TomTom Go 730: adept do Mensy (test)

Diskuze čtenářů k článku

Walker  |  25. 10. 2009 15:01

Dobry den, dostal jsem k novemu vozu zdarma tuto navigaci a mozna na zacatku udelal tu chybu, ze ji rovnou pres kolebku pripojil k PC a aktualizoval kompletne vse, co se nabidlo. Navigace funguje perfekte, spoji se s mobilem, nastavi si gprs data, vse nakonfiguruji. Ma to jen jeden hacek, nevyhledava GPS satelity. Proste nedela nic, hlasi porad, ze je mimo signal, pokud se podivam do obrazovky Status GPS, kolecko vpravo nahore se netoci. Vypada to, jako kdyby pristroj signal vubec nehledal. Baterku jsem dobil, co to slo a stravil na volnem prostranstvi pul hodiny. Nekolikrat restartoval, vracel nastaveni do puvodniho rezimu vyrobce atd. Ani se nepokusi a porad hlasi "Spatny signal GPS ...". Nevite, cim by to mohlo byt? Po procteni diskusi me napada jedina vec, ze jsem prvotni aktualizaci prepsal zakladni aplikaci za novejsi a s tou to nefunguje. Poradte prosim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
po  |  26. 10. 2009 20:37

mám stejný problém, prosím poradte někdo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  27. 02. 2009 10:02

Dobrý deň. Chcem sa informovat ci GO730 dokáže zobrazit aj nadmorskú výšku.
Ďakujem za odpoveď.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
filip  |  26. 08. 2009 19:41

Mam poprve navigaci a jsem docela zmateny nevim jak přepnout navigaci aby me zobrazovala mapu kde se nachazim myslim tim tu sipku a trasu ne se zobrazuje pouze černa obrazovka s šipkama v levo nebo pravo prosim poradte.dekuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hýl  |  24. 02. 2009 18:21

Dobrý den jakse dá zapnout ovládání hlasem pls help

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  09. 02. 2009 21:24

Ahoj, chci se zeptat, jestli tato navigace má tyto funkce - název aktuální ulice a ukládání připravených tras. Děkuju

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  10. 01. 2009 21:48

Dobrý den,mohu poprosit majitele 630,730,930 o info kolik průjezdních bodů se dá nastavit?Mám prvního ONE a Mio 710 a já jelikož jezdím dálky využívám Mio,jelikož si mohu nastavit hromadu průjezdních bodů i třeba jen ukazáním bodu v mapě.Chci si koupit novou navigaci a uvažuji o 630,nebo 730.Mapy mi stačí Německo,Polsko,SR,ČR,LV,LT a H,takže asi 630.One totiž umí jen 1 průjezdní bod a pak těžko donutím navigaci aby mě táhla kudy já chci.Díky Pavel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  18. 01. 2009 09:49

Také jsem se divil!!!Mám 730 a ta umí také pouze 1 průjezdní bod.Považuji to za blbou vlastnost tohoto systému.
Kdž chci nastavit svou trasu, musím použít Itinerář.Ten mi celou trasu rozdělí na několik úseků pouze po zadaných průjezdních bodech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  03. 01. 2009 19:44

Koupil jsem TT GO 730 Traffic a docela mě překvapilo že u menších měst nejsou dostupná čísla popisná domů. ( Příbram, Vysoké Mýto, Znojmo....)
Má někdo zkušenost? lze to nějak nastavit?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  07. 01. 2009 21:27

Také mě to zarazilo.Navíc se to netýká jenom malých měst!Zkoušek jsem zadat jednu adresu v Praze, druhou v Brně a ani na jednom místě to číslo baráku neznalo.Našlo to max.ulici a nějaké jiné číslo v ulici.
Asi nejsou mapy pro ČR moc podrobné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
v950  |  14. 02. 2009 11:03

Zaleži na tom aku maš mapu.WCE 815.2096 zobrazuje viac popisných čísel ako v800

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eduard  |  27. 12. 2008 16:35

ahoj. po prečítaní recenzií snáď vo všetkých fórach a stránkach čo existujú, som sa rozhodol kúpiť si TT730 res. 930 (na druhom mieste Garmin) Ešte som navigáciu nemal a, priznávam sa, pri návšteve čo i len kus väčšieho mesta moja orientácia zlyháva, nuž, nie som dokonalý, takže navigáciu potrebujem, ak nechcem svojich spolucestujúcich stále zaťažovať prúdom vulgarizmov z dôvodu onej zlej orientácie. Keďže 90% mojich ciest sa realizuje v SR (výnimkou sú len dovolenky), jediné čo ma odrádza od kúpy je toľkokrát spomínané zlé pokrytie SR, a to paradoxne v navigácii, ktorá je hodnotená ako jedna z najlepších. Druhá vec je konektivita s Windows XP. Keďže väčšina ohlasov vo fóre ako aj samotný test bol robený už pred pár mesiacmi, moja otázka znie: Je to už OK???? Je už vyriešený problém s TT Home ako aj s mapami SR???? Ak nie, bohužiaľ budem musieť prejsť na plán B, t. j. kúpa Garminu, ktorý mi nevyhovoval podľa prezentovaných videoukážok tak, ako TT, avšak vraj má dokonalejšie mapy SR. Podľa mojich známych, ba priam až dokonalé. Je to taký priepastný rozdiel????????? V čom spočíva??? V popisných číslach Hornej Dolnej?? Sú detailne v TT spracované aspoň väčšie mestá v SR? Lebo ak je nedokonalosťou absencia popisných čisiel v dedinke, ktorá má jednu ulicu, toto ako nedokonalosť neberiem. Ako v reáli funguje "záruka na najnovšie mapy"??? Keď niekde urobia z normálnej cesty jednosmerku, alebo sa vybuduje kruhový objazd, viem to hneď, alebo som prílišný idealista?? Mnoho otázok.. Ale tieto otázky vŕtajú každému v hlave, kto si chce kúpiť spoľahlivú navigáciu. Hľadám buď dokonalosť alebo to, čo je k nej najbližšie. Ja viem, nekonštruktívnych reakcií by na toto moje tvrdenie mohlo byť dosť.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  30. 12. 2008 17:54

Zdar.Dnes jsem zakoupil TomTom 730.V PC mán XP-SP3.Propojení s PC funguje naprosto bez problémů.Zatím jsem spokojen.Jirka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libor Kříž  |  02. 12. 2008 17:50

Nevíte někdo jak funguje a jak je slišet tel. hovor přes hands free?Díky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  30. 11. 2008 08:32

Dobrý den.
Chtěl jsem se zeptat, jak je to s hlasovým zadáváním adresy. Na videu je vidět, že tato možnost je nedostupná (tlačítko je šedé). Tak jsem pátral a našel jsem o hlasovém zadávání zmínku u článku navigace TT Go 720, kde cituji: "U možností zadávání adresy zaujme hlasové ovládání. Stačí postupně vyslovit město, ulici, z klávesnice zadat číslo budovy. Dlouho jsem se ale potýkal s nefunkčností tohoto způsobu ovládání, až mě napadlo přepnout mapu na západní Evropu, kde to najednou šlo."
Platí toto i u této navigace? Resp. opravdu jsou mapy bezešvé? Nejsou náhodou rozděleny také na Západní a Východní Evropu? Pokud jsou bezešvé, je funkce hlasového zadávání adres vůbec funkční v naší republice?
Děkuji za info

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VD  |  09. 11. 2008 00:14

Ahoj
Mam stareho TT a uvazuji o nove navigaci. Konkurence vetsinou vypada graficky lepe a ma ruzne funkce ktere behem cesty nepotrebuji. Nenasel jsem ale nikde (a zde me prosim opravte) funkci nalezeni jine trasy. Resp jine navigace maji neco jako rychla, kratka, oprimalni ale funguje to prilis kyberneticky - rychla me vede po dalnici kde vim ze je zacpa a kratka me vede tupe pres vsechny pidiulicky. Jedine TT me na mem zkusebnim prikladu ukaze cestu kterou skutecne pouzivam. Jake mate zkusenosti a skutecne srovnani kvality nalezene cesty?
Diky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  30. 11. 2008 08:26

Podle mě (tohoto ani podobného TT nemám) tuto funkci obsahuje a lze ji vidět dokonce na jednom z videí ve článku (dokonce když si spustíte takové to seznámení s navigací - První spuštění či tak něco, tak o tom tam je zmínka - opět vidět na videu a to přesněji na videu "Prohlídka možností").
Dále pak je tlačítko pro alternativní trasu přímo pod náhledem vypočítané cesty (video "Možnost a funkce v menu" v čase 2:00)

A pokud vím, navigace TT mají v možnostech volbu změny kratší/rychlejší trasa.
Konkrétní obrázek je např. u předchozí řady navigace Go720 http://navigovat.mobilmania.cz/Article/BigImg.asp?ARI=/Files/Obrazky/2007_Q3/TomTomGo720/S&IMI=x87.png

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  04. 09. 2008 22:13

No nevím jestli je to adept do mensy protože na cestě z Bíliny na adresu Teplice Březová u posledního sjezdu na cestě ukazuje na vlevo na liště a současně i hlásí ostře doleva ale display naviguje přesně obráceně doprava kéž by se to dalo opravit. Jestli někdo ví jak na to poradte docela mě to mrzí mám Tom Toma 4 dny

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kony  |  21. 08. 2008 13:27

Zdravím,
Tak jsem během včerejšího dne a dneška měl možnost vyzkoušet TMC na trase Brno-Praha a zpět. Musím říct, že hrůza. Myslím, že mám vše nastavené jak má být, ale prostě to nefrčí tak jak jsem očekával.
1. V době jízdy hlásil- na trase čtyři nehody, ale ty nikde.
2. Upozornění na dopr. omezení z 90% chybné ve směs žádné omezení, ale navigace jich hlásila asi sedm. naopak zdržení v koloně u VM cca 20min z důvodu oprav dálnice ani nenahlásila.
Jinak jsem si všiml, že ani nerozlišuje omezení ve směrech. hlásila i omezení v protisměru.
Praha jižní spojka- Hlášeno omezení kolona cca 900m zdržení 1min. skutečnost 2km cca 15-20min atd.
Takže sklamání obrovské
Máte někdo podobné zkušenosti nebo je chyba v mé nevědomosti v nastavení? Díky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter  |  13. 08. 2008 09:27

Noo, najvacsi problem navigacie je, ze nema fotak a nedokaze urobit slide show priamo z karty z Tvojej zrkadlovky Este keby z nej vyskakovala teta v bikinach TomTom pouzivam na PDA, prave som presiel na v7 a oprava map je ssuuppeerr zalezitost, navyse sa zlepsil aj cas odozvy a pribudlo par drobnych ale uzitocnych funkcii (napr. automaticky prechod k navigovaniu po zobrazeni "route summary"). Skusal som viacere navigacie, TT k dokonalosti chyba len lepsie pokrytie vychodnej Europy. Snad sa dockame.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Medvěd  |  11. 08. 2008 18:50

mám dotaz, mám v navigaci nahrané POI, ale zobrazují se mi POI v okolí 250 metrů (min. nastavení je 100), POI se mi hlásí i z vedlejších silnic, což mně docela ruší. Prý je možné nastavit zobrazení POI pouze na trase, ale já tuto nabídku nemohu najít. Prosím o pomoc, jelikož mi neustále pípají radary, které jsou na okolních silnicích a je to docela otravné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dusan  |  31. 07. 2008 11:55

Koukam, ze implementace line guidance je vskutku na "vysi". Tohle musel vymyslet opravdu nejaky intelektualni gigant. Moje vestavena navigace ma line guidance uz nejakych pet let a tam to funguje samozrejme inteligentne, tedy navigacni obrazovka se rozdeli na dve poloviny, jedna ukazuje pruh a druha pokracuje v normalnim navigovani. Nechapu, ze to ti mamlasove z TomTom nevyresili podobne. Takhle je potreba tuhle funkci vypnout, protoze je naprosto dementni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 31. 07. 2008 12:18

Jste si jistý, že opravdu píšete o line guidance? Vestavěná navigace vám už pět let ukazuje, kam se máte zařadit v pruhu? Spíš bych řekl, že ukazuje jen symbol následujícího manévru, protože před pěti lety podle mě v Evropě neexistovaly mapy, které obsahovaly informace o pruzích. Nebo jste někde v Japonsku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Oggy  |  31. 07. 2008 08:55

Ahoj Všem, život a okolnosti mě donutily se porozhlédnout po navigačce, rozhodl pro TTčko. Mam ale v jedné věci hokej, jak jsou řešeny aktualizace jsou bezplatné? Četl že jedna aktualizace je zdarma, na dalšim webu že mam právo na aktualizaci 1rok a někde jsem se dočetl že je možné aktualizovat přez Map Share což je volovina , tak nevim na čem sem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KL  |  26. 07. 2008 08:01

2 roky jsem jezdil s navigací TOMTOM GO 520. Nyní jsem zakoupil 730 a zde jsou mé dojmy :

1) velké zklamání je pro mě držák, který je u 730 pouze pasivní,t.j. do navigace musím nejdřív nastrkat konektory a pak ji zasunout do držáku....tak jak je uvedeno v článku, jednou rukou se to opravdu zvládnout nedá; navíc ani ta přísavka na okně zrovna extra nedrží. V tomto ohledu byla 520 výrazně lepší, držák byl super,přísavka držela a hlavně byl aktivní, t.j. konektory byly zasunuty stabilně do držáku a tak jsem samotnou navigaci do něj dal zcela snadno jednou rukou (a to i levou !)
2) Už i do 520 jsem měl koupené nové mapy, které podporovaly funkci mapshare. Tato funkce je samozřejmě i v 730. Do dnes se mi však v praxi nepodařilo zjistit, která místa mi to v mapě opravilo. Sám jsem několik míst označil k opravě, odeslal....ale nikdy se mi v mé navigaci opravené neobjevili...a to mám nastaveno tak, aby akceptoval i ty opravy, které hlásí velmi malý počet lidí.... Jako příklad můžu uvést nový kruhový objeud v Havířově na Bludovickém kopci.
3) RDS.TMC. I k navigaci 520 jsem měl koupený přijímač dopravních informací. Bez úpravy nefungoval prakticky vůbec (málokdy chytil signál), po úpravě se to zlepšilo , ale žádná sláva to nebyla. U nové 730 je signál neuvěřitelně stabilní, prakticky bez výpadků. Kvalitu přijímaných zpráv nehodnotím, tu samozřejmě tyto přístroje neovlivní.
4)Co mě překvapilo, že jse stále chyba u aplikace TOMTOM HOME, kde při pokusu o ovládání navigace přímo z PC stále hlásí "FATAL ERROR"
5) Po zakoupení 730 jsem jel hned pracovně do Chorvatska. Při této cestě jsem do do oblíneých uložil důležité GPS souřadnice, abych je později v ČR mohl zpravovat a dál využít. Po příjezdu do ČR jsem si vzpoměl, že je třeba použít záruku na nejnovější mapy. Tudíž jsem je stáhl, proběhla instalace.... a po ní všechny moje oblíbené položky fuč. Za tohle by se měl TOMTOM stydět - bez jediného upozornění mi smazali pro mě velmi důležité data.
6) IQ routes - tohle opravdu funguje dobře, časy příjezdu jsou oproti 520 výrazně přesnější.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kateřina Candrová  |  24. 07. 2008 15:06

Dobrý den, mohu mít na ty, kteří navigaci TT730 nebo TT930 již mají, dotaz? Uvažuji o koupi jednoho z těchto modelů (má to být dárek) a nevím, jak moc postrádáte při užívání navigace tlačítko "zpět". Chybí tato funkce i u 930-tky? A co znamená "dálkové ovládání" - ovládání hlasitosti umístěné na volant? Nebo kterých funkcí? Jinak recenze i vaše reakce vyznívají veskrze kladně, tak snad to bude ta správná volba (mám s navigacenmi nulovou zkušenost:( ). Nebo by jste preferovali (po "odzkoušení" těchto modelů) zcela jinou?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miloš  |  22. 07. 2008 12:58

Existuje možnost použít TOPO CZECH 2 nejen do Garminů, ale i do tohoto TOMTOM 730, nebo je možno nainstalovat nějakou jinou podobnou topomapu (kvalitou a cenou) do této navigace? Díky Miloš

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Medvěd  |  11. 07. 2008 22:55

Mám 2 otázky - ta první je, je možné, aby mi pomocí bluetooth hrály mp3 z mobilu přes navigaci? když to zkusím, písničky jedou, ale hudba nevychází ani z reproduktoru telefonu ani z navigace.a druhá otázka - nemám možnost dávat hlasové příkazy (zadání adresy, atd....), v manuálu se nezmiňují, že by automaticky neměly hlasové povely fungovat. ikonky mám jen šedivé. moc děkuju za radu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jirka  |  10. 07. 2008 15:32

Zakoupil jsem 930, nainstaloval Tomtom Home a ten nejde. Když stisknu "Ovládat Go" objeví se hláška "fatal error" a spadne to. Prosím, pane Lutonský, setkal jste se už s podobným problémem? Nebo je chyba mezi klávesnicí a židlí? Díky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yarda.  |  11. 07. 2008 08:22

Dobré ráno, vlastním TT 730T, tento problém jsem nedávno diskutoval s tuzemskou podporou TomTom. Vědí o tom a usilovně se (údajně) v Holandsku pracuje na nápravě. Jedná se snad jen o problém ve Win XP. Mě osobně poměrně mrzí, že v ČR nefunguje hlasové ovládání (zadávání cílových lokací) - při českém nativním hlasovém ovládání. Když jsem nastavil anglický computer voice, hlásilo mi to pro změnu problém s jazykem ovládání a hlasem navigace. Jezdím na Severní Moravě a s lítostí konstatuji, že navádění do pruhů není funkční, tedy možná je, ale pruhy se nezobrazují, ačkoliv mám tuto funkci zapnutou. Také upozorňování na radary (kamery) není možné z přístroje vyloudit, obávám se, že je buďto zásadní chyba na mé straně nebo TT vypustil ne zcela připravený výrobek. Jinak přehrávání MP3 jde skvěle, po týdnu jsem našel neobsazenou frekveni a tvrdím, že přenos je čistý a bezproblémový. Hezký víkend přeje Jarda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fellow  |  17. 07. 2008 14:20

> Jedná se snad jen o problém ve Win XP.

Nikoliv, stejny problem mam i na Windows 2000.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
toni  |  11. 07. 2008 11:29

Mám stejný problém.V jiném diskuzním fóru to řada lidí řeší s různými výsledky. Jsem laik a nerozumím nastavování nějakých účtů (kde, jak)...
Díky za radu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdevel  |  13. 07. 2008 15:32

Také upozorňování na radary (kamery) není možné z přístroje vyloudit, obávám se, že je buďto zásadní chyba na mé straně nebo TT vypustil ne zcela připravený výrobek.

Mně radary nainstaloval prodávající a nemám s nimi v ČR problém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yarda.  |  17. 07. 2008 08:04

Přístroj jsem nakoupil ve velkokrámu za odpovídající skvělou cenu, takže v tom bude možná potíž ohledně instalace. Nicméně - po dvou týdnech užívání odešel TT 730 z vlastní vůle do věčných lovišť a dnes bude odeslán do Holandska k důkladné prohlídce, co se mu znelíbilo. Až se vrátí )snad již v kondici), hodlám u tuzemské podpory zjistit, jak z něj dostat upozorňování na radary. Yarda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petra  |  17. 07. 2008 22:20

To by mne taky zajímalo, když se podívám přes tento počítač do složky (teď nevím jak se jmenuje, nemám navi u sebe), jsou ve složce soubory pro radary, kamery, atd...ale neni možné je v navigaci najít v BZ. poradí mi někdo jak je spustit nebo co tam stáhnout např. z www.poi.cz a kam soubory zkopírovat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yarda.  |  19. 08. 2008 13:03

Sice s křížkem po funuse, ale přece - na www.poi.cz je podrobný výklad, jak dostat zvolené POI do navigace. Hezký den přeji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondrej Cernik  |  09. 07. 2008 23:44

Mám TomTom 930T a nevím jak jde zrušit navigování?? Tedy naplánuji cestu a potom ji chci zrušit (nedojedu do cílového místa) a jezdit jenom podle sebe a navigaci jenom mít pro informaci.
Jde to vůbec??

Další věc na kterou jsem nepřišel je, že navigace sama od sebe pípá v nepravidelných časech. Nemá to vliv na rychlost, POI atd.. Nevím co mám v navigaci zaplé. Je to docela odpuzující. Podle mě to fakt pípá náhodně a někdy i 2x za sebou!

Děkuji všem za případné info

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MP  |  10. 07. 2008 09:49

mám GO 720, ale určitě se to lišit nebude. Samzat naplánovanou trasu smažete proklikáním hlavní nabídky na 3-tí stranu, kde naleznete SMAZAT TRASU (společně s Doprava TomTom, Zobrzit trasu, atd).

K Vaší další otázce, jak jde vypnout pípání. Navigace např. může pípat, jelikož máte nastavené pípání při překročení povolené rychlosti. Toto se dá vypnout v Změnit předvolby, Zámek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondrej Cernik  |  30. 07. 2008 20:11

Děkuji za pomoc. Pomohlo!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Hurych  |  12. 07. 2008 13:47

Samozrejme i to lze, jenom je potreba v menu zrusit aktualni trasu, cimz nebude GPS navigovat a potom, jestli jsem to spravne pochopil, muzete v menu v nastaveni a predvolbach displeje nechat displej porad zapnuty, nebot bez navigace se sam displej automaticky vypne, kdezto pokud ho nechate zaply porad, bude se vam aktualni pozice a mapa kde prave jste neustale zobrazovat na displeji, vhodne uz jenom z duvodu, pokud jedete velmi znamou trasu a chcete pouzit TT jenom jako HandsFree, jiny duvod jsem nenasel, protoze se i diky celkem funkcnimu TMC da vyhnout zacpe ktera se muze naskytnout cestou Domov <-> Prace/Skola, kterou ma clovek samozrejme dobre zazitou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jona  |  08. 07. 2008 20:59

Mám asi 3 dny novej tomtom 930T a jsem dost zklamaný viditelností (malým jasem) displaye oproti tomtom ONE, který jsem měl předtím, dále funkce vysílání hudby a pokynů přes vestavěný FM vysílač mi jde dost mizerně a "prošumují tam okolní stanice) najít úplně prázdnou frekvenci je skoro nemožné. jinak naprostá spokojenost

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fany  |  09. 07. 2008 13:06

S tím FM u 930t nezbývá než souhlasit. Mám jej také a řešil jsem stejnou potíž. FM spojení je na nic a nezbývá než připojit přez výstup audio u Tomtomu kabelem do radia. Tohle se jim tedy moc nepovedlo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  10. 07. 2008 18:32

funguje vám TOMTOM HOME?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
oskar  |  11. 07. 2008 11:20

Nefunguje plánování přes PC (WXP)- viz Fatal Error.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Hurych  |  12. 07. 2008 13:57

Bohuzel s displejem je to opravdu horsi a chce ho to umistit na vhodne misto do auta a koukat se na nej opravdu pod 0lovym uhlem, jakmile jen trochu zajde slunicko a nebo je dostatecne hluboko ve stinu auta je situace uz lepsi. Se zahlcenim kanalu FM je tradicni problem, ale toto opet neni problem TT ale CTU a jinych organu, ktere povolili temer 100% pokryti FM pasma. Jezdim s nim po Praze a tak vim jaky je s tim problem, ale stejne vetsinou posloucham Radio Beat(nesryta reklama :D ) a pouzivam tak MP3 v TT malokdy(pouze v tunelech, kde neni signal radia), nicmene obecne se mi osvedcila frekvence 89.8FM (jen moje rada), ale chce to si na pulhodky sednout a najit si "tu svoji" v miste, kde se vyskytujete nejcasteji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Svenson  |  06. 07. 2008 16:21

Mohu tuto navigaci použít po vystoupení z auta i k vyhledání památek?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda (J)  |  07. 07. 2008 11:29

Ano, pěší možnost tady je. Ovšem vždy po nějaké cestě. Pokud cesta není na mapě, navigace může člověka tahat zbytečně delší cestou k cíli podobně jako by jel autem, nebo na kole. Turistické trasy ovšem nečekej.
Funkce posledního dokování ( aby člověk našel místo kde zaparkoval ), je v podstatě také pěší verze navigování. Navigace si pamatuje poslední místo, kdy byla zapnutá a připojená k držáku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Hurych  |  12. 07. 2008 13:42

Ono je tam tech pesich cest docela dost, byl jsem s ni napriklad v Benatkach a slouzil mi jako skvely pruvodce, cesty to ma vsechny a ze je moznost se tam snadno ztratit vi asi kazdy a navic jsou tam i restaurace a pamatky, ke kterym se ani jinak nez pesky dostat neda a tak i TT naviguje na parkoviste a potom dale pesky po pesi ceste.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  02. 07. 2008 19:57

To video mne docela pobavilo. Autorova neznalost navigace způsobuje docela vtipné situace. Snad příští testy budou o něco lepší

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 02. 07. 2008 20:08

Mohu se zeptat, čím vás video tak pobavilo? Připravoval jsem ho sám, nikoli autor textu článku. V čem spočívá má neznalost?

Příští testy třeba budou lepší, ale když neřeknete, co vám na tomto vadilo, nevíme, co zlepšit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  02. 07. 2008 20:29

Nepochopil jsem proč autor videa ( ty Marku ( kdysi jsme si tykali na geocaching.cz tak proč to měnit :)) )neustále zkouší navigovat stále a neúspěšně bez signálu. Kdo vlastně potřebuje navigovat z tunelu ? Nikdo. Pokud vjedu do tunelu, navigace pracuje a naviguje stále dál ( fungují jak pokyny, tak i zkracování vzdálenosti od další odbočky ), jen neukazuje rychlost jízdy.
Dost často jezdím pisáreckým tunelem a pár desítek metru za ním odbočuji. Po vyjetí z tunelu okamžitě chytá signál, (nemusím čekat dloho - jde o vteřinu či dvě ) tak v čem je vlastně problém ? Využívá se k tomu QuickGpsFix.Pokud potřebuji trasu nastavit, aniž bych měl signál, tak použiji "připravit trasu". Žádný problém. Jinak články jsou super, ale tohle byla sranda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 02. 07. 2008 20:37

Ve videu ale přece nechci spočítat trasu. Ukazuji tím jen různé možnosti hledání cíle - na adresu, POI, z mapy... Samozřejmě jsem se mohl vrátit přes všechna menu zpět (a třeba u zadávání adresy jich není málo). Rychlejší je ale klepnout na spočítání a hned ho zrušit.

Tam, kde potřebuji spočítat trasu a ukázat navigaci, samozřejmě používám volbu Připravit trasu. Viz poslední video s ukázkou navigování. V jiných videích jsem to nepotřeboval.

Nebo jsem něco nepochopil?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  02. 07. 2008 20:56

Evidentně jsem cosi nepochopil já a za to se omlouvám. Jen škoda že začátečníkovi ( nový majitel navigace ) nemusí být jasné co ta která funkce obsahuje, když z důvodu zkoušení bez signálu se neprovede, ale od toho má manuál Tak se nezlob, ale ten začátek videa mi přišel z počátku hodně vtipný. A už jsem z ticha a díky za předvedení ostatních funkcí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jindra  |  02. 07. 2008 09:44

Obrázek i funkce mi připomíná spíše tomtom 930,hm?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Svenson  |  01. 07. 2008 21:13

Mohu se zeptat zda TomTom Go 73O má funkci pro navigování i v tunelu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mitak  |  02. 07. 2008 13:56

Nemá. Tuto funkci Enhanced Positioning Technology (EPT) má jen TT Go 930

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sasa  |  01. 07. 2008 18:58

Ve win XP se objevuje pri ovladani TomTom Go 730 z PC pri kliknuti na Ovladat GO hlaseni: Fatal Error v programu TomTom HOME. Program se musi restartovat. Planovat cesty v XP teda zatim neni mozne. Tato chyba zatim nebyle odstranena. (Ve Vistach je vse OK)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luboš  |  10. 11. 2008 18:18

Mám stejný problém. TT 730 vlastním cca 3 týdny, ale přes tuto fatal error se nemohu dostat, kde dělám chybu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  03. 01. 2009 16:36

tak po dlouhé době kdy se stáhla aktualizace chyba přestala to sem měl opravdu radost v té době sem měl XP prof. ale ted sem si koupil nové PC s Vistama a problém je opět na světě a potom že s vistou není problém

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Janke  |  01. 07. 2008 13:45

To se váže několik set metrů před sjezdem zobrazí hbrazovka s jízdními pruhy, takže nebudu vědět kde aktuálně jsem? V případě dvou sjezdu těsně za sebou to může být problém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 01. 07. 2008 14:04

Jde to vypnout.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lojza  |  28. 07. 2008 15:57

Abyste věděl, kde aktuálně jste, tak stačí přestat čumět v kuse do navigace a podívat se z okna automobilu. Doporučuji dívat se z toho předního.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mamlas  |  01. 07. 2008 13:17

Kdy už někoho napadne, že itinerář se připravuje lépe na PC? Když si chci udělat složitější výlet, tak bych si ho rád připravil pomocí myši a velké obrazovky.

Zajímavé by bylo rozhraní USB s možností připojení web kamery (ty jsou dnes už skoro zadarmo), např. pro usnadnění couvání.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robin  |  01. 07. 2008 15:36

To s tou web kamerou je VELMI dobry napad

Mohli by ji davat k nekterym modelum i jako prislusentvi s drzakem na zadni okno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomas  |  02. 07. 2008 07:06

Ja mam Mapfactor a tam lze pripravit itinerar na PC - www.mapfactor.com

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  27. 05. 2009 08:51

totez by se dalo rici o fotoaparatu ci propojeni s mobilem via BT.
oboji poslouzi zejmena v kritickych chvilich jako je havarie (dokumentace fotakem vzdy pomuze, rychle vytaceni mistni pomoci ci policie se nedejbuh muze take hodit)

mp3 a podobne blbosti jsou uchylarna. na to mam preci vestavene radio.
a na video ci TV prip. fotky je prilis mala uhlopricka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kevil  |  01. 07. 2008 22:56

To můj mobil Motorola A780 GPS (Linux) umí standardně (používám od roku 2006...). Na notebooku si v klidu připravím trasu, jak pojedu. Po propojení mobilu s notebookem USB kabelem přetáhnu trip (*.trp) do mobilu a hotovo. O vychytávkách, jako možnost sledování mé pozice na Internetu kdekoliv na světě (kde jsem v dosahu GSM), možnosti aktualizace trasy na dálku a oboustranné komunikace s rodinou (Co chceš na večeři: svíčkovou / řízek) ani nemluvě... Mj. umí rozpoznat i ručně psaný český text (znaky). Na kartu MicroSD se vejde celá Evropa (jen okraj ČR) nebo USA/Kanada na úroveň všech ulic (vč. jednosměrek), vodních ploch a POI...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rob  |  01. 07. 2008 11:41

Chybí mi v článku podrobnější rozbor TMC. Jak to funguje v CZ? Z čeho si bere informace (Zelena vlna?), nazorna ukazka-video atd atd...Je to asi jedina vec, proc bych si koupil novy TT, misto toho puvodniho, ktery je dnes vsude ve velmi vyhodnych akcich.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
autor článku  |  01. 07. 2008 11:50

TMC v ČR je obecnější problematika, která je na samostatný článek. TMC je využitelná ve všech navigacích s možností příjmu, nikoliv jen v TT.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jakub  |  14. 05. 2009 10:52

Mám TT 730 asi týden a už jsem většinu funkcí vyzkoušel. Včetně TMC. Na Jižní spojce v Praze mi to hlásilo kolonu cca 5 minut i když ve skutečnosti byla asi 15 (na Jižní spojku ještě zlatý). když jsem pak zadal optimalizaci, změnilo to trasu s tím, že mě to upozornilo, že i tam se vyskytuje velmi hustý provoz. Jinak jsem s touto navigací naprosto spokojený (zkoušel jsem i lepší Mio, ale TT má mnohem intuitivnější ovládání i když je to asi otázka zvyku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 01. 07. 2008 11:50

TMC funguje úplně stejně jako u starších TomTomů, tam není žádná změna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rob  |  01. 07. 2008 12:07

Aha, u TT ONE XL, po kterem silham je prave TMC uvedeno jako nova sluzba, ktera na prvnim TT neni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Hurych  |  12. 07. 2008 13:37

Jezdim s TT930 po Praze a TMC funguje velmi dobre, samozrejme pouze v pripade, ze lze zacpa nejak objet, coz casto neni mozne, ale to uz je chyba infrastruktury a ne TT

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sumil  |  01. 07. 2008 11:25

jen maly dotaz, na ktery jsem v clanku nejak nenasel odpoved... jde doufam vypnout funkce Lane Guidance ??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
autor článku  |  01. 07. 2008 11:46

Ano, samozřejmě jde

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ales  |  03. 07. 2008 09:48

Ovšem pokud se to vypne, tak nebudou ani ukazatele pruhů dole v navigační liště (ty jsou výborná věc), nebo lze vypnout jenom ty statické obrázky (které jsou pro mne nepoužitelné)?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
autor článku  |  03. 07. 2008 10:13

Bohužel jiný "status bar" u lane guidance obrazovky nejde nastavit (přenést) do standardni navigační obrazovky. Doufám, že jen zatím. Skutečně by to bylo přínosné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ales  |  05. 09. 2008 10:53

Při krátké zkoušce simulace trasy na 730 (v obchodě) jsem zjistil, že po zapnutí Skrýt obrázky jízdních pruhů naviguje bez statických obrázků, ale zároveň ukazuje řazení do pruhů na liště stavového panelu.
Musí být ale zakliknuto Zobrazovat pruhy v změnit předvolby/Předvolby stavového panelu. Tyto 2 funkce fungují nezávisle. Kdo má 930/730 doma, prosím vyzkoušejte to a ověřte, nemám možnost to vyzkoušet za jízdy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ales  |  01. 07. 2008 09:58

Na videu jsem si všiml, že při upozornění na blížící se POI (např. radar) se v levém rohu objeví blikající ikonka. Dají se jednoduše poklepáním na ikonku zjistit informace k tomuto POI? Např. když jedu na výlet a nastavím si památné stromy v blízkosti 500 m, objeví se za jízdy upozornění a já chci hned vědět, co to je, zda má cenu se na to mrknout.
Tuto skvělou vlastnost umí Route 66, víte o jiné navigaci, která to umožňuje? Samozřejmě, že můžu dát vyhledat POI kolem cesty atp., ale o to mi nejde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Romstar  |  01. 07. 2008 08:43

Zdravím, já používám Garmin Nuvi 660 a můžu sdělit, že hlasové navádění u TT mi přišlo katastrofální a místy nelogické. Ale věřím, že se na to dá zvyknout.S reálným zobrazováním mám své zkušenosti z Hondy CRV- dobrá navigace, ale jak sděluje pisatel dokáže to zamotat hlavu. Více mi vyhovuje- odbočte vpravo a pak se držte vlevo. Jinak je to určitě výborná navigace, ale já za ni svůj Garmin určitě nevyměním.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vojta  |  21. 03. 2009 02:11

Dobrý den, musím Vám ujistit že věc jako je hlasové navádění je jen otázkou zvyku. Navigace již nějakou dobu prodávám a ujiťuji vás že plno lidí je spokojenější i po stránce "hlasové navigace" s tomtomy, než Garminy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lolek  |  01. 07. 2008 08:41

Dobrý den pane Waas, zajímalo by mne, jak se Vám povedlo donutit GO 730 přehrávat MP3 skladby z SD karty. Já jsem na kartě MP3 měl a ani omylem se nezobrazil seznam skladeb v musicboxu. SD kartu vidím pouze tehdy, když jsou na ní mapové podklady.

Děkuji za tip, jak to udělat. Navigaci mám a je opravdu vyladěna. Jízdní pruhy jsou povedené, přehledné a v našich podmínkách dostačující. Je pravda, že když člověk přijede do německa, kde je sjezdů okolo velkých měst jak maku, tak to může být méně přehledné, ale jde pouze o zvyk.

Mínusy u tohoto přístroje bych zúžil na jeden a to pasivní držák.

chyby v PC softwaru TomTom Home - vyšla nová verze a většina jich je opravených a vychytaných
nemá přehrávač videa - docela zbytečná věc, když navigace je to velice přesná a oproti konkurenčním věcem i rychlá. /měl jsem možnost zkusit Mio, Garmin, Navigon - z nich je 730 nejrychlejší v přepočítávání i plánování/
nedokonalé prohlížení fotek - fotky to přehraje, můžete si udělat i vlastní složky, do kterých si fotky roztřídíte a jede to... dáte prezentační mod a sami se Vám mění... co je na tom nedostatečného nechápu :)

Každopádně pěkná a výstižná recenze. To co tu píšu je spíše můj osobní názor na TT GO730. A prosím o odpověď na otázku s MP3. Rád se přiučím :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
reidy  |  01. 07. 2008 09:30

Na kartě SD je třeba vytvořit adresář s názvem MP3 a do něj skladby nakopírovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Hurych  |  12. 07. 2008 13:36

Ve skutecnosti neni potreba ani tato slozka, lze posleze v TT najit odkud nacist MP3, ale automaticky je to nenajde, alespon v TT930 to tak je a hadam ze 930ka na tom bude obdobne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Basin  |  01. 07. 2008 08:40

Zajímá mně, jestli jde vypnout zvukové navádění. Aby to nerušilo ostatní, např. děti, když spí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lolek  |  01. 07. 2008 08:42

Ano lze, je to standartní nabídka u TT. Lze to lehce, když klepnete do levého spodního rohu a stáhnete ovladač hlasitosti na nulu, pokud chcete využít v menu, tak je to v nastavení, kde je ikonka na vypnutí zvuku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
roberts  |  01. 07. 2008 08:30

Je docela smutné, že jako hlavní nedostatky navigátoru jsou uvedeny nedostatečné prohlížení fotek a videa. Já jsem si až doteď myslel, že navigace je na navigování...ledaže bych na fotce měl místo, kam chci dojet

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LK  |  01. 07. 2008 09:36

To mně také dost zarazilo, na druhou stranu na to můžete koukat optimisticky tak, že navigování samotné jiné nedostatky nemá.
To by mně osobně docela zajímalo, protože mezi zcela zásadní problémy TTN řadím nemožnost vyhýbat se nekvalitním cestám a absenci ekonomického (optimálního) výpočtu trasy. Obávám se, že IQ routes zmiňovaný problém neřeší.
Škoda, že (například) namísto sekce o prohlížení fotek jsem se víc nedozvěděl o tom, kam se posunuly navigační schopnosti přístroje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 01. 07. 2008 09:42

Neposunuly se nikam. To tedy znamená, že pro část uživatelů je to stále ten nejlepší navigační systém, pro část jeden z horších :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  01. 07. 2008 11:50

takže pořád jako 720 neumí naplánovat trasu Brno-Berlín, ale jen na hranice s následným přepnutím mapy?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdevel  |  01. 07. 2008 22:23

TT730 má bezešvé mapy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RomanL  |  04. 07. 2008 10:03

Naše TT720 to umí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Hurych  |  12. 07. 2008 13:34

TT720 i 930 umeji navigovat po cele Evrope bez nutnosti prepinani map a dokonce ma i trajekty, takze vas bude navigovat i mezi staty po mori, pokud si budete prat, jedine, kdy je potreba prepnout mapu je i navigaci na uzemi Severni Ameriky(kontinentu) tyto mapy jsou oddelene, ale kdo potrebuje navigovat z Prahy do New Yorku ze?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franta 14  |  31. 10. 2009 11:42

navigace tom tom go 730 to umí a bez problémů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
autor článku  |  01. 07. 2008 09:43

Naopak, je to velmi příjemné a veselé zjištění, neboť současné funkčnosti TT navigace už téměř není co vytknout..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mis  |  01. 07. 2008 13:59

Nevím co máte za verzi, ale moje 720 umí naplánovat celou trasu bez přepínání map. Tímto trpěly jiné verze jako XL.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  01. 07. 2008 14:21

měl jsem 720 loni v září a trpěla tím, vyřešila to až 920. Jestli mezitím opravili firmware, tak díky za ty dary.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mitak  |  02. 07. 2008 13:46

Uvědomte si, že toto celé je jen otázka mapy, kterou v přístroji máte a prodává se několik verzí různých modelů TomTomu s různým mapovým pokrytím. Pokud budete mít např. separátní mapu ČR a k tomu dokoupíte zvlášť mapu Německa (jakožo tento příklad je nereálný, tak malé mapové bloky se neprodávají), tak mezi nimi navigovat "bezešvě" nemůžete. Pokud si koupíte mapu celé Evropy, tak to půjde.

Samozřejmě to nic nemění na tom, že např. iGo dokáže navigovat skrze všechny mapy, i když nevím, po jakých blocích se dají mapy kupovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor