TomTom Car Kit pro iPhone: nejlepší zná svoji cenu (videorecenze)

Diskuze čtenářů k článku

OtOman  |  30. 09. 2010 20:54

Omlouvam se, mozna jsem to nekde prehledl, ale rad bych vedel, jaky rozdil je v TomTom Car Kit pro iPhone a pro iPod Touch - ja mam iphone, manzelka iPod Touch a spolecne auto, co zasadniho brani uzivat jeden TomTom Car Kit pro oba pristoje?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  01. 10. 2010 09:28

Je to vidět na videu - mrkněte se. iPod Touch je tenčí a především trošku nižší, takže v držáku nedrží

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
OtOman  |  02. 10. 2010 20:20

Mnohokrat diky za rychlou reakci, je to hloupe tapani ve tme, vyzkouset to nemam jak a koupil bych to nejradeji nekde z Aukra a podobne. Dle toho, co uvadite by asi byl tedy vetsi problem opacne, mit jden stroj vyssi nez drzak, takhle by tedy ciste teoreticky slo vymyslet neco, co by "vystlalo" chybejici misto v drzaku. Jednalo se mi o to, ze kazdy ze stroju ma zapinani a nakonec i Jack na jine strane, coz by drzak nemusel reflektovat, pripadne dalsi mozna jina propojeni a podobne. Takhle mne udivuje, ze vyrobce nebyl flexibilnejsi a nejakym pusuvnym systemem nezajistil moznost uchyceni obou zmimenych pristroju. Mohu-li se tedy jeste pozeptat, jde opravdu pouze o zminene rozmery, nebo se muze jednat i nejake medialni vlasynosti? Mam iP 2g a zatim to resim externim modulem pres BT, ten drzak by byl urcite pohodlnejsi. Dekuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
OtOman  |  03. 10. 2010 15:29

Beru zpet, vse jsem si nyni shledl na zminovanem videu (puvodne jsem komunikoval pres iP a video jsem si nemohl pustit) - bylo by zajimave, vyzkouset moznost uchytit iP do drzaku pro iPod Touch, mozna by to nebylo az tak nasilne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BORN_TO_GRILL  |  18. 06. 2010 22:21

Ja mam takovou zkusenost,ze bez vyse popisovaneho car kitu neni sance v automobilu,ktere ma vyhrivane celni sklo chytit signal(vyzkouseno VW Passat a Ford Focus). S Tom tom car kitem neni problem: )Jinak pouzovam iPhone 3GS a Navigon po poslednim updatu, tj. verse 1.5.1

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Grumbler  |  17. 04. 2010 16:59

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Grumbler  |  17. 04. 2010 16:27

Jako čerstvý majitel Navigonu 5.0.1 a aktivního držáku od TomToma musím říci, že více než půlroční rozhodování bylo, subjektivně dobrý počin. Skoro půldruharoku starý iP 3G pracuje perfektně (signál GPS do deseti sekund), počítá plynule, handsfree funguje... Docela se mi velmi hodí filosofie zadávaní místa cíle podle adres lidí, které mám v "Kontaktech" telefonu (zákazníci)-velmi pohodlné! Další plus je domovní síť-zatím jsem našel každou adresu (rozuměj dům) ve vesnici i ve městě, kam jsem potřeboval jet - a to je hodně velké plus Nevýhoda je znovuzapnutí navigace po přijetí hovoru-ale to je princip iP.
Chtěl bych poznamenat k nářkům ze signálem, že slaboučký signál GPS (záměrně slabší pod šumem kosmu (je to vojenský systém původně)), může být na mnoha místech rušen pozemními zdroji-a že dnes vysílá kde co.
Celkově, používám navigaci denně a jsem spokojen; samozřejmě nic a nikdo nejsme dokonalí, ale tato navigace je ze všech, které jsem za léta od roku 2005 zkoušel, a mnohé používal, zdaleka nejsofistikovanější. Doufám, že jí to vydrží

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
smrt  |  11. 03. 2010 10:37

Mam navigon, iPhone 3Gs. Bez tomtom-drzaku v podstate nepouzitelne. Nekde jsem cetl, ze kvalita GPS je u iPhonu kus od kusu jina. Tak jsem mel asi smulu. Kdyz jedu bez drzaku, sipka skace po rovnobeznych silnichich. S drzakem naprosto bez problemu a kdyz mam nad hlavou aspon kousek nebe, je presnost perfektni.

Zajimave je, ze kdyz ve meste hledam ulici a chodim pesky, tak GPS funguje celkem dobre.

Co se navigonu tyce, tak tam mi asi nejvic vadi, ze nejde vypnout hlas, coz mne obcas dohani k silenstvi. Drzak ma tedy neustale stazenou hlasitost, takze jako handsfree vlastne zbytecny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BORN_TO_GRILL  |  18. 06. 2010 22:45

Hlasitost stahnes v nastaveni;)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BORN_TO_GRILL  |  20. 06. 2010 12:13

...tak jsem to zkousel a v navigaci se mobil prepne do rezimu,ktery nedovoluje nastavit hlasitost primo v softwaruale pouze na drzaku Tomtom.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martin4445633  |  15. 02. 2010 11:40

Jakoze ten drzak je pomerne dobrej. Ja ho pouzivam s Navigonem. Tim jsem dal za "navigaci" skoro 5000kc :( Nicmene to fakt funguje dobre, ten externi gps prijimac me ani tak nezajimal, ale ty neoriginalni smejdy (ty aktivni) me zklamaly...

Proste se mi libi, sednu, dam iphone a on se dobiji.... Tu navigaci pouzivam maximalne jednou tydne, jelikoz bez toho live traffiku co je trebas v Rakousku je to o nicem, abych vedel ze se dostanu z Prahy do Brna za 1,5hodiny nepotrebuju navigaci...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martin4445633  |  15. 02. 2010 11:41

jo a Navigon jsem si koupil ne kvuli vzhledu nebo funkcim, ale kvuli tomu, ze ma i popisna cisla domu.... Obcas k nezaplaceni... Nevim jestli to ma novej tomtom taky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
notebook.mail  |  06. 02. 2010 07:31

Zdravim,

vcera jsem jej testoval z Prahy do Ostravy. V iP mam aplikaci od Navigonu verzi 1.4

Start aplikace v drzaku trva cca 30sec. Po zadani adresy vypocita trasu a hned zacina navigovat. V Praze v pohode, bez vypadku signalu, totez plati i po trase na D1 (vyjimecne byla bez nehody...)

Mapy jsou aktualni, je tam i nedavno zprovozneny usek D1 Belotin - Hladke Zivotice. Naviguje s prehledem, nestalo se ze bych zastavil na cervenou a navigace uz byla v krizovatce.

Hlasitost reproduktoru v pohode, jasne a srozumitelne. Napajeni 12V ze zapalovace dobije iP i se zapnutou GPS.

Tot me poznatky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Golf  |  03. 02. 2010 22:24

Tak otázka zde už jednou padla, a to na čem to bylo předváděno, a zda na obou držácích byl stejný či jiný iPhone, dost důležitý údaj...
Jinak mé vlastní zkušenosti (používám TT Car Kit od cca půlky prosince) jsou přeci jen odlišné. Patřím k té šťastnější části uživatelů iP, která se signálem téměř neměla žádné problémy, přesto právě u Navigonu a pak i u iGO jsem pár výpadků zažil, upozorňuji jenom, že navigaci používám téměř denně. Naprosto paradoxně se Navigon cca 3x zbláznil na naprosto volném prostranství, bez varování a zjevné příčiny jsem najednou byl někde jinde než ve skutečnosti a pár minut mu trvalo, než se opět chytil. U iGo zase čas od času docházelo k přepočítávání trasy, zase bez jakéhokoliv důvodu, přes to že jsem jel přesně podle něj. Faktem je, že to bylo většinou při dost zhoršeném počasí.
Takže tvrzení o vysokých budovách a proto výpadcích signálu, jak u 3G tak momentálně 3GS, vlastně vyvracím. Od doby používání TT Car Kitu jsem ale nic takového nezaregistroval. Podle mě tak zbytečný, jak se tu někdo snaží přesvědčit ostatní, vůbec není - díky němu je signál stabilnější a spolehlivější, žádné čekání na signál (někdy se stávalo u TT).
Kdo to myslí s navigací v autě vážně, tak mohu jen doporučit. Sám ho mám přidělaný vedle autorádia napevno, vlastní přísavku jsem demontoval. Kloub je dost dokonalý a dostatečně pevný, žádné samovolné otáčení kolem osy jsem taky nezaznamenal. Mám jen výhrady k použití jako HF, nelíbí se mi kvalita reprodukce (jsem asi zmlsaný reproduktory autorádia) a nic moc citlivost mikrofonu (protistrana si dost stěžuje). No a díky celkové koncepci mi chybí ztlumení autorádia při telefonování, funkce mute, takže jsem se vrátil ke stařičké HF sadě od SonyEricssona.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mark24124  |  31. 01. 2010 20:47

"při Grabtharovu kladivu, to jsou ale ceny" ... kaslu na to doufam ze se google predvede a tu svoji Androidi Navigation poradne rozjede i v evrope. Pak budu mit jasno

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vrty  |  27. 01. 2010 13:05

Mě by ještě zajímalo, jestli se do držáku vleze i iPhone s pouzdrem?

A taky jaké verze iPhony byli? Jestli 3GS nebo 3G?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miroslav Buček  |  26. 01. 2010 22:43

Díky za přímé srovnání, jen bych si dovolil kritizovat noční test. Vždy je dobré vidět v pozadí za navigací reálnou ulici pro srovnání rychlosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JIří Kuruc  |  26. 01. 2010 23:31

Hezký den,

toho jsem si samozřejmě vědom. Tomáš Holčík nám ale doporučoval, ať jedeme někdy okolo třetí, kdy již tolik světla nebude a sníží se kontrast mezi venkem a vnitřkem. Měl pravdu. Nicméně jak jsme v ony čtyři objeli trasu, kolega za kamerou zjistil, že v půli trasy přestal natáčet a kameru zapnul až na parkovišti. A v druhém kole jsme už bohužel zatměli. Hold nevýhoda zimních testů...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ASF  |  25. 01. 2010 19:14

Je to zbytocnost na iPhone, sice mam pasivny drziak od Navigonu na iPhone aj soft Navigon, ale nepouzivam. V Subaru Outback mam na vrchu palubovky odkladacu schranku a tam presne zapasuje a je este lepsie viditelny a rozdiel v signaly je nepostrehnutelny. Kto nema kam dat iPhone v aute tak staci obycajny pasivny a najlepsi kvalitou je ten od Navigonu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cvrček  |  25. 01. 2010 22:56

Přispěji taky svými poznatky ohledně navigace pro iPhone.

Sám používám Navigon. Jde asi o nejlepší volbu, kterou člověk může udělat. Nová verze Navigonu (1.4) disponuje i číselným zadáváním souřadnic, což mi v předchozí chybělo a pokrytí map, je pro mne nejlepší, zná i hodně velký díry, kde lišky dávaj dobrou noc.
Druhá nejlepší palikace bude asi iGo společně s TomTomem, ty ale souřanice neumí a mapové pokrytí není tak dokonalé.

Zpět k Navigonu a na cestu. Dřív jsem používal PDA a BT GPS modul. Tato varianta víc nefungovala, takže jako navigace byla více než méně nepoužitelná a hodně nepřesná.
Přešel jsem na iPhone a ten si nemůžu vynachválit. Do auta je dobrý, hlavně rychle a jednoduše funguje, dostatečná úhlopříčka dispeje a jeho kontrast hodnotím na jedničku. Přesnost je do auta plně dostačující. Někdy se až divím, jak přesný algoritmus dokázali programátoři pro iPhone a jeho nepřesný čip vyvinout.

Při přímém srovnání s klasickou navigací je iPhone hodně "umělý". Jde vidět, že spoustu věcí si dopočítává a tak trošku vymýšlí, já bych ale spíš napsal, že hodně přesně předpovídá. Když vedle sebe na skle nemáte i klasickou navigaci, nic nepoznáte a řeknete, jó, ten ajfoun, to je dobrý matriál.
Narážím zde na situace, kdy náhle sjedete (úmyslně) z trasy, iPhone ještě asi 20-40 m ukazuje, že jedete po zvolené trase, naopak klasická navigace ihned zaznamená, že jste mimo. Ohledně přesnosti ukazování aktuální pozice, je iPhone (dle typu aplikace) v rozmezí cca +/- 10 m za/před šipkou v navigaci. Přesnost má opět nejlepší Navigon. Možná bych uvítal, kdyby Navigon ukazoval více aktuálních informací na hlavní obrazovce, ale v podstatě ukáže to, co je důležité.
Vede si celkem dobře i ve vysoké městské zástavbě, naviguje s přehledem, ale není tak pružný na změny směru. Používám jen iPhone bez držáku (TomTom) a v autě mi dostačuje. Když člověk zapne navigaci jako chodec, projeví se jeho něpřesnost dosahující mezi vysokými budovami s mizerným výhledem na nebe asi v rozsahu 20 m.

Osobně zatím nevidím důvod k nákupu tohoto recenzovaného držáku. HF proužívam Parotta a připojení na autorádio podporující iPhone. Situace kdy by se držák TomTomu osvědčil se tedy vztahují více méně na historické centrum měst, kde je vysoká zástavba a úzké uličky. Všude jinde iPhone s přehledem naviguje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vítek  |  07. 08. 2010 13:12

Dobrý den,
dovolím si nesouhlasit. Používám Navigon v Iphonu více než rok a musím konstatovat, že při hezkém počasí naviguje dobře, když je ale zataženo, prší - tak mě k mému vzteku už párkrát nechal na holičkách a to jsem byl ve volném terénu na kraji města. Silnější GPS vůbec není od věci, osobně nad držákem od TOMTOMU uvažuji, protože se potřebuji na navigaci spolehnout, ne že bude fungovat jen když svítí slunko. Jinak s Navigonem jsem plně spokojen - mají to propracované.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Pl  |  25. 01. 2010 17:54

Nemůžu si pomoct ale navigace hlásila u druhé-třetí křižovatky Jeďte do prava ačkoliv byl na telefonu směr do leva. Řídit podle hlasu bude asi problém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LS  |  25. 01. 2010 18:01

Na tom videu jsem nezaznamenal naprosto zadny rozdil v presnosti s Car kitem a bez nej. Asi by to chtelo jezdit uzkymi ulickami mezi vysokymi budovami, aby se rozdil ukazal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jose Nepřijel  |  25. 01. 2010 18:32

Rozdíl vidět byl a to, že v jednu chvíli v určitém místě bylo na iPhone bez TomTom držáku o jednu čárku signálu méně. Jiný zásadní rozdíl jsem neviděl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozef Remen  |  27. 01. 2010 10:23

to je ale problem Sygicu. Kedysi som ho preferoval ale Navigon je fakt na iPhone jednicka, za nim hned TomTom. Ak radsej mate mapy Teleatlas, tak je TomTom zase jednicka. Ale Sygic nie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
drgi  |  27. 01. 2010 13:29

zrejme sa na tej krizovatke nedalo ist inde ako dolava. ked sa pozries pozorne, tak tam nie je ani zelena sipka, a ta hlasova instrukcia sa vztahuje k dalsej krizovatke.
ale je to matuce, ak si clovek neuvedomi, ze 250 metrov nie su tie tri auta pred semaforom na krizovatke.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dan  |  25. 01. 2010 08:39

A da se vzit drzak i mimo auto? Myslim na zlepseni presnosti pro Geocaching?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MAO  |  25. 01. 2010 09:19

Pokud jste ochoten provozovat GC s iPhonem musí tebýt velký fanda Applu. Pokud jste ochoten provozovat GC s držákem do auta musíte být blázen. Nemysleno špatně jen přirovnávám. Pokud to alespoň malinko vážně myslíte s GC určitě brzo upustíte Iphone a zkusíte něco lepšího co funguje na GC mnohem lépe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JIří Kuruc  |  25. 01. 2010 10:21

Já například mám Dakotu, nicméně mám i orig. aplikaci do iPhone. A právě s ním jsem zatím našel víc keší než s Dakotou. Důvod je prostý: Dakotu musím nachystat, nahrát do ní keše a hlavně si toho malého buřtíka vzít s sebou (respektive brát pořád s sebou). iPhone mám neustále při sobě a kdekoli si načtu nové okolní keše. Samotná navigace k cíli ale skutečně není tak dobrá jako u turistické navigace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JIří Kuruc  |  25. 01. 2010 10:19

Musel byste zajistit držáku nějaké napájení, například z externích článků přes mini USB konektor. Pak by to jít mohlo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dan  |  25. 01. 2010 13:28

Dik za info, vidim, ze nosit drzak z auta neni to prave...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gritgem  |  26. 01. 2010 14:28

Pokud by nekdo mel zajem, zde je male srovnani vsech trech verzi iPhone. Jeden iPhone je dokonce napojen na externi bluetooth GPS modul. Vse je testovano v Navigonu v ulicich Brna ;) Externi GPS je preci jen presnejsi.
http://blog.sumbera.com/2009/11/12/comparing-iphone-gps/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor