Skutečný dojezd elektromobilů. Žádný nedal 500 km, nejhorší ani 100 km a nevyhrála Tesla

Názory k článku

sunny_morning  |  21. 03. 2019 12:26

dojezd 500 km je v bežném živote zbytečný....
stačí kolem 200 km

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (74)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
kert  |  21. 03. 2019 12:42

Ona většina nových aut s malinkatou nádrží (rozuměj pod 60 l běžně kolem 40 l) toho neujede o moc více

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (112)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Tohares  |  21. 03. 2019 12:58

Když nezahrnuli od Tesly Model S 100D, ale jen 75D, tak se není čemu divit. Alespoň, že u modelu X vzali variantu s největší baterií. Od SUV se ale moc čekat nedá. Chyběl Model 3 LR RWD. Chybělo Audi e-tron. Zajímavé ovšem je, že rozdíl mezi Model X a I-Pace je tak velký. Bjornovi to vyšlo jinak (skoro stejně) https://www.youtube.com/watch...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Duder  |  21. 03. 2019 14:01

A proč je to na mobilmanii?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
MeteleskuBlesku  |  21. 03. 2019 14:10

Toto je naprosto slepá cesta, elektromobil na baterie. Něco jiného je výroba el.energie z vodíku atd. ale nabíjení, zvláště za současného stavu technologií baterií, je prostě chujovina: od problémů s dobíjecími stanicemi (jako že na sídlišti u každého místa ke stání jo), odběrem z energ. sítě, která na to ani není koncipovaná, až po "ekologii" baterií při likvidaci nebo výrobě. Slepá cesta...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (17)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Vestor  |  21. 03. 2019 15:46

Takže za téměř ideálních podmínek, žádný mráz ani vedro (oboje snižuje kapacitu akumulátorů, mráz výrazně), na okruhu bez provozu (žádné skákání v kolonách) a při poloprázdném autě má i ta nejlepší limuzína za 2 miliony menší dojezd, než stará Fabia s 40 L nádrží. A nabíjení bude i u nejrychlejší nabíječky (kterých je pár po Evropě) trvat přes hodinu. A to se vyplatí!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

mnohem zajímavější než dojezd jsou ve výsledku náklady na 1km cesty protože to v konečné míře ovlivní celý provoz auta. Asi bych snesl ze auto musím vícekrát nabíjet nicméně by mě rozčilovalo že náklady na 1km jsou mnohem větší. Ale i tak je například pěkné sledovat náklady i nejdražší Tesly v porovnání s klasickým motorem na tuhé paliva. Bohužel zde není zohledněna ani životnost baterii která celý systém údržby a provozu značně prodraží.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
AsiJá  |  21. 03. 2019 16:17

El. auta ano, ale se současným dojezdem spíš jako nákupní tašky, konečně člověk dneška na dálku použije vlak, nebo letadlo. Je zbytečný od dálnice čekat rychlost, když značnou část stojí kolona a o ekologii na dálnici nemůže být ani řeč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
marky.mark  |  21. 03. 2019 16:29

Vtip je v tom, že do ceny za km nejsou započítány ostatní náklady. Např. ojetá oktávka má po 7 letech nějakou hodnotu, kdežto u elektroauta se musí ještě platit za likvidaci elektroodpadu...A druhá věc. Sice to auto jezdí zhruba za poloviční náklady ve srovnání s naftou. Ale zase do toho není započítán čas strávený při nabíjení a také nekomfort, co se týče dojezdu a plánování tras podle nabíječek (není tam zahrnuta ani frustrace, když je nabíječka na 3 hodiny obsazena Teslou). Taky si člověk moc neužije rychlou jízdu nad 140 Km/h, protože pak dojezd mizí před očima (v zimě až extrémně).Takže elektroauta jsou spíš záležitostí pro fanoušky a na chlubení;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Bobsik  |  21. 03. 2019 16:32

hybrid elektriky a benzínu/nafty je docela výhodná věc na oba směry, na popojíždění po městě elektrika, meziměsto a dálnice motor.. pokud se rapidně nevylepší baterie jsou elektroauta pitomost a EU zas jen tlačí na pilu, protože je potřeba honit kšeft, o ekologii ani nemluvě.. dokud se elektřina vyrábí jak se výrábí, tak to prostě "ekologické" není..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
21. 03. 2019 16:59

porad si myslim ze tohle je slepa cesta.. zaprve se musi vyrobit dost energine na nabiti vozidla.. za druhe baterie maji omezenou zivotnost a vymena neni levna. za treti bych chtel videt realny dojezd vozidla, co bude treba nekolik dni v zime stat pri -10 stupnich. tam ta kapacita baterie pujde rapidne dolu.. a samotny dojezd je bohuzel tragedie - opravdu nekdo chce pri ceste z jednoho konce republiky na druhy a zpatky minimalne 4x dobijet nekolik hodin?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (46)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
21. 03. 2019 18:33

Jako auto pro člověka, kterej s tím dojíždí padesát kiláků do práce a zbytek času tráví ve městě, je všechno od nějakýho desátýho místa celkem v pohodě.Pro někoho, kdo s tím najezdí denně dvě kila nebo víc, to není a nejspíš ještě delší dobu nebude.Osobně bych elektromobil klidně koupil a docela rád. Denně najezdím maximálně dvě kila, takže by se mi celkem vyplatil. Ale nabíjet to před bytovkou je blbost, pochopitelně. Což bude zřejmě problém pro většinu městských lidí, pro který jsou elektromobily nejhodnější.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
21. 03. 2019 19:16

Doteraz som si myslel, že mobilmania.cz je celkom seriózny magazín o nových technológiách. Ale len doteraz. Inak by nezverejnili tak účelovo skreslený článok.
Ide o princíp: prečo u jednej automobilky (Hyundai - model Kona) sa uvádza dojazd s väčšou batériou, a u inej (Tesla - model S) zase s najmenšou batériou?
Aby víťazom nebola Tesla, ale Kórejci?
Na základe tohto jediného faktu neverím ani metodike, akou rátali dojazd. V uzavretom areáli. Ale autá - zvlášť na dedinách a menších mestách nejazdia tak, že každú chvíľu stoja. Nie všetci totiž jazdia v Prahe a Brne...
Zase sa potvrdilo to staré a osvedčené: verím len takej štatistike, ktorú som sám sfalšoval.
Mimochodom, pred 10 rokmi tých pár elektromobilov, čo existovalo, malo dojazd niečo cez 100 km. Ešte pred 5 rokmi bol métou snov papierový dojazd 300 km (svetlou výnimkou bola Tesla S). Teraz je je reálny dojazd medzi 300 a 400 km. A to sa boom elektromobilov ešte vôbec nezačal...
Na svet sa treba pozerať dynamicky, teda z hľadiska vývoja. A nie staticky, z pohľadu aktuálneho stavu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Brandstifter  |  21. 03. 2019 19:20

Tak to, že elektroauto ujede to co je napsané v papírech snad nevěřil nikdo nebo jo? U aut se spalovacím motorem je hodnota spotřeby zvláště té mimo město taky mimo realitu. Prostě výrobci to měří za laboratorních podmínek většinou ještě s upravenými vozy a podle toho to vypadá. Fanoušek elektro aut nejsem vůbec, jelikož to není přirozený vývoj, ale diktát. Komentáře typu proč se neměří auta s tou největší kapacitou baterií co se dá koupit? No protože jaká bude reálná penetrace trhu s tím nejdražším provedením, maximálně několik procent.... V ČR se dále vůbec neřeší kapacita rozvodné soustavy ani reálná kapacita rozvodů po městech a vesnicích je sice hezké, že si budu moct koupit 250 kW hypercharger, ale kolik pak nám jich ve vesnici dovolí připojit? Ve městech to samé, kabely tam leží klidně i přes 40 let, takže už vidím v reálu jak do města dáme třeba 2000 kusů 250 kW nabíječek což pro větší město kde je 60 tisíc aut není ani nikterak vysoké číslo. Když bych to zapnul najednou je to 500 MW

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (25)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Mobil_Mobil  |  21. 03. 2019 20:44

Hm 80 haléřu za km. To je stejně jako u benzínu. Plus cena baterie 200 tisíc.
(Ano jistě elektromobil spotřební daň neplatí, ale až ho budou mít všichni bude se muset výpadek daní nahradit mýtem nebo jinou daní.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (19)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
qmoxxx  |  21. 03. 2019 20:51

no takychto testov je kopec a napriklad v tom spred pol roka vyhrala tesla a 100kovy model X nadelil 90kovemu Jaguaru I-Pace viac ako 80km viz dole
http://autobest.org/first-european-independen... ... Ale tak chapem ze toto bol britsky test a tak zrazu Jaguaru I-Pace poskocil 313km na 407km a tesla modelx isla dole z 400km na 353km. Na internete je kopec videi a testov ktore dokazuju skor pravy opak ale tak treba spropagovat ved ked uz ani doma svojho konkurenta neporazi tak asi nikde :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
ladin2  |  21. 03. 2019 22:39

Vážení zapomínate na jednu věc a to kdo si dovolí dvě auta má i na provoz obou.Dojezd auta musí mít minimálně kolem 1000 km jinak je na dvě věci.Na motorce co mám mám dojezd cca135 km a v Praze mi to stačí jen na 4 dny bez doplnění paliva.Nedovedu si představit dojezd auta 100 či 200 km.Strašně málo.500 km je absolutní minimum pro auto.Pokud elektroauto nebude mít dojezd minimálně 1000 km a nabiti baterii max 1 hodinu ,tak mě tato technologie nezajímá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
armykcz  |  22. 03. 2019 01:17

Tak ještě aby Tesla vyhrála, když to destu vzali "nejhorší Model S" a "a nejvýkonější SUV Model X". Kdyby tam dali Model S 100D a Model 3 LR, tak je to najednou jinak...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
tomanr  |  22. 03. 2019 07:56

By ma zaujimalo aký dojazd by mala Tesla Model S 100D s výkonom Hyundai Kona.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka1or  |  22. 03. 2019 09:42

Skutečný dojezd elektromobilů. Žádný nedal 500 km, nejhorší ani 100 km a nevyhrála Tesla .........................S nabitým Akumulátorem, aktivně zatěžovaným - vybíjeným, bez průběžného nabíjení za provozu to ani nelze změnit, už z principu .
To je, jako bych s autem ze spalovacím motorem, jezdil bez Alternátoru (Nabíječky) !
Změna může nastat ve chvíli, kdy Elektromobil vybavíme Mobilní Nabíječkou .
Je jedno jakou, způsobů je vícero .
Nejlepší verze by byl tzv. Bezpalivový Zdroj (overunity generátor)- rozdělený generátor, jenže energetickým monopolům se to nebude líbit .
Jeho průmyslová výroba jen tak nepřijde (energii je třeba prodávat a ne si ji sám vyrábět) - Téze Molochů .
Jediná cesta - vyrábět doma v dílně, ručně - je to časově náročné, vyžaduje to zručnost, preciznost a taky ponětí, s čím se pracuje (principem funkce).Není to samozřejmě pro Vědce, nebo Elektroinženýry, kteří milují zákon o zachování energie, ti žijí ve svým světě .A tady je odkaz na fungující zařízení v akci :https://www.youtube.com/watch...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Jirvo4  |  22. 03. 2019 10:26

Vážně se tu dost řeší se auto dá nabíjet vždy když stojí, no mě osobně nepříjde 2x pohodlné furt řešit dobíjení a jak daleko ještě dojedu. Takový ty agrumenty typu ale na benzínku si musíš dojet mi taky přijdou dost vedle, vetšinou po cestě stojí na každém rohu a otázka pár minut. To se že si můžu auto dobíjet přes noc čí v práci mi přijde spíš jako další starost než plus, navíc já u možnost nemám a pochybují že jakkoliv větší firma (parkoviště 50+) má možnost nabízet všem nabíjení. Příklad bude to že na nádrž ujedu asi 1000 km dle stylu jízdy 5min a můžu jet dál, u elektriky mi to nevychází zatím a asi dlouho nebude. Další oblíbeny argumenty stylu že to nepotřebují tak většinou ne a je tu ta možnost což vede svoboda vlastnictví auta, což EV, sdílení etc... odpadá a spíš svazuje. Asi jako mobil taky nevyúživaté 100% funkcí veškerý čas a většina si mobil bez té či té funkce představit nedokáže.Ke konci všichni jsme jiní a věci jinak používáme co se týče i aut. Jako někomu stačí u bez drátových sluchátek 3h hraní což mě osobně přijde málo. Tak u auta mám rád zvuk motoru a vůní benzinu (obrazně). A najdou se lidi kteří zase ne tak si koupí EV. Já osobně bych přišel o radost z jízdy stejně jako všemožné asistenty (které většinou ani nefungují tak že by práci ulehčili čest vyjímkám). Osobně mě vyhovuje uřvaný 6 válec, náhon na prdel a pák Kw navíc, a taky hlavně fakt že to auto je hravý a těším se na další jízdu což u EV by mě přešlo a stala by se z toho nudná povinost spíš.. to je vše můj názor a respektují že jsou lidi co mají odlišný pohled na věc, ale důvod proč píšu.Protože spousta eko. lidí názor druhých moc nerespektuje a tvrdí že jejich pohled je nejlepší ať už jde o EV, jádro etc... Ve výsledku mě neštvou EV či jejich majitele pokud jim vyhovuje ať jsi dělají jak uznají. Ale všichni eko. co mají pocit že ví víc, obecně levice která vede jen zákazy, příkazy a má pocit že to pro dobro ostatních dělá dobře.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
22. 03. 2019 11:10

Ten slibovanej dojezd u Tesly je ale u modelu 100D a ne 75D to se pak asi neni cemu divit 🙄 To je zase clanek a navic auta na mobilmanii 🤦🏻‍♂️

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
22. 03. 2019 12:50

Zelená budoucnost:Oh, ten atom, ten je fuj, prý navrch čisto, dole hnůj.
Proto elektromobily zvýšíme spotřebu, abychom se mohli ekologicky pohybovat dopředu.
Ale boj proti CO2 musí být, i kdybychom tisíc plynových elektráren měli postavit!
Potom zelené budoucnosti vyjdeme vstříce, do západu slunce, kolem fotovoltaické elektrárny za svitu svíce.Amen.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
kuk  |  22. 03. 2019 16:18

Té zajímavý, že v žebříčku chybí Tesla model S 100D a Tesla model 3 long range. První je Británii k v prodeji už dávno, ale Model 3 na pravostranné řízení ještě čeká. Asi to bude tím, že jsou hrdí na svého "britského" indického Jaguára (vyráběného v Rakousku ) a prostě mu chtěli dopomoct k lepšímu umístění
Nejmenší spotřebu má s přehledem Hjůndaj IONIQ, ale výrobce mu pro jistotu dal jen malou baterku, protože s velkou baterkou už by nikdo nekupoval jejich ty jejich spalovací popelnice :)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
mumintroll  |  22. 03. 2019 21:09

Takže fakty. Leaf stojí na slovensku 36000 eur. Corolla 14000 ešte dačo?Koľko litrov benzínu kúpiš za ten rozdiel v cene? Čiže za 22000 eur? Za celú živnosť corolly neprejazdis toľko benzínu. ešte hovorte niečo o ekonomike.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět