Pane Lutonský, pokud nebudeme systém hodnotit průběžně, ale až "někdy uprostřed jara 2009", je velká pravděpodobnost, že zůstane stejně špatný, jako je teď. Příspěvky pana Zváry na mě totiž působí dojmem, že spí na vavřínech technologických vizí, ale realita všedního dne mu silně uniká. Hodnoťme tedy systém trvale, dávejme jeho tvůrcům racionálními podněty do těla, protože to je jediná cesta, jak věcí pohnout.
Pro mě je naprosto nepochopitelná celá řada jevů. Dovolím si je formulovat do otázek dotčeným pánům:
1. Lokalizační tabulky jednotlivých výrobců mapových bází i jejich aplikace v SW PNA/PDA a datech pevných navigací jsou rozdílné. Pokud ale všech navigací jsou uzavírky signalizovány v opačném směru, v nesprávné délce a se stejnými chybami, není snad problém nikoliv v LT, ale v přenášených datech?
2. Proč vůbec vysílá ČR dvě rozdílné informace RDS-TMC na CR1 a CR3? Nebylo by lepší buď informace sjednotit a vysílat kvůli lepšímu pokrytí v obou sítích shodně nebo vysílání v síti CR1 zastavit?
3. Kdo přišel na hloupý nápad zaplnit RDS-TMC zbytečnými informacemi o práci na silnici, aniž by existoval problém s průjezdností? To snad bylo omluvitelné v prvním zkušebním vysílání, kde byly dvě neexistující uzávěry na D1, ale dnes?
4. Proč Český rozhlas nevstupuje s aktuální důležitou zprávou TA do vysílání kdykoli, aby ji řidič měli k dispozici co nejdříve, ale až na naprosté výjimky jen v plánovaných časech?
5. Proč ČR vysílá v TA takové nesmysly, jako dnes ráno, že "na silnici 11 mezi Týništěm n O. a Třebechovicemi pod Orebem havarovalo osobní auto". Zpráva o ničem (pardon, je to bezva pozvánka pro čumily, pro ostatní je o ničem). Je silnice normálně průjezdná, nebo není? Má smysl hledat náhradní trasu nebo ne? Toto je ta "ověřená zpráva", o které píše pan český rozhlas?
6. Existuje jasná povinnost dotčených institucí (PČR nebo celý IZS, ŘSD, MD ČR,.......) dodávat ve stanovených termínech či bezodkladně data do systému a stejným způsobem je anulovat, pokud již aktuální nejsou? Pokud ne, proč ještě ne? Pokud ano, proč není plnění této povinnosti tvrdě vynucováno? Vždyť jde o data, která mohou zabránit nehodám a zabránit hmotným i lidským újmám. Jestliže operační důstojník dálničního oddělení (Například ten kdo sloužil v pátek po 14. hodině na DO Poříčany) nedodá informaci do systému, měl by být potrestán. Bude potrestán?
7. Co je zlomem, kdy ČR informaci od řidiče považuje za ověřenou? Nestačí snad, když totéž ohlásí třeba dva různí řidiči? Nebo i 8 je málo a budeme čekat, až se uráčí se obtěžovat policie?
8. Má vůbec za výše uvedených skutečností cpát do kocourkovského systému byť jen jedinou korunu, když je neaktuální, neperspektivní a všichni "povinní" na něj kašlou? Nebo je to jen bezva job na pár let pro pár lidí, kteří ho "koordinují", i když výsledek je žalostný?