Taky mám ten pocit, že se díváme do jiného dokumentu.
Já si to vykládám tak, že celá tabulka 1 s výjimkou posledního sloupce se vztahuje pouze na modely letadel, což dron s RTH není. A nejde o konkrétně to RTH, ale o to, že nesplňuje podmínku "není vybaveno žádným zařízením umožňujícím automatický let na zvolené místo" a "v případě dálkově
řízeného modelu, je po celou dobu letu pomocí vysílače přímo řízené pilotem v jeho vizuálním dohledu." RTH je automatický let na zvolené místo. Navíc dokud je dron v RTH režimu, tak není přímo řízené pilotem.Teď je otázka kdo z nás si to vykládá správně. Můj výklad vychází z předpokladu, že je zásadnější znění oddílu 16 a že tabulka 1 je jen pro informaci. Tvůj výklad předpokládá, že je zásadní tabulka 1 a že oddíl 16 je jen pouhý odkaz na ni.
Čí výklad je správný by musela posoudit ÚCL nebo soud, ale osobně mi připadá jako nesmysl pokud by povinnost létat s povolením vznikala až ve chvíli, kdy s letadlem ztratím vizuální kontakt, protože jakmile letadlo přejde do automatického režimu (třeba RTH), tak jako pilot nemám kontrolu nad tím, jestli letadlo poletí pod mým vizuálním dohledem. Přesněji řečeno v tu chvíli nemám žádnou kontrolu. Pokud by mi řídící systém z nějakého důvodu odmítl vrátit řízení, je zcela jedno jestli na dron vidím nebo ne.