Waze: řidiči sami sobě s láskou

Nainstalujte si do mobilu aplikaci Waze. Ostatní řidiči vás upozorní na aktuální kolony, nehody nebo policejní radary.

Chtěl jsem začít tím, že se už přes měsíc naviguji prostřednictvím iPhonu a mobilní aplikace Waze. Jenže ona vlastně moc navigovat neumí. Když jedu na místa, která neznám, vozím s sebou ještě běžný navigační přístroj.

Tak jinak: s Waze jezdím, nechám se jí upozorňovat na dopravní události na silnicích a sám vkládám nové. K tomu mapuji neznámé silnice, sbírám body, sleduji žebříčky… a baví mě to.

Bez lidí to nepůjde

Waze není žádná novinka, v provozu je už asi rok. Je to služba a aplikace pro chytré mobilní telefony, jejímž prostřednictvím se řidiči navzájem upozorňují na nestandardní události na silnicích. Na nehody, kolony, uzavírky nebo policejní akce. Když jeden řidič vloží novou událost, na displejích svých telefonů ji hned uvidí i ostatní v okolí. Mohou se pak podle toho zařídit a třeba zvolit jinou trasu.

Klepněte pro větší obrázek
Typická situace: řidiči nahlásili nehodu na D1 a kolonu, která se před ní tvoří. Když o ní víte, můžete ji objet. Obrázky jsou v angličtině, Waze má ale i českou lokalizaci.

Praktická využitelnost Waze závisí na počtu zapojených uživatelů. Jste-li na celé město sami, nebude to mít ten správný efekt. V České republice se sice do Waze automaticky dostávají i dopravní události JSDI, bez lidí to ale není ono. Ale třeba v Praze, kde je uživatelů nejvíc, se z Waze o dopravě dozvíte víc než z jiných dostupných zdrojů. S výjimkou mobilních datových přenosů je navíc všechno zadarmo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Uživatelé Waze, kteří jsou zrovna online • Praha po špičce

Tip: Na webu Waze si můžete pustit animovaná videa s představením služby

Navigace bez podrobných map

Jak je to se zmíněnou navigací? Waze se na webu chlubí, že jde o „Free GPS Navigation“ a v pravém slova smyslu má pravdu. Naplánuje cestu křižovatku po křižovatce, řidiče po ní navede vizuální i jednoduchou hlasovou navigací. Je zde jediný problém: mapování silniční sítě si stejně jako informace o dopravě zajišťují sami uživatelé. Je to chytře vymyšlené, ale dokud silnici před vámi někdo neprojede a neupraví, Waze vás po ní nedokáže navigovat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Tradiční volba cíle • Waze spočítá trasu, ale raději varuje, abyste jí úplně nevěřili

Rozumím tomu, že Waze – pokud má zůstat zdarma – nemůže nakoupit mapy Tele Atlasu nebo Navtequ. Nedala by se ale domluvit spolupráce s uživatelsky tvořenými a místy už velmi kvalitními mapami Open StreetMap? Na aktuální stav silniční sítě ve Waze se podívejte na world.waze.com/livemap.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Na kraji Brna silnice najednou skončí a dál nevede • Praha je lépe zpracovaná – vidíte i detail jedné dopravní události

O RDS-TMC a Waze

Když jsem pronikal do systému RDS-TMC, divil jsem se, proč se dopravní události jednoduše nevkládají přímo do map a používá se další neviditelná vrstva – lokalizační tabulky. Nakonec jsem pochopil, protože není jen jeden výrobce map, zákres silniční sítě není přesný a bod zadaný souřadnicemi by navigační přístroje nedokázaly automaticky interpretovat a navrhnout adekvátní objížďky. S lokalizačními tabulkami se ale objevily nové problémy a část potíží souvisejících s funkčností systému RDS-TMC padá na jejich hlavu.

Waze automatické přeplánování trasy vůbec neřeší. Je mu jedno, jestli je událost nahlášená o pár desítek metrů vedle kvůli špatnému signálu. Předpokládá, že řidič má mozek a neváhá ho použít. Analýza a návrh řešení problému je tedy na člověku, který se na základě dostupných informací musí sám rozhodnout, jestli pojede dál nebo změní trasu.

Předpokládám ale, že stejně to funguje i u běžných GPS navigací. Nebo je tady snad čtenář, který za současného stavu RDS-TMC v České republice nechává přepočítání trasy na přístroji?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dostanete informaci a musíte se rozhodnout, co s ní. Na prvním obrázku je automatická zpráva ze systému JSDI, na druhém upozornění od uživatele Waze

Aby spolupráce stroje a člověka byla úspěšná, je třeba znát místní podmínky. Když se pražský řidič v Praze dozví, že na Argentinské je zácpa, okamžitě bude v obraze. Zprávu o koloně na Tangenziale Varese při cestě do jižní Itálie ale nijak nevyhodnotí.

Waze proto opravdu není primárně navigace. Aplikaci spustíte spíš na místech, která znáte, abyste se dozvěděli, co se děje v okolí, a mohli se rozhodovat, kudy jet. Při cestě do oblastí, kde jste nikdy nebyli, vytáhnete běžnou navigaci.

Mapa strašná, ale důležité jsou symboly

Na iPhonu spouštím Waze a předvedu, co aplikace umí, jak se s ní pracuje. Je dostupná také pro Android, Windows Mobile a Symbian, v betaverzi i pro BlackBerry. Všechny verze hledejte na www.waze.com. Aplikace jsou zdarma, používání je zdarma, platíte jen za data v mobilu. Takže si dejte pozor hlavně při roamingu.

Na displeji vidím mapu, tlačítkem zobrazím svoji pozici. A co nevidím, na silnici kousek od domu zrovna jede jiný uživatel Waze. Ti se podle zásluh liší svými ikonkami; mohou zůstat anonymní, nebo se předvedou pod svou přezdívkou. Když dovolí, mohu jim rovnou napsat, zprávu uvidí na displeji.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Opravdu, kolem Lužánek se šinul šnek • tři uživatelé Waze s různými hodnostmi. Poznáte je podle ikonek – uprostřed je čerstvé mládě
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Podrobnosti k několika uživatelům, na jejichž symboly jsem klepnul

Důležitější než řidiči s Waze jsou dopravní události. V mapě jsou vidět jako symboly, na které se dá klepnout pro zobrazení dalších podrobností. Detaily aktuálních událostí v okolí se při jízdě ukážou samy na displeji, aby řidič věděl, co se kolem něj děje, a mohl reagovat. Mám pocit, že Waze v tomto případě analyzuje rychlost a události ukazuje jen při zastavení na křižovatce nebo při pomalé jízdě ve městě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Typy událostí v okolí a ukázky, co se ve Waze objevuje

Události je možné komentovat a aktualizovat tak situaci. Za jízdy to samozřejmě není bezpečné, dá se však využít spolujezdec. Nahlášené události si také můžete zobrazit v seznamu: v okolí, na naplánované trase, ve skupinách, které sledujete.

Klepněte pro větší obrázek
Když máte chuť a v ruce zrovna není volant, můžete si třeba jen povídat

Kdyby běžný navigační přístroj pracoval s mapou jako Waze, pěkně to od nás schytá. Názvy malých vesnic jsou často na stejné úrovni jako velkoměsta, při snaze o posun mapy s ní pokaždé i otočíte. K tomu přidejte nezmapovaná místa. Ale pořád si říkejte, že to není navigace, ale spíš sociální služba pro řidiče.

Milý deníčku, právě stojím v koloně

Sahat při jízdě na mobilní telefon, byť v držáku, je o ústa. Oznamování dopravních událostí je ale ve Waze naštěstí jednoduché. Stačí klepnout na tlačítko Report, vybrat základní skupinu a odeslat. Když poslední bod neuděláte, nahlášení se uloží, abyste se k němu dostali, až nebudete mít v autě tolik práce. Skupiny událostí jsou rozděleny takto: policie, kolona, nehoda, nebezpečí, radar, chat (třeba když stojíte v koloně) a aktualizace map.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
První krok: volba typu • druhý krok: případné doplnění podrobností • třetí krok: odeslání

Máte-li možnost nebo spolujezdce, můžete k události napsat upřesňující komentář. Standardně se počítá s tím, že nahlašujete problém na své straně silnice, klepnutím se dá ale zvolit i opačný směr. Můžete přidat také fotku pořízenou mobilem.

Klepněte pro větší obrázek
Komentuji prodlužující se kolonu

Jakmile zvolíte dopravní zácpu (Traffic jam), Waze začne sledovat vaši rychlost. Je-li nižší než obvyklá a potvrdí se tedy, že nejspíš opravdu stojíte v koloně, systém v mapě sám barevně vyznačí, jak dlouhý je tento dopravní problém.

Oprava: Waze sleduje rychlost neustále a vyšší hustotu provozu tak dokáže ukázat automaticky. Já jsem jen vždy byl se svým špendlíkem rychlejší, proto jsem si to chybně spojil dohromady.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Waze sleduje rychlost a podle ní určí, jak je zácpa závažná

Waze podporuje skupiny, ve kterých se sdružují uživatelé z určité lokality. Konkrétně třeba Brno má právě teď 34 členů. Události můžete nastavit, že patří k určité skupině, pak se prioritně dostane k jejím účastníkům.

Body!

Nic nepotěší hravé muže víc, než když mohou porovnávat své skóre s ostatními. Při používání Waze proto získáváte body. Přesný sazebník je na webu, zde stručně:

  • Běžná jízda: 3,2 bodů za kilometr
  • Nahlášení události: 6 bodů
  • Komentář k události: 3 body
  • Zaznamenání nové silnice: 40 bodů za kilometr
  • Projetí zaznamenané silnice: 10 bodů za kilometr
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nahlásil jsem dopravní problém, přibyly body • bodové dortíky na mapě, kterými mohu projet • od určité úrovně si mohu volit ikony, tři hlavní jsou pro vítěze týdenních kol

K tomu se na silnicích tu a tam ukáže ikona dortíku, která přidá pár bodů. Jindy objevíte bonusový bonbón. Jak vám roste skóre, mění se možnosti práce s ikonkami. A hlavně společenský status v žebříčku. Vidíte, na jaké jste pozici, jaké je pořadí ve světě, jaké ve vaší zemi, jaké celkové, jaké v daném týdnu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Moje vlastní hodnocení a žebříčky – světové nebo české

Buldozerem na nové silnice

Některé komunikace na mapě vyplňují tečky. To znamená, že zatím ještě nejsou ověřené. Vaše ikona se změní v Pacmana, při jízdě začnete požírat tečky (kilometr za deset bodů) a Waze tak ověřuje, že silnice je opravdu tam, kde ji někdo před vámi zaznamenal.

Když si všimnete, že na displeji žádná silnice není, neváhejte a aktivujte buldozer. S pocitem průkopníka začnete vytvářet mapu. Není třeba žádný další zásah, prostě jedete a Waze zaznamenává a odesílá tvar nové silnice.

Oprava: V českém diskuzním fóru na webu Waze.com mě upozornili, že se nejedná o buldozer, ale o silniční válec. Vzhledem k tomu, že se pro snímání nových cest ujal termín „válcování“, musím to zmínit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové silnice, které sami zaznamenáte, se na displeji zobrazí červeně

Divil jsem se, proč tato možnost není aktivní neustále, ale nakonec pochopil, když jsem kvůli špatnému GPS signálu vytvořil novou silnici o deset metrů vedle stávající. Protože Waze trasu na pozadí zaznamenává průběžně, vůbec nevadí, když si odbočky do pole všimnete až za nějakou chvíli. Po aktivaci buldozeru se nová trasa doplní už od začátku.

Klepněte pro větší obrázek
Tohle se trochu nepovedlo. Nechal jsem aktivní zaznamenání tras a telefon mezi vysokými domy změřil špatně polohu

Mapování není pro lidi

K vytvoření mapy pro navigace silnici nestačí jednou nebo dvakrát projet. Na řadě je práce komunity, která nahrané trasy ve webovém editoru podle leteckých snímků zpracuje a přidá k nim potřebné atributy: jednosměrnost, zákazy odbočení apod.

Můžete pomoci i sami. Přihlaste se na stránce www.waze.com a prozkoumejte možnosti tohoto webu. V sekci Dashboard najdete informace o svých jízdách. Měly by se tady objevit do jednoho dne, v praxi to ale může trvat déle. Podívejte se na mapu Live Map, kde podobně jako v mobilní aplikaci Waze uvidíte, jaké události ostatní hlásí. A nakonec klepněte na odkaz Update Map, se kterým se dostanete do mapového editoru.

Klepněte pro větší obrázek
Aplikace pro tvorbu map ze zaznamenaných tras není zrovna přívětivá

Ne, není to uživatelsky příliš pohodlný nástroj. Všechno trvá příliš dlouho a bez návodu se asi příliš nepohnete. Osobně jsem zatím snahu pomoci při tvorbě mapy vzdal. Waze je celkově systém, ze kterého trochu cítím, že ho vyvíjeli programátoři pro programátory. Některé postupy jsou komplikované, tu a tam se objeví i chyba.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ještě jednou zaznamenaná trasa v mobilu • a totéž po převedení do silnice na webu Waze

Kdybyste se přesto rozhodli pomoci i ve finální fázi mapování, podívejte se na následující videa. Ukazují základy práce v editoru Cartouche.

Přidejte se

Waze je návyková aplikace. I u krátkých tras dávám telefon do držáku a dívám se, kdo je v okolí, co kdo nahlásil, jak se vylepšují mapy. A pochopitelně sám hlásím, když se dostanu do kolony, když u krajnice na D1 vidím hloupě zaparkovaný kamion nebo když za smrkem vykukuje chladič policejní oktávky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Základní možnosti nastavení aplikace • co všechno chcete vidět na displeji

Aby služba Waze fungovala, potřebuje uživatele. Nemusí jich být moc, i na větší město stačí třeba jen aktivní desítka řidičů. Čím je jich ale víc, tím jsou informace aktuálnější a pokrytí lepší. Za vyzkoušení nic nedáte.

Témata článku: Android, iPhone, Smartphony, Navigace, Software pro mobily, Pro řidiče, Waze

69 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Honza999 21. 8. 2012 13:55:21
    No, je tam nějaké omezení na vzdálenost :-/, původně snad 200 mil, nyní...
  • michal 8. 3. 2012 17:40:14
    Pěkná navigace zdarma. Jen jsem si zkoušel naplánovat cestu do Paříže a...
  • klakson23 2. 3. 2012 14:40:09
    No tak u mě už waze není. Aby mi to nenašlo ani moji ulici (hodně známá) v...
Určitě si přečtěte

Honor 9: Modelka v blyštivých šatech si věří na největší jména showbyznysu

Honor 9: Modelka v blyštivých šatech si věří na největší jména showbyznysu

** Líbí se vám Huawei P10? Tady jej máte v hezčím balení a levněji ** Líbit se budou hlavně malé rozměry a světelná hra na zádech ** Prodej začne už zítra, cena zní 12 990 Kč

27.  6.  2017 | Kůžel Filip, Láska Jan | 46

Jak dobře vybrat a koupit tablet

Jak dobře vybrat a koupit tablet

** Chcete tablet pro děti na aplikace, nebo do auta? ** Chcete hodně psát, nebo se s plackou plánujete koupat? ** Jakou uhlopříčku, výkon, výbavu a za jakou cenu? Je potřeba LTE?

26.  6.  2017 | Kůžel Filip | 88



Zprávy E15.czhttps://zpravy.e15.czzpravy.e15.czcsZprávy E15.czhttps://img.e15.cz/images/e15/dist/svg_fallback/logo-e15-cz.pnghttps://zpravy.e15.czThu, 29 Jun 2017 13:35:58 +0200
  • Česká národní banka dál drží sazby na rekordně nízké úrovni
  • V Praze až do pátečního rána platí povodňová pohotovost. Nejvážnější situace je v Radotíně
  • V Česku během nejbližších let vyrostou desítky nákupních parků
  • Nová kritéria sporného Trumpova dekretu: Žadatelé o vízum do USA mohou pouze za nejbližší rodinou
  • Česko se v žebříčku kvality života umístilo nad Itálií, úrovní netolerance však patří k Botswaně
  • ČSSD si najala Ficova volebního manažera, Zaorálek čeká rychlou změnu dynamiky kampaně
  • Zrušení superhrubé mzdy i úlevy od EET. Babiš představil volební program ANO
  • Strany obtížně skládají kandidátky. ANO mělo problémy najít lidi, ČSSD musí krotit vzpouru
  • Česko je zemí levné kosmetiky a estetické chirurgie, řadí se mezi Vietnam a Thajsko
  • Na prezidenta bude kandidovat také někdejší šéf Škody Auto Vratislav Kulhánek
  • Eurovia prodala své sídlo. Palác Dunaj koupí německá společnost
  • Češi mohou své zbraně nosit legálně. Nechceme lidi v této době odzbrojovat, říká Chovanec
  • Vyděračský software se rozšířil z Ukrajiny, vyřadil několik firem po celém světě
  • Bohatí Češi investují do skladů. Fond Accolade díky tomu naroste k deseti miliardám
  • Euro vystoupilo na roční maximum k dolaru
  • Zlatuška: Novela o zbraních snižuje bezpečnost, budeme v ruské sféře vlivu
  • Ministerstvo financí se k žalobě nájemníků z Písnice nepřipojí, považuje to za absurdní
  • Změní se hradní pán? Drahoš má mezi kandidáty největší podporu
  • Na dovolenou k moři do KLDR? Režim vybuduje megalomanské přímořské letovisko
  • Na co loví politici voliče: na sítích využívají děti, zbraně, ale i flašky od piva
  • Úřad povolil další provoz druhého bloku Dukovan
  • Šéfovi ČT Dvořákovi vzroste od podzimu plat na 242 tisíc
  • Tržby pekárně Penam loni klesly o procento na 3,5 miliardy
  • Někdejší vlivný muž ČEZu i účastník Toskánské aféry: čtěte, kdo je Vladimír Johanes
  • Musíme to opravit. Letní série dopravních omezení začíná
  • Češi investovali kryptoměnu do start-upu, který plní prázdné kufry
  • Akcie, měny a názory Ondřeje Tollingera: Model 3 bude už příští měsíc
  • MMF podpořil utažení českého hypotečního trhu, navrhuje nové pravomoci pro ČNB
  • Alibaba expanduje. Investuje miliardu do maloobchodů Lazada
  • Bývalý lobbista ČEZ Johanes je zpátky u miliardových obchodů s jádrem
  • Protiruské sankce budou platit celý rok, rozhodla Rada EU
  • Němečtí exportéři očekávají růst, tahounem je automobilový průmysl
  • Státní firmy zřejmě nebudou muset zveřejňovat všechny smlouvy, rozhodli poslanci
  • Jak chřadnou auta v japonském městě duchů. Podívejte se do Fukušimy po šesti letech
  • Poslanci schválili novelu o zbraních, proti návrhu jich bylo jen devět
  • Evropané si půjčují ostošest, objem půjček rekordně roste
  • Komentář Lukáše Kovandy: Česku hrozí dvojitý absťák
  • ČD Cargo může na rakouské koleje. Vidí tam perspektivní trh
  • Česko je u stropu svých možností, říká výkonná ředitelka MMF Michaela Erbenová
  • Gazprom se stahuje z Turecka, píše ruský tisk
  • Regulátor chystá zátah na malé solárníky
  • Třineckým železárnám klesl zisk, ceny ocelových výrobků se snižují
  • Amazon pomůže českým firmám k růstu. Sníží jim náklady
  • Exportní pojišťovna pomůže vývozcům do třetích zemí, spojí síly s Japonci
  • Britové mohou změnit názor. Miliardář Soros doufá v neuskutečnění brexitu
  • Recept v mobilu. Lékárny čeká revoluce
  • Zápisník Jana Vávry: ANO, ideologie žije
  • Severní Korea. Podívejte se na snímky z běžného dne v totalitě
  • Strany chystají konec superhrubé mzdy i šanci na společné zdanění manželů
  • Apple koupil německou firmu zabývající se virtuální realitou
  • Euro po výrocích šéfa ECB vystoupilo na desetiměsíční maximum
  • Ryanair má zájem o většinový podíl v krachující Alitalii
  • Pokuta pro Google nemusí být poslední. Ve hře jsou i tresty za mapy nebo vyhledávač letenek
  • Luxusní veleslavínská klinika se stěhuje do většího
  • Schválení kariérního řádu učitelů se odkládá. Kdy se k němu zákonodárci vrátí, není jasné
  • Japonsko připravuje obyvatele na jaderný útok z KLDR, nechalo vyrobit instruktážní video
  • Hrabalův souputník a průkopník explosionalismu Vladimír Boudník se dočkal další retrospektivy
  • Poslanci prosadili svoji verzi stavebního zákona, senátní spadla pod stůl
  • Hackeři napadli ukrajinské banky a podniky, problémy má i ruská pobočka Home Creditu
  • Skotská premiérka chce referendum řešit v závěru brexitu
  • Podmínky pro pobyt cizinců se zpřísní, definitivně rozhodla sněmovna
  • Růst USA zpomalí, odhaduje Mezinárodní měnový fond
  • Stát obyvatelům Písnice nepomůže, do prodeje bytů poslanci zasahovat nechtějí
  • Místo peněz papírování. Učitelé se bouří proti kariérnímu řádu
  • Zeman se s Van der Bellenem neshodl na jádru a migraci
  • Google dostal od Evropské komise miliardovou pokutu. Ve vyhledávání zvýhodňoval vlastní produkty
  • Nízké ceny dřeva podsekly Lesům ČR zisk skoro o čtvrtinu
  • Tesla dokázala na jedno nabití ujet přes 900 kilometrů, mělo to ale háček
  • Sklizeň ovoce bude letos slabá, tisíce tun zničily mrazy
  • Uber může v Brně zase jezdit, soud zrušil předběžné opatření
  • Nizozemsko nese díl viny na masakru v Srebrenici, potvrdil soud
  • České dráhy se připravují na nápor začátku prázdnin. Spoje posílí o pět tisíc míst
  • Na veřejné zakázky šlo o sto miliard méně. Ekonomika může mít systémový problém
  • České dráhy nechtějí prodat Masarykovo nádraží správě železnic
  • Mosty na Vltavě povyrostou. Vejdou se pod ně větší lodě, i s odpadky
  • Na Kypru vznikne největší evropské kasino, státní kase má přinést miliardy
  • Česko nejspíš nebude první, Korea chce hyperloop již za čtyři roky
  • Do Česka se dostal africký prasečí mor. Přes ho hranice ho měl přenést divočák
  • Brazilský prezident Temer byl obviněn z korupce
  • Konzervativci si podali ruce se severoirskými unionisty
  • Většina městských firem zatím zveřejňování smluv ignoruje. Ty od července nebudou platné
  • EU je blízko podpisu obchodní dohody s Japonskem
  • Bývalý majitel Úschovny hledá investory pro nový projekt na sdílení dat. Hodlá dobýt cizinu
  • Bolest zad by mohla být nemoc z povolání už příští rok, lidé z kanceláří ale mají smůlu
  • Komise dá Googlu rekordní pokutu už v úterý
  • Nástupem do důchodu spadne příjem Čechů o dvě pětiny
  • Dvanáct milionů dieselů do servisu, německá vláda jedná o úpravě jejich motorů
  • CIB navrhl lidem z Písnice vyšší nájemné
  • Trumpův protiimigrační dekret částečně platí, rozhodl soud
  • Americký plyn poprvé připluje do Litvy
  • Železničáři se soudí se strojírnou TSS o penále za drezíny. Jde o desítky milionů
  • Lesních kalamit bude více, může za to klimatická změna
  • Uhlí je v kurzu. Spojené státy, Čína a Indie zvyšují těžbu
  • Vadné airbagy poslaly Takatu do bankrotu. Zájem o ni mají Američané, nabízejí skoro 40 miliard
  • Státní úředníci by mohli zůstat v krajských zastupitelstvech
  • Česko pojede na Expo do Dubaje, ukáže jak vyrobit vodu ze vzduchu
  • ČKD Praha DIZ skončí v konkurzu, rozhodli věřitelé. Neuvěřili příběhu o možném oživení firmy
  • Povodní Odry dá na protipovodňová opatření dalších 1,5 miliardy korun
  • Plynovod Nord Stream II má být hotov po roce 2019, Evropu ale rozděluje již teď
  • Trump vyzdvihne dominanci USA v energetice, země se brzy stane čistým vývozcem surovin
  • Škoda Electric dodá elektrické pohony až na Sibiř. Poslouží důlním vozům
  • Česko nemá dost ropných rezerv, neplní tím směrnici. Jejich navýšení ale vláda neschválila
  • Prokuratura zrušila stíhání šesti lidí ve věci manipulovaných IT zakázek
  • Macron se vydal v mých stopách, inspiroval se hnutím ANO, řekl Babiš. Zavedení eura ale odmítá
  • Zaorálek chce převést obchod pod ministerstvo zahraničí
  • Zemřel Eduard Zeman, bývalý ministr školství a přítel prezidenta
  • Sobotka: Už jsme překonali období, kdy je dobré každé pracovní místo. Investice musíme filtrovat
  • Čínské akcie po zařazení do globálního indexu dál letí vzhůru, dosáhly na nová maxima
  • Zoot chce finančně posílit. Prodává dluhopisy za 150 milionů korun
  • Britský řetězec padne do ruských rukou. Holland & Barrett koupí miliardář Michail Fridman
  • Schulz chce větší rovnost. Merkelová mu ale v průzkumech utíká
  • Royal Bank of Scotland ruší divizi, přesouvá ji do Asie
  • V Česku nezdražuje jen bydlení, výrazně rostou i nájmy kanceláří
  • Zápisník Jany Havligerové: Volební hodokvas
  • Stropnický chce aktivně vyrazit do kyberboje, Sobotka preferuje rychlejší vysílání misí
  • Stávka v bratislavské továrně VW končí, odbory se dohodly na růstu platů o téměř 15 procent
  • Grenfell Tower může mít brzy pokračování, protipožárními testy neprošlo 60 budov
  • Britové evakuovali vyhlídkové kolo London Eye kvůli nálezu nevybuchlé bomby z války
  • Hegemonie Airbusu a Boeingu pomalu končí, o své místo bojují ostatní výrobci
  • Růst světové ekonomiky zrychluje, centrální banky by prý měly začít s normalizací měnové politiky
  • O společnosti, která přepsala dějiny byznysu
  • Největší obchodní řetězce na českém trhu ovládají majitelé hlavně z Německa
  • Triumph Spitfire i Jaguar E-Type: Podívejte se na setkání veteránů
  • Měli by roboti platit sociální pojištění? Bizarní, zpočátku jsem se také smál, říká Bělobrádek
  • Tisíce lidí si připomněly vyhlazení Ležáků, řečníci apelovali na informování mladých
  • Tradiční český nálet na Chorvatsko se blíží. Na co si dát pozor
  • Tereos obchodující s cukrem zažívá zlaté časy, tržby stouply o pětinu na 6,5 miliardy
  • Louis Vuitton vyrábí své luxusní boty v Rumunsku. Fabriku tají i před Googlem
  • V Pákistánu se vznítila cisterna, zemřelo nejméně 123 lidí
  • The Sunday Times: Mayovou by měl coby premiérku nahradit ministr financí
  • Tatra a její nejznámější mobilní jeřáby. Prohlédněte si je v galerii
  • Od nástupu Trumpa proudí do USA o polovinu méně uprchlíků
  • Žádosti Ukrajinců o práci v Česku prudce rostou. Letos jich může být i přes deset tisíc
  • Neznámí hackeři zaútočili na britský parlament
  • Toyota v Boleslavi ukázala auto na vodík, ostatní ale sází spíš na elektromobily
  • Eurozóna uvolnila další peníze Řecku, tomu tak stoupá úvěrový rating
  • Více kamionů, více příjmů. Na mýtu se vybralo víc než loni
  • 111 let záchranářských Škodovek. Připomeňte si slavné sanitky
  • Digitální diář na papíře. Daysee vstoupil na Kickstarter, zatím vybral ale jen zlomek
  • Trump zaútočil na vyšetřovatele zkoumajícího možné zapojení Ruska do prezidentských voleb
  • Budujme stát pro 40 milionů lidí: přečtěte si, u koho se inspiruje Babiš
  • Evropská centrální banka zavře dvě problémové italské banky
  • Saúdové ubránili Mekku před teroristickým útokem
  • Developer Stalin. Podívejte se, jak chtěl diktátor přestavět Moskvu
  • Sesuv půdy v Číně zabil přes sto lidí, způsobil ho déšť
  • V Česku se po bitcoinu prosazuje další kryptoměna. Naše země udává trendy, říká programátor
  • Britové zahájili evakuaci tisíců lidí z londýnských výškových budov
  • Jihokorejci otestovali balistickou raketu v reakci na rostoucí hrozbu z KLDR
  • Rekordní daňové příjmy Německa nahrávají i uprchlíkům
  • V Praze vznikne další luxusní klinika, poptávka po nadstandardních službách roste
  • Manažeři se bojí obchodní války mezi Německem a USA
  • Tykačovy Chvaletice v téměř miliardové ztrátě, tržby klesly více než o třetinu
  • Macron varuje: Uprchlická krize není dočasnou záležitostí
  • Jak bude Británie respektovat práva občanů EU po brexitu? Evropské země prý návrh Mayové zklamal
  • Členové strany Právo a spravedlnost shání lidi k masovému přivítání Trumpa v Polsku
  • Prazdroj spustí novou linku na plechovky a připravuje „superprémiové“ pivo
  • Čínské firmy nadhodnocují tržby a zisky v řádu stovek miliard
  • Vzpruha pro velké podniky: sáhnou si na víc peněz z EU fondů na úspory
  • Švýcaři zmrazili Ukrajině skoro 400 milionů, které měly sloužit jako záruka za Eurovizi
  • Babiš je podvod a produkt PR. Vytváří iluzi, že chce věci zlepšit, říká Matěj Stropnický
  • Toshiba vypadne z hlavního indexu tokijské burzy
  • Nárok na penze i zdravotní péči: Mayová načrtla budoucí práva lidí z EU v Británii
  • Za ničivý požár v Londýně může lednice, potvrdila policie. Tragédii napomohly i obklady budovy
  • Z kandidátky ČSSD odstupuje jihočeská hejtmanka Stránská
  • Fischer bojuje o peníze za zpustlé boeingy, po státu chce miliardy
  • Moskva: Smrtí vůdce Islámského státu jsme si jisti na téměř sto procent
  • Macron chce vést se státy V4 dialog, říká Sobotka. Země ale dál štěpí postoj k migraci
  • Blouznění politiků? Práce čtyři dny v týdnu, EU jako keltská vesnice. Babiš není sám, kdo se zasnil
  • Praha řeší, jak vzdorovat vedru. Dokončuje strategii na přizpůsobení se změnám klimatu
  • Čínské akcie letí podle očekávání prudce vzhůru
  • Ministr financí Ivan Pilný bude jmenován guvernérem ve Světové bance
  • Případná recese by přední americké banky neohrozila
  • Elektrickým vozem pohodlně po Česku? Alza vybuduje vlastní síť dobíjecích stanic
  • Katar dostal ultimátum. Má deset dní na splnění podmínek
  • Nové logo, estetika bilboardů i větší dynamičnost. ČSSD chce být moderní stranou
  • Čínské kontroly dovážených potravin zneklidňují svět. V ohrožení je obchod za miliardy dolarů
  • Útoky amerických dronů porušují suverenitu země, vzkázal Pákistán do Washingtonu
  • Sankce vůči Rusku budou trvat dál, rozhodl summit Evropské unie
  • V případě prohraných voleb se vrátím se do houpacího křesla na Vysočinu, slibuje Zeman
  • Číňané loví v Praze nové obchodní partnery, lákají je na obří veletrh v Pekingu
  • Ratha čeká výrazně rychlejší soud. Nebude nutné znovu pouštět odposlechy, tvrdí Bradáčová
  • Miliardový obchod na Smíchově. Skanska prodala vozovnu předělanou na kanceláře
  • Atmosféra v nemocnicích kvůli příplatkům houstne. Odbory chtějí peníze navíc pro všechny sestry
  • Německo vyzrálo na protiústavní strany. Místo zákazu je odstřihne od peněz
  • České poště má desetiletá smlouva s ČSOB vynést miliardy
  • Česko se vydává do boje o bankovní agenturu EU. Pozici proti Německu má ale slabší
  • Úředníci nezvládají vedro. Z některých úřadů můžou dřív domů
  • Katar prolamuje izolaci. Jeho letecká společnost chce koupit podíl v American Airlines
  • Zeman se zastal eura. Strach lidí ze společné měny je iracionální, řekl prezident
  • Firmy místo akcií stále častěji upisují vlastní virtuální mince
  • Staropramenu hrozí konec vaření piva Asahi. Japonci chtějí výrobu přesunout do Itálie
  • U fabriky jako na festivalu. Stávkující dělníci z Volkswagenu grilují, hrají karty a opalují se
  • Kellner bojuje o rumunské kanceláře, v cestě mu stojí izraelský mogul
  • Evropa jako vesnice z Asterixe: Babiš představil svoje vize, stylizuje se jako Baťa
  • Přelije se světový kapitál do Číny? Váha tamních burz výrazně vzrostla
  • Krušné hory skrývají starou nacistickou továrnu. Podívejte se na její betonové torzo
  • Zachovejme jednotný trh s unií, přesvědčuje Khan. Pravidla hry brexitu se prý změnila
  • EET uspěla v anketě o zákon roku. Ještě více podnikatelé ocenili svobodný přístup k informacím
  • Zachovat prozápadní kurz. Shoda na směřování Česka je pro povolební jednání klíčová, řekl Zaorálek
  • Airbus na letošním aerosalonu za Boeingem zaostal, získal méně zakázek