Propadák? ČTÚ říká, že „speciální datové balíčky“ po necelém roce používal jen jeden člověk ze sta

  • 11 měsíců po představení používal některý ze speciálních datových balíčků jen jeden člověk ze sta
  • O čem je řeč? Především o Vodafone Pass a T-Mobile StreamOn
  • O2 do stejné tabulky spadlo díky pokusu o neomezený datový tarif

V říjnu 2017 představil Vodafone balíčky Pass. Tehdy avizoval čtyři, dnes je jich pět (social, video, music, chat a cloud), stojí po 99 korunách, Video Pass je za 199 Kč. Téhož dne T-Mobile oznámil, že rovněž uvede balíček, který vyjme video z vybraných kanálů z běžného datového limitu. T-Mobile StreamOn stojí 249 Kč měsíčně.

Klepněte pro větší obrázek
Prý jde o obchodní tajemství, takže se nedozvíme, kolik lidí který speciální balíček používá.

O2 podobnou službu nemá, ČTÚ však substit spatřuje v balíčku Nekonečná data, který umožňuje po vyčerpání datového limitu čerpat objemově neomezené množství dat s rychlostí omezenou na 1 Mbit/s (resp. 250 kbit/s pro upload). Kdo má zájem, nechť si připraví 349 Kč k tarifu navíc.

Nízký zájem

Z analýzy ČTÚ (řádek č. 263 a následující) víme, že tři jmenované služby (ČTÚ je označuje za speciální datové balíčky) po necelém roce (stav k září 2018) používalo pouze 1,12 % českých uživatelů. To je překvapivě málo, skoro bych se to nebál označit za propadák a důkaz toho, že uživatelé nechtějí za data připlácet.

Bohužel nevíme, jak se na tomto průměru podílí jednotliví operátoři. Navíc po dalším půl roce mohly služby zaznamenat výraznější příliv zákazníků. Můžeme pouze hádat, že nejvíce uživatelů má Vodafone, který službě evidentně věří a vytrvale investuje do marketingu, a nejméně O2, které svůj balíček označuje za pilotní.

Jak úspěšnost hodnotí operátoři

  • Vodafone: Obliba služby Vodafone Pass roste a měsíčně nám stoupá procento unikátních zákazníků, kteří službu využívají. Nedávno jsme proto i přidali nový tematický balíček Cloud Pass a další novinky chystáme.
  • T-Mobile: StreamOn vnímáme jako doplňkovou službu, která si od svého spuštění v listopadu 2017 našla své zákazníky. Počet uživatelů se v současné době pohybuje v řádech tisíců. Na naší nabídce pracujeme neustále a obsah balíčku postupně rozšiřujeme, StreamOn nyní podporuje už téměř tři desítky aplikací. O dalších plánovaných úpravách a změnách se včas dozvíte.“
  • O2: V rámci pilotního projektu jsme s Nekonečnými daty oslovili nižší stovky zákazníků, ale ukázalo se, že jiné nabídky, jako například balíčky O2 Spolu, jsou u zákazníků úspěšnější, proto jsme se rozhodli pilot zatím nerozšiřovat.“
Diskuze (60) Další článek: „Jak dostat led do sklenice.“ Vědci z Cornellu vysvětlují, jak zlepšili kapacitu a bezpečnost baterií

Témata článku: , , , , Speciální balíček, Zákazníci, Cloud Pass, Special, Necelý rok, Tarif, Nekonečná data, Příliv, NEC, Propadák, Uživatelé, Pro +, Nekonečný, Video Pass, Vodafone Passo, Člověk, Úspěšnost, Datový balíček