Třicet největších mýtů o navigaci

Diskuze čtenářů k článku

Ondřej Bousek  |  22. 10. 2013 08:04

Zdravím,
já používám navigaci několikrát denně, při určení trasy mám jen velmi málo času-musím být do 30 minut u zákazníka -a potřebuji dojet ne jen do ulice určení, ale taktéž k popisnému, nebo orientačnímu číslu.Používat jsem začal google navi v telefonu a už jsem u ní zůstal.Jediný problém je v mém ,,chytrém´´ telefonu samsung, který má tolik problémů, že mi používání navigace dokáže někdy hodně zošklivit.Při jedné z jeho oprav jsem se rozhodl pro koupi navigace TomTom Start 20 Regional LIFETIME a nestačil jsem se divit-zadal jsem do ní zhruba 15 pražských adres s popisnými , nebo orientačními čísly a navigace dokázala reagovat pouze ve dvou případech, jindy nabídla vždy pouze nějaké nejbližší nesmyslné číslo, takže se ukázala jako zcela nepoužitelná.Na dtestu dostala 77 procent.........takže tomu úplně nerozumím, že by nezávislý test na přání výrobce?
Teď už zase používám google a no problem, docela bych nějakou větší a třeba i dražší koupil, ale představa podobného problému mě docela děsí...Nemáte někdo naopak v tomto ohledu pozitivní zkušenosti?
Dík O.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  06. 07. 2010 10:10

Objednavam si u Renaultu novy vuz a resil jsem navigaci. Protoze jsem predtim cetl Vase tento clanek, rozhodl jsem se neporidit zabudovanou navigaci TomTom carminat ale prenosnou navigaci TomTom. Ted uz vim, ze jsem udelal asi peknoukravinu o cemz me presvecili jini lide. Zmenit objednavka uz nejde. Za sebe rikam ze nekdy je lepsi asi pouzit trozum a mene cist.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jopr44  |  20. 02. 2010 22:48

Potřebuji poradit,která navigace je schopna hledat konkrétní popisná čísla domů na vesnicích v ČR (tak jako např.Mapy.cz nebo Google mapy na internetu)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ab  |  25. 11. 2009 23:12

tak to si pozrite u nas na Slovensku ake je teraz z toho halo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hynk  |  24. 02. 2009 12:48

V čem je problém když mi navigace hlácí není gps signál,mapa mi normálně funguje ,ale neukáže mi to pozici mého auta-děkuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stin  |  11. 02. 2009 22:14

Jednim z bodu bylo - navigace prilepena na okne.
Od policie mam informaci, co se bere jako misto, kam se nesmi nic umistovat - je to tam, kde mate sterace (rozsah kam dosahnou - co cisti). Tudiz kdyz to vlepite mimo, jste v klidu a nikdo vam nic nerekne. V opacnem pripade si koledujete.
Ale taky jsem se zatim nesetkal s informaci, ze by policajti buzerovali kvuli navigaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
azach  |  14. 02. 2009 20:10

To je ale dost blbý. To bych musel asi odstranit i zpětné zrcátko

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tradesman  |  04. 02. 2009 14:12

Mám uvedeného TomToma a jsem jeho nadšený uživatel. Takže některé body tohoto článku pro mne nejsou už tak docela aktuální

Například aktualizace map. Ty jsou sice vydávány kvartálně, ale je zde možnost oprav přímo uživateli, do kterých můžete sami přispívat, a každý den si stáhnout příslušné změny. Je to hojně používané i v ČR, takže změny v Praze, uzavírky, jednosměrky apod. se třeba reflektují poměrně rychle (TomTom je šokován tím, jak moc se to používá).

Nebo když mám GPS, můžou mě najít. To už u TomToma opravdu jde, ale jak bylo řečeno je potřeba mít připojení k internetu přes mobil, takže vím, kudy zrovna jedou mí přátelé. Mohu ale pro ně být také neviditelný.

Při nastavení rychlé trasy není problém vypnout nezpevněné cesty, abyste se nemuseli kodrcat po polích...

Hlas Elišky je fajn, ale asi použiju přítelkyni (můžu si jí do TomToma nahrát). Eliška je na mě trochu moc jako rádio. Mám radši milý ženský hlas, než babu která se od toho chlapa liší jen v lepší výslovnosti, jinak je vážná jak zprávy. Ale dobrý počin. U TomToma se dají už stáhnout i další uživatelské alternativy (další dvě ženy a jeden chlápek, ty ženy ale nebrat, to už je zase Eliška lepší).

Mějte se

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bob  |  13. 01. 2009 21:51

Koupil jsem GPS Bl.LUCCA MP3 s nainstalovanou mapou SRN verze V11.OS verze 1.5.7.Doinstaloval jse mapu "Východní Evropy" V10 (pro oba typy LUCCA), a přastal mi makat přehrávač MP3 a prohlížeč. Sice ty dvě funkce nepotřebuji, ale vadí mi že to nejde.Nevíte někdo co s tím?Bohužel jsem přemáz i mapu SRN.GPS maká normálně.
Díky Bob

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
XIDEX  |  24. 07. 2008 13:30

Mno, co se týče navigace v mobilu - štvalo by mě mít separátně modul a telefon spojený přes BT, protože přes BT mám v autě handsfree a oboje najednou to asi nezvládne. V tomhle případě považuju za skvělý vynález N95 nebo mojí 6110Navi. Protože abych dával za samotnou navigaci 6000Kč, to bych si asi rozmyslel, na druhou stranu ten telefon s GPS zas o tolik dražší už není, mám ho u sebe pořád (na rozdíl od samostatný navigace, kterou člověk buďto nosí domů nebo mu jí dřív nebo později z kaslíku v autě ukradnou). Nemusím na nic myslet, zjistím, že nevím kde jsem a kam mám jet - sáhnu na telefon a za chvíli je hotovo. Ano-nevýhody jako malý displej, který není dotykový atd. beru, na druhou stranu je to pro mne vyváženo výhodama práve v podobě kompaktnosti, okamžité dostupnosti a toho, že odpadá volba "vezmu navigaci X nechám ji doma" a následně "Do háje já ji tu vlastně nemám". Pro někoho, kdo navigaci používá denně je samozřejmě lepší jednoúčel, ale takových lidí je IMHO minimum. Proto mi připadá nápad GPS v GSM nebo PDA jako docela rozumný....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
waska  |  18. 07. 2008 18:40

Potřebuju pomoc .nejde mi nastavit navi 70

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lada  |  09. 06. 2008 10:31

nazdárek,máte někdo zkušenosti s Navigon 2110 europe? Mám funglovku a začínám. Hned mě ale docela rozhodilo že hned ulice vedle mého domu chybí a není to žádná ulička ale hlavní tah /Panenská,Tachov/ díky moc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yoki  |  18. 06. 2008 14:17

No urcite si ji koupil v Tescu za tri tisice... A Navigon pouziva tusim Navteq mapy, tak pak se neni cemu divit, ze tam nemas tu svoji ulici...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
migelo  |  16. 12. 2007 12:31

Předně chci pochválit článek. Jen bych chtěl doplnit o nějaké zkušenosti ze zahraničí. S navigací najezdím po Evropě 10 - 15tis měsíčně (používám Geosat 4 All a TT GO 910).

Navigace nesmí být připevněna na čelním skle automobilu... nesmí a to v žádném státě západní evropy. Avšak v praxi to funguje stejně tak, jako kontrola rychlosti. Pokud to nepřeženete, nikdo vám nic neřekne. Tzn., že pokud bude navigace umístěna na spodní či horní (větší auta) části skla, nikoliv uprostřed, nebude si jí policista všímat. Malá navigace je tolerována i v levé části skla. V CZ je to jak někdo zmínil v diskuzi. Tudíž bych znovu použil přirovnání k rychlosti. Pokud narazíte na aktivního blbce...

S RDS-TMC se vyhnu zácpám... v západní Evropě téměř vždy ano, ale hlídejte si, kudy vás navigace vede. V Anglii doporučuji TMC "odpojit". Silnice mimo hlavní tahy jsou většinou na šířku jednoho auta :), ale informace fungují naprosto skvěle. V Itálii fuguje jako vše ostatní. Když zrovna Ital nespí... Obecně je ale situace nesrovnatelně lepší, než-li loni. Jen tak dál... Chválím a doporučuji. U TomToma ale velmi střízlivě. V porovnání s Geosatem u mne TT propadl.

Už nikdy nebudu potřebovat papírovou mapu... nebudete, pokud zvolíte kvalitní přístroj a nepojedete na východ, resp. na jihovýchod :).

Navigace znají ulice a čísla popisná všech měst... neznají a nejen ve východní Evropě. Itálie je zdárným příkladem. Většina západní Evropy je ale velmi dobře zpracovaná. A zde musím vyzdvihnout Slovinsko, které dodalo mapové podklady samo a řekl bych, že je velmi povedené.

Navigace znají všechny restaurace a benzinové pumpy... souhlasím s autorem, jakožto s celým článkem. Jen bych doplnil, že pumpy a služby pro motoristy vůbec, lze stáhnout celkem povedené a v případech, které používám já, jsou dovedeny k dokonalosti (Esso, Shell, odpočívadla).

Ještě bych chtěl upozornit na jednu věc. Pokud jezdíte do Švýcarska, vyhněte se navigacím, kde jsou od výrobce vkládány databáze s radary.
Je to tam zakázané a obecně je zakázáno tyto přístroje používat. Jak se to ale řeší s turisty, to opravdu nevím :).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zedr4l  |  15. 12. 2007 22:13

Článek je celkem pravdivý, jsem vlastníkem navigace (konkrétně Navigon 7110) a s většinou bodů mohu souhlasit. A moje zkušenost a rada..? po čechách je to užitečné, ale v zahraničí skoro nezbytné pro pohodu a klid na trase - zvláště ve velkých městech. První zkušenost s gps jsem měl na trase Praha - Freiburg (D) a sice s modelem Garmin 350 tušim... Problémů po cestě bylo dost - nezapomenu na povel: "sjeďte z dálnice, na prvním kruhovém objezdu odbočte na 2. výjezdu a na druhém kruhovém objezdu vyjeďte na první odbočce" - no a po sjetí z dálnice tam nebyl ani jeden - pak přepočítal a navedl nás zpátky na dálnici kterou sme pokračovali 390km..Prostě nic moc...Ale je to 14 dní co jsem se vrátil z Beneluxu, tentokrát s Navigonem 7110 a komfort cestování naprosto bezkonkurenční. Přesné navedení dle čísla popisného, automatické generování v německu dle aktuálních kolon - před Stuttgartem byla 20 km kolona a krásně mě to navedlo okolo takže ztráta byla tak 10 minut a lidi tám stáli 1-3 hodiny jak jsem se pak doslechl v rádiu... Jediná malá chybka se stala před Bruselem ,ale když vemem v uvahu že se tam měněj během 200 m 5ti proudá dálnice na až 8 mi proudou a takhle je to třeba 4 km neustale tak mě možná dobře navedla ale já to nestihl..:), ale ve výsledku jen 3 minutová ztráta... Takže moje rada, když navigace tak Navigon..:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PYPO  |  09. 12. 2007 15:35

poradi niekto?kupil som si sony 93ku a po zapnuti sa neviem spojit s gps signalom,kde robim chybu???som zaciatocnik v pouzivani navigacie

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zbynek  |  05. 12. 2007 21:50

ahoj......... mam dotaz......co rikas navigaci Thomson gps420.......jestli je alespon trochu schopna a jake jsou mapy od teleatlas.......diky moc za odpoved

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hellebrand  |  28. 11. 2007 05:49

Vynikající článek. Navigaci používám několik let ( nyní IGO,před tím jsem byl zastáncem TOMTOM a navidaci mám na PPC MIO 350).V článku mi chybí naprosto zásadní upozornění.Graficky je trasa vyobrazena tak, že ten, kdo si problém neuvědomuje, může nabýt dojmu, že jede po hlavní silnici se všemi možnými tragickými důsledky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mitch  |  01. 12. 2007 13:03

V podstatě Vám dávám za pravdu,ale... myslím si,že navigace je POUZE doplňkem k řízení a při současných jejich možnostech se nic nemění na faktu,že nenahrazuje řidiče.Takže možnost, kdy bude navigace zobrazovat např.dopravní značení a přednosti v jízdě je dalekou,ne však nereálnou budoucností..Co se týka grafického znázornění např.u navi Mio ( nyní hovořím o C250 )je při navigaci zobrazována trasa zelenou barvou dle zvoleného skinu (u skinů je více variant zobrazení trasy).Není velkým problémem si v jakémkoliv schematu tuto barvu změnit např.na červenou a pak uživatel nebude mít dojem,že je na hlavní silnici.Schema zobrazení definované ve skinu si navíc můžete upravit dle libosti a jednotlivé třídy komunikací si zobrazovat v barvách,které Vám vyhovují vč. vedlejších komunikací,slepých ulic apod.
Příklad:
; barva dálnic v RGB - class 0 internal color (autopalya)
a = "0_int", 255,255, 0 ; žlutá

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Janeg  |  12. 08. 2008 18:16

To bych podepsal. V mlze se dá podle obrazovky GPS jet, ale když jedete nejkratší - po vedlejších, křižujete hlavní jen to fičí. Tedy pozor i na hlavní

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Václav  |  26. 11. 2007 22:41

Myslím, že pan Lutonský napsal velmi užitečný článek, vyjadřující realitu o navigacích a každý kdo si chce navigaci pořídit by si ho měl napřed přečíst. Ze zkušenosti mohu říci, že jsem vybíral navigaci dosti dlouho. Pak jsem byl trochu zklamaný, když tam kde to znám mě navigace posílala úplně jinudy, kudy bych jel snad jen ve stavu nouze, kdyby hlavní trasa byla neprůjezdná. Samozřejmě, že vše je o správném nastavení a eventuelně zadání správného průjezdního bodu. Ovšem velice jsem ji ocenil v Istanbulu, kde mne zcela perfektně a v tom nejhustším odpoledním provozu dovedla spolehlivě k cíli.
Zpočátku mi vadilo, že na východ od nás jsou mapy velmi chudé a navigace tedy nanic. Avšak během cesty jsme se ji naučili používat i bez mapového podkladu (např. Oděsa), alespoň k určení směru jízdy k nějakému záchytnému bodu a následně jsme situaci porovnávali v tištěném atlasu.
Navigace je vynikající pomůcka do auta, ale bez přemýšlení toho za volantem to nefunguje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
GPS  |  26. 11. 2007 18:44

Je to hezká hračka. Bez mapy ale občas nevíte kde jste. Pokud je ovládání složitější a jste v centru města, je to na vyhození z okna. Kvalita map (doporučených tras) se dost liší a to i v jednotlivých státech. Stane se, že vás vede cestou nestou a zmlkne až když jí vypnete. Je to hodně o aktualizaci map... Moje navigace mi už několik měsíců leží v šuplíku, jezdím jen trasy které znám. Byl jsem ale na zájezdu v zahraničí s autobusem a řidiči navigaci neměli. To bych už dneska považoval za tragédii.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hekynen  |  26. 11. 2007 18:38

No, po přečtení článku jsem usoudil, že papír (atlas či mapa) je prostě papír...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sauvage  |  26. 11. 2007 19:48

Pokud jezdíš PRAVIDELNĚ na neznámé adresy, je GPS k nezaplacení. Pro občasné šoféry a sváteční autoturisty je to jen věc (promiňte mi to) frajerství.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mitch  |  01. 12. 2007 12:33

Re: Papír je papír...sauvage
Navigace není ale jen o neznámých adresách.Zřejmě navi nevlastníte,protože by jste ji za "frajerství" nepovažoval.Ono už jen ten fakt,že Vás navi upozorňuje na překročení rychlosti frajerstvím není...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  26. 11. 2007 12:55

O navigaci premyslim uz asi dva roky. Jenze zatim jsem ji potreboval opravdu jen v mistech, kde by mi stejne nepomohla, kvuli spatnemu pokryti map. No tak si jeste dva tri roky pockam. Do te doby snad bude pokryta kvalitne cela Evropa (nebo aspon EU) a i pristroje budou vychytanejsi.

Jeden (ale ne jediny) jsem pred par mesici zkousel a zavrhl jsem ho okamzite, jak me poslal naprosto nesmyslne do lesa. Navic mi silne nevyhovuji jecive zenske hlasy, ktere vetsina pristroju pouziva (je pravda, ze nektere maji na vyber dva hlasy). Kdyz mi nejaka hysterka uz potreti rika "odbocte doleva", hryzu volant.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mitch  |  29. 11. 2007 20:59

Která to jsou ta místa,kde by Vám navi stejně nepomohla? Mapové pokrytí většiny navi považuji za dostačující,jelikož v průběhu roku dochází u většiny dodavateů navigací i k aktualizacím map.Ono to je spíš o penězích,za kvalitní mapy si prostě musí uživatel zaplatit.Pokud jedu jednou za rok např.Chorvatsko,tak jistě zvážím jestli potřebuji mapové podklady lepší než v navi nabízené a ne/dokoupím si je.Druhým dotazem na Vás je,co považujete za vychytanější navigaci? Navigace je od slova navigovati a to Vám dle nároků umožní prakticky každá.Dotaz třetí: Jaký typ navi Vás poslal do lesa,jak byla navi nastavena? Tento názor se mi vůbec nejeví reálným i když ne popravdě nemožným.K hlasům jen dodávám...nyní mám v té "nejjednodušší" navi Mio C250 12 hlasů,takže dva hlasy v navigaci(?) a zde si mohu z některých hlasů vybrat i jednodušší hlášení (neopakované).Upřímnost za upřímnost,po přečtení Vašeho disk.příspěvku bych zvažoval koupi navi,přesto ji využívám a jsem spokojen. S práním hezkého dne/noci Mitch

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AUDIS  |  26. 11. 2007 09:45

NAVIGACI SICE NEMAM, ALE MYSLIM SI, ZE NEJRYCHLESI TRASA JE ZÁROVEŇ I NEJEKONOMIČTĚJŠÍ. NENAPADÁ ME SITUACE, KDY BY TOMU TAK BYT NEMĚLO. KROMĚ EXTRÉMŮ, CIM KRATŠÍ DOBU JEDU, TIM MÉNĚ SPOTŘEBUJU PALIVA. A DOUFAM, ZE ME NAVI NEPOTÁHNE DO CÍLE DALŠÍCH 40KM RYCHLOSTI 100KM/H PO SILNICÍCH VYŠŠÍ TŘÍDY, KDYZ TREBA 15KM OKRESKOU 60KM/H TAM DOJEDU ZA DRIV. FUNGUJE TO TAK?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jano  |  26. 11. 2007 09:55

Pří jízdě v ČR tomu tak většinou je, ale když pojedete na delší cestu např. do Německa, tak delší cesta po dálnici může být rychlejší ale samozřejmě dražší než po okresce.
Pokud ovšem začnete do ceny počítat i cenu Vašeho času, pak je Vaše tvrzení platné takřka univerzálně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
samos  |  26. 11. 2007 11:07

Nemáte pravdu,nejrychlejší trasa třeba může zahrnovat přívoz, nebo mýtné v tunelu a pak již nemusí být nejekonomičtější (nejlevnější). Zdar.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tonda  |  26. 11. 2007 11:20

Příklad, který jsem uváděl v jiné diskusi: Kozmice (okr. Benešov) -> Hradec Králové. Nejrychlejší trasa mě v iGo i TomTom protáhne po dálnici přes Prahu, Ekonomická je v iGo o 43 km kratší a jen o 7 minut déle trvá, nejkratší je pak již jen o další 2km kratší, déle trvá však o dalších 14 minut více. TomTom spočte nejrychlejší i nejkratší trasu podobně jako iGo, bohužel první je přes 40 km zajížďka, druhá vymete všechny myší díry po cestě, Ekonomická by v tomto případě byla optimální, opravdu nemá smysl si kvůli sedmi minutám zajet 40km. A TomTom to neumožní jinak než zadáním průjezdního, ovšem najít ten správný může být někdy dost oříšek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AUDIS  |  26. 11. 2007 11:38

JAKÉ DÉLKY A ČASY TO VYPOČTE NA TRASE PARDUBICE - BYŠŤ. PRES HRADEC NEBO PRIMO? A HRADEC KRÁLOVÉ - CESKE BUDĚJOVICE? PLACENÉ ÚSEKY LZE.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 26. 11. 2007 11:48

OT: Pište prosím malými písmeny. Verzálky se v delším textu velice špatně čtou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mitch  |  29. 11. 2007 20:37

Ne vždy je "uživatelské nastavení" tras v navi tím nejlepším.Navigaci mám nastavenou na Ekonomická trasa,ta je za určitých podmínek opravdu nejlepší,ale : Nedávno jsem experimentoval na trase Turnov-Cvikov.Zpět jsem do parametrů zadal "Nezpevněné komunikace" a jel..joj

Pravdou je,že jsem ujel při zpáteční cestě o 5 km méně,ale chvílemi to vypadalo,že budu cestou sbírat hřiby Navi Vás prostě "požene" i úseky,kterými chodili lovci mamutů.A to mi moc ekonomické nepřipadá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tommy  |  26. 11. 2007 09:10

Navigaci mam asi tak 1/2 roku, pouzivam PDA a SW mam iGo. V cecham moc problemy nemam, ale zasadni problem jsem mel v chorvatsku ve vnitrozemi, kde jsem se diky ni seznamil s par super lidmi, kdyz me to dovedlo na dvorek a pak znova a znova a znova. Bohuzel jsem na misto urceni nedorazil ani dle mapy, az nakonec jsem se od domorodcu dozvedel, ze na misto urceni zadna silnice nevede, ale vsude byly nakreslene :). Jinak muj kamarad u policie mi rikal, ze navigace by na skle byt nemela, ale ze to neresi, ale kdyz je problem se ridicem, tak to pouziji proti nemu (kdyz je drzy, sprosty ci se chova nevhodne - takova buzerace). Obcas me vytoci ale jedna vec a to ta, ze me snad nekdy umyslne taha prez naproste konciny, i kdyz zadam body prujezdu :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kolíček  |  26. 11. 2007 01:41

Celkem výstižné. Podělím se o svůj zážitek z jízdy podle navigace z letošních prázdnin. Jeli jsem do jedné vesnice, kde jsme dosud nebyli v okolí Telče, kde to velmi dobře známe, protože tam léta jezdíme na letní festival. Já jel jako druhý, auto přede mnou jelo podle navigace. Ta nás kupodivu vedla samými vedlejšími cestami. Na křižovatkách jsme vždy křížili hlavní cesty, po kterých jsme jinak běžné jezdili. Po jednom takovém křížení jsme najeli na poměrně novou asfaltku. Na križovatce ani nikde na cestě nebylo žádné dopravní značení. Po pár set metrech jsme projížděli malým lesíkem s mírným klesáním, když náhle auto předem mnou prudce zastavilo. Vylezli jsem ven a šli se podívat, co se děje. Silnice náhle končila 2 metry před křižovatkou s okresní, celkem frekventovanou, silnicí s asi 80 cm schodem nebo spíše prudkým svahem se zbytky asfaltu. Za křižovatkou normálně silnice pokračovala. Nikde nebylo žádné značení ani zábrana. Být člověk trochu rozjetý tak skočí doprostřed rušné křižovatky jak Simír z dálniční policie. Vypomohli jsem asfaltu několika kameny a opatrně krokem sjeli dolů ke křižovatce, aniž bychom si otloukli podvozky a pak pokračovali dále. Takže pozor při jízdě s navigací i bez ní. U nás je na silnicích všechno možné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sauvage  |  26. 11. 2007 19:45

Jo, to místo znám. Navigace se snažila vyhnout Dačicím a přímo vás napojit na silnici do Slavonic. Málem jsem si tam předloni taky skočil...
To je přesně to, co jsem psal výše v diskusi - autor mapy vycházel z fotografického podkladu a něpoznal, že ty dva metry do dálky a dva do výšky opravdu není silnice, ale odrazový můstek pro Bobra 11.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DuckDaffy  |  02. 12. 2007 06:21

Pošlete pls. GPS souřadnici místa. Děkuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dzejar  |  27. 11. 2008 22:21

Řekl bych, že to místo je tady: 49°4'48.916"N, 15°24'14.94"E
maps.google vs maps.live.com

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dzejar  |  27. 11. 2008 22:24

Resp. TeleAtlas (maps.google.com) vs Navteq (maps.live.com)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LaFox  |  10. 02. 2008 04:05

Jojo, taky jsem tam skoncil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bob  |  25. 11. 2007 21:57

Protože zhruba tak 8 měsíců navigaci používám, tak s článkem naprosto souhlasím. Používám navigaci Tomtom příležitostně v mobilu a pokud jedu trasu, kterou důvěrně neznám nebo jedu na konkrétní adresu ve větším městě můžu na papírový atlas úplně zapomenout a navigace mě spolehlivě dovede na "místo určení". Jinak doporučuji pokud navigaci budete používat jenom občas nekupovat "velkou navigaci". Já jsem volil navigaci do mobilu a jsem naprosto spokojený.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pick  |  25. 11. 2007 14:27

máte tam mýtus 12 až 30 místo 21 až 30 ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
otomar  |  25. 11. 2007 13:24

Pořád váhám, zda si navigaci pořídit či nikoliv. Sám jsem příznivec výdobytků moderní doby, ale mýty popsané v článku vedou opravdu k zamyšlení

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubisek  |  25. 11. 2007 17:39

Jestli jezdíš všude možně, tak určitě jdi do toho. Já pracuji jako servisně-obchodně-technický zástupce, měsíčně najedu tak 5000 různě po ČR i SK a ještě nedávno jsem navigaci neměl. Pak jsem si ale koupil mobil NokiaE65 (kupoval jsem ho hlavně kvůli WiFi a telefonování přes net). Zjistil jsem, že po dokoupení GPS modulu se mi z toho stane skoro plnohodnotná navigace no a dneska už bez GPS modulu nevyjíždím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pesim  |  04. 03. 2009 10:05

Mam dotaz, kde a za kolik se da sehnat navigace do E65?? Diky moc předem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
.Honza.  |  25. 11. 2007 21:23

O navigaci jsem také uvažoval již dlouho, ale nabídka a především ceny mne značně brzdily v rozletu. Uvažoval jsem o něčem univerzálním, navigace, které vydrží mimo vůz 3 hodiny mne nenadchly. Potom jsem si přečetl článek o Garmin GPSMap 60 CSx a velkém slevnění v polovině září. Z téměř 17 000 Kč na 13 000 Kč včetně TOPO mapy ČR a 1 Gb karty. Žádné vestavěné akumulátory, ale dvě poctivé tužkové baterie. Vestavěný kompas, výškoměr atd. a na 1,8 Ah baterie 12 hodin výdrž. Nemá ale hlasovou navigaci a velký dotykový displej. Je to pro mne přijatelný kompromis. Vždy je však nutno zvážit, jakému účelu bude navigace nejvíce sloužit.
Zcela univerzální přístroj zatím neexistuje, výše uvedený se k němu z mého hlediska velice blíží.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sauvage  |  26. 11. 2007 19:43

Částečně souhlasím, ale když mi v úterý vykradli auto s Miem a já jel ve středu s GPSmap60, byl jsem rozhozený jako sandál. Ono se na to žvatlání rychle zvykne, navíc na velkém displeji. GPSmap zapípá a pak musíš zajet okama na displej a vyluštit, co vlastně zase chce a kam máš zabočit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jaroslavh  |  25. 11. 2007 10:37

za pěkný přehled. To právě hledám, když se rozhoduji kterou, zda a za kolik... Jen jsem ještě čekal, že zde třeba bude jako jeden z mýtů, že se pomocí navigace lze vyhnout placeným úsekům (dálnicím). Nebo to není mýtus?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 25. 11. 2007 11:21

To je kombinace mýtu o neaktuálních mapách a nutnosti číst manuál :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mek  |  25. 11. 2007 11:44

Jak u které navigace - např. TomTom má při plánování trasy tuto volbu má, není to však samozřejmostí u každé navigace...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mitch  |  25. 11. 2007 14:41

Bych nebyl kárán Odkazy na stránky kde Vás varují před nesprávným umístěním navi jsou neúplné,vlákno se nezkopírovalo celé.
Přejďete na stránky http://mobil.idnes.cz a ve vyhledávání zadejte : "Vyberte si nejlepší navigaci" a "Naučte se pracovat s navigací".Na připomínky typu " Nauč se pracovat s PC" apod. nereflektuji,snaha byla!




Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mitch  |  25. 11. 2007 14:47

Toto není mýtusem.Např. MioC250 které používám má v nastavení mimo jiné zadání možnosti trasy "Dálnice" -"Placená dálnice" - "Vyžadováno polení".Takže JE možnost vyhnutí se těmto typům silnic a jeti po klasických "rozhrkaných" silnicích ČR.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Landalo  |  25. 11. 2007 20:07

Ja mam IGo. Kdyz jsem si to koupil Hral jsem si s nastavenim a omylem jsem si zapnul pouze neplacene useky. Misto trihodinove cesty jsem jel 6hodin. Navigace se peclive vyhybala vsem dalnicim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  25. 11. 2007 10:32

Uz ste nekdo zkousel ty nove navigace od Sony? Prej maji drzak co drzi na palubovce. Ja uz bohuzel nejednou za navigaci v zornem poli pokutu dostal. :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 25. 11. 2007 11:22

Přečtěte si test Sony na Navigovat.

Vy jste opravdu dostal pokutu za navigaci na čelním skle? Dokonce několikrát? To je tedy už pomalu na smazání tohoto mýtu - jste první, o kom to slyším.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  25. 11. 2007 21:46

Sony vypada pekne, uz sem si ji objednal na hifishopu.

U policie je ocividne hodne novacku, kteri berou svou praci poctive. Faktem je, ze jsem nebyl prilis zdvorili pri jejich dukladne prohlidce meho auta. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goro  |  09. 04. 2009 18:17

Minulý týden dostala za navigaci flastr i moje dcera v Ostravě (zorné pole)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anti  |  05. 04. 2010 12:10

No na mě to taky chtěl jeden chytrej policista navlíknout(zorné pole).Řekl jsem mu,že je obecně považováno za zorné pole místo,které svou funkcí obhospodařují stěrače.Sám o existenci něčeho takového v zákoně - pochybuju.Ale jemu jsem to řekl tak rázně a přesvědčivě,že vycouval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mitch  |  25. 11. 2007 14:25

Váš příspěvek mě velice zaujal.Mohl by jste zde konkrétněji vypsat jak k postihu a hlavně za jaký přestupek jse byl pokutován? Ony mýty vznikají právě tím,že se "někde" a "něco" napíše viz např.
http://mobil.idnes.cz/vyberte-si-nejlepsi-navigaci-do-sveho-automobilu-fbr-/navigace.asp?c=A070625_160455_navigace_hro
"Zařízení pak nejen že narušuje kompaktnost interiéru vozidla, ale můžete za jeho umístění vyfasovat pokutu, na čelním skle totiž nic kromě dálniční známky být nesmí."
A poté se z téhož zdroje:
http://mobil.idnes.cz/naucte-se-pracovat-s-navigaci-jedenact-dulezitych-rad-a-faktu -p5m-/navigace.asp?c=A070625_164525_navigace_hro
dozvíte : "Zařízení v autě musí být dobře vidět a zároveň nesmí bránit ve výhledu."
Tento měsíc jsem byl na TP a záměrně jsem nechal na čelním skle navigaci (uprostřed v dolní části čelního skla).Nebyl jsem nijak upozorněn,že by toto umístění vadilo jakékoliv vyhlášce a proto jsem učinil dotaz.
Odpověď podobající se druhému(stejnému
zdroji): Zařízení v autě nesmí bránit řidiči ve výhledu a policie ČR toto respektuje,nic víc nic méně... ani mýtus "Navigace může být pokládána za zařízení varující před kontrolami rychlosti,jestliže obsahuje údaje o umístění radarů!" není pravdou.K Vašemu dotazu,zda existují držáky pro umístění navigace na palubní desce odpovídám ano(k Vaší škodě je,že jste neuvedl typ) viz např.:
http://www.entershop.cz/search.php?cat=&goextsearch=&searchext=&searchVendor=&documentCatego ry=&productCategory=&searchTitle=&searchCode=&searchStore=&se archText=&searchPartNo=&searchVendorCode=&searchIn=&searchInE xt=&search=dr%9E%E1k&searchIn=1&x=0&y=0
http://gsmobil.inshop.cz/inshop/scripts/detail.asp?itemid=11892&kod=uchycen%C3%AD-navigace-MIO-do-v%C4%9Btra c%C3%AD-m%C5%99%C3%AD%C5%BEky
http://new.supermobil.cz/detail-drzak_do_auta_do_mrizky_nebo_libovolne_montovatelny.html
a další... stačí si je "Zagooglovat"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PedroKV  |  25. 11. 2007 18:20

U mě by policista neuspěl. Já bych mu řekl, že vzhledem ke své tělesné konstituci, nastavení sedadla řidiče a umístěním držáku mi navigace brání leda v pohledu na haubnu směrem k pravému světlu a tam vidět nepotřebuji. Na silnici normálně vidím. A ať mi zkusí říct že ne. Není to o dohadování, ale o tom, že ten držák vozím tak, aby mi to nepřekáželo, ve vlastním zájmu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Janeg  |  12. 08. 2008 18:05

Stavět svůj názor proti názoru policajta Tě asi před pokutou neochrání.

Myslím, že zorné pole je dané plochou otíranou stěrači.
Taky je to ale definice nepotvrzená (STK s prasklým sklem)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sauvage  |  26. 11. 2007 19:39

Ojojoj.
Svého času jsem navigaci vozil vlevo od volantu, takže mi nezasahovala do zorného pole (byla to nutnost kvůli pancéřovanému čelnímu sklu ). Otázka je, jak si to ten příslušný cruchot. Jestli půjde jenom po skle, nebo obecně po zorném poli.

PS: pasivní antiradar není zakázaný

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Míša  |  31. 03. 2008 14:20

Jeli jsme s přítelem po Strakonické do Prahy a v Chuchli nás zastavili na náhodnou kontrolu. Navigaci jsme měli na čelním skle tak, aby co nejména vadila, nicméně policisté nám oznámili, že by tam nic být nemělo a požádali nás, abychom to dali jinam, že za to pokuty dávat nechtějí, že by nás o tom jen rádi informovali a pokud by nás potkali příště (už vidím, jak si nás pamatují), tak by to teprve na pokutu bylo. Dost mě to překvapilo, nemyslím si, že GPS vadí, naopak, ale je fakt, že někteří policisté jsou v tomto směru dost nerozumní. Vyřešili jsme to tak, že jsme si to dávali na palubku, což nám povolili. Stejně si myslím, že toto je jen buzerace a že by nějaký případný nový zákon měl na tato zařízení pamatovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Doesntmatter  |  25. 11. 2007 09:54

Myslim, ze bez navigacie sa da normalne fungovat. Skuste vsak o polnoci v dazdi vo velkomeste po malych ulickach jazdit podla mapy. Aj to mohlo byt spomenute v clanku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 25. 11. 2007 11:23

Viz poslední mýtus. Jde to i podle mapy, ale s navigací je to jednodušší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sauvage  |  25. 11. 2007 08:04

Dobré shrnutí, lidem je potřeba hlavně vštípit, že gps není neomylná, signál není nebo nemusí být vždy dostupný, tvůrci map někdy vycházeli z fotografických podkladů (a jak pak vysvětlit majiteli pozemku, že se mu snažíte s trambusem projet po dvoře - hlavně na Slovensku je to můj obvyklý problém...). Hlavně nevyhazovat autoatlas a jak říkal Michail Sergejevič: Důvěřuj, ale prověřuj. Co na tom, že je spočítaná trasa opravdu nejrychlejší, když je venku metr sněhu a "Silnice se v zimním období neudržuje"...
No a o tom, že časům dojezdu se alespoň s mapami TeleAtlasu nedá moc věřit se snad ani nebudeme bavit

Jenom malou poznámku k mapám pro kamiony. Pokud vím, tak právě Garminova mapa City Navigator obsahovala nosnosti mostů a podjední výšky pro profesionály. Nevím, jak je to dnes po sloučení se City Selectem, ani jestli to "moderní" přijímače umí vyhodnocovat, ale tak to bylo. Možná, že pro tyto řidiče je vhodnější sáhnout po opravdové profesionální navigaci, např. SteetPilot 7500. Ta by tytu vychytávky mohla umět zpracovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
razzi  |  25. 11. 2007 10:00

> tvůrci map někdy vycházeli z fotografických podkladů

Tvůrci map VŽDY vycházejí z fotografických podkladů. Jak bys to chtěl jinak malovat?
Jde o digitalizaci leteckých/satelitních snímků, kde se jednotlivé reálné objekty zakryjí dohodnutou symbolikou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 25. 11. 2007 11:24

Vycházejí z leteckých podkladů, ale silnice potom ještě musí projet. Když se to neudělá, dopadne to jako u Navtequ, kde všechny silnice viditelně nejsou projeté.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vocho  |  26. 11. 2007 10:13

Vsechny neoverene komunikace jsou ale oznacene prislusnym atributem a navigace by se jim meli pokud mozno vyhybat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 26. 11. 2007 22:17

To by ale u Navtequ asi nebylo kudy jezdit :) Nevěřím, že je východní část republiky projetá - s výjimkou hlavních tahů, Brna a Ostravy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sauvage  |  26. 11. 2007 19:33

Vím, jak se kdysi malovaly mapy u Shocartu a tak nebyla nouze o hlouposti. Když potom přišla GPS, resp. když byla odstraněna SA a GPS začala mít smysl i pro "běžné" smrtelníky, tyhle chyby se rychle projevily. No a co se stane s takovými podklady? Jejich cena klesne. A když pak nějaký spořivý výrobce potřebuje digitální podklad, klidně si koupí i tohle. Proto bylo tolik problémů s Atlasem 10R (několik let zpět), proto na Slovensku a obecně v rozvojových zemích (z hlediska GPS) je toliko chyb.
Proto oceňuji tomtomovu mapshare funkci. Pokud se osvědčí, bude to nejen dobrý marketingový tah, ale i užitečná fičurka, která je posune kupředu (a zadarmo).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Shevy  |  25. 11. 2007 07:24

Jednoduche,vystizne,kvalitni.....dobra prace Marky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mojmír  |  25. 11. 2007 03:49

Jezdím jako průvodce se zájezdy po Evropě, v loňském roce byla navigace v autobusu výjimka, letos ji už mají skoro všechny. Mapa je mapa, podle ní se dojede do cíle celkem spolehlivě, ale zažil jsem v jednom italském přímořském letovisku složeném pouze z hotelů, že když se do navigace zadala adresa konkrétního hotelu, navigace nás bez problémů dovedla až k němu. Ve velkých městech není problém podle papírové mapy někam dojet, ale v takovýchto případech je navigace vybavená dobrou mapou neocenitelná. Bez ní to jde také, člověk se nějak doptá, ale třeba konkrétně v takovémto letovisku jsou místní v práci a po ulici chodí jen turisté, kteří neporadí i kdyby chtěli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mek  |  25. 11. 2007 00:11

Už se těším na prvního exota, který napíše něco jako "další článek o ničem"...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jenda.69  |  25. 11. 2007 00:31

Další článek o něčem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
marek  |  25. 11. 2007 08:49

ako som to tak cital, tak som sa tesil, ze co za blbosti budu ludia pisat v diskusii....som rad, ze tiez ocenuju ako ja, ze tento clanok mal zmysel...ked som premyslal nad GPS pred cca rokom, nemal som presne tucha ako to vsetko funguje, aku mapu, pristroj, atd...toto zaciatocnikom ale aj mne pomoze...

p.s. uz sa vie, kedy dorazi na trh IGO 8?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mitch  |  25. 11. 2007 13:50

Tak Vám gratuluji,jste první! Mě naopak toto shrnutí připadá velmi povedené.Navigace se jako ostatní "přístroje denní potřeby" dostává do popředí a abonenti na koupi navigací zde naleznou velmi dobrou inspiraci. Navigace není jen o to " dojedu tam kam chci" ,ale mě za letošní rok ušetřila nemalou částku na nákladech za pohonné hmoty a tím se náklady za pořízení navi vrací,což třeba u MT a jiných elektronických zařízeních říci nemohu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jenda.69  |  25. 11. 2007 18:27

Pšt, psal jsem "o něčem", né "o ničem"
Ten článek je myslim fakt docela užitečnej... Ale co já mam co řikat, když jsem GPSku viděl jedině tak z rozjetýho rychlíku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mitch  |  25. 11. 2007 20:25

Tak proč "čéče" váháte,ceny navi letí dolů a je to investice,která se Vám vrátí,tedy pokuď si nepřečtete polemiku: Proč končí navigační přístroje v šuplíku?
http://navigovat.mobilmania.cz/clanky/AR.asp?ARI=113504&CAI=2160

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TX  |  26. 11. 2007 09:31

Adepti, ne abonenti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor