Přenosné navigace do automobilů zaniknou. Otázkou zůstává kdy (polemika)

Diskuze čtenářů k článku

mark6165  |  04. 10. 2010 15:02

ocenil bych kdyby se vyrobci automobilu shodli na nejakem standardnim uchyceni navigaci ... nejake standardni patici, pak bych si jako motorista mohl vybrat tu nejlepsi a nejchytrejsi navigaci a pritom by prirozene splynula s designem interieru ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  20. 11. 2009 15:36

Nejvetsi nevyhodu vestavene navigace vidim prave v tom, ze laka zlodeje. Proto je pro me v soucasne dobe vestavena navigace velke minus. Krome navigace mi rozbiji i sklo ci znici zamky, coz nejsou zrovna levne polozky. Prenosnou v aute nenechavam. Prenosna navigace ma vyhodu i v tom, ze je pouzitelna napriklad i na kole ci motorce. Nepotrebuju kupovat zvlast mapy pro prenosnou a pro vestavenou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mark6165  |  04. 10. 2010 15:03

navic prenosnou muzete vymenit jakmile se objevi nejaka super chytrá ... zatimco tu vestavenou nevymenite a bude postupne zastaravat spolu s vasim autem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mark6165  |  04. 10. 2010 15:04

a to ani nemluvim o tom ze vestavene jsou velmi velmi drahe, zatimco stejne kvalitni i kvalitnejsi samostatne navigace sezenete mnohem levneji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JH  |  16. 11. 2009 08:11

Prosím pěkně co znamená "zavazí"?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 16. 11. 2009 10:39

Zde pomůže příruční slovník Tomáše Holčíka: http://redaktori.blog.zive.cz/2008/07/03/co-znamena-zavazet-roznout-nebo-zufanek/

Omlouváme se, jsme z východu, a tohle občas ujede. Dáváme si ale pozor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
elíšek  |  29. 10. 2009 03:31

Přenosnou navigaci mám přisátou dole na čelním skle v ose volantu, ničemu nevadí a mám ji stále před očima. Tam má smysl, dobře se mi s ní řídí a řekl bych, že paradoxně k předpisům, je její umístění z hlediska řízení bezpečné. Nedovedu si představit, že budu navigaci za jízdy hledat někde napravo ve středním panelu. Tam, ač umístěná předpisově, je to tak akorát na rozbití nosu. To je taky jeden z důvodů, proč pevnou nekoupím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ED  |  04. 10. 2009 16:36

Až nastane doba, kdy bude mít zabudovanou navigaci každé auto, pak možná, ale teď je zabudovaná lákadlem pro zloděje a naopak jako jednu z velkých výhod přenosné vidím to, že si ji nemusím nechávat v autu. Pohodlí není takové jako by bylo u zabudované, ale nalepil jsem si talířek na přístrojovku, takže se nenatahuji až k oknu a díky sklápěcímu zabudovanému stojánku od TT je to otázka pár sekund (jediné zdržení je trefit ten zakletý USB port ).

Nedávno jsem prohlížel inzeráty aut na německém webu a narazil jsem na zachovalého starého mercedesa. Auto by ještě dnes udělalo dost dlužby, bylo hezké, ale co mne zaujalo - nad původním autorádiem na kazety bylo novější rádio na CD - prostě vyřízl majitel díru v přístrojovce a nacpal to tam. No a co my víme jak to bude s navigacemi za 10 - 15 let?? U přenosných navigací mohu mít poslední model navigace u jakéhokoliv auta, které má el. zásuvku. U přenosných se může stát cokoliv - výrobce přestane daný model podporovat, navigace dostanou novou užitečnou funkci, místo GPS se najede na Galieo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jogurt  |  24. 10. 2009 10:42

Aktualizace SW se dělá u oem navigací úplně stejně jako u přenosných, tj. upgradem. MMI navigaci z audi ti nikdo neukradne, protože nemá co. Je rozdělená do x modulů po celém autě a ukrást ji v podstatě nelze. A v tom je cesta do budoucna. Pokud budou navigace smysluplně integrovány do systémů auta, sníží se cena oem navigací na minimum, protože budou sdílet HW se zbytkem auta a nebudou samostatným modulem. Pak múže být trh s přenosnými navigacemi a jejich plácání po čelním skle minulostí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AG  |  04. 10. 2009 12:39

Take zle to nebude. Stale su ludia, ktori si kupia co najlacnejsie auto bez klimy, s jednym airbagom atd. (take sa v EU bezne predavaju). Navigaciu ale mozu chciet dokupit neskor. Za druhe ojazdene auta - ak aj za 5 - 10 rokov bude vacsina aut obsahovat navigaciu, tie starsie ju nebudu mat. Za tretie sa budu dovazat auta z Ciny, Indie atd., kde sa bude velmi tlacit na cenu a tam moze navigacia pekne predrazit voz.

Navyse vseobecne, vstavana navigacia bude vzdy drahsia ako prenosna. TomTom vyrobi navigaciu, zabali a ide do predaja, v aute sa na cenu vyrobku toho nabaluje ovela viac.

Avsak beriem, ze trh s prenosnymi navigaciami klesne. IMHO aj ked samotne navigacie tu stale budu, z velkej casti ich ulohu budu preberat mobily, PDA, video prehravace s GPS atd... O samostatnych mp3 prehravacoch sa tiez hovorilo ze tu do 3 rokov nebudu a stale im to ide

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AG  |  04. 10. 2009 12:40

BTW snad kazde auto ma autoradio a aj tak sa radia veselo predavaju aj v hypermarketoch, nie?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jindraa  |  03. 10. 2009 23:19

Jsou i jina reseni,chinani pronikli i sem a to s dnes jiz velmi dobrou kvalitou. Uz neplati, ze co je chinske, je spatne. Kdyz se podivate napriklad sem ( http://www.chinacargps.com ) tak zjistite, ze moznosti jsou vskutku prinejmensim zajimave. Dodani navigace je cca tyden (ja jsem ji dostal za 8 dni DHL) ,Nabizi velke dotykpve displaye s velmi dobrym rozlisenim, Bluetooth je samozrejmosti ,stejne jako konektivita s okolim a ovladanim na volantu, mnohe nabizeji krom navigace a muziky i digitalni TV DVB-T apod.vetsinou jsou zpracovane presne k interieru daneho auta a jako navigaci muzete zvolit sami, jakou chcete. Ja osobne jsem si vybral iGo8 s cestinou, ale muzete i jine......A cena vcetne dopravy nepresahne zpravidla 10.000. Ano, mnozi ohrnuji nos nad made in China, ale ruku na srdce vazeni, co dnes neni vyrobene v Chine ? 99 % veskere elektroniky pocinaje mobily pres domaci elektroniku ,TV, DVD apod az po tyto navigace, at uz pevne nebo prenosne vsech znacek se dela v Chine..... Chinsky vyrobek ma ve sve kapse naprosta a drtiva vetsina z nas.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bluetake  |  04. 10. 2009 11:34

Presne tak. Navic tato radia maji navigace na SD kartach , takze aktualizace map apod. jsou stejne pohodlne, jako u prenosnych navigaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jano  |  01. 10. 2009 14:36

Podľa v článku uvedenej teórie by už dávno nemal existovať trh s autorádiami. Každé nové auto už môže mať integrované rádio s MP3 prehrávačom dosť dlhú dobu. Napriek tomu trh s autorádiami existuje. Prečo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr K.  |  01. 10. 2009 22:08

No on už taky neexistuje, resp. smrsknul se asi na čtvrtinu toho, co tu bylo ještě před pár lety...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  02. 10. 2009 08:27

Jednoduše proto, že u nás stále jezdí spousta starších automobilů, které autorádio buď nemají anebo je nekvalitní. Jak píše Petr K. nademnou, trh s autorádii se hodně smrsknul.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  01. 10. 2009 12:21

Tak nevím ale pro mě je lepší mít jednu navigaci jak do auto tak třeba na kolo. Je celkem zbytečné mít dvě rozdílné navigace, když můžu mít jen jednu, která zvláda jak auto navigaci, cyklo navigaci i turistickou nevigaci. Ideální by bylo vestavěný otvotor do které vložím svoji navigaci a když si ji budu chtít vzít sebou tak si ji prostě vezmu.
David

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  01. 10. 2009 07:47

"držák zbytečně zavazí na palubní desce " znamená že jako překáží ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rudy  |  30. 09. 2009 14:27

prechod u vytuningovaneho IGO do zabudovanej navigacie je krok spat.mal som cez leto moznost vidiet dve pevne navigacie do jednej stala nova mapa 7000 SK,pritom za polovicu sa da zohnat nova GPS s mapami celej europy do do druheho modelu dodavatel jednoducho nemap vychodnu europu takze taka realita.
nevyhody:
1.ked som isiel na dovolenku,doma som si pekne aj s pomocou pap.map a tur.sprievodcov urobil trasy s prejazdnymi bodmi,ulozil a potom uz iba pouzival.v pripade v aute by som sa musel neprijemne krutit a sklanat k stredovemu panelu a natukavat trasu
2.gps sa neda porovnavat s autoradiom,s sutoradioum nemate cele roky ziadnu starost,ale tu treba updatovat mapy a verim tomu ze to bude ovela drahsie ako u prenosnych(pretoze si urcite iba znackovy servis bude uzurpovat tuto sluzbu),ked len samotna cena pev.navigacie prevysuje cenu 5 priemernych prenosnych navigacii
3.garmin velmi zle naviguje na slovensku,naviguje do dvorov JZD,cez porok,po schodoch atd.takze potom by si c

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Basin  |  30. 09. 2009 22:00

Kolegovi vybrali z nového SuperBa vestavěnou navigaci. Jsou to profíci, vyberou ji tak, že vám vyskládají šroubky na sedadlo pěkně vedle sebe. Vestavěnou navigaci bych nikdy nechtěl. Preferuji možnost volby map, aktualizace, POI, MapShare apod. Vestavěná navigace je jen starost. Koukněte se například na japonská auta jak mají pokrytou ČR??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
qwe  |  30. 09. 2009 08:24

..sednu do auta, zasunu do standardní dokiny svůj netbook ...
Jen proboha ne zastaralou vestavěnou navigaci od výrobce, který mi nevyhovuje !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gofry  |  29. 09. 2009 10:33

Vstavanú navigáciu si kúpim až keď budú vedieť zobrazovať značky priamo "na ceste".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
oldtulak  |  29. 09. 2009 11:31

tady se psalo o budoucnosti, a to už se výrobci aut možná ani nebudou ptát jestli to chcete nebo ne, prostě to bude součást řídícího počítače (tedy řídící jednotky) a vy to budete mít možnost jen vypnout jako autorádio, (nebo spíš přepnout mezi funkcemi autorádi - TV - video - zadní kamera ....). a co všechno bude GPS umět? co já vím co do ní nacpou za funkce ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aa  |  29. 09. 2009 14:50

Opel Insignie je vase volba, ta znacky pozna a mam dojem, ze i nova Astra to bude umet

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr K.  |  29. 09. 2009 09:49

Nezbývá, než souhlasit, i když se tomu na první pohled nechce věřit. Ale stačí se podívat na autoradia. Ještě před pár lety byl nákup nového auta s "továrním" autoradiem nesmysl. Za zlomek ceny se dalo pořídit značkové a mnohem kvalitnější. Často ho nabízel a montoval přímo značkový prodejce auta, protože věděl, že originál si stejně nikdo nekoupí. Montáž byla otázkou maximálně hodiny. Dneska ze segmentu "univerzálních" autoradií všichni renomovaní výrobci couvají a jejich prodejci si musí hledat nový sortiment. Zůstává jen pár "posledních mohykánů".
Osobně neznám ve svém okolí nikoho, kdo by nakoupil nové auto bez originálního autoradia a to i přes to, že jako příplatek pořád často vychází na dvojnásobek ceny srovnatelného radia na netu. Ale je to originál, bez práce, do auta tak nějak patří a v celkové ceně se to ztratí.
Stejně dopadnou i navigace. Zůstane to jen jako hračka pro pár nadšenců, kterým nevadí v autě tahat různé držáky a kabely. Zbytek si raději připlatí klidně i 15 000 Kč za vestavnou. A bude to mnohem rychlejší proces, než si většina lidí v branži vůbec připouští.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
misch  |  30. 09. 2009 14:01

Jo jo, není nad originální autorádio, které ani u auta z roku 2008 neumí přehrávat MP3 a podporuje jen audio CD ... :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr K.  |  30. 09. 2009 19:47

No a co, tak si kupte to aftermarketové, jak prosté. Jen konstatuji obecný trend. Stejně většina lidí skončí u toho, že poslouchají akorát to radio.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x12345678  |  02. 10. 2009 08:33

Za tím je ovšem to, že MP3 jsou (zčásti právem) obecně považovány za čertovské, neb "téměř vždy"(= citace, nikoli IMHO) vznikají v rozporu s autorským právem. Proto část OEM autorádií je má softwarově blokované, ač jinak jde techniku, která je umí. Ze stejného důvodu mají některé televizory s LAN připojením blokované video u DLNA. I když konkurenční boj mezi výrobci tuto "ohleduplnost" k autorským právům postupně potlačuje, zatím ještě žije.
V principu jde samozřejmě o hovadinu, úplně stejnou, jako když platíme ochranným svazům poplatky za své vlastní tisky na své vlastní tiskárně a poplatky za svá vlastní data na CD/DVD, aniž by nám tyto ochranné svazy něco přispěly. Jenže EU je už prostě do takové míry deformovaná, že podobných absolutních nesmyslů budeme kolem sebe mít čím dál víc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr K.  |  02. 10. 2009 18:44

Na tom blokování MP3 něco bude. Stačí se podívat na základní radio pro Octavii II před FL a po FL. Osobně bych dal hnátu do ohně za to, že HW je stejný, ale to v OII po FL, narozdíl od těch starších, už zvládá MP3 levou zadní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ub  |  29. 09. 2009 09:47

Okrem vyhod maju vstavane navigacie aj zasadne nevyhody, resp. problemy:

- ovladanie bez touchscreenu. Jazdil som daky cas s Carminatom, mal svoje caro, hlavne paradny prijem, ale ovladanie bolo dost nepohodlne, najma pomale. Vytukavat pismenka jazdenim po tabulke joystickom trvalo veky. Urcite nehrozilo pocas statia na cervenej prehodit trasu cez ine mesto. Vzhladom na to, ze zabudovane navigacie byvaju od jazdca daleko na pohodlny dosah rukou, bolo to logicke, ale naozaj nepohodlne.

- problem s autkalizaciami typu MapShare, kde sa prepoklada kazdodenne pripojenie navi na internet. Jedina moznost je siet verejnych wifi alebo GSM modul.

- problemove aktualizacie map - jedine cez pamatove karty, nikto nebude tahat z baraku USB kabel do auta.

- nemoznost HW upgrade. Kazda navigacia zastara po stranke HW do 3-4 rokov. Potom bude problem do nej dostat aktualizovane mapy, lebo sa do nej napr. nezmestia.

- podpora zo strany vyrobcov navigacii. Na forach je kopec dotazov na pomoc s roznymi vstavanymi navi v ojazdenych autach, kam zufalci nevedia zohnat update map, pretoze vyrobca uz medzitym vystriedal 2-3 generacie novych pristrojov.

- nie su prenositelne z auta do auta. ak by som aj mal v kazdom aute vstavanu navigaciu, mam problem preniest vsetky custom veci - moje destinacie, tracky a podobne.

- okrem dalsich ako nemoznost ochrany proti ukradnutiu vybratim atd...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lojza Píseckej  |  02. 10. 2009 09:37

"- problemove aktualizacie map - jedine cez pamatove karty, nikto nebude tahat z baraku USB kabel do auta."

- k tomuto bodu bych rád podotknul, že žijeme v roce 2009 a prodej notebooků a netbooků silně převyšuje prodej stolních PC.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Scapino  |  29. 09. 2009 09:17

Vzhledem k tomu, že naprostá většina prodávaných aut v ČR je v cenové kategorii kolem 300 tis. Kč, tak je podle mne cena 13700 Kč dost vysoká a nesetká se s nějakým větším ohlasem. V okamžiku kdy by klesla alespoň na polovinu, situace se radikálně změní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  29. 09. 2009 09:36

Tak samozřejmě jsou dnes navigace o dost levnější. Nicméně s dalším rozšířením jistě klesne cena i u Renaultu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vandenbulcke  |  29. 09. 2009 15:38

To by ovšem musela stoupnout legendární spolehlivost této značky. U druhé zmiňované navigace ve Fiatu bych jen připodotknul, že nejpříbuznější jazyk, který ovládá, je polština.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  02. 10. 2009 08:28

TomTom nemá problémy s češtinou takže věřím, že jakmile se toto řešení dostane na náš trh, bude po problému.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
marcello  |  29. 09. 2009 09:12

jednou z podstatných výhod přenosné navigace je právě ta přenostitelnost - komu vykradli auto kvůli pevné, ví o čem hovořím.A navigování v tunelech dne již řada přenosných také nabízí.Bude to spíše o modifikaci..dokovací stanice zabudované v autě a možnost vyjmutí...jinou budoucnost vidím spíše v prorůstání navigací do mobilů a stále se rozšiřující paletě mobilu(komunikátorů) s GPS a velkým/přiměřeným displejem.Jinak ostatní souhlas - trh si rozparcelují velcí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxmz  |  29. 09. 2009 06:08

Vestavnou navigací se ztrácí možnost budoucí volby. Opět opakuji, že to chce to standard aktivního držáku!! Už nyní jsou u všech prodávaných aut standardem diagnostické konektory s možností čtení všeho možného či nemožného z řídící jednotky. Pro propojení s navigací by potom stačilo něco takového https://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16921

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kypo  |  29. 09. 2009 08:34

suhlasim, ale to by sa museli velky vyrobcovia navigacii spolu dohodnut a to sa nestane nikdy, bohuzial

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lemra  |  29. 09. 2009 09:20

Vyrobcovia aut sa uz dohodli, tych par odlisnosti na systemovom konektore sa da osetrit programovo.
Podla patentovych prihlasok sa na integraciu navigacie s riadiacou jednotkou auta pripravuje Garmin aj TomTom
Ale do spotrebnych zariadeni sa to asi nedostane, kazdy si to necha ako bonus pre spolupracu s automobilkami
Menej zname znacky nebudu mat inu moznost ako tieto funkcie zacat ponukat aj pre bezne navigacie. Potom uz zavisi len od toho ako sa bude spravat trh - teda my zakaznici.
Preskupenie segmentov je prirodzene, ale vdaka vyvoju uplny zanik, tak rychlo nehrozi.
Prave ma napadlo, ako som kedysi cakal s kupou novej GPSky kvoli ohlasovanemu systemu Galileo
Nastastie som to dlho nevydrzal ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  29. 09. 2009 09:06

Ten přístroj z odkazu vypadá zajímavě

Ohledně možnosti volby: navigaci, stejně jako automobil, také neměníte co dva-tři roky. Ano, morální životnost ve srovnání s autem sice je nižší, ale pokud si výrobci pohlídají aktualizace (programu i map), neviděl bych v tom takový problém

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
misch  |  29. 09. 2009 09:35

Tak tak. Staci podivat se jake navigace a v jake cene se do aut montovaly pred par lety. Takove auto je dnes porad naprosto perfektne pouzitelne, ale navigace v nem ... hruza.

Takze chci rict, ze zatimco kdyz si dnes koupim beznou autonavigaci, a za par let se rozhodnu pro upgrade (protoze pokrok jde rychle dopredu, a ty nove funkce jsou tak lakave a prijemne), budu na tom tratit maximalne par tisic.

U zabudovane navigace tuhle moznost nemam (koupil sis pres 10 lety auto? Tak jezdi s 10 let starou navigaci ktera v zivote neslysela o rychlem prepocitavani trasy, ergonomickem ovladani, razeni do pruhu, atd.). A i kdybych mel, pochybuju ze me vymena vyjde na mene nez na nasobky desetitisicu :(.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepr  |  01. 10. 2009 09:31

Mam 9 let stare auto, v nem vestavenou navigaci, a svete div se - prepocitava to trasy podle potreby ( a v civilizovanych zemich podle dopravni situace) navrhuje jinou trasu. U nas bohuzel ne. Mapy vyrobce vydava stale. Jedina „nevyhoda“ je, ze navigace ma jen 2D pohled, takze zadne prulety 3D krajinou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas  |  29. 09. 2009 22:47

ale houby. to kompatibilita je jen u aut v ramci koncernu. vymyslite si tu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hugo  |  29. 09. 2009 00:50

13.700,- Kč? Pan autor je zřejmě za své slinty dobře placen, že onu cenu může nazvat "přiměřenou" .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  29. 09. 2009 06:46

Vzhledem k cenám pevných navigací?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LK  |  30. 09. 2009 14:28

Záleží právě na tom, co berete za vztažnou rovinu. Pokud vezmu Evolve Multitraxx s mapami celé Evropy a 4,3" displejem, co si koupil bratr za tuším 4300, tak mi skoro 14 tisíc (o 300% víc) přijde také poněkud mimo.

Nicméně v auto-moto průmyslu je ono předražování poměrně běžné. Viz pár kusů odporového drátu, pojistka a vypínač (vyhřívání sedadel) a hle - koncová cena několik tisíc Kč. Nápodobně parkovací senzory. Dnes je koupíte za pár stovek, ale chcete-li originály (funkčně se neliší v ničem), najednou je cena třeba i deset tisíc. Když to někdo koupí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kuba  |  06. 10. 2009 10:31

Tak zrovna u těch senzorů melete nesmysly Kupte si levné šmejdy a zkuste couvat k dopravní značce a uvidíte. Pak si kupte sice neoriginální, ale od profi značky a uvidíte rozdíl... A Evolve? Tak k tomu se nehodlám vyjadřovat už vůbec...o těchto "rádoby značkách" by mohli vyprávět majitelé například navigací MyGuide, že? Prostě - značková navigace od silné firmy jako jediná může zajistit podporu a servis v budoucnu. Evolve tady je, podporu má, ale stačí, aby si firma nevedla nejlépe a je šlus. Jako u MyGuide...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LK  |  13. 10. 2009 16:13

Než se budete do někoho navážet, že "mele", dejte si příště pět minut na uklidněnou. Zrovna s těmi senzory mám z rodiny poměrně bohaté zkušenosti, od originálů přes značkové (cena kolem 5k) až po obyčejné za 600. Pokud mají čtyři senzory, fungují prakticky shodně, jak jsem psal. Nicméně i kdyby vaše zkušenosti byly zcela jiné, stále byste se mohl chovat slušně.

K těm navigacícm. Stačí se trochu zamyslet nad tím, jaká je morální životnost takové navigace a nakolik je reálné, že ten "servis v budoucnu" (myšleno pozáruční) bude potřeba. Co se týče markeťáky velmi často opakované mantry "podpora", docela by mě zajímalo, co si pod tím mám ve skutečnosti představit. U něčeho, co je polotovar či se zabudovává apod. je mi to jasné, ale u PNA, která se na jedné straně přicucne na čelní sklo a strčí do něj CL nabíječka, si nějak tu "nezbytnou podporu" těžko dokážu představit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kovis  |  29. 09. 2009 08:25

Cena je rozhodně přiměřená. Když jsem kupoval Nuvi 350, dal jsem za ni kolem 11 tis. Pevná navigace stála nějakých 65 tis. a možnost aktualizace map byla mizerná. Cena přenosných navigací mezitím klesla cca na polovinu, ale pevné jsou až na výjimky pořád hodně drahé. Pokud někdo bude kupovat auto a nečouhá mu zrovna sláma z kapsy, tak za tuto cenu bude o ní určitě uvažovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lojza  |  29. 09. 2009 10:14

S ohledem na velmi mizernou práci s pevnou navigací, tj. aktualizace /každý týden/, POI, plánování tras v počítači a následný přenos ... je ta cena víc než vysoká.

Logika by velela - zabudovaná navigace by měla být levnější než flexibilní, přenosná /sdílitelná/ navigace. Ale nenažranost auto průmyslu je bezzedná a to je důvodem, proč stále nejsou ve všech autech a jsou považovány za luxusní vybavení v okamžiku, kdy se nejlevnější přenosné pohybují okolo 3.000,-. Monopolistické chování a jeho efekty jak vyšité.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr K.  |  29. 09. 2009 10:23

Proboha, kdo z normálních řidičů-uživatelů plánuje trasy předem na PC? Kdo pravidelně (snad i každý týden) aktualizuje POI? Vidím to na sobě. Najezdím ročně klidně i 80 000 km cestou necestou. Navigace mě vede min. na 60% mých cest. Jediné co od ní chci, je zadat snadno cíl a spolehlivě vést. Ocením funkční TMC a aktualizaci map za rozumnou cenu. Varování před radary jsem vypnul, než se nechat prudit navigací (většinou zbytečně), je jednodušší jezdit podle předpisů.
Uznávám, že zatím vestavěné navigace mají své negativa (např. ceny aktualizací), ale to je jen otázka času. Až si budu vybírat nové auto, klidně dám 15000 Kč za vestavěnou navigaci, než abych sebou tahal kabely a držáky o polovinu lacinější navigace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  29. 09. 2009 14:07

tak teď ještě jednou a zamyslíme se...
pokud navigace splňuje zástavbové standardy automobilek, nutně má vyšší cenu.. jen pár bodů: teplotní odolnost - vývoj + potřebný teplostálý materiál; připojení k vozu a diagnostika navigace - technologie rozhraní + odpovýdající sumy za testy atd.; z připojení k vozu vyplývající zdražení map - čím více vstupů navigace používá tím vyšší poplatek vývojci map z důvodů vyšších nároků na přesnost.
to vše jen povrchně .. stále bych rád věděl z jakého titulu by mohly být vestavěné navigace levnější než kapesní.
pokud by stále přetrvávala nejasnost, nechte svou navigaci na přístrojové desce svého vozu za letního žáru po dobu dvou hodin a začneme diskuzi od začátku...
hezký den

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lojza  |  29. 09. 2009 14:44

Ha ha ha. A tohle přenosná navigace nemusí? Kam bych asi tu přenosnou v létě dával? Jediný problém je přísavka a tohle právě vestavěná neřeší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lojza  |  29. 09. 2009 14:56

Automobilky nemají přesnější mapy než jsou k dispozici v přenosných navigacích. Ba co víc - sousedův SuperB má navigační software včetně map na CD!!! Tj. celá Evropa na max 700MB. Kolik mapových vrstev je z toho odmazáno a jak moc je zjednodušena silniční síť si netroufám odhadnout, ale moje instalace Evropy pro TomTom má skoro 2GB.

A pokud máte doma dvě a více aut, v každém vestavěnou aktualizaci, tak aktualizujete každou zvlášť! A při cenách aktualizací od automobilek ...
Je to podobné jako s náhradními díly. Zkuste si postavit auto z náhradních dílů a garantuji vám, že jenom na materiálu se pod desetinásobek ceny hotového vozu nedostanete! Je to prostě monopolistické chování a umělé šroubování cen.

A proto - dnes žádnou vestavěnou navigaci. Je to drahé a za 2 roky zastaralé.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas  |  29. 09. 2009 22:45

Tak ono na tom CD neni cela evropa, ze .. ale jen nekolik statu (a nebo v pripade novejsich navigaci je tam pul evropy).

jinak, nema smysl brat do porovnani navigaci ze stareho superba. to porovnavate technologii starou nekolik let. Pevne autonavigace udelaly zua poslednich par let neuveritelny skok dopredu , a posledni koncernova navigace (columbus) strci do kapsy s prehledem prenosne navigace nizsi a stredni tridy. a u ostatnich automobilemk je to stejne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Warek  |  30. 09. 2009 09:01

Vestavene nikdy nebudou mit lepsi mapy to je blbost, ani navigace v MB SLR neni zadny zazrak. Beru ze jsou lepe svazane s autem ale manipulace s sw je proste ocistec a tak to bude

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas  |  30. 09. 2009 11:13

mapy budou mit uplne stejne. vzhledem k tomu, ze do nich dodavaji podklady opet bud teleatlas, nebo navteq, tak ty mapy budou stejne.

mam columbuse, v tom mapy z bmw, a mapy jsou identicke tomu, co jsem mel na jare v garminech. do detailu. takze mapove mohou byt tyhle navigace identicke.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Warek  |  30. 09. 2009 12:20

Jiste s tim plne souhlasim lec dokud se nevymysli nejake smysluplne reseni aktualizaci tak to je znacna nevyhoda. K me osobni spokojenosti by bohate stacil HDD/SSD a USB pristup k nemu a byl by pokoj (pokud vyjmu obecne vyhody/nevyhody pevnych navi).

Osobne preferuji prenosna reseni, ale uznavam vyhody propojeni s cidly vozu. ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr K.  |  29. 09. 2009 15:20

Pokud to měla být reakce na můj příspěvek, pak stačí mrknou na jeden z posledních řádků.
Nemyslím si, že někdy cena vestavných navigací spadne na cenu mobilních. Osobně ji tipuji tak na dvojnásobek. Ale přesto to bude už tak nízká suma (hádám kolem 15000 Kč), že spousta lidí ji ráda zaplatí, aby nemuseli mít na skle držák, nabíječku v zapalovači, kabel motající se po palubce, nepřekřikovala se s radiem a nezapomínali ji doma pokaždé, když ji budou náhodou potřebovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  29. 09. 2009 21:06

15.000 Kc Vam prijde jako primerena cena??

Skoda pro model Roomster nabizi navigaci se stojankem. Kdyz spocitate cenu navigace, pripravu, stojanek a montaz, tak to cele vychazi na 15.000 Kc. Ptal jsem se v autosalonu (velky prazsky prodejce Skodovek), kdyz jsem kupoval auto a pry to za celou dobu, co to nabizi nikdo nekoupil. I kdyz Skodovka tlacila, aby to prodavali a pripravu davali jako bonus zdarma, tak to nikdo nechtel. Ale podle toho, co se tu pise je ta cena prijatelna - proc to teda zatim nikdo nechtel?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jogurt  |  29. 09. 2009 22:16

protože jsme v Česku, kde si lid pochutnává na turecké kávě značky Jihlavanka a Nescafé a ještě si nalhává, že je to dobré a kvalitní. Pije osmičku Bráník a vydává to za pivo. Přesně řečeno za kvalitní pivo. Ze stejných důvodů bude raději patlat na přední sklo přísavku a tahat kolem sebe napájecí kabel, než by připlatil pár stokorun za profesionální řešení. A bude vymýšlet ty nejdementnější možné i nemnožné argumenty, aby své patologické počínání ospravedlnil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr K.  |  29. 09. 2009 22:49

Protože to není vestavná navigace. Jen zastaralý model mobilní s o něco lepším držákem. Taky bych to nechtěl.
Mluvím o navigaci začleněné skutečně do systému vozidla.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas  |  01. 10. 2009 12:24

a proc vymyslite vymyslene? vzdyt vetsina vyrobcu (ne-li vsichni) uz presli na navigace s pevnym diskem a aktualizaci skrze CD/DVD ... :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lojza  |  29. 09. 2009 14:48

Já ano, 2x-3x do roka při delší trase po Evropě. Jinak pražskou situaci aktualizuji z MapShare opravdu týdně.
Právě POI v podobě radarů je geniální. Upozorňování na rychlost je návykové a velmi efektivní. Přestal jsem v podstatě koukat na tachometr a přesto jezdím mnohem více podle předpisů.

A když si beru ženy auto, tak tu navigaci jenom přendám. A mám tam stále svoje POI, aktuální mapy i nastavení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr K.  |  29. 09. 2009 15:14

Nechci se hádat, každý máme svůj názor a respektuju to. Já zas třeba nechávám navigaci stejně stabilně v kastlíku v autě. Sebou si ji beru, jen naprosto vyjímečně, třeba kvůli stažení nových map. Ale to je párkrát do roka.
Jen pro moje info. Který model a která verze map TomTomu má funkční avizo na platné rychlostní limity v ČR? Moje zkušenost (Mio, Blaupunkt, Navigon) říká, že v dobré třetině nestandardních případů (např. 70 v obci nebo naopak 50 mimo obec) mimo dálnice jsou aviza chybná. Mám za to, že to je info v mapě, nikoliv ve specifické značce a modelu navigace. A to mluvím o mapách nejpozději ze začátku roku 2009.
Jinak si nemyslím, že Vámi uváděné výhody mobilních navigací jsou do vestavných nepřenosné. Bavíme se o blízké budoucnosti, nikoliv o současnoti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lojza  |  29. 09. 2009 22:04

TomTom 920T a poslední verze West & Central Europe (z Update).
Velké silnice jsou zadány dobře. Ty menší nemají lokální omezení na 30 apod. Teda pokud to nějaká dobrá duše nezadá do MapShare.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
miqs  |  30. 09. 2009 11:37

A kvůli takovým, jako jste vy, musíme my ostatní neustále sundavat, schovávat a zase znovu nasazovat držák. Ach jo. Přitom by stačilo, kdyby všichni navigaci z auta odnášeli, zloději by brzy zjistili, že jí v autě nikdo nenechává a neměli by důvod kvůli držákům rozbíjet okýnka a vykrádat auta. Co na tom, že mojí navigaci tehdy neodnesli, protože jsem jí měl doma - rozbité okýnko, ukradený držák s CL adaptérem a ztracená půlka neděle těsně před dovolenou, nic moc :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr K.  |  30. 09. 2009 19:44

No všechno je relativní. Mě taky vykradli auto dvakrát během jednoho měsíce. V obou případech jsem tam měl dvě navigace. Ani jednou se neztratily, v obou případech se spokojili s airbagem.
A kromě toho, když jsem se konečně zbavil nutnosti tahat sebou tatranku, protože mám konečně originál radio, ani mne nenapadne, abych sebou začal tahat navigaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
miqs  |  01. 10. 2009 10:21

Souhlas, všechno je relativní. Ale pokud mi známý automechanik řekne, že má jednoho zákazníka lehce pochybné pověsti, a ten se mu svěřil, že se auta s přísavkou od navigace vykrádají jenom proto, že 9 lidí z 10 tu navigaci opravdu z auta neodnáší... pak jen opakuju, co jsem napsal: když to přestaneme dělat a navigaci budeme odnášet (nebo schovávat jinam než obligátně do schránky před spolujezdcem), pak vykrádači brzy zjistí, že to nemá cenu a nechají toho. Do té doby, bohužel, musíme neustále sundavat a nandavat držák, což je dost opruz :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr K.  |  01. 10. 2009 22:06

To je zas jen o úhlu pohledu. Vás napadne "nenchávat navigace v autech, aby se nekradly". Mě napadne zprážet hnáty každému, koho u toho auta chytnu, stejně jako každému, kdo si takovou navigaci koupí (ne, fakt nevěřím, že je někdo tak tupý, že neví odkud je, když ji kupuje za třetinu reálné ceny a bez krabice).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor