Route 66 Mini: nejlepší z nejlevnějších (test)

Nedejme se zmást velmi nízkou cenou. Route 66 Mini si při srovnání funkcí může podat ruku s výrazně dražšími navigačními přístroji.
Route 66 Mini: nejlepší z nejlevnějších (test)
Kapitoly článku

Klíčové vlastnosti

  • nízká cena
  • velmi dobrá funkční výbava
  • možnost dokoupení aktivního držáku s dalšími funkcemi
  • intuitivní prostředí, rychlé reakce
  • inteligentní hledání adresy a míst
  • dokupování dalšího obsahu přímo z navigace
  • elektronické průvodce Lonely Planet zdarma

Hlavní nedostatky

  • malý displej, občas ne zcela dobře využitý
  • mapy od firmy Navteq: horší Česko
  • několik problémů při určení polohy

Route 66 Mini: ve zkratce
cena 3 400 Kč (regionální verze), 5 500 Kč (Evropa)
typ navigace přenosná navigace
rozměry 95 × 81 × 20 mm
hmotnost 149 g
GPS přijímač nezjištěno
displej 70 × 53 mm, 320 × 240 bodů, 65 tisíc barev, dotykový
paměť paměťová karta (SD)
mapy České republiky Navteq
mapy Slovenska Navteq
3D zobrazení mapy ano
česká nabídka ano
česká hlasová navigace ano
doprava RDS-TMC ne
Podrobné parametry najdete v katalogu autonavigací

Route 66 je tradiční, i když v Česku ne tak známý výrobce navigačních systémů. Kdysi začínal pouze se softwarem, a aplikace Route 66 pro osobní počítače byla ve své době, kdy ještě neexistovaly internetové mapy, velmi populární. Potom jsme se setkali s navigačními aplikacemi pro mobilní telefony, a už několik let se Route 66 věnuje také přenosným navigačním přístrojům.

Testovaný Route 66 Mini patří mezi nejlevnější navigace na českém trhu. Velmi stručně bych přístroj charakterizoval jako funkčně nezvykle dobře vybavený, i když občas trochu svérázný.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Na pohled úplně obyčejná malá navigace

Route 66 Mini se prodává ve dvou variantách, které se liší mapovým pokrytím. Verze Pan Europe má vestavěné mapy celé pokryté Evropy. Verze Regional, kterou jsem testoval, rozumným způsobem mapuje Českou republiku, Polsko, Slovinsko a Maďarsko. Další východoevropské země mají pořádně zmapovaná jen hlavní města. To mimochodem platí i u celoevropské mapy – Evropa u Navtequ končí výše vyjmenovanými zeměmi.

Ani v Česku nejsou mapy od Navtequ dokonalé. Znají sice každou silničku, občas ale řidiče vedou do míst, kudy by projel nanejvýš traktor, jindy ignorují jednosměrky apod. Jezdit se podle nich dá, současné mapy od Tele Atlasu jsou ale lepší.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Displej tři a půl palce, ale pořád běžná navigace

Testovaná levnější varianta Route 66 Mini se prodává v průměru za krásných 3 400 Kč, verze z plným pokrytím stojí 5 500 Kč.

Držák může být aktivní

Mini je opravdu malinká navigace. Displej s úhlopříčkou 3,5 palce a „kovovými“ okraji něco přes centimetr doplňuje tloušťka 20 mm. Je to plastové pevné zařízení s jedním posuvným vypínačem a malým resetovacím tlačítkem, zbytek ovládání zůstává na dotykovém displeji. Ten má matnou povrchovou úpravu, rozlišení 320 × 240 bodů, a docela dobře svítí.

Mapy jsou uloženy na paměťové kartě formátu SD. V případě nižší testované verze pro mapy stačí kapacita 512 MB. Pro propojení s počítačem a pro nabíjení slouží konektor miniUSB. Pod zátkou vedle systémového konektoru se ukrývá zaslepená zdířka pro anténu RDS-TMC. Záslepka se ale nedá vytáhnout a přístroj navíc oficiálně RDS-TMC nepodporuje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Posuvný hlavní vypínač • konektory na spodní části přístroje

Velký systémový konektor běžně nijak nevyužijete. K Route 66 Mini ale lze dokoupit samostatně prodávaný držák Wireless Car Kit. Za 1 500 Kč navíc nabídne bluetoothové handsfree, FM vysílač, světelný senzor pro automatické přepínání mezi denním a nočním režimem. Držák je také aktivní, přístroj se v něm automaticky nabíjí, není třeba nabíječku pokaždé připojovat manuálně. Nadstandardní držák jsem však netestoval.

V krabici s Route 66 Mini dostanete do auta jen pasivní držák a nabíječku, kterou je nutné pokaždé před jízdou připojit k přístroji. Držák je klasický přísavkový, ale konstrukčně velmi dobrý. Navigace se do něj dá vložit i vyjmout jednou rukou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Standardně dodávaný pasivní držák

Nepodařilo se mi zjistit, jaký GPS čip Route 66 používá. V souvislosti s určením polohy jsem se ale několikrát setkal s nepříliš chvályhodným chováním. Přestože měl přístroj v těchto okamžicích velmi dobrý výhled na satelity, odmítal určit polohu na silnici, cestoval polem, mapa se točila kolem dokola. Stalo se mi to asi čtyřikrát, a to už nemůže být náhoda. Většinu času ale Route 66 Mini navigoval spolehlivě.

Nevyhovují barvy mapy? Dají se změnit

Stejně jako většina současných „méně značkových“ navigačních přístrojů je i Route 66 postaveno na platformě Windows CE. S počítačem proto komunikuje prostřednictvím programu Active Sync, případně se dá nastavit do módu Mass Storage, a po připojení se objeví jako další disková jednotka. Líbí se mi, že po zapnutí, třeba i po úplném resetu, se uživatel ocitne rovnou v navigační aplikaci, nemusí ji spouštět zvlášť. A samozřejmě také to, že se po zapnutí ocitnu přesně tam, kde jsem navigaci vypnul.

 
Dvě stránky hlavní nabídky • mapa před navigací a zjištěním polohy

Route 66 má své vlastní uživatelské prostředí a ovládání, výrobce se příliš neinspiroval jinde. Není ale vůbec špatné, nevím, na co bych si měl stěžovat. Jednotlivé nabídky jsou animované, a přitom dostatečně rychlé. Mnoho věcí lze dopodrobna nastavit, a zde by si naopak jiné navigace mohly vzít Route 66 za vzor. Například nastavení úhlu pohledu na 3D mapu nebývá běžné, a co teprve uživatelská možnost přebarvovat jednotlivé prvky na mapě? Když se mi nelíbí barva dálnice na mapě, nastavím jí jinou.


Prvky na mapě je možné přebarvit


Článek pokračuje v další kapitole: hledání cíle, výpočet trasy, navigace, hodnocení
Kapitoly článku

Témata článku: Pro řidiče, Test, Stručný výtah, Min, První znak

Určitě si přečtěte

Huawei Mate 10 Pro: sexy mozek s umělou inteligencí [recenze]

Huawei Mate 10 Pro: sexy mozek s umělou inteligencí [recenze]

** Špičkový smartphone s bezrámečkovým AMOLED displejem ** Výkonu je na rozdávání a prostor dostává umělá inteligence ** Nedostatky má také, ale nejsou tak závažné

10.  12.  2017 | Láska Jan | 33

Rachot v redakci: test 18 přenosných reproduktorů v prosincovém Computeru

Rachot v redakci: test 18 přenosných reproduktorů v prosincovém Computeru

** Hledáte bezdrátový reprák na cesty či na piknik? ** Otestovali jsme jich pro vás hned 18 ** Nový Computer je na stáncích!

6.  12.  2017 | redakce | 6

Apple iPhone 8 Plus: sázka na jistotu bez rizik [recenze]

Apple iPhone 8 Plus: sázka na jistotu bez rizik [recenze]

** Dva objektivy dělají lepší práci než loni ** Baterie zhubla, výdrž je ale delší ** Větší skleněná záda působí lépe než u malého modelu

4.  12.  2017 | Michlovský Jakub | 184

HTC U11 Life: citlivka na dotek ve střední třídě [recenze]

HTC U11 Life: citlivka na dotek ve střední třídě [recenze]

** Od sourozenců se naučil ovládání pomocí stisknutí boků Edge Sense ** Svým vzhledem s Liquad Surface povrchem připomíná model U11 ** Chybí mu 3,5mm jack, což ale nahrazuje vynikajícími sluchátky USonic

30.  11.  2017 | Měchura Milan | 3

Asus Zenfone 4: pevný a sebejistý středobod nové rodiny [recenze]

Asus Zenfone 4: pevný a sebejistý středobod nové rodiny [recenze]

** Zenfone 4 je nejdůležitější smartphone aktuálního portfolia Asusu ** Zařízení vyšší střední třídy je dělané na míru masového zákazníka ** Největší překážkou může být až příliš odvážně nastavená cena

26.  11.  2017 | Láska Jan | 19

Fotosouboj generací: Nokia 8 vs. Nokia Lumia 1020. Která fotí lépe?

Fotosouboj generací: Nokia 8 vs. Nokia Lumia 1020. Která fotí lépe?

** Nová Nokia opět navazuje spolupráci s výrobcem fotooptiky Zeiss ** Noklia 8 vsadila na dvojici 13 Mpx snímačů ** Stejné rozlišení má i čelní kamerka

21.  11.  2017 | Měchura Milan | 20