Bezklíčové otevírání aut je bezpečnostní katastrofa. Zlodějům odolají auta jediného výrobce

Názory k článku

Nedos.  |  06. 04. 2020 17:54

Mozna se zeptam blbe. Ale neresil by to maly vypinac na klici ktery ho deaktivuje? Tzn klic nepouzivam tak ho vypnu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (13)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
06. 04. 2020 17:55

JJ, bohužel, nic se zatím neděje... Na druhou stranu je to pohodlné, já mám bezklíčový přístup, takže do auta a do kufru klíče vyndávat nemusím, i nastartovat jde. Ale protože jsem o téhle bezpečnostní díře věděl, tak jsem si nechal namontovat zámek řadící páky, takže ty klíče vyndat stejně musím. Jasně, zloděj se do auta dostane, i nastartuje, ale bude moct maximálně jenom couvat a nebo tam bude 1-ka, podle toho, jestli stojím ke zdi předkem a nebo zádí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
jimmík  |  06. 04. 2020 19:01

fakt by mi zajímalo to zesílení na stovky metrů o kterým tam píšou.. Zvlášť když pro video udělají demonstraci s klíčkem, který je cca 1m od čumáku auta za zdí a ještě musí bejt dva, protože nejspíš u dveří auta by ten signál už nezesílil...
Prostě tady někdo hledá senzaci tam, kde není...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Pepe28  |  06. 04. 2020 19:02

Doma schovávejte klíče do faradayovy klece (železná krabička atp). Pak žádný zesilovač signálu fungovat nebude... :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
zkill  |  06. 04. 2020 20:14

On by celkem dobře šel udělat hodně "neprůstřelný" keyless systém, ale znamenalo by to o hodně složitější RF frontend v autě. Širokopásmové zesilovače které tito lapkové používají nevyhnutelně zvýší šum pozadí, což jde celkem lehce detekovat. Výrobcům však přijde levnější dát do klíčku akcelerátor za pár centů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Buffalo007  |  06. 04. 2020 20:36

Říkáme si proč s tím sakra výrobci něco neudělají. Jenže si myslím, že zlodějům co mají takové vybavení už je jedno, jestli auto má tenhle systém. Ukradnou ho tak nebo tak. Možná jim to potrvá o pár sekund déle. Výhoda je, že aspoň když se auto najde, tak není nic poškozené (většinou).
Nejlepší zabezpečení vozu bude takové, které nebude úplně standardní od výrobce.Každopádně mohli by přidat funkci, že pokud není klíček v autě, tak by se spustil odpočet, kdy se vypne motor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Lump71  |  06. 04. 2020 21:37

Ale když zamknu auto tlačítkem na kartě tak klíč žádný signál nevysílá tzn., že se nedá ani zesílit. Nebo se pletu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Tomas_2002  |  06. 04. 2020 22:11

To bude už hodně starej článek. Už aspoň rok to mají téměř všichni výrobci tak, že v autě je senzor a když se klíček nepohybuje, tak nevysílá. Takže když jen leží tak se tváří jako abyčejný klíč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 04. 2020 00:43

A co ty klíče naprogramovat tak, aby nevysílali celý hash kód, ale pouze jeho náhodně zvolené části?Příklad. Přijdete k autu. Auto se bezdrátově zeptá klíče 'řekni mi 5. 8. 10. a 22. číslo ze vzorce, který máš mít. Pokud se tak stane, auto se otevře.Klíč se po zamčení auta přepne na pár minut na' pouze tlačítkový mód', aby neházel nové klíče. Další otevření ale bude chtít 2. 6. 12. a 31. číslo. Týpek se snahou kopírovat signál nic neotevře.Vím, že se tento způsob používá v počítačové komunikaci, ale nevzpomenu si v čem přesně. Myslím, že certifikáty a 'kontrolní počet', ale že školy jsem už přes 5 let a od té doby jsem to nepoužil. Nevěnuji se programování.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
kolkyno  |  07. 04. 2020 07:41

paci sa mi, priplatkova vybava, ktora spravi z vasho noveho auta vyklad. okoloiduci si poobzera a vyberie co sa mu paci a nemusi ani platit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Pietor  |  07. 04. 2020 07:51

VW vozy na platformě MQB (Octavia, Golf, Passat...) jde kessy deaktivovat, zamknete klíčkem a potvrdíte zamčení na klice u auta (stejný povel “pohlazení” jak kdyby jste chtěli využít pouze kessy).
Pak je ale nutné auto otevřít přes klíč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nothing007  |  07. 04. 2020 08:39

To je teda dobrý, tyhle poruchový stroje by zrovna zádnej zlodej nekradl. Nikam by neujel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
jirka134  |  07. 04. 2020 14:35

Tesla má funkci PIN to drive. Takže ikdyž se do auta zloděj dostane pomocí RF zesilovače, tak pořád musí zadat PIN aby mohl "nastartovat".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 04. 2020 15:23

Co takhle, kdyby auto po ztrátě signálu z "klíče" začalo zastavovat...nemá signál = nejede.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
esondra  |  07. 04. 2020 22:56

Žádná informace se nemůže šířit rychleji než je rychlost světla. Kryptovaná komunikace mezi autem a klíčem by v principu měřila čas odezvy. Pokud by čas byl kratší než světlo urazí cca 1-2 metry, šlo by auto otevřít, jinak ne. Sebedokonalejší zesilovač nebo tunelovač signálu by neměl šanci. Technická realizace by však byla nejspíš řádově dražší než stávající systém ale bylo by to naprosto neprůstřelné proti těmto útokům.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Saker  |  08. 04. 2020 10:20

Ja som kupil v cine odtienenu krabicku na kluce za 8 eur :) Mozem stat aj vedla auta, ak je kluc v nej, neodomkne sa. Cize funguje...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor