Vyplatí se dnes platit za navigační aplikace?

Po navigaci už dávno nechceme jen šipky vedoucí na neznámé místo. Stále častěji radí i na známých trasách – jak co nejsnáze prokličkovat kolony, uzavírky a nehody.

Když jsem vybíral vhodnou navigační aplikaci pro Android, hlavní váhu jsem přikládal tomu, aby volila rozumné trasy a zaměřil jsem se na online dopravní služby. Jsou relevatní a aktuální? A to nejenom hustota dopravy, ale i mapa aktuálních uzavírek a dopravních nehod.

 

Spousta navigací je zdarma, ale jsou mezi nimi i ty skutečně dobré? Nebude lepší zaplatit?

 

Nechtěl jsem se ukvapit, protože výběr je velký a ceny nejsou z nejnižších, proto jsem se rozhodl otestovat aplikací rovnou sedm. Tři neplacené (Google mapy, Here a Waze), čtyři placené (Sygic, TomTom, Aponia a Navitel). Jaký je výsledek?

Klepněte pro větší obrázek
Článek vyšel v časopisu Computer.

Google maps

Klasika mezi navigacemi a zároveň důkaz, že navigace zdarma dokáží být plnohodnotnou alternativou k placeným produktům. Grafické prostředí je střídmé ale přehledné a neruší, barevně znázorněná hustota dopravy v praxi většinou díky velkému počtu uživatelů souhlasí se skutečností. Nechybí ani možnost zobrazení ortofoto podkladu a stažení map k offline použití.

Klepněte pro větší obrázek

+ přesné informace o dopravě
+ přehledné zobrazení
+ logické trasy s více možnostmi

- neumí vlastní POI
- chybí rychlostní radary
- chybí varování o překročení rychlosti

Protože je to, jak jsem psal výše, navigace nejpoužívanější, dovolil jsem si ostatní navigační programy porovnat právě s ní – co mají navíc, v čem jsou jiné, nebo co jim ve srovnání s Google maps naopak chybí.

Waze

První srovnávaný program Waze nelze nazvat konkurencí, protože Google před časem aplikaci Waze koupil a dokonce již některé informace (zatím hlavně o dopravních nehodách) používá v Google maps. Otázkou je, co s ní zamýšlí do budoucna. Zda se sloučí do jedné, nebo zůstanou dva nezávislé navigační programy, na to si budeme muset počkat.

Klepněte pro větší obrázek

Ve srovnání s Google maps je rozhraní Waze o něco nepřehlednější, na druhou stranu se dá nastavit, jaké informace zobrazovat a jaké ne. Na rozdíl od Google maps umí varovat při překročení rychlosti. Velké plus spatřuji v aktuálnosti dat ať už se týká umístění radarů, policejních hlídek nebo uzavírek, a to díky komunitním principu, kdy vše hlásí (případně opravují mapy) samotní uživatelé.

+ aktuálnost informací (provoz, uzavírky i nehody)
+ komunitní aplikace

– tvoří sami uživatelé
- neumí POI
- absence offline režimu

Here

Stále se vyvíjející navigační aplikace zdarma se strohou, ale příjemnou grafikou, dopravními informacemi a s možností stáhnout mapy offline. Tuto verzi aplikace jsem nemohl podrobně otestovat, protože mi na mém zařízení neustále padala, ale věřím, že časem přijde nová, stabilní, verze.

Klepněte pro větší obrázek

+ přehledné prostředí a informace o provozu

- nestabilní, často padá
- neumí uzavírky a nehody

Placené aplikace: Aponia

...je česká navigační aplikace a je nutno uznat, že má předpoklady k tomu, být mezi nejlepšími. Povedené grafické rozhraní, široké možnosti nastavení všech možných parametrů, včetně barevných profilů.

Klepněte pro větší obrázek
Dopravní informace se poslední dobou zlepšily, i když stále zdaleka nedosahují kvalit konkurence.

Navigační povely jsou namluvené správně česky, bohužel se mi několikrát stalo, že směr jízdy byl doleva, šipka odbočení také ukazovala doleva, ale hlasový pokyn zněl „odbočte doprava“.

Aplikace dále umí uložit projetou trasu a má integrovaný vlastní messenger, počasí a konvertor měn.

+ povedené grafické prostředí
+ barevné profily
+ mnoho parametrů nastavení

- upozorňuje i na radary v opačném směru
- nespolehlivé informace o provozu

Navitel

Graficky velmi podařená aplikace, v tomto ohledu určitě patří mezi nejlepší z testovaných. Vypočtené trasy jsou logické a optimální, v navigaci samotné jsou velmi bohaté možnosti nastavení všemožných parametrů.

Klepněte pro větší obrázek

Bohužel online služby zatím ještě nejsou v použitelném stavu. Chybí mnoho rychlostních radarů, informace o provozu neodpovídají skutečnosti, neví ani o dlouhých kolonách… Naopak si můžete zapnout upozornění na mnoho předdefinovaných prvků, například zpomalovací retardéry.

+ velmi pěkná grafika

- chybí mnoho dopravních radarů
- informace o provozu a dopravní informace v praxi nefungují

Sygic

Aplikace, která se mně osobně líbí po grafické stránce asi nejvíce, dopravní informace i uzavírky odpovídají skutečnosti a ovládání je intuitivní. Aplikace navíc nabízí dokoupení doplňkových funkcí jako je HUD (za tmy zrcadlí informace na přední sklo vozidla) a také velmi užitečnou funkci černé skříňky, kdy při navigaci zároveň mobil nahrává v nekonečné smyčce situaci před autem.

Bohužel jako jediná z testovaných aplikací zklamala ve výpočtech tras. Zatímco ostatní navigace by v nejhorším případě jen prodloužily trasu a čas cesty, tak Sygic mě dvakrát poslal na rozblácenou polňačku, kde byly jen dvě vyjeté koleje od traktoru, padlé stromy a rozhodně bych tam neprojel.

Klepněte pro větší obrázek

I ostatní vypočítané trasy byly mírně řečeno podivné, Sygic mě posílal do úzkých a rozbitých uliček, třebaže daleko lepší a rychlejší trasa vedla po souběžné komunikaci vyšší třídy. To vše při nastavení nejrychlejší trasy a volbou „nepoužívat nezpevněné komunikace“. Na tomto by měli vývojáři Sygicu ještě zapracovat.

+ povedená grafika
+ asistent jízdních pruhů
+ přesné dopravní informace

- velmi podivně vypočtené trasy
- databáze radarů je v ČR nepoužitelná

TomTom

Tento navigační systém je vyvíjený už řadu let, a je to znát!

Většinou logicky vypočítané trasy a přesné dopravní informace včetně předpokládané doby zdržení. Při navigaci se v pravé části displeje objeví lišta se znázorněním celé trasy a případnými komplikacemi na trase, čerpacími stanicemi a radary. Navigační povely jsou sice česky, ale ne vždy správně (např. „pokračujte rovně pro 2 kilometry“) a navíc si dost často plete levou a pravou stranu. Proto  je nutné sledovat displej a nespoléhat na hlasové pokyny.

Klepněte pro větší obrázek

Licenci si člověk kupuje časové období a obsahuje už i dopravní informace a radary. Proces nákupu se neobejde bez komplikací a neomezenou navigaci aktivuje zpravidla až technická podpora, kterou musíte kontaktovat a poslat screenshot potvrzující zakoupení.

+ přesné dopravní informace
+ časové vyjádření zpoždění u každé kolony
+ logické trasy

- nepříliš intuitivní ovládání
- problémy s aktivací plné verze
- je nutné stahovat mapy celé východní Evropy – pouze ČR nelze

Tím je stručné představení aplikací u konce a zbývá klíčová otázka: má cenu si tedy koupit nějakou placenou aplikaci? Odpověď není úplně jednoznačná. Asi záleží nejvíc na tom, co preferujete, a co od navigace očekáváte.

Grafické prostředí

Pro bezproblémové a pohodlné ovládání aplikace dost důležitá část. Budou nám vyhovovat barvy pro denní i noční režim? Nebude nás displej v noci oslňovat? Moc malé ikonky událostí? Tohle všechno má velký vliv na celkový dojem s používání.

Právě v téhle oblasti se objevily největší výhody placených aplikací. Všechny čtyři placené aplikace na tom byly  lépe, např. Aponia dovoluje vlastní nastavení barev, případně celých profilů. A pomyslným vítězem se stal Sygic, který je vkusný, přehledný, ikonky akorát veliké a značení uzavírek i kolon dostatečně výrazné a přitom nerušící. Aplikace zdarma sice grafikou neurazí, ale rozhodně ani nenadchnou. Here i Google maps jsou na tom podobně, Waze ještě o stupínek hůř.

Dopravní informace

Všechny testované aplikace nabízely dopravní informace, ale jejich kvalita byla rozdílná, přičemž princip získávání aktuálních událostí je dvojí. Buď aplikace využívá služeb nějakého externího dodavatele, nebo podle pohybu ostatních uživatelů dané aplikace shromažďuje informace o jejich rychlosti, zpracuje je a výstup odešle zpátky do aplikace pro ostatní uživatele, co tudy pojedou později.

Tento “komunitní” způsob sběru dopravních informací má tu nevýhodu, že je potřeba hodně aktivních uživatelů a čím jich je víc, tím budou informace přesnější a aktuálnější. Tady mají logicky výhodu aplikace zdarma.

Je škoda, že vývojáři nezapracují i na nějaké automatické detekci uzavírek, kterých pár v mapě chybělo. Přitom by stačilo nějak zareagovat na stav, kdy po komunikaci, kudy průměrně projedou stovky aut se zapnutou navigací denně, najednou neprojede ani jedno...

Ze všech testovaných aplikací byly informace o provozu nejpřesnější právě u placených aplikací TomTom a Sygic, které je nejspíše přebírají ze stejného zdroje, nicméně byly kvalitativně srovnatelné s informacemi v Google maps. Naopak informace o uzavírkách moc skutečnosti u TomTomu ani Sygicu neodpovídaly, například mezi Vlašimí a Divišovem byla v obou aplikacích vyznačená úplná uzavírka silnice a objížďka, ale ve skutečnosti byl celý úsek normálně průjezdný a po nějaké stavební činnosti nebo uzavírce ani památky.

Naproti tomu Aponia zvolila dost nešťastnou strategii, kdy si nechá za dopravní informace od uživatelů sice platit, ale zároveň informace o provozu shromažďuje právě od nich. Tím pádem se často stávalo, že jsem dojel do kolony, která v mapě nebyla a až když jsem se v koloně posunoval, tak jsem viděl, jak se silnice za mnou “barví” do červena. Být víc aktivních uživatelů, asi by to fungovalo.

Kategorií samou pro sebe jsou informace o mimořádnostech v provozu – shodou okolností jsem v noci jel po poměrně významné rychlostní silnici, která byla v jednom místě zcela neprůjezdná kvůli vážné dopravní nehodě a policisté odkláněli dopravu. O této komplikaci věděla pouze jedna z aplikací – a to Waze, potažmo Google maps, které tuto informaci z Waze převzaly.

Dopravní radary

Nejlepší databázi dopravních radarů měl Waze a placené TomTom a Aponia, přičemž Aponia některé z novějších radarů ještě neznala a navíc z neznámých důvodů upozorňuje po cestě i na radary v protisměru. Tomtom má zabudovanou velmi šikovnou funkci, kdy v případě úsekových radarů v daném úseku měří průměrnou rychlost a zobrazuje ji na liště. Oproti tomu Sygic má databázi radarů víceméně nepoužitelnou a neaktuální, Here a Google maps ji nemají vůbec. Navitel má, ale hodně radarů nezná.

Ovládání

Snadnost a intuitivnost ovládání je naopak výhodou navigací zdarma. Opět musím vyzdvihnout Google mapy, kde nebylo potřeba zadávat adresu, ale stačilo zadat to, kam jedu, například „Aquapark Barrandov“ nebo „Tesco Zličín“. Ostatní navigace na tom byly zhruba podobně, stačilo zadat název obce, volitelně pak ulice a čísla. Nepříjemně mě překvapil pouze TomTom, kde jsem i přes veškerou snahu nepřišel na to, jak se nechat navigovat do nějakého města, aniž bych znal i název konkrétní ulice.

Klepněte pro větší obrázek
Ceny uvedené v eurech jsme přepočítali na koruny.

Závěr

Z přehledu je vidět, že každá z aplikací má svá pro i proti a s trochou nadsázky by se dalo říct, že pokud bychom vzali z každé aplikace to nejlepší, získáme jednu dokonalou. Tak to ale nefunguje a proto se musíme vždy smířit s nějakým kompromisem s tím, že se zaměříme na to, co u navigace preferujeme. Ledacos napoví tabulka výše.

Témata článku: Mobilní aplikace, Navigace, Pro řidiče

Určitě si přečtěte



Zprávy E15.czhttps://zpravy.e15.czzpravy.e15.czcsZprávy E15.czhttps://img.e15.cz/images/e15/dist/svg_fallback/logo-e15-cz.pnghttps://zpravy.e15.czThu, 29 Jun 2017 13:35:58 +0200
  • Česká národní banka dál drží sazby na rekordně nízké úrovni
  • V Praze až do pátečního rána platí povodňová pohotovost. Nejvážnější situace je v Radotíně
  • V Česku během nejbližších let vyrostou desítky nákupních parků
  • Nová kritéria sporného Trumpova dekretu: Žadatelé o vízum do USA mohou pouze za nejbližší rodinou
  • Česko se v žebříčku kvality života umístilo nad Itálií, úrovní netolerance však patří k Botswaně
  • ČSSD si najala Ficova volebního manažera, Zaorálek čeká rychlou změnu dynamiky kampaně
  • Zrušení superhrubé mzdy i úlevy od EET. Babiš představil volební program ANO
  • Strany obtížně skládají kandidátky. ANO mělo problémy najít lidi, ČSSD musí krotit vzpouru
  • Česko je zemí levné kosmetiky a estetické chirurgie, řadí se mezi Vietnam a Thajsko
  • Na prezidenta bude kandidovat také někdejší šéf Škody Auto Vratislav Kulhánek
  • Eurovia prodala své sídlo. Palác Dunaj koupí německá společnost
  • Češi mohou své zbraně nosit legálně. Nechceme lidi v této době odzbrojovat, říká Chovanec
  • Vyděračský software se rozšířil z Ukrajiny, vyřadil několik firem po celém světě
  • Bohatí Češi investují do skladů. Fond Accolade díky tomu naroste k deseti miliardám
  • Euro vystoupilo na roční maximum k dolaru
  • Zlatuška: Novela o zbraních snižuje bezpečnost, budeme v ruské sféře vlivu
  • Ministerstvo financí se k žalobě nájemníků z Písnice nepřipojí, považuje to za absurdní
  • Změní se hradní pán? Drahoš má mezi kandidáty největší podporu
  • Na dovolenou k moři do KLDR? Režim vybuduje megalomanské přímořské letovisko
  • Na co loví politici voliče: na sítích využívají děti, zbraně, ale i flašky od piva
  • Úřad povolil další provoz druhého bloku Dukovan
  • Šéfovi ČT Dvořákovi vzroste od podzimu plat na 242 tisíc
  • Tržby pekárně Penam loni klesly o procento na 3,5 miliardy
  • Někdejší vlivný muž ČEZu i účastník Toskánské aféry: čtěte, kdo je Vladimír Johanes
  • Musíme to opravit. Letní série dopravních omezení začíná
  • Češi investovali kryptoměnu do start-upu, který plní prázdné kufry
  • Akcie, měny a názory Ondřeje Tollingera: Model 3 bude už příští měsíc
  • MMF podpořil utažení českého hypotečního trhu, navrhuje nové pravomoci pro ČNB
  • Alibaba expanduje. Investuje miliardu do maloobchodů Lazada
  • Bývalý lobbista ČEZ Johanes je zpátky u miliardových obchodů s jádrem
  • Protiruské sankce budou platit celý rok, rozhodla Rada EU
  • Němečtí exportéři očekávají růst, tahounem je automobilový průmysl
  • Státní firmy zřejmě nebudou muset zveřejňovat všechny smlouvy, rozhodli poslanci
  • Jak chřadnou auta v japonském městě duchů. Podívejte se do Fukušimy po šesti letech
  • Poslanci schválili novelu o zbraních, proti návrhu jich bylo jen devět
  • Evropané si půjčují ostošest, objem půjček rekordně roste
  • Komentář Lukáše Kovandy: Česku hrozí dvojitý absťák
  • ČD Cargo může na rakouské koleje. Vidí tam perspektivní trh
  • Česko je u stropu svých možností, říká výkonná ředitelka MMF Michaela Erbenová
  • Gazprom se stahuje z Turecka, píše ruský tisk
  • Regulátor chystá zátah na malé solárníky
  • Třineckým železárnám klesl zisk, ceny ocelových výrobků se snižují
  • Amazon pomůže českým firmám k růstu. Sníží jim náklady
  • Exportní pojišťovna pomůže vývozcům do třetích zemí, spojí síly s Japonci
  • Britové mohou změnit názor. Miliardář Soros doufá v neuskutečnění brexitu
  • Recept v mobilu. Lékárny čeká revoluce
  • Zápisník Jana Vávry: ANO, ideologie žije
  • Severní Korea. Podívejte se na snímky z běžného dne v totalitě
  • Strany chystají konec superhrubé mzdy i šanci na společné zdanění manželů
  • Apple koupil německou firmu zabývající se virtuální realitou
  • Euro po výrocích šéfa ECB vystoupilo na desetiměsíční maximum
  • Ryanair má zájem o většinový podíl v krachující Alitalii
  • Pokuta pro Google nemusí být poslední. Ve hře jsou i tresty za mapy nebo vyhledávač letenek
  • Luxusní veleslavínská klinika se stěhuje do většího
  • Schválení kariérního řádu učitelů se odkládá. Kdy se k němu zákonodárci vrátí, není jasné
  • Japonsko připravuje obyvatele na jaderný útok z KLDR, nechalo vyrobit instruktážní video
  • Hrabalův souputník a průkopník explosionalismu Vladimír Boudník se dočkal další retrospektivy
  • Poslanci prosadili svoji verzi stavebního zákona, senátní spadla pod stůl
  • Hackeři napadli ukrajinské banky a podniky, problémy má i ruská pobočka Home Creditu
  • Skotská premiérka chce referendum řešit v závěru brexitu
  • Podmínky pro pobyt cizinců se zpřísní, definitivně rozhodla sněmovna
  • Růst USA zpomalí, odhaduje Mezinárodní měnový fond
  • Stát obyvatelům Písnice nepomůže, do prodeje bytů poslanci zasahovat nechtějí
  • Místo peněz papírování. Učitelé se bouří proti kariérnímu řádu
  • Zeman se s Van der Bellenem neshodl na jádru a migraci
  • Google dostal od Evropské komise miliardovou pokutu. Ve vyhledávání zvýhodňoval vlastní produkty
  • Nízké ceny dřeva podsekly Lesům ČR zisk skoro o čtvrtinu
  • Tesla dokázala na jedno nabití ujet přes 900 kilometrů, mělo to ale háček
  • Sklizeň ovoce bude letos slabá, tisíce tun zničily mrazy
  • Uber může v Brně zase jezdit, soud zrušil předběžné opatření
  • Nizozemsko nese díl viny na masakru v Srebrenici, potvrdil soud
  • České dráhy se připravují na nápor začátku prázdnin. Spoje posílí o pět tisíc míst
  • Na veřejné zakázky šlo o sto miliard méně. Ekonomika může mít systémový problém
  • České dráhy nechtějí prodat Masarykovo nádraží správě železnic
  • Mosty na Vltavě povyrostou. Vejdou se pod ně větší lodě, i s odpadky
  • Na Kypru vznikne největší evropské kasino, státní kase má přinést miliardy
  • Česko nejspíš nebude první, Korea chce hyperloop již za čtyři roky
  • Do Česka se dostal africký prasečí mor. Přes ho hranice ho měl přenést divočák
  • Brazilský prezident Temer byl obviněn z korupce
  • Konzervativci si podali ruce se severoirskými unionisty
  • Většina městských firem zatím zveřejňování smluv ignoruje. Ty od července nebudou platné
  • EU je blízko podpisu obchodní dohody s Japonskem
  • Bývalý majitel Úschovny hledá investory pro nový projekt na sdílení dat. Hodlá dobýt cizinu
  • Bolest zad by mohla být nemoc z povolání už příští rok, lidé z kanceláří ale mají smůlu
  • Komise dá Googlu rekordní pokutu už v úterý
  • Nástupem do důchodu spadne příjem Čechů o dvě pětiny
  • Dvanáct milionů dieselů do servisu, německá vláda jedná o úpravě jejich motorů
  • CIB navrhl lidem z Písnice vyšší nájemné
  • Trumpův protiimigrační dekret částečně platí, rozhodl soud
  • Americký plyn poprvé připluje do Litvy
  • Železničáři se soudí se strojírnou TSS o penále za drezíny. Jde o desítky milionů
  • Lesních kalamit bude více, může za to klimatická změna
  • Uhlí je v kurzu. Spojené státy, Čína a Indie zvyšují těžbu
  • Vadné airbagy poslaly Takatu do bankrotu. Zájem o ni mají Američané, nabízejí skoro 40 miliard
  • Státní úředníci by mohli zůstat v krajských zastupitelstvech
  • Česko pojede na Expo do Dubaje, ukáže jak vyrobit vodu ze vzduchu
  • ČKD Praha DIZ skončí v konkurzu, rozhodli věřitelé. Neuvěřili příběhu o možném oživení firmy
  • Povodní Odry dá na protipovodňová opatření dalších 1,5 miliardy korun
  • Plynovod Nord Stream II má být hotov po roce 2019, Evropu ale rozděluje již teď
  • Trump vyzdvihne dominanci USA v energetice, země se brzy stane čistým vývozcem surovin
  • Škoda Electric dodá elektrické pohony až na Sibiř. Poslouží důlním vozům
  • Česko nemá dost ropných rezerv, neplní tím směrnici. Jejich navýšení ale vláda neschválila
  • Prokuratura zrušila stíhání šesti lidí ve věci manipulovaných IT zakázek
  • Macron se vydal v mých stopách, inspiroval se hnutím ANO, řekl Babiš. Zavedení eura ale odmítá
  • Zaorálek chce převést obchod pod ministerstvo zahraničí
  • Zemřel Eduard Zeman, bývalý ministr školství a přítel prezidenta
  • Sobotka: Už jsme překonali období, kdy je dobré každé pracovní místo. Investice musíme filtrovat
  • Čínské akcie po zařazení do globálního indexu dál letí vzhůru, dosáhly na nová maxima
  • Zoot chce finančně posílit. Prodává dluhopisy za 150 milionů korun
  • Britský řetězec padne do ruských rukou. Holland & Barrett koupí miliardář Michail Fridman
  • Schulz chce větší rovnost. Merkelová mu ale v průzkumech utíká
  • Royal Bank of Scotland ruší divizi, přesouvá ji do Asie
  • V Česku nezdražuje jen bydlení, výrazně rostou i nájmy kanceláří
  • Zápisník Jany Havligerové: Volební hodokvas
  • Stropnický chce aktivně vyrazit do kyberboje, Sobotka preferuje rychlejší vysílání misí
  • Stávka v bratislavské továrně VW končí, odbory se dohodly na růstu platů o téměř 15 procent
  • Grenfell Tower může mít brzy pokračování, protipožárními testy neprošlo 60 budov
  • Britové evakuovali vyhlídkové kolo London Eye kvůli nálezu nevybuchlé bomby z války
  • Hegemonie Airbusu a Boeingu pomalu končí, o své místo bojují ostatní výrobci
  • Růst světové ekonomiky zrychluje, centrální banky by prý měly začít s normalizací měnové politiky
  • O společnosti, která přepsala dějiny byznysu
  • Největší obchodní řetězce na českém trhu ovládají majitelé hlavně z Německa
  • Triumph Spitfire i Jaguar E-Type: Podívejte se na setkání veteránů
  • Měli by roboti platit sociální pojištění? Bizarní, zpočátku jsem se také smál, říká Bělobrádek
  • Tisíce lidí si připomněly vyhlazení Ležáků, řečníci apelovali na informování mladých
  • Tradiční český nálet na Chorvatsko se blíží. Na co si dát pozor
  • Tereos obchodující s cukrem zažívá zlaté časy, tržby stouply o pětinu na 6,5 miliardy
  • Louis Vuitton vyrábí své luxusní boty v Rumunsku. Fabriku tají i před Googlem
  • V Pákistánu se vznítila cisterna, zemřelo nejméně 123 lidí
  • The Sunday Times: Mayovou by měl coby premiérku nahradit ministr financí
  • Tatra a její nejznámější mobilní jeřáby. Prohlédněte si je v galerii
  • Od nástupu Trumpa proudí do USA o polovinu méně uprchlíků
  • Žádosti Ukrajinců o práci v Česku prudce rostou. Letos jich může být i přes deset tisíc
  • Neznámí hackeři zaútočili na britský parlament
  • Toyota v Boleslavi ukázala auto na vodík, ostatní ale sází spíš na elektromobily
  • Eurozóna uvolnila další peníze Řecku, tomu tak stoupá úvěrový rating
  • Více kamionů, více příjmů. Na mýtu se vybralo víc než loni
  • 111 let záchranářských Škodovek. Připomeňte si slavné sanitky
  • Digitální diář na papíře. Daysee vstoupil na Kickstarter, zatím vybral ale jen zlomek
  • Trump zaútočil na vyšetřovatele zkoumajícího možné zapojení Ruska do prezidentských voleb
  • Budujme stát pro 40 milionů lidí: přečtěte si, u koho se inspiruje Babiš
  • Evropská centrální banka zavře dvě problémové italské banky
  • Saúdové ubránili Mekku před teroristickým útokem
  • Developer Stalin. Podívejte se, jak chtěl diktátor přestavět Moskvu
  • Sesuv půdy v Číně zabil přes sto lidí, způsobil ho déšť
  • V Česku se po bitcoinu prosazuje další kryptoměna. Naše země udává trendy, říká programátor
  • Britové zahájili evakuaci tisíců lidí z londýnských výškových budov
  • Jihokorejci otestovali balistickou raketu v reakci na rostoucí hrozbu z KLDR
  • Rekordní daňové příjmy Německa nahrávají i uprchlíkům
  • V Praze vznikne další luxusní klinika, poptávka po nadstandardních službách roste
  • Manažeři se bojí obchodní války mezi Německem a USA
  • Tykačovy Chvaletice v téměř miliardové ztrátě, tržby klesly více než o třetinu
  • Macron varuje: Uprchlická krize není dočasnou záležitostí
  • Jak bude Británie respektovat práva občanů EU po brexitu? Evropské země prý návrh Mayové zklamal
  • Členové strany Právo a spravedlnost shání lidi k masovému přivítání Trumpa v Polsku
  • Prazdroj spustí novou linku na plechovky a připravuje „superprémiové“ pivo
  • Čínské firmy nadhodnocují tržby a zisky v řádu stovek miliard
  • Vzpruha pro velké podniky: sáhnou si na víc peněz z EU fondů na úspory
  • Švýcaři zmrazili Ukrajině skoro 400 milionů, které měly sloužit jako záruka za Eurovizi
  • Babiš je podvod a produkt PR. Vytváří iluzi, že chce věci zlepšit, říká Matěj Stropnický
  • Toshiba vypadne z hlavního indexu tokijské burzy
  • Nárok na penze i zdravotní péči: Mayová načrtla budoucí práva lidí z EU v Británii
  • Za ničivý požár v Londýně může lednice, potvrdila policie. Tragédii napomohly i obklady budovy
  • Z kandidátky ČSSD odstupuje jihočeská hejtmanka Stránská
  • Fischer bojuje o peníze za zpustlé boeingy, po státu chce miliardy
  • Moskva: Smrtí vůdce Islámského státu jsme si jisti na téměř sto procent
  • Macron chce vést se státy V4 dialog, říká Sobotka. Země ale dál štěpí postoj k migraci
  • Blouznění politiků? Práce čtyři dny v týdnu, EU jako keltská vesnice. Babiš není sám, kdo se zasnil
  • Praha řeší, jak vzdorovat vedru. Dokončuje strategii na přizpůsobení se změnám klimatu
  • Čínské akcie letí podle očekávání prudce vzhůru
  • Ministr financí Ivan Pilný bude jmenován guvernérem ve Světové bance
  • Případná recese by přední americké banky neohrozila
  • Elektrickým vozem pohodlně po Česku? Alza vybuduje vlastní síť dobíjecích stanic
  • Katar dostal ultimátum. Má deset dní na splnění podmínek
  • Nové logo, estetika bilboardů i větší dynamičnost. ČSSD chce být moderní stranou
  • Čínské kontroly dovážených potravin zneklidňují svět. V ohrožení je obchod za miliardy dolarů
  • Útoky amerických dronů porušují suverenitu země, vzkázal Pákistán do Washingtonu
  • Sankce vůči Rusku budou trvat dál, rozhodl summit Evropské unie
  • V případě prohraných voleb se vrátím se do houpacího křesla na Vysočinu, slibuje Zeman
  • Číňané loví v Praze nové obchodní partnery, lákají je na obří veletrh v Pekingu
  • Ratha čeká výrazně rychlejší soud. Nebude nutné znovu pouštět odposlechy, tvrdí Bradáčová
  • Miliardový obchod na Smíchově. Skanska prodala vozovnu předělanou na kanceláře
  • Atmosféra v nemocnicích kvůli příplatkům houstne. Odbory chtějí peníze navíc pro všechny sestry
  • Německo vyzrálo na protiústavní strany. Místo zákazu je odstřihne od peněz
  • České poště má desetiletá smlouva s ČSOB vynést miliardy
  • Česko se vydává do boje o bankovní agenturu EU. Pozici proti Německu má ale slabší
  • Úředníci nezvládají vedro. Z některých úřadů můžou dřív domů
  • Katar prolamuje izolaci. Jeho letecká společnost chce koupit podíl v American Airlines
  • Zeman se zastal eura. Strach lidí ze společné měny je iracionální, řekl prezident
  • Firmy místo akcií stále častěji upisují vlastní virtuální mince
  • Staropramenu hrozí konec vaření piva Asahi. Japonci chtějí výrobu přesunout do Itálie
  • U fabriky jako na festivalu. Stávkující dělníci z Volkswagenu grilují, hrají karty a opalují se
  • Kellner bojuje o rumunské kanceláře, v cestě mu stojí izraelský mogul
  • Evropa jako vesnice z Asterixe: Babiš představil svoje vize, stylizuje se jako Baťa
  • Přelije se světový kapitál do Číny? Váha tamních burz výrazně vzrostla
  • Krušné hory skrývají starou nacistickou továrnu. Podívejte se na její betonové torzo
  • Zachovejme jednotný trh s unií, přesvědčuje Khan. Pravidla hry brexitu se prý změnila
  • EET uspěla v anketě o zákon roku. Ještě více podnikatelé ocenili svobodný přístup k informacím
  • Zachovat prozápadní kurz. Shoda na směřování Česka je pro povolební jednání klíčová, řekl Zaorálek
  • Airbus na letošním aerosalonu za Boeingem zaostal, získal méně zakázek