Nejvíce si stěžujeme na O2, Vodafone těsně druhý

ČTÚ zveřejnil na co a na koho si zákazníci stěžují. Vodafone málem nahradil O2 na nelichotivém prvním místě. Mohou za to problémy se samoobsluhou.

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) vydal pravidelnou monitorovací zprávu. Krom přehledu událostí z oblasti elektronických komunikací se tuzemský regulátor zabývá vyhodnocením stížností zákazníků za druhé čtvrtletí letošního roku. ČTÚ informuje, že nejvíce stížností bylo v uvedeném období opět zaznamenáno na vyúčtování za poskytnuté služby (celkem 102 případů).

Dále pak byly trnem v oku zákazníků problémy s přenesením čísla, na ty u ČTÚ stěžovalo celkem 79 subjektů, účastnické smlouvy (68 stížností) a v neposlední řadě kvalita služeb elektronických komunikací. Na poslední jmenovanou oblast mířilo třiatřicet stížností.

Klepněte pro větší obrázek
V porovnání s prvním čtvrtletím letošního roku výrazně narostl počet stěžovatelů na proces přenosu čísla k jinému operátorovi, na vině je prý systém, který má omezenou kapacitu

Za 2. čtvrtletí 2011 evidoval ČTÚ celkem 398 stížností účastníků, respektive uživatelů. Jejich kompletní rozpis včetně způsobů jejich řešení najdete v monitorovací zprávě ČTÚ (pdf) za letošní červenec. Ale ještě zpět ke stížnostem na přenos čísel. Devadesát sedm stížností představuje oproti prvnímu čtvrtletí nárůst o 172 %, tuzemský regulátor to připisuje množícím se objednávkám zejména velkých firem, které přenáší k jinému operátorovi hromadně více čísel. Tedy lépe řečeno, viní systém pro přenositelnost čísel a upozorňuje na jeho limity.

O2 první, Vodafone v těsném závěsu

Na stížnosti se můžeme ještě podívat z hlediska rozdělení na jednotlivé operátory. V tomto ohledu si první místo drží Telefónica, ale na paty jí šlape Vodafone. Tomu uteklo první místo jen o jednu stížnost. Zato T-Mobile na své konkurenty hodně „ztrácí“, přišlo na něj jen 77 stížností. Na společnost MobilKom provozující síť U:fon si stěžovalo jen 11 zákazníků. Více už prozradí tabulka níže:

Společnostpočet stížnostípočet stížností vzhledem k počtu zákazníků (‰)počet stížností vzhledem k celkovému počtu stížností (%)
Telefónica1120,01528,1
Vodafone1110,03327,9
T-Mobile770,01419,3
České Radiokomunikace3310,1958,3
UPC180,0164,5
LIVE TELECOM130,5153,3
MobilKom110,0692,8

Ptáte se proč si zákazníci na Vodafone tolik stěžují? ČTÚ to zdůvodňuje takto: „Počet stížností vyjádřený k počtu účastníků/zákazníků jednotlivých společností je víceméně stabilní. Ke zvýšení počtu stížností obvykle dochází při změnách administrativních postupů u jednotlivých operátorů. V minulosti toto bylo patrné zejména u společnosti Telefónica. V současné době společnost Vodafone zavádí nový administrativní systém, přes který je řešena např. administrace uzavírání smluv, vyúčtování, apod., a v této souvislosti dochází i k nárůstu počtu stížností na tuto společnost.

Diskuze (45) Další článek: Pilník už se nenosí, věznicím vládnou smartphony a Facebook

Témata článku: , , , , Letošní červen, Letošní červenec, Voda, Druh, Počet stížností, Kvalita služeb,