Hele, to jsou takové ty kecy těch, co neustále hledájí důvody, proč něco nejde, než aby hledali způsoby, jak by to mohlo jít.
U nás ve firmě jsem první vlaštovkou, co si pořídil elektro. A brzo už nebudu jediný. Takže budujeme na firemním parkovišti wallboxy. Abysme si to zlevnili, tak si ji stavíme sami, když máte základy elektrovzdělání, tak je to jako Lego. Na střeše máme 20 kWp FVE, přípojku do firmy 3x100A, takže se toho nebojíme. Wallboxy jsou řízené kontrolery, které komunikují mezi sebou a Master kontroler má přehled o celkové spotřebě přípojky, takže nehrozí vyhození jističů kvůli nabíjení. Je to zatím zadarmo, až to bude neúnosné, tak se koupí RFID čtečky na každý wallbox a bude se to pak účtovat ve výplatě.
Co se týče těch nesmyslů v tom velkém odstavci, klima oproti topení tolik nebere, a i v zimě když máte auto předehřáté ze zásuvky, tak ten dojezd se tak tragicky nesnižuje, jak uvádíte.
Co se týče kabelu, trvá mi asi jen 5 sekund ho vytáhnout z auta a cvaknout do stojanu. Nijak už to ani nevnímám, beru to jako automatickou záležitost. Vy jste jinak v práci jen 2 hodiny, že nabijete jen na 80%? Pokud je to nutné, tak se nabíjí jen to, co jste projel minulý den, tzn. jen pár či nízké desítky kWh. Já třeba svoje elektroauto nabíjím v zimě každý 2. den, v létě každý 3.-4.den, pokud tedy jezdím svoje obvyklé trasy kolem komína (cca 90% mého ježdění). A i kdybych ho nabíjel z nuly do 100%, tak mi to trvá jen 3,5 hodiny. Takže když ráno přijedu s prázdnou baterkou, tak na oběd už mám natankováno do plna.
Samozřejmě v tuto chvíli není elektroauta plnou náhradou za všechny situace, takže i já, když jedu do Alp s rodinou, tak si vezmu dodávku a jedeme na naftu. Ale pokud nejste obchoďák, co každý den jezdí po ČR křížem krážem, tak jste v pohodě.
Ale pokud trváte na spalováku, tak si s ním jezděte dál, nikdo ho zakazovat určitě nebude.