odbočujeme ke Kozákovu a Semily mineme, ale dojeli jsme stejně do nich.
Ale když jsem si pak prohlédl doma na podrobné mapě, vcelku se navigaci nedivím. I na mapě vypadá logicky jen mnohem kratší a rovnější cestou na okresce. Že je to stále z kopce do kopce už moc vidět není.)

Navigaci mám Mio C720.

Jinak autoatlas mám a spoustu map. Od dětství mě mapy hrozně bavily a nedělá mi sebemenší problém se v nich orientovat. Ale za jízdy je studovat nebudu, spolujezdec třeba není nebo s mapou neumí.
Zkrátka pro mě je navigace super.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
al  |  19. 10. 2007 18:57

Nechápu na co navigace když nenajde menší obec-to sou potom uplně vyhozený prachy,absolutně nechápu že nenajde tu obec ale přitom na mapě ji ručne v paměti má,tak proč nedokáže vyhledat blbý text který má v paměti,to je dost divný-nebo je ten text uložený jako obrázek součást obrázku mypy? to pochybuju!?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bleeer  |  19. 10. 2007 23:14

Nikdo nepíše o tom, že to nějakou obec nenašlo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radek2  |  20. 10. 2007 01:43

Když jsem se letos v lednu nemohl trefit v Lodži do hotelu,ve kterém jsem už předtím byl,tak jsem se naštípnul a koupil PDA s iGO,od té doby nemám problém se trefit do hotelů nebo k zákazníkům v celé Evropě (když člověk jede na školení prací na západ,a pak to prodat na východ).Ročně najedu služebně tak asi 35000 km,a hodně často tam kde jsem nikdy předtím nebyl.Dřív jsem si cestu vytiskl na Route 66,ale zkuste se třeba o půnoci někde v Polsku nebo v Rumunsku ptát ve městě na cestu k hotelu.Přes PDA si stáhnu zprávy,a jde i přes WIFI sledovat zprávy ČT-výhoda pokud je člověk třeba měsíc z domu(a Skype na pokec z hotelové restaurace to taky jistí).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
al  |  20. 10. 2007 20:17

já ale nejezdím po hlavních tazích ale hledám obchody s nákladákem po různých prdelách tudíš sou pro mne mapy v počátcích vývoje za nehorázný prachy upně k hov..potřeboval bych to jenom do brna a měst.Soused má mio a jezdí po světě s kamionem a už je skoro bez bodů za navádění do jednosměrek a zákazů a nízkých mostů.To je potom radost couvat s 18m dlouhou krávou zpátky nebo se otáčet někde v uličce.k čemu potom navigace?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
008  |  15. 11. 2008 10:49

Ten soused na tom kamionu bude asi debil a jeste slepý-ja jsem v Evrope najel moooc km a jen 2x!!! sem mel problem-prehlíd jsem dopr.zančky-musí se dívat nekdy !!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
al  |  20. 10. 2007 18:14

tak schválně zkoušel sem gar. 660tku a najít obec trávník u kroměříže-našlo to trávníky otrokovice atd ale obec nee na piču
http://www.mapy.cz/#x=140067648@y=133128864@z=15@mm=FP@sa=s@st=s@ssq=tr%C3%A1vn% C3%ADk@sss=1@ssp=120640421_122455937_150459301_149899137

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radek2  |  21. 10. 2007 23:00

Tak jsem hned zkusil-Trávník u Kroměříže - no problem,iGO hned našlo,ráno vyrážím směr POLPAK Karton ,Bukowiec-Poledno,malá díra asi 6km od hlavního tahu Bydgosc-Gdaňsk,hotel Lesna,Swiecie,místní část Szcytno-je v databázi POI.I když navigace občas nevede dobře,z města do města trefím podle směrovek,ale na konkrétní místo mě to vždycky dovedlo.Dokonce i v Rumunsku,když jsme se chtěli podívat na "Drákulův hrad",stačilo zadat městečko Bran.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
GliderMan  |  16. 10. 2007 09:02

S TomTomem jsem jel před pár týdny do Chorvatska a i když je to skoro stále rovně po dálnici, tak se navigace hodila. Při sjezdech a nájezdech po dálnici je to velice užitečné a také je dobré vidět přibližný čas příjezdu.
Jediné místo, kde jsme bloudili cestou zpět, byla Vídeň, protože jsem měl Rakousko jen dálnice (průjezdní mapa) a silnice mezi Vídní a Mikulovem tam nebyla, takže jsme samozřejmě asi 15 minut bloudili po Vídni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vojta  |  15. 10. 2007 20:58

Navigaci používám i tam, kde sice znám trasu, ale už si nepamatuji profil silnice. TomTom v telefonu, v trojrozměrém modu - takhle vím, že za zatáčkou bude dlouhá rovina vhodná na předjetí,takže se zbytečně na nikoho netlačím, vím že přijde prudká zatáčka atd. Pro navigaci a pro bezpečnost, perfektní věc, pokud ji dáte do šuplíku, tak to samozřejmě nedoceníte

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mojmír  |  15. 10. 2007 12:37

Jezdím jako průvodce. Před rokem byla v autobusu navigace bílá vrána, ale letos mají navigaci skoro všechny autobusy. Samozřejmě dojet odněkud někam je levnější a přehlednější s normální mapou, ale pokud máte v nějakém městě v zahraničí hledat hotel, je navigace neocenitelná věc, když má kvalitní mapu, zadáte adresu hotelu, ve kterém jste v životě nebyli a zatím nikdy navigace nezklamala.
Samozřejmě pokud si někdo zapne navigaci, když jede na chalupu, kam jezdí celý život, tak je to zbytečná frajeřina, ale dojet na konkrétní neznámou adresu je samozřejmě jiná věc. U nás se ta adresa najde na mapy.cz, ale v cizině je to někdy problém, protože atlas googlu je sice krásný, ale v některých oblastech není zase tak podrobný, aby fungoval s adresou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alfik  |  15. 10. 2007 12:24

celá léta se člověk obešel bez berličky navigace, nevím proč teď právě ne. 95% lidí ji použije týden v roce na dovolené a to ještě z toho týdne den na cestě tam a pak po týdnu na cestě zpět, případně na nějaký výlet v místě. Já bych do toho za ty prachy nešel, trasu si najdu na internetu, vytisknu a jedu. Ale k tomu dochází tak 1-2x do roka když jedu fakt do neznáma. Jinak přeci vím kam jedu a pokud svítí sluníčko tak není problém.
Navigaci jsem si půjčil na dovolenou a narazil na objížďku. Krabička mne nahnala na most a uprostřed mostu že mám jet vlevo, přejel jsem vrátil jsem krabička říká vpravo. No tak jsem zastavil a když jsem to pozoroval, tak tam byla kdysi silnice, nyní ovšem zasypaná a osázená stromečky. Tak jsem krabičce ukázal průjezdní bod kudy to objedeme. Na tohle nepotřebuju krám za x tisíc. To bych si našel i v atlasu za 300 Kč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mikes  |  15. 10. 2007 15:38

A na te vasi mape za 300Kč byla urcite taky ta zasypana cesta nakreslena, ze? Jste trochu zaujaty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LK  |  15. 10. 2007 17:03

Přijde mi, že jste si buď špatně vybral navigační "krabičku" a nebo jí neumíte ovládat. Pokud se navigací vybranou cestou jet nedá (což se stává, ani papírové mapy nemáte aktualizované každý den), prostě stačí říct, že touto cestou jet nechci (nebo chci vynechat tuto odbočku apod.) a navigace sama vypočítá, kudyma nejlépe ven při stávajících omezeních.
Pokud to ta vaše neuměla, pak jste opravdu vybral špatně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vojta  |  15. 10. 2007 21:01

Já mám podezření, že jde o svátečního řidiče, ten aby ušetřil, tak tam hned šoupne nejkratší trasu a pak to většinou dopadne takto.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mitch  |  17. 10. 2007 15:53

To je ten správný přístup k věci! Cesta zpět do pravěku...lovci když šli na mamuta,tak se také drželi sluníčka a někteří tím vpádem hupli do vlastní jámy.Můžeme vyzkoušet i variantu prohlížení stromů s lišejníkem na severní straně.Příjemně jste mě pobavil.Už méně tím,že jste zřejmě v zásadě proti novotám,ale přesto jste se celá léta neobešel bez automobilu a nepřešel na potah koňský nebo kolo.Když si kdokoliv koupí nebo půjčí navigaci nebo jiné požitky doby,tak se s obsluhou musí nejprve seznámit jinak nemá šanci...Vašich 95% nemá opodstatnění,navi není pouze o dovolené.Stává se předmětem denního používání zrovna tak jako MT.I když kde jsou ty časy, kdy se u telefonu točilo kličkou... Hezký den Mitch

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aa  |  29. 02. 2008 21:17

Rrrrrrr

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek  |  18. 08. 2008 15:56

Znamy mi pujcuje Tomtoma na dovolene a moc mu dekuji. S navigaci se proste nezabloudi. Z mapy nevyctu aktualni objizdky, kdyz nekde blbe odbocim navigace me navede zpatky. Navigaci lze na rozdil od manzelky drzici mapu nadavat! Navigace je proste ulehceni. Ale bez poradneho precteni manualu a pochopeni a vyzkouseni vsech funkci se snadno rekne ze je k nicemu. I kdyz otcovi jezdicimu akorat na chalupu a zpet bych vyrobek za 9000,- asi nekoupil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
amigoz  |  29. 11. 2007 11:34

"celá léta se člověk obešel bez berličky navigace, nevím proč teď právě ne." Mozno aj preto, ze doprava sa za posledne roky tak zhustila, ze casto je nemozne odstavit auto a opytat sa na cestu, pripadne len pozriet do mapy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PetrP7  |  15. 10. 2007 10:36

...nosím skoro pořád, moc neváží a vejde se do kapsičky košile (Acer c530
Několikrát se mi stalo, že notoricky známá trasa byla najednou beznadějně zacpaná či vedla objížďkou po spoustě řití - a tam je právě místo pro navigaci, která Vás i při jakémkoliv odbočení do cíle 100% dovede. Navíc ji můžu využít v cizím městě třeba i pro pěší účely... A i když trasu znám, tak 1) hlídá SKUTEČNOU rychlost a 2) na delších trasách se věnuji řízení a kdo má přednost zprava a ne kde sakra je ta odbočka...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dopi  |  15. 10. 2007 00:06

Je to stejné jako s mobily, kdysi stačila pevná linka v práci, semtam doma, případně telefonní budka, dnes už je mobil "nepostradatelný" i pro děti, které si SMS ani ještě neumí přečíst. Navigace se stává standardem, jako kdysi autoatlas. Jsem jednoznačný přivrženec navigace, přestože uznávám, že někdy může člověka potahat po nehezkých cestách. Vždy jsem ale dojel k cíli a o to myslím především jde. Nikomu to ale nevnucuju, kdo chce, ať se naviguje třeba podle mechu na stromech a v noci ať si najde na obloze Malý vůz a jede podle hvězd. Taky to má určitě svoje kouzlo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
j2  |  15. 10. 2007 01:39

Tak stejne jako clovek nema mobil furt u ucha, tak ani nepouziva vzdycky navigaci a ma ji v supliku.

Obsluhovat telefon zvladne i blb, s navigaci to uz je horsi, nemluve o updatovani map.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karlitto  |  23. 10. 2007 09:17

Tak to je hloupost. Garminy maji tak jednoduchy ovladani, ze to zvladne maly decko. Pokud je clovek rozumnej, nekoupi si Cinskou Miu nebo podobnou silenost, s tou zapasim i ja jako profik :) Co se tyce map, je to to samy: kdyz je nekupujes GPS v Lidlu nebo supermarketu, vzdycky ti nekdo odborne poradi, jde jen o to, abys vedel co od toho chces, jak a kam jezdis atd. 90% problemu s GPS je kvuli lidskymu faktoru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
marťas  |  14. 10. 2007 22:13

Mám pevnou navigaci v autě více než rok a ještě jsem ji nikdy nevyužil(v autě co jsem kupoval už prostě byla). Chtěl jsem ji jednou vyzkoušet, ale ovládání mi přišlo tak tragické, že jsem ji zase vypnul(Blaupunk DX). Pár let jsem cestoval po Evropě, kdy žádné navigace nebyly a určitě se bez ní s přehledem obejdu. Používám ji pouze jako docela hezké radio s cd měničem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Marný  |  15. 10. 2007 23:18

Zrovna tak jsou lidi, kteří dodnes nepotřebují auto, protože jezdí s volským potahem, že?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PetrP7  |  18. 10. 2007 13:02

Nojo, jenže právě tyto navigace na nějaké Česko moc nemyslí, nedávno k nám jel dodavatel z Německa v BMW X7 nebo čem, jenže za Rozvadovem zjistili, že tam Česko tak nějak není... Navíc jste pak odkázaný na mapy k té Vaší navigaci a Blaupunkt se při tom "obrovském" zájmu asi taky nepřetrhne...
Mám iGo z léta a to už vážně musí být, aby se nějaký drobný rozdíl našel, a to i v Rumunsku!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RolfK  |  14. 10. 2007 21:51

No ono je docela s podivem, že TomTom neumožňuje takovou - podle mně - základní funkci vybrat si navigování jen po určitých typech silnic, aby mě to nehnalo po polňačkách, třeba jen dálnice a silnice I. třídy. Snad by to nebyl takovej problém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mio  |  15. 10. 2007 18:21

Super v tomto ohledu je Garmin. Zvolíš si na čem jedeš, jestli na kole motorce pěšky nebo autem a už Ti to volí cesty nebo okresky, či dálnice v závislosti na dopravním prostředku.

Můj kámoš má Garmina pro ježdění na převážně na kole. Občas jezdí v i v autě, to když to kolo převáží někam dál. No a protože už je to pán v důchodě, tak někdy zapomene přepnout "na automobil" a pak se diví, proč mu to nabízí jen okresky. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LK  |  14. 10. 2007 20:18

Vidíte, před zhruba 14 dny jsem psal podobný článek, ale v přesně opačném smyslu: http://birdie.porcus.cz/item/proc-jezdim-s-navigaci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vašek  |  14. 10. 2007 11:02

myslím si že je věc každého z nás zda chce používat navigaci. ve služebním voze používám garmin a jsem s ní spokojen, ani už nedovedu vyjet aniž bych si ji ráno nezapnul, pokud nechci používat navigování funguje jako mp 3 přehrávač, když jedu do zahraničí je v ní slovník pro překlady. jako telefon využívám Mio A 701 která slouží zároveň jako PDA a má zabudovanou navigaci. výborná věc do přírody a použiji ji i jako navigaci v soukromém autě. asi záleží na každém zda si chce usnadnit cesty v neznámém městě ale doby kdy jsem na volantě měl rozloženou mapu a doufal že špatně neodbočím jsou ty tam a doufám že se nevrátí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cyber  |  14. 10. 2007 02:03

no musim rict, ze bych si fakt nikdy nekoupil jednoucelove zarizeni, bo je drahe a jeste ho clovek musi tahat z (do) auta aby mu ho nekdo necornul. je sice fakt ze je vyhoda v privetivejsim ovladani a dost casto vetsim dipleji, ale kdo si ma pamatovat brat ji, kdyz tahat dalsich x veci. ja sem spokojenej s n95, je to mobil, ktery nosim stale pri sobe a kdyz potrebuju navigaci, tak ji muzu pouzit jako pesi a nebo ji hodim do drzaku v aute a frcim, ano neni dokonala, ale bohate staci a ze bych mel nejake vazne problemy se rict neda. myslim si ze je velka budoucnost navigaci v mobilech a mda, protoze to clovek nosi porad a koho bavi nosit 10 krabicek, co kdyby se nejak po ceste hodila :x

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sniper  |  14. 10. 2007 06:04

Ja s navigacema jezdim uz nekolik let (vzdy TomTom) a nemohu si je vynachvalit,muj orientacni smysl je strasny,v mape neprectu skoro nic a pokud nekam jedu,vzdy s TomTomem v PDA,neni to nutnost,ale vyborny pomocnik.Ze je nekdo neschopny si navigaci nastavit (coz je otazka par minut) je jeho problem a nerozumim lidem co ji maji na okne vypnutou a jen proto ze preci "taky maji navigaci"...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bluetake  |  14. 10. 2007 00:06

I me se vali vetsinu casu v sufliku ale kdyz ji vyuzivam, tak si nemohu stezovat. Jezdim obcas do Prahy, tak me to vzdy dovede pred barak, kam potrebuji , pripadne mi to najde nejblizsi parkoviste od mista apod. Stejne tak ji obcas pouziva manzelka, ktera ma desivy orientacni nesmysl......venku je take uzasna, minuly tyden me dovedla v malem nemeckem mestecku az na dvur, nejen na cislo popisne, ale na dvur spolecnosti, ke ktere jsem jel....A proc ji nemam v aute trvale ? Proc drazdit zlodeje ? Prave to, ze se da odejmout a dat treba do jineho auta, mi vyhovuje. A treba je skvela i na houbach, letos jsem ji v lese vyuzil 3 x , kdy jsem si oznacil mistecko s pravymi hriby a vracel jsem se tam se 100% jistotu... Proste je to spotrebni zbozi, za prijatelnou cenu a kdyz se s tim clovek nauci jen trosku zachazet, pak je to velmi prijemna vec, ktera mi uz usetrila i pres sporadicke cestovani hodne penez, casu a hlavne nervu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vp  |  13. 10. 2007 19:23

Souhlasím s tím, že na vícemémě známých trasách je navigace zbytečná. Něco jiného je, musíte-li jet např. na určitou adresu v Paříži či jiném velkém městě v cizině což se mi občas stává. Bez navigace bych se nikdy - opakuji nikdy - na určené místo včas nedostal, není možné na každém rohu zastavit a ptát se na cestu. Pečlivě připravená trasa z internetu (Route finder) je v takovémto případě - zvláště jedete-li bez spolujezdce - naprosto k ničemu, to mohu z vlastní zkušenosti zodpovědně prohlásit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Evžen  |  13. 10. 2007 23:05

Taktéž je navigace potřeba, když máte sice mapu, ale na místě spolujezdce sedí ženská. Mezi ženskou a mapou je nulová kompatibilita.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nobody  |  18. 10. 2007 14:55

100%-tní souhlas!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nobody  |  18. 10. 2007 14:55

100%-tní souhlas!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lolek  |  14. 10. 2007 09:49

Na více či méně známých trasách navigace pomůže tehdy, když Vám milou známou trasu začnou silničáři opravovat, překopávat atp. Potom je navigace rozhodně užitečná věc. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr_s  |  26. 10. 2008 11:19

Jo, tak přesně tohle se mi stalo nedávno. Najednou nečekaně rozkopaná silnice, označení objížďky nebylo žádné. Bez navigace jsem pěkně dlouho bloudil...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Václav  |  14. 10. 2007 17:02

Mohu jen potvrdit, že při cestě na konkrétní adresu ve velkém městě je navigace velice užitečným a bezpečným pomocníkem. Je to má zkušenost nejen z velkých měst na západ od nás, ale také z tureckého Istanbulu. Nedovedu si představit za jak dlouho a po kolika zbytečně najetých km bych dorazil na konkrétní místo v centru města. Horší je to při navigování mezi městy na delší vzdálenost-tak tam bych na navigaci zase tolik nespoléhal a určitě pokud bych trasu neznal, tak bych ji před výjezdem nejdříve porovnal s normální tištěnou mapou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  17. 10. 2007 11:39

Me se osvedcila kombinace navigace + predstartovni kontrola trasy na ViaMichelin. Treba TomTom miva v planovani delsich tras docela rezervy, a narozdil od ViaMichelinu nedokaze vzit v potaz napr ruznou vysi silnicnich poplatku v ruznych zemich. Takze navigace rozhodne ano, ovsem s kontrolou z jineho zdroje (zvlastni, napada me ze Mio s iGo se do optimalni trasy trefuje casteji nez TomTom...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
traveller  |  13. 10. 2007 17:27

Mam navigaci v sluzebnim aute. Nez bych tam natukal to, co potrebuji, radeji mrknu do mapy. Jeste nikdy mi navigace nechybela. Do soukromeho auta bych ji ani nechtel..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  13. 10. 2007 18:12

Já používám navigaci skoro všude (mimo rutinní trasy). Často ani nenaviguje, ale velice se mi líbí, že vidím "co bude". Vidím, že bude vesnice, zatáčka, policejní kamera a jiné užitečné věci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
V  |  13. 10. 2007 22:55

Myslím, že pěkně kecáte...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mek  |  14. 10. 2007 20:30

Taky mám ten dojem... Jezdím 2-3x týdně služebně do míst, kde to obvykle neznám, a bez navigace bych byl jako bez ruky. Doma si na mapy.cz najdu přesné souřadnice, naťukám a pak už jenom bez stresu jedu, poslouchám muziku a nic neřeším. Pohoda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cyber  |  14. 10. 2007 01:59

pekna blbost, je to jen lenost se naucit s ni pracovat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ananta  |  13. 10. 2007 15:35

Končí v šuplíku proto, protože si člověk koupí navigaci, jede s ní jednou na dovolenou do španělské vesnice a pak je mu k nepotřebě. Já používám mapy s navigací a mapu (Prahy, ČR, tur. mapu Šumavy apod.) potřebuji rozhodně častěji než navigaci. No a když potřebuji navigaci, tak to taky zvládnou Stačí přemýšlet.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lojza von ...  |  13. 10. 2007 14:22

Nejvetsi nevyhodou jednoucelove navigace jsou jeji rozmery a fakt, ze se museji z auta odnaset a mimo nej nemaji zadne vyuziti. Resenim je vestavena navigace, nebo PDA s vestavenym GPS, ktere ma sirsi oblast vyuziti a jeho prenaseni neni takovy opruz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jenda  |  13. 10. 2007 16:38

Trefil jste hřebiček na hlavičku.... ono skutečně je třeba trochu uvažovat o celkové "užitnostii" zařízení. PDA nebo mobil s využitím pro navigaci v tomto případě jasně vede (samozřejmě je nutno si odmyslet uživatelskou přívětivost jednoúčelové navigace).
Pro domácí navigování se mi celkem líbí O2-navigace, pro cizinu s ohledem na roaming možná by šlo finančně unést krátkodobou pomoc této navigace npř. při propletáním se ve velkém městě....
Momentálně jsem tou myšlenkou od O2 nahlodán, budu ještě dumat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lolek  |  14. 10. 2007 09:47

Spočítejte si kolik za O2 navigování dáte. potom se podívejte po pevných navigacích, popřípadě softech do MPA/PDA a porotovnejte si to... Pokud mate symbian nebo WM5/6, tak Vam rozhodne levneji vyjde soft do telefonu. Pokud jezdite hodne, tak kupte pevnou navigaci. Kdyz se mrknete, ze okolo 8000 koupite pevnou navigaci s celou evropou, dokaze Vam prehrat MP3 a popripade i video, tak jste na tom lepe nezli se sluzbou O2. ale je to samozrejme na vas. :)

Jinak bez navigace nedam ani ranu, uz jenom proto, ze kdyz je i na zname trase, kterou jezdim denne ci tydne, prace na silnici, tak si vklidu najdu objizdnou trasu a necekam v kolonach u semaforu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alonso  |  17. 10. 2007 09:40

Souhlasím, ze stejného důvodu si ji zapínám vždy, i na známých cestách. I kvůli radarům a dalším BZ. JInak svoje staré PDA Acer n35 používám i na Geocaching, takže nějaké další využití má. Kdo ji má jen do auta a jezdí málo, pak asi opravdu je nákup a užívání na zvážení. JEště mě napadá, jak tady mnozí píšou o lepším plánování na Internetu.Kolik Vám to plánování a hraní si zabere času? a když jste pak na křižovatce a máte vytisklý papír z Netu, vy víte, kde zrovna přesně jste, pokud se náhodou někde zamotáte na objížďce? NEsouhlasím, že je to lepší a pohodlnější. Podle mě je to časově náročnější a když pak pojedete ze Slovenska přes brno do Rakouska, do nějaké díry, kde potřebujete v 22hod najít hotel podle adresy, druhý den zajet do jiné dědiny do fabriky o 10km dál a pak se spodem přes Vídeň vracet zas na to Slovensko ale odjinud, zjistíte, že navigace v autě není špatná a nemotáte se na každé křižovatce. Chtěl bych vidět tuto celou trasu vytisknutou na papíře. To by byl kalendář a museli byste mít k tomu už druhého do auta, aby vám to předčital A to vozím teda atlas taky ještě pořád v autě, ale nepoužívám ho, nebylo potřeba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  28. 10. 2007 13:21

Souhlasím s Vámi, jak jste popisoval to Slovensko a Rakousko pro příklad, to je fakt. Mohl byste napsat, jakou navigaci a typ používáte? Doporučte (anebo kdokoli jiný), jakou navigaci použít do kamionu, podle zkušeností. Uvažuji o MIO C 720, zda to je dobrá volba, dík.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rafter  |  15. 10. 2007 09:21

Ja bych to jeste doplnil. Kdo jezdi casto, tak samozrejme dokaze ocenit veskere vychytavky a privetivost jednoucelovych navigaci jako je TT. Kdo naopak potrebuje navigaci jen parkrat za rok, mel by pouvazovat o nejakem univerzalnejsim zarizeni jako PDA ci mobilem s navigaci. A timto by se defacto dal shrnout cely clanek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  13. 10. 2007 14:13

"Ideální by bylo, kdyby přístroje hned při vyhledání, anebo následně na vyžádání vyhledaly alternativy"
Tohle je možné v aplikaci TomTom (alespoň v mojí verzi pro PPC). Je to funkce "najít alternativu->vypočítat alternativu". Je tam i srovnání s předešlým výpočtem - čas a vzdálenost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  13. 10. 2007 14:49

Ano, máte pravdu. TomTom toto umí, ale myslím jako jediný

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
reddwarf  |  19. 10. 2007 20:36

umi to, ale jen pro bezneho motoristu.lepsi by snad mohl byt vypocet alternativ podle cisla(trid) silnic.kamionaci by si vejskli.nemuseli by se protahovat kazdou dirou.takhle obcas silnice skonci a dal nic...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
khonsun  |  13. 10. 2007 10:42

Letos v zime jsem koupi SilverGuide /iGo/ v Lidlu za 5 tisic. Jsem spokojen a jezdim s ni, tedy vyuzivam. Ma i tracklog /sice bez vysek/.
Neni mi jasne, proc si neumi zapamatovat jiz jednou projetou trasu. Priklad: Jedu z Karlstejna do Uherskeho brodu, cestu znam /jinak nez navigace/, ale zapnu navigaci. Za tyden tam jede z rodiny nekdo jiny. Ten by si vzal tuto navigaci a jel by pomoci zapamatovane trasy po stejne trase jako ja.
Je to nejake kostrbate, ale snad nekdo pochopi co mam na mysli.
Umi to jine navigace?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr_  |  13. 10. 2007 11:00

Myslím, že to umí ACTIS 3. Ale tam je zase slabej zvuk (hardware).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek Hulán  |  13. 10. 2007 15:50

Ono je to širší problém.

Pokud jedu trasy A-B-C, kde A-B je trasa z kanceláře či domova a B-C je nějaký bod na cestě odkud se to dále větví (a C je typicky klient), a navigace pokaždé určí A-B jinak než chci já a pořád "přepočítává", mohla by se to těch primitivních algoritmů zapracovat logika, že když nějakou trasu 5x jedu jinak než chce stroj, asi to tak bude správně, a stroj se mě má zeptat, zda má svůj algoritmus přizpůsobit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  26. 10. 2007 14:25

A hele, že by krajánek? Uherský Brod zdraví Uherský Brod

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JJ  |  13. 10. 2007 10:33

Mapové podklady od TeleAtlasu (a téměř jistě od Navtequ) informaci o aktuální dosažitelné rychlosti a času průjezdu pro drtivou většinu jednotlivých úseků obsahují a tyto informace jsou vcelku realistické. Data jako taková pamatují i na alternativní trasy třeba v případech klikatých horských silniček apod.

V tomto případě je vina víceméně výhradně na straně vývojářů navigačních aplikací. Jsou to často líná prasta, která si usnadňují práci tím, že rychlost určují pouze podle FRC (třída silnice) atributu pro každý úsek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  13. 10. 2007 08:47

Kdyz to je tezky, Cesi jsou stado tupcu, ktery se necha ovlivnit reklamou. Kdyz se rekne, ze hitem Vanoc jsou navigace, vsichni na ni stoji fronty bez rozmyslu, jestli ji vubec potrebuji. Kdyz se reklo, ze hitem jsou plasmy a LCD TV, opet nakupni horecka a doma zklamani, ze analog je na nich horsi, nez digital. Jenze ouha, je tu zadrhel s Mpeg2 versus Mpeg4. Vyhozene penize. Ale vzdyt preci na Nove rikali,ze je to hit.....divi se cechacek..... A tak by se dalo pokracovat dal.....pred par lety domaci kino, poblazneny cechacek si koupil kino za 3.999,Kc, ale doma zklamani, ze je to z plastu a ze to, mamo, nehraje tak, jak sousedovi, co za to dal padesat tisic, hajzl jeden.....a tak porad dokola. Cesi jsou tupci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P800  |  13. 10. 2007 09:42

Zřejmě jsi z jiného světa, máš přehled jaký je kdo tupec, hmm.. co popisuješ je standardní chování spotřebitele na celém světě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mi  |  14. 10. 2007 10:08

asi jen popisuje své přátelé a okolí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  28. 02. 2009 12:10

Zato ty musíš byt dozajista genius. Tupci jsou jen ti ostatní.Jak tipické pro magory.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martinhamr  |  13. 10. 2007 10:00

Proč taková negace? Každej si kupuje co sám chce.Levné nebo drahé,to je přeci jeho věc.A Češi jsou uplně stejní jako zbytek naší planety...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr_  |  14. 10. 2007 12:15

Martine ozvi se mi na mail.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mahas  |  13. 10. 2007 11:20

Castecne je to pravda, byt si nemyslim, ze je to ceske specifikum.

Ja jsem tusil, ze bych navigaci jako samostatnou masinu nevyuzil, vedel jsem to dopredu. Muj orientacni nesmysl znam a proto jsem rad, ze jsem si koupil navigaci do MDA pristroje! Vim ze to vyrobci vidi neradi. Pres 90% prodanych navigaci jsou jednoucelova zarizeni, jen 5-10% tvori PDA, Symbian programy. Proc? Je tu faktor " cestvi " , to jest ze Cesi si to radi ukradnou. To je neprijemne, ale doopravdy verim, ze jak poroste ekonomika, tak se to lidem proste nebude vyplacet to krast. Proste si to koupi.

Takze kdyz to shrnu. Mam navigaci v Artemisu jako pojistku. Obcas ji nechavam zapnutou ( TomTom ) jen abych vedel svou okamzitou rychlost, protoze tachometry jsou od vyrobcu schvalne poddimenzovane .-) Taky upozorneni na radary, po aktualizaci databaze z netu, se hodi, byt vetsinou jezdim podle predpisu Navigaci doopravdy potrebuju tak na 10% svych cest, protoze trasu neznam, verim ze bych ji dokazal nastudovat i z internetu, ale je to takhle pohodlnejsi. Pouze 10%casu potrebuju navest tam kde to neznam a proto navigaci verim, byt si trasu predem projdu.

Zaverem, kdybych mel masinku jen na navigaci, tak ji mockrat necham doma, takhle ji mam navazanou na MDA a tedy telefon a net a ty mam s sebou vzdy, navigace je pak doplnek, vhodny a vyhodny. Pro me

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lojza von ...  |  14. 10. 2007 10:48

Je tu faktor " cestvi " , to jest ze Cesi si to radi ukradnou.

... krade se po celem svete, nejenom v ceske kotline, tyhle trapny kecy o cechacstvi fakt miluju :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SZYslak  |  17. 10. 2007 09:59

Meles z hladu, v USA - nepocitam-li velka mesta jako je napr NYC si klidne muzes nechat odemknute auto, coz ja bych v CR nikde nedelal

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hc  |  17. 10. 2007 13:46

Kde je hustota 1 člověk na 10 čtverečních kilometrů, tam můžeš nechat klidně ležet na zemi i zlatou cihlu. Já mám i v ČR místa, kde nezamykám auto, nepřivazuju kolo a nikdy mě nikdo neokrad.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alekks  |  30. 11. 2008 19:50

no jo, když nepočítáš aglomerace, tak už jsou tam jenom malý městečka uprostřed pouště, široko daleko ani noha. kdo by tam krad auto?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hynek  |  02. 09. 2009 10:27

Na Taiwanu se prý auta téměř vůbec nekradou. U nás totiž rychle končí v Polsku, Rusku, na Ukrajině apod., jenže Taiwan je ostrovní stát a jaksi by nebylo s tím autem kam zmizet. Když jsem svému tamnímu známému vyprávěl o imobilizérech, autoalarmech, družicovém nebo GSM sledování, dálkovém blokování atd., tak mne měl za šíleného vědce ze scifi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peppe  |  13. 10. 2007 15:28

hele tak se priznej jaky LDcko, dom.kino a jakej dvb-t box sis koupil :) at vime koho tady vlastne popisujes a kdo je nastvany na cely svet.

hele, stve te to hodne ze ma tvuj soused neco lepsiho?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
al  |  20. 10. 2007 20:34

Třeba takový imbecil přijde do datartu a chce si předvíst navigaci,nikdy ji neviděl,prodavač ho samozřejmě okouzlí a hned řekne že jí bere a to si vyzkouší jenom jednu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  26. 11. 2007 07:24

Proč by měl někdo být imbecil proto, že neviděl nikdy navigaci? Proč by se běžný spotřebitel musel stát odborníkem ve všech možných oborech? Zkus dokázat, že ty imbecil nejsi, tím, že se pokusíš lépe formulovat své příspěvky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pet  |  13. 10. 2007 01:28

Prostě si to přiznejme, že pro valnou většinu řidičů je to zbytečnost. Kdo jezdí profesionálně - pro toho je to určitě výhoda. Zbytek jední více - méně často po stejných silnicích a v lepším případě párkrát do roka někam jinam. V tomhle případě se mi osvědčilo plánování cesty na internetu (přece jen rozdíl 4" oproti 24"), kde mi aplikace něco navrhne, stejně je to potřeba většinou opravit, protože jsou tam zádrhely. Pak vytisknout a jedu.

Ale chápu, že ty hračky vypadají pěkně, obchodníci by nejradši prodali každému nový typ každé 2 roky, k tomu placené aktualizace SW, kdy se staré chyby nahradí novými. Prostě klasika.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  13. 10. 2007 09:57

"Přece jen rozdíl 4" oproti 24" Moje řeč na monitoru to se dá jinak prohlídnout trasa.Mohl by výrobce třeba mít tuto možnost na netu a pak trasu nahrát do navigace,dodávat ještě mapy do PC do by se jich asi nechytalo,ale přes net?To by šlo.Já vím né pokaždé mám PC u sebe,ale části lidí by to pomohlo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fofo44  |  13. 10. 2007 10:31

Na Garmine si naplanujes trasu v PC a potom ju prenesies do navigacie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hind  |  13. 10. 2007 12:59

Jako začínající řidič toho za rok nenajedu zrovna moc (do 5000Km), ale navigace se mi již mnohokrát osvědčila (Mám ji v PDA, takže byla spíš přijemným bonusem), třeba při mé cestě z Kladna do Vizovic to bylo prostě super (Když vyprávěl kamarád, který jel stejnou trasu s atlasem kde všude bloudil, navigaci sem skutečně ocenil :) ). Třeba průjezd barrandovskeho mostu bez problemu, jelikoz sem tam jel poprve, ocenil sem informace kdy a kam odbočit, takže sem pohledem nelital po cedulich ale spis se venoval rizeni.. Asi dvakrát se mi stalo, ze me pohled na navigaci upozornil na ostrou zatácku, která nebyla nijak značená a kde bych měl pak při průjezdu vyšší rychlostí docela problémy..

Pro mne je navigace uzitecný (Samozrejme ne nezbytný) přístroj, který dokáže zpohodlnit cestu po neznámých silnicích ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
reddwarf  |  19. 10. 2007 20:19

bohuzel nesouhlasim.tyhle bezny navigace jsou i profikovi k nicemu.jen si vduchu skus projet nejakou trasu s navesem... ...vyska podjezdu,nosnost mostu,objizdky jen pro TIR.nemluve o beznem omylu ,kdy proste musis nekde otocit.nic stoho navigace neresi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
008  |  15. 11. 2008 10:35

Nesouhlasím -jako profík používám PDA s navigací a samozrejmě kontroluji trasu-dopr.značky-výsledek minimálním problemi po cele Evropě!!!jen se dívej a nekdy premyslej-jo a hodne km bez nehod a nervů!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
al  |  20. 10. 2007 20:26

Máš určitě pravdu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ôkj  |  05. 12. 2008 14:11

uplna pravda. Preto som si kupil smartphone za 290 SKK v akcii, mapy stiahol a tych par krat do roka, ked to budem potrebovat, viem, ze ju budem mat vzdy pri sebe

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
top66  |  13. 10. 2007 00:39

Ale to neznamená, že ji nepoužívám... s novým přístrojem jezdím pár dní nebo týdnů všude, nejlépe tam, kde to dobře znám - ano, i do obchodu pro nákup, právě na takovýchto trasách si navigaci nejlépe "osahám" a zjistím, jaké má "mouchy". No a pak jde do nějakého úložného prostoru (jako většina řidičů ji nerad nechávám vystavenou), vyndám ji jen párkrát za měsíc, když mne práce (nebo - méně často - soukromá cesta) zavede někam, kde to neznám. Takže 90-95% času šuplík, 5-10% užívání. A mezitím tak jednou týdně aktualizace, když si vzpomenu a vyndám GPS z auta.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  13. 10. 2007 00:32

Člověk musí s navigací používat mozek a ne se jen nechat slepě navigovat. Někdy se tedy divím, kudy že mě to chce navigace posílat a při dost jízdách mě navigace pořád přepočítává trasu, protože si jedu po ideálnější trase, než kličkovat v uličkách. Jezdím z 99% pouze Prahu (cca 10 km trasy) a kdybych měl každou trasu než vyjedu prohlédnout a upravit, tak bych se opravdu vrátil k papírové mapě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Global_Admin  |  13. 10. 2007 01:52

Moje řeč... Párkrát jsem se nechal prostě navigovat tím, co mi má milá navigace řekla a skončil jsem kroužící po městě s odpuštěním jak ho**do :D Tudy cesta skutečně nevede :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jogurt  |  13. 10. 2007 10:02

já bych to tak černě neviděl. Navigace má i pro přesuny po notoricky známých trasách svůj význam. Například dokáže řidiči připomenout, že je v úseku se zvýšenou pravděpodobností dozoru nad rychlostní kázní, některé navigace dokonce indikují i průměrnou rychlost jízdy v úseku s úsekovým měřením a vzdálenost do konce úseku. navigace s TMC - pokud správně funguje a má aktuální RDS data, upozorní na potíže s průjezdností. Kdo potřebuje přijet někam v konkrétní čas, má k dispozici informaci, jak na tom je a jestli může jet dál v klidu, nebo jestli má volat, že se opozdí. Některé navigace i jemně řidiče upozorní, že jede rychleji, než je v daném úseku povoleno a tím přispívají k bezpečné jízdě i tehdy, kdy řidič věnuje svou pozornost dopravní situaci před sebou a za sebou a nesleduje 100% doby jízdy jen a pouze rychloměr, jak si to někteří zejména měštší policisté občas představují a ukládají pokuty i za překročení rychlosti "o tloušťku ručky tachometru".

Tyhle funkce považuji za důležitější, než to, že mám na kruhovém objezdu vyjet na druhém výjezdu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nobody  |  18. 10. 2007 14:46

Jo, a v západní Evropě pak případně nutno počítat s pokutou až 2000 Euro za tento nový typ antiradaru. To tedy ani náhodou!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
008  |  15. 11. 2008 10:31

Nesmysl-navigace upozornuje na omezení rychlosti!!! není to antiradar-z vlastní zkušenosti to nikde policie nepokutuje!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CzechJoker  |  13. 10. 2007 12:37

S tím mozkem souhlasím, ale když najedu měsíčně 5000 km po neznámých cestách a hlavně se potřebuji dostat na konkrétní adresu (město bych trefil i bez navigace), pak jí halt musím věřit (a pak třeba i být sprostý jako pohan).
Mě hodně vytáčí nemožnost nastavit si vlastní rychlostní průměry (Mio c250), takže to bere max. rychlost z podkladů v mapě, kde jsou nesmysly (50% D1 z BM do PHA uvádí 90 km/hod., to samé i dál z BM směrem na Blavu po D2).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
katka  |  26. 12. 2007 11:08

ahoj

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor