To jsem psal i já, že jistá "páteřní síť" zůstává relativně stabilní. Jenže problém je právě v tom, že změnu lesní cesty nikdo nehlásí. Když přeloží silnici, je k tomu potřeba spousta povolení, ohlášení... takže pokud má správce mapy dobré kontakty (oficielní i neoficielní), tak mu přijde info: křižovatka XY byla přeložena a změněna na kruhový objezd. To pro něj znamená náklad výhradně na kontrolu a proměření oněch cca. 200 m silnice. Zbylých 30 km může klidně nechat tak jak jsou.
U cest tuhle změnu nikdo nenahlásí. Aby zjistil, že se změnilo 100 m, musí jí projít celou třeba v délce několika km, protože pokud to tam celý život nezná, tak jinak, než porovnáním původního a současného měření v celé délce cesty změnu nezjistí. Tedy provádím mapování celé znovu, abych zjistil jednu malou změnu.
O tom to je. Jedna věc je držet si schopnost orientace v lese, kam každý den chodím a znám to jako své boty. Pak se mi subjektivně může zdát, že změny nejsou podstatné, pokud vůbec nějaké. Pro správce mapy je to pouze území, na kterém má "položené" topografické informace, za které nikdo neručí a tudíž není schopen ověřit jejich kvalitu aniž by do nich investoval řádově miliony pro celou ČR (a to je ještě hodně optimistický odhad). Fakt si myslíte, že to někdo zaplatí?