Trojlístek nových TomTomů sází na chytré hledání cest

Diskuze čtenářů k článku

Mis  |  06. 09. 2009 11:03

Hurá... konečně držák s integrovaných RDS/TMC. Na druhou stranu všichni víme, že to je v ČR stále nepoužitelné.... Pokud tam nějaká informace je, tak je většinou zcestná a nebo i půl roku staré uzavírk (myslím tím ty významnější jako tžeba dálniční) tam nejsou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  07. 09. 2009 16:05

Jo. A nebo je sice (např. v Praze na magistrále) info o koloně, v praxi tam auta stojí 5-10 minut, ale RDS-TMC hlásí zdržení jedna minuta, takže se stejně trasa ani neupraví ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LK  |  10. 09. 2009 13:39

Moje zkušenosti s RDS-TMC jsou mizerné nejen u nás, ale i v západní Evropě a to už několik let.
Nicméně nedávno jsem slyšel, jak je TMC u nás už použitelné a tak jsem schválně nahodil přijímač a sledoval, co mi TMC řekne o dvoutýdenní uzavírce poblíž mého bydliště (Praha). No, smál jsem se velmi. Samozřejmě tam nebylo vůbec nic, zato jiná uzavírka, která skončila před týdnem, tam stále byla jako aktuální. Když si představím, že bych se na to spolehnul a navigace mě tahala přes hory a doly, aby se té křižovatce uzavírce a já pak na místě zjistil, že to bylo úplně zbytečné...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lojza  |  04. 09. 2009 10:39

Takže novinky žádné.
- EPT se používá už ve straších modelech jako je TT 910.

- Rozšíření stadardní mapy Evropy o Řecko už je z nouze cnost. TT je snad jediný, kdo nemá mapu Řecka.

- Aktivní držák ... já osobně to považuji za mínus. Parkuji denně v centru v Praze a potřebuji naopak veškerá známky nadstandardní výbavy schovat. Navíc, pokud máte umyté sklo (tím myslím zevnitř!), tak starý držák z TT 910 drží jak přilepenej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KptBobr  |  04. 09. 2009 12:06

Nevim proc ten pejorativni ton o aktivnich drzacich u TT ?
Nebo autor jen opakuje klasicke "...jedna pani povidala...") ?
U TT meli drobne problemy s prvni serii drzaku u rady TT910, drzaky zdarma vymenovali, a zadne dalsi problemy neexistovali. Sam jsem TT910 donedavna vlastnil i s aktivnim drzakem slouzila takrka 3 roky, za tu dobu s aktivnim drzakem neexistoval zadny problem (naopak), to same u nasich zakazniku ! Pote jiz TT aktivni drzaky TT nemel, takze netusim, o cem to tady autor referuje...
Nevim zda-li autor ma osobni zkusenost, nebo jen opisuje od druhych v redakci, ale takove soudy by mel predem vzdy promyslet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hewlett  |  04. 09. 2009 10:35

v článku píšete, že předchozí řada x40 (tedy např. 940) se již dodává s aktivním držákem. To je sice pravda, ale v souběhu s následným popisem držáku nové řady 950 (konkrétně integrovaný RDS-TMC) by to možná mohlo ve čtenářích vyvolat klamný dojem, že RDS-TMC je již integrován do aktivního držáku i u "starší" řady x40, ale tak tomu není. x40 mají sice v balení aktivní držák, ale bez integrace RDS-TMC. Ten je pro ČR či jiné státy, kde není možno provozovat služby TomTom Live/SIM karta, nutno si zakoupit zvlášť. Takže pokud nové x50 budou mít již ve standartním balení aktivní držák vč. RDS-TMC, je to vítaná věc .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vojta66  |  04. 09. 2009 21:13

Přesně tak!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HrdinaJan  |  04. 09. 2009 08:42

Ahoj,

Tak me napada, jestli nepujde koupit ten novej drzak a provozovat ho na 930T. Nebo je tam zase jina dira?

Diky za odpoved

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  04. 09. 2009 09:21

Tohle bohužel zatím nevíme

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hewlett  |  04. 09. 2009 10:43

Samozřejmě že to nejde a nepůjde. x940 a tedy i nove x50 řady mají jiný systémový konektor ve vazbě na jiné hw. provedení aktivního držáku. Takže do nových držáků pro x40/x50 starší x30 neposadíte. U starších x930 tam je miniUSB, nové mají široký vícepinový plochý konektor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek H.  |  04. 09. 2009 08:40

Děkuji za zdělení novinky. Máte maličkou chybičku v nadpisu.. Máte tam dvakrát Go 950. A ani jednou Go 550.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  04. 09. 2009 09:21

Díky za upozornění, opraveno

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
S55  |  05. 09. 2009 07:54

Chybujeme "fšicí" - vy zase máte zdělení, místo sdělení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LK  |  04. 09. 2009 07:09

Jste si jistý, že ekonomický režim je to samé, jako ekologický? Nové TomTomy jsem neviděl, ale vsadil bych stylus a kožené pouzdo, že po asi čtyřech letech TomTom Navigator konečně "dohání" konkurenci v tom, že vás na 100km trase nepovede kvůli ušetřené jedné minutě o 20km delší cestou. Jak se mi běžně stávalo, pokud jsem si nechával vypočítat "nejrychlejší" trasu. Použít nejkratší zase nešlo, protože TTN neuměl (nevím, jak je to teď) vynechat nekvalitní vozovky.
Psal jsem o tom už před třemi lety v mé recenzi zde na Navigovat:
http://navigovat.mobilmania.cz/Testynavigaci/AR.asp?ARI=113125

Tipoval bych, že to není žádná nepoužitelná připitomělá úlitba moderním pseudoekologickým trendům, ale pořádné plus pro řidiče.

PS: Opravte si "prosředí" v popisku obrázku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxmz  |  04. 09. 2009 07:59

Nebyl to u té nejkratší trasy spíš problém map Navtequ? Oni od určité úrovně nedokázali (nedokáží?) rozlišit silnice a polní cesty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Warek  |  04. 09. 2009 09:06

Tohle se ale ocividne tykalo rychle trasy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LK  |  04. 09. 2009 10:14

Navíc TTN používal (a mám dojem, že minimálně pro ČR pořád používá) mapy od TeleAtlasu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hewlett  |  04. 09. 2009 10:36

TomTom má mapové podklady od TeleAtlasu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hugo  |  09. 09. 2009 23:41

Plus to je pro řidiče v Asii, tedy v Česku a dále na východ. V civilizovaných zemích na západ od Rozvadova není žádná ekonomická trasa potřeba (stačí se podívat na hustotu dálníční sítě), tam by se v 95% případů shodovala s nejrychlejší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor