Pleteš všechno dohromady pátý přes devátý.
Pleteš si hustotu objemovou a hustotu hmotnostní. To není stejný. A ani to neznamená, že když bude mít baterka větší kapacitu a větší objem, že bude i více vážit. Když do krabice 1x1x1 dáš až po okraj železo a nebo polystyren budou vážit stejně? Nebo naopak když budeš mít 7000 kg polystyrenu a 7000 kg železa, tak je oboje narveš do krabice 1x1x1? Nějak ale automaticky předpokládáš, že když jsou ty krabice (baterky) stejně velké, že železo hoří (má stejnou kapacitu, dojezd) jako ten polystyren. Baterie se vyrábějí z různých materiálů o různé hustotě. Takže stejně velká baterie sice může méně vážit, protože je vyrobená z nějakého lehkého porézního materiálu, ale to automaticky neznamená, že bude mít i větší kapacitu. A už vůbec to neznamená, že bude i levnější. Takže když někdo napíše, že má baterie lepší hmotnostní poměr (kWh/kg) neříká tím nic jiného, než že jeho baterka, když bude mít stejnou kapacitu (dojezd) bude jen méně vážit. Ale jelikož je vyrobená z nějakého porézního materiálu, tak bohužel zabere 5x5x5 metrů. Kdyby výrobce chtěl říct, že baterka bude při stejné kapacitě i menší i lehčí uvedl by, že baterie má lepší hmotností, ale zároveň i objemovou hustotu.
Ale pořád by to nic neříkalo o její ceně.To by musel uvést poměr kapacity (dojezdu)/ ceně. Takže baterie sice bude menší a lehčí, ale taky může být třeba 10x dražší. A auto, které má sice dojezd 1000 km je super, ale když pak bude muset stát 10 mega tak je to stejně k ničemu, protože si to nikdo nekoupí. A to se v článku nepíše. A to je právě ta pointa. Kdyby to tak bylo, tak se s tím výrobce velice rád pochlubí.
S požáry jsi mimo a zase pleteš pátý přes devátý.
1. Vycházím z oficiálních dat. Je to ve skutečnosti ještě více, než 250 tisíc za rok. https://www.nfpa.org/News-and-Research/Data-re... ...
2. Ale vždyť já mluvím o průměrném počtech požárů, ne celkovém počtu všech požárů. V USA v současnosti jezdí přes 250 miliónů aut. https://en.wikipedia.org/wiki/Passenger_vehicles_i... ... Každý rok jich shoří 250 tisíc. To je průměrně jedno auta na každých 1000 aut v provozu.
Elektro aut je v provozu milion. Takže stejnou logikou by jich jen za rok muselo shořet tisíc - což je průměr ze všech provozovaných. Podle oficiálních statistik jich ale shořelo 5x méně. Takže elektro auta jsou 5x bezpečnější.